Kuiltje in de schouder.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Kuiltje in de schouder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 09:38

Gisteren viel me opeens op dat Dar, in draf, een kuiltje heeft in haar schouder, wat kan dit zijn?

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 10:29

Waarschijnlijk is dit een scheurtje in een peesplaat, als gevolg van een (zeer) oude blessure, als ze er verder geen last van heeft, kan het geen kwaad meer. Meestal ontstaat zo iets door een trap of een beet, als heel jong beestje, waarbij een lengte scheurtje ontstaat in de vlakke spieren (peesplaat) van hals of schouder en hoewel dit goed geneest, blijft er een onderhuids lidteken bestaan, wat niet meer weg gaat.
Een enkele keer, zie je het ook in de hals, als er een ontstekingsreactie geweest is na het geven van een injectie.
Mooi is het vaak niet, maar verder heeft het geen consequentie's.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 13:27

Kan hetdan wezendat dat nu pas de kop op steekt, want ik heb het echt nog nooit eerder bij d'r gezien.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 13:50

Lijkt me toch niet, het zou kunnen dat jouw paard/ pony wat beter bespiert raakt, waardoor het duidelijker zichtbaar wordt. Ook het verschil tussen zomer en wintervacht, zal het duidelijker zichtbaar maken.
Als het een nieuwe blessure zou zijn, had er vrijwel zeker, eerst een behoorlijke verdikking moeten zitten en had ze er waarschijnlijk ook wel last van gehad, dus dat zou je zeker vernomen hebben.

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 13:52

Mijn pony heeft in zijn ene schouder ook zo'n kuiltje ik vraag me ook nog steeds af wat dat is, hij heeft er verder absoluut geen last van, maak me er dan ook geen zorgen om. Blijf wel even dit topic in de gaten houden, wie weet weet ik dan eindelijk eens wat t precies is.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 13:58

de mijne heeft het ook een klein kuiltje.
hij heeft een paar jaar geleden een schop gehad van een ander paard en is daar ook kreupel aan geweest.
enige wat je nu dus nog ziet is dat kuiltje.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:54

Lanssteek, zo wordt dat toch genoemd?

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:01

als het ineens optreed maar het paard niet kreupel loopt of er pijn aan heeft kan het meestal geen kwaad maar als het paard er last van heeft en het altijd te zien is (dus ook als ze stilstaan) kan het wijzen op een scheurtje in de spier, als een paard dat een keer heeft gehad kan het helemaal genezen maar het kuiltje kan blijven, maar dat kan verder geen kwaad