Wat kan je doen als mensen je belazeren in EA?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Moeten mensen de boel belazeren in EA een ban krijgen?

ja, direct
89 (67%)
Nee
2 (1%)
Ja, maar alleen als iemand bij herhaling in de fout gaat
41 (31%)

Totaal aantal stemmen: 132


Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Wat kan je doen als mensen je belazeren in EA?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 12:05

Jajaja, ik trek het op de een of andere manier aan denk ik. Laatst had ik een miskoop op marktplaats van een pikeur rijbroek wat geen pikeur bleek te zijn. Toen dacht ik dus: dat doe ik niet meer Schijnheilig Ik kijk wel gewoon op bokt als ik iets nodig heb, dat is meer vertrouwd en meer ons kent ons... Blond Niet dus...

Drie maanden geleden heb ik iets van een bokker gekocht. Het ging maar om een tientje dus rembours enzo was eigenlijk de moeite niet. Gewoon in goed vertrouwen geld overgemaakt, en tot op heden dus nog niets ontvangen...

Nu vind ik persoonlijk dat dit echt niet kan! Op bokt kan je (in theorie) een beetje controleren op dit soort dingen. Persoonlijk vind ik dus dat dit soort mensen echt direct een ban moeten krijgen zodra zij niet meer reageren op bps ed en het dus blijkt dat ze echt niet van plan zijn om geld terug te betalen of alsnog een product te versturen! Als ze hun zaken geregeld hebben zou, wat mij betreft, de ban weer opgeheven kunnen worden

Ik vind het heel erg jammer dat je dus blijkbaar niet eens je medebokkers kunt vertouwen in dit soort zaken. En ja tuurlijk is bokt groot, en dit soort dingen zijn nooit voor de volle 100% te voorkomen, maar als je degene die jou belazerd heeft wel vrolijk ziet door bokken geeft dat wel een wrang gevoel...

Dus vandaar deze poll! Want misschien reageer ik hier toch anders op omdat het mezelf raakt en ik me gewoon echt zwaar gepiepeld voel Scheve mond


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 12:14

ik heb op dit moment ook een probleem met een bokster, van wie ik wat heb gekocht.
ik heb hulp van sterre en ellende gehad, maar we komen er helaas niet uit...
ik heb tot nu toe beter ervaringen met marktplaats dan met bokt helaas.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 12:17

Ik heb geen problemen op bokt gehad, maar vind wel dat er een directe ban moet komen als iemand de boel belazerd. Al eerder is hier volgens mij een topic over geweest, ik vind het geven van een betrouwbaarheidsster of iets dergelijks dan ook een hele goede optie.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 12:19

Gewoon de naam vermelden in dit topic Haha!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 12:23

Sundancer schreef:
Gewoon de naam vermelden in dit topic Haha!


Ehhmmm, ik geef deze bokker nog een kans om alles in orde te maken zodra ze dit topic ziet... Hoop dat het gaat werken.... ze heeft tenslotte pas een maand of drie de tijd gehad om alles in orde te maken Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 12:24

Bah wat kan ik me daar aan ergeren he, aan dat soort mensen. Van mij mogen ze direct een ban. Scheve mond (+ naamvermelding Vork )

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 12:26

ik ben op zich wel voor een directe ban, maar hoe moet dat geregeld worden?? Waarom zouden de mods jou geloven als je zegt dat dieendie bokker jou heeft belazerd??? Dat is denk ik nog best lastig

Look. A petrol station, the natural home territory of the Ford GT. And there it is, at the watering hole, drinking its fill. For the forty-seventh time today.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 12:30

NienkeBL schreef:
ik ben op zich wel voor een directe ban, maar hoe moet dat geregeld worden?? Waarom zouden de mods jou geloven als je zegt dat dieendie bokker jou heeft belazerd??? Dat is denk ik nog best lastig


Das waar er zitten wel een paar haken en ogen aan. Maar als er meerdere klachten komen van users die elkaar niet kennen dan wordt het verhaal wel al steeds duidelijker... Clown


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 12:30

ik hoor net van sprintje dat het bij ons om dezelfde bokker gaat,
maar we zullen haar naam hier niet onthullen....

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 12:36

Ik stem voor een ban, en vermelding van de naam op de zwarte lijst

[o]

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 12:40

Het nadeel van een ban voordat jij de spullen of je geld terug hebt, is dat contact per bijv. PB niet meer kan...
Maar ik vind het wel de moeite waard om de naam bekend te maken.

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 12:42

Justy schreef:
Het nadeel van een ban voordat jij de spullen of je geld terug hebt, is dat contact per bijv. PB niet meer kan...
Maar ik vind het wel de moeite waard om de naam bekend te maken.


Dat is ook waar, maar ik geloof er niets van dat deze bokker nog iets gaat opsturen hoor... En als iemand je pb's gewoon negeert schiet dat contact ook niet echt op...

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 15:24

ja vind ik wel, mijn zus had een keer iets gekocht via marktplaats... ze had alles al overgemaakt enz. en toen kreeg ze maar geen antwoord terug, niet op de email, niet op de huistelefoon... vervelend... op bokt vind ik wel dat ze meteen een ban moeten krijgen, maar ik vind wel dat je in PB's moet kunnen bewijzen dat de afspraak rond was, op het gekochte voorwerp na, anders krijgt iemand dalijk voor niets een ban...

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 16:03

missnynke schreef:
ik hoor net van sprintje dat het bij ons om dezelfde bokker gaat,
maar we zullen haar naam hier niet onthullen....


nou, als er al 2 mensen door dezelfde persoon belazerd zijn, mag je van mij hier de naam noemen en een ban geven.
Dit kan toch niet zo maar?
Ik hoop dat jullie er nog uitkomen.

Jaike, wat ben je toch een topper!

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 16:05

Pff ik kan er maar niet bij dat mensen op zo'n manier geld willen verdienen

Ik denk dat een ban wel een goede is ja, en dat diegene op een of andere lijst komt te staan.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 16:21

ik heb ook vaak pech, zowel op Marktplaats, Ebay als Bokt.

Volgens mij heeft Irish-Lady een soort zwarte lijst aangelgd met Bokker die wel eens iemand belazerd hebben met de verkoop/koop van spullen, misschien gewoon bij haar namen doorgeven?

Ik hoop niet dat het weer om dezelfde bokker gaat als een paar maanden geleden, degene waar ik ook mee de boot in gegaan ben Scheve mond

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:02

Jups! Hier met die namen! Dan zie ik meteen of ze op mijn lijst staan! Verder heb ik al een aantal bokkers geholpen die problemen hadden met een transactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:04

Zwarte lijst in een sticky boven aan EA

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:18

Naam vermelden ben ik wel voor.
Als ik iets koop via marktplaats ofzo dan haal ik het altijd zelf op, met de voorwaarden dat we halve wegen afspreken.
Is tot nu toe altijd goed gegaan.

runningkawa schreef:
Zwarte lijst in een sticky boven aan EA


Dit is trouwens wel een optie vindt ik.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 18:38

runningkawa schreef:
Zwarte lijst in een sticky boven aan EA


Inderdaad! Of gewoon net als bij Ebay dat kopers reacties uit kunnen brengen op de verkopers, dus ook positieve!!! Een soort van verdorrating, dus. Die zwarte lijst MOET er echt komen ! Een ban vind ik misschien wat ver gaan.

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Mellow

Berichten: 6456
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 18:58

ik heb tot nu toe geen gelazer gehad.
1x iets gekocht en dat ging goed.

maar ik vind ook dat er een zwarte lijst moet komen en zodra alles is geregeld en netjes is afgehandeld dat diegene er dan weer word afgehaald.

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:06

Maar hoe weet je dan dat er bij de post niets fout is gegaan?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:12

Sammm schreef:
Bah wat kan ik me daar aan ergeren he, aan dat soort mensen. Van mij mogen ze direct een ban. Scheve mond (+ naamvermelding Vork )


Naamvermelding heeft dan natuurlijk nog weinig zin Tong uitsteken

Maar idd, wel een directe ban. Zowel op ip, alsmede op gebruikersnaam.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:42

Tomaatje schreef:
Maar hoe weet je dan dat er bij de post niets fout is gegaan?


als dat al meerdere malen is gebeurd vind ik het wel heel toevallig Scheve mond

[o]

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 21:21

verootjoo schreef:
als dat al meerdere malen is gebeurd vind ik het wel heel toevallig Scheve mond



Ja precies OK dan! ! Tuurlijk kan er altijd iets misgaan, maar dan kan je er doorgaans altijd over praten. Maar als er meerdere keren klachten komen bij de moderators over eenzelfde user dan lijkt het op een gegeven moment misschien wel duidelijk te worden dat diegene niet eerlijk is Boos! .

En tja, overal zitten mitsen en maren aan, dat zal je altijd blijven houden. Maar op het moment dat iemand de communicatie afbreekt.... Stoom uit je oren Dan raar ik lichtjes over de zeik.... >;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Natasjaa en 8 bezoekers