broodje pindakaas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

broodje pindakaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-02 14:19

ik heb laatst gehoord dat als je je paard een broodje pindakaas geeft hij sneller gaat verharen zodat hij sneller van zijn wintervacht afkomt. Is dit waar of is het een fabeltje?


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 14:23

Volgens mij is dat een Broodje Aap-verhaal. Nog never-nooit van gehoord...
Wel van een scheutje zonnebloemolie door het voer en het geven van (gekookt) lijnzaad. Maar dit betwijfel ik.

Toos paardloos

evelien

Berichten: 360
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 14:23

Ik weet niet of het waar is.

Ik weet wel dat toen mijn paard een keer een hapje nam van mijn boterham met pindakaas hij zwaar beledigd was en ging schudden met zijn hoofd. Hij probeerde met alle macht de pindakaas naar buiten te werken.
Was erg komisch om te zien. Maar mijn paard is dan ook erg kieskeurig wat eten betreft!

Ik bok, jij bokt, Ik heb geboktet.


Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 14:30

Ongetwijfeld een fabeltje!!

imker schreef:
Wel van een scheutje zonnebloemolie door het voer en het geven van (gekookt) lijnzaad.

Of iedere dag een scheutje lijnzaadolie, dat vind ik nog het beste! Ik ken ook mensen die bijv. maïsolie geven, omdat je dat gewoon in de supermarkt kan kopen.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 18:43

Ik heb wel van meerdere mensen al gehoord dat een beetje pindakaas door zn eten goed is tegen wormen. Niet elke dag, maar ongeveer 3x per week.

Of dit waar is geen idee, ik zou liever een gewone wormenspuit nemen Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 19:23

in zoverre is het waar van die pindakaas, want ik pindakaas zit; juist, veel olie!!!!
en van olie gaan ze beter en sneller en makkelijker verharen ja.
die van mij krijgt lijnzaadolie en het gaat echt goed, ze gaat ook wat meer glimmen en heeft gewoon een betere huid!!

maar van dat weg proberen te krijgen, ja, dat is moeilijk voor ene paard, want het plakt nogal he, pindacheese........ Haha!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 20:40

Pindakaas wordt aanbevolen door de olie.
En niet alleen lijnzaadolie is goed, zelfs gewone huis-tuin en keukensla olie door het voer helpt. Wordt ook aanbevolen als het paard aan de magere kant is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Isab123 en 92 bezoekers