Erik Laarakkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Erik Laarakkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 15:15

Hallo,

Mijn paard heeft hoefkatrolontsteking. Bij de reguliere kliniek kunnen ze niets verder meer voor haar doen behalve een zenuwsnede, maar dat doe ik pas wanneer het echt niet anders kan.

Ze loopt nu van de 100 zeg maar 95%, maar het is nog duidelijk te merken dat zij pijn heeft en dat moet weg!

Nu heb ik een afspraak gemaakt bij Erik laarakkers op advies van mijn instructrice die daar er ggoed ervaringen mee had.

Nu mijn vraag aan jullie? Kennen jullie Erik laarakkers? Zo ja, kun je er mij iets van vertellen? positief/negatief, ervaringen... ik wil alles weten!

groetjes Cynthia


Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:17

Ik heb over Erik Laarakkers alleen maar positieve verhalen gehoord. Vooral omdat hij als holistisch veearts werkt. Hij is dus én 'gewoon' veearts, en werkt met andere, alternatieve methoden.

Hij lijkt me zeker het proberen waard!

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 15:19

Anoeska schreef:
Ik heb over Erik Laarakkers alleen maar positieve verhalen gehoord. Vooral omdat hij als holistisch veearts werkt. Hij is dus én 'gewoon' veearts, en werkt met andere, alternatieve methoden.

Hij lijkt me zeker het proberen waard!



Bedankt voor dit positieve bericht!

Mijn paard heeft hoefkatrolontsteking in klasse 2 en 3, beide voorbenen, dus misschien dat het nog goed komt,...

hoop....hoop...

Kinke

Berichten: 20475
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:22

figora schreef:
Bedankt voor dit positieve bericht!

Mijn paard heeft hoefkatrolontsteking in klasse 2 en 3, beide voorbenen, dus misschien dat het nog goed komt,...

hoop....hoop...


Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb wel een stuk gelezen over hoefkatrol op www.paardnatuurlijk.nl, misschien heb je daar ook nog iets aan?
Succes met je paardje!
Marina

drenthie

Berichten: 572
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:33

ik ben bij hem geweest omdat mijn paard scheef was in zijn rug en bekken. nou geloofde ik helemaal niet in die alternatieve geneeskunde, maar op aanraden van een vriendin toch gegaan en ik moet zeggen dat het een hele positieve ervaring was. ze zijn heel vriendelijk bezig en nemen ook de tijd om het aan jou uit te leggen.
de behandelingen zijn wel duur, maar worden vergoed door de verzekering.
je zou ook eens op hun site kunnen kijken

www.holistischdierenarts.nl

succes met je paardje

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 19:33

ik heb op de sites gekeken, heel leerzaam allemaal, bedankt voor het op de hoogte brengen van het bestaan van deze sites!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:40

een vriendin van me is er geweest en heeft er hele positieve ervaringen mee. zoek anders even met de zoekmachine van bokt!! het is echt een goede dierenarts!! succes!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

letsgo

Berichten: 680
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:53

Met mijn vorige paardje ben ik bij Steffie van de Laarse geweest, zij werkte toen nog in de praktijk van Eric.(werkt nu voor zichzelf geloof ik)
Mijn paardje is er toen best van opgeknapt maar had niet het probleem wat jou paardje heeft.Ik weet niet of ik het nog eens zou doen maar in sommige gevallen probeer je alles wat mogelijk is zeker als je uitgedoktert bent bij de "gewone DA". Probeert het zou ik zeggen je weet t nooit!

Carpe Diem

Kiki +13-04-05

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 22:43

Een vriendin van mij is er geweest voor een rugprobleem. Zij is helemaal tevreden, het paard heeft nu nergens meer last van!
Erik werd trouwens aangeraden door haar eigen dierenarts!

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 22:46

Ik ben er geweest met een vorig paard, vond het een zwaar lachwekkende vertoning. Hij was nogal bang voor mijn paard, ging met een soort metalen stemvork op zijn hoofd, moest een plastic buisje met een briefje met bepaalde tekentjes erop onder zijn voerbak hangen. En dan al die volgelingetjes eromheen, leek wel een soort sekte! Nee dat was zonde van mijn geld, geholpen heeft het iig niet!


figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 09:44

Samsam schreef:
Ik ben er geweest met een vorig paard, vond het een zwaar lachwekkende vertoning. Hij was nogal bang voor mijn paard, ging met een soort metalen stemvork op zijn hoofd, moest een plastic buisje met een briefje met bepaalde tekentjes erop onder zijn voerbak hangen. En dan al die volgelingetjes eromheen, leek wel een soort sekte! Nee dat was zonde van mijn geld, geholpen heeft het iig niet!



wahaha meen je dat serieus?? naja.. ik zal het wel zien!! Maar in briefjes onder een voerbak geloof ik eigenlijk niet zo....

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 12:04

Meen ik serieus, was tegen radiogolven oid!

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 12:20

Bij mij op stal hebben verschillende mensen met hun paard goede resultaten bij Eric Laarakker. Ik zelf heb mijn paarden in behandeling bij Eric van Beyma. Werkt ongeveer met de zelfde methoden als Eric Laarakker alleen doet hij er de energie banen van het paard erbij. Het is een beetje lastig uit te leggen. Hij zorgt ervoor dat je paard zijn eigen lichaam beter maakt door organen te activeren die daarvoor nodig zijn. En Seven heeft een plankje met tien koperen muntjes boven haar box liggen dat is tegen aardstralen. Ik geloofde er eerst ook niet in maar Eric van Beyma heeft wel Sandor van de dood weten te houden met zijn behandelingen. Dat is een zeer lang verhaal. Maar het heeft echt geholpen. Dus volgens mij is Eric Laarakker best een goede optie. Ik ben wel voor alternatieve geneeswijze

Paarden geven mij vleugels op aarde!

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 12:40

Seventje.. ik wil niet banketstaaf doen maar Eric en Eric doen niet exact hetzelfde. Eric van Beyma werkt met drukpuntentherapie en homeopathie. Erik Laarakker is dierenarts, acupuncturist, homeopaat en ortho manueel therapeut en nog wat andere dingen. Het belangrijkste verschil tussen de twee is dat Erik Laarakker een erkend paardenarts is (ook regulier). Dat maakt ook het verschil voor je verzekering.

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 12:41

Overigens is Steffi vd Laarse (voorheen kliniek van Erik Laarakker) inderdaad voor zichzelf begonnen. Haar website... www.steffivanderlaarse.nl

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 12:44

Ik heb ook niet gezegd dat ze exact het zelfde doen An-J. Ik heb zelf geen ervaring met Erik Laarakker maar andere bij mij op stal weer wel en het leek ongeveer op elkaar qua homeopathie. Ik heb geen verzekering voor mijn paarden dus voor mij is het zo ie zo al duur. Maar ik heb het er wel voor over.

Paarden geven mij vleugels op aarde!

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 13:09

Ik heb wel gehoord dat Eric laarakker de laatste jaren een beetje is 'doorgeslagen' - veel bezig met wichelroedes, bio-energie, enz.
Aan de andere kant; als ik het echt niet meer zou weten, zou ik ook naar hem toe gaan, hij is in ieder geval dierenarts en in 'vage circuit' toch wel een van de besten.

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 14:10

ja de enige optie regulier is nog een zenuwsnede volgens onze kliniek, maar aangezien mijn paard niet zo erg kreupel is, en maar klasse 2 en 3 heeft van de hoefkatrolontsteking wil ik eerst nog erik laarakkers proberen

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:19

Is het geen optie om eens naar antoine de bodt te gaan?? hier hoor ik hele goede verhalen over.

Hoe beter ik de mens leer kennen,
hoe meer ik m'n hond waardeer!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:38

Ook ik heb ervaring met erik laarakker. Mijn ervaring is er opzich wel goed mee, behalve met de rekeningen. Bij ons in de familie zit dezelfde kennis en vaardigheden die ook erik laarakker had. Deze zijn echter ook goed toepasbaar. En aangezien het in de familie was geheel gratis.

Wel merk ik dat veel paarden die bij laarakker zijn geweest, uiteindelijk ook weer terug moeten, omdat het probleem weer de kop opsteekt.

Ook kan ik me voorstellen als je niet "gewend" bent aan alternatieve behandelingen het vreemd kan overkomen.

Target
Berichten: 237
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:29

Wij heben zelf ook een paard met hoefkatrol (cat. 3/4)
Zijn ermee naar Eric Laarakker gegaan, en dit paard loopt weer helemaal Ok.
Hofland (bodegraven), had het paard afgeschreven.

Ook Laarakker geeft het advies om bij Antoine de Bodt te gaan lessen, zeker paarden met hoefkatrol hebben erg veel aan deze manier van rijden.

Een leerlinge van Antoine de Bodt (Maya de Hoog), is uiterst handig om paarden met hoefkatrol te corrigeren, ze heeft haar eigen stal in `s-Gravenzande. Antoine stuurt vaak mensen door naar Maya als hij zelf geen tijd heeft.
Ik heb bij Maya op stal een kreupel paard zien komen en nu, na een paar maanden is het paard voor 90% verbeterd.
www.hoefkatrol.com (Antoine de Bodt)
www.mayadehoog.nl

Succes

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 00:25

Onze pony is ook sinds bijna twee weken onder behandeling bij Laarakker.
Het grootte verschil was voor ons al dat iedereen zo vriendelijk is daar, en dat ze op een leuke, relaxte manier met onze pony omgaan OK dan!
Of de behandeling aanslaat, onze paarden zijn vergiftigd door Jacobskruiskruid, dat zal de tijd leren.
In ieder geval heeft hij het dan geprobeerd!

En wat het zweverig doen betreft, ik en vele met mij, hebben er helemaal geen idee van waar ze mee bezig zijn en hoe de apparatuur werkt, dus laten we daar dan ook niet over oordelen.
Eric is nou eenmaal geen god, en helaas kan hij niet elk dier weer opknappen, maar hij doet veel goede dingen en er lopen veel dieren rond die hun leven aan hem te danken hebben!
En aan de andere mensen in zijn praktijk natuurlijk Pling

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 12:44

super bedankt voor de reacties!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 13:13

Ja, hier nog zo iemand die positieve ervaringen heeft met Laarakker! Ik ben na jarenlang "regulier" dokteren naar Laarakker gegaan en hij is tot nu toe de eerste en enige geweest die naar het hele paard heeft gekeken! Door verschillende probleempunten aan te pakken is mijn paard ongelooflijk goed hersteld. Niks dan lof daarover.

En zijn methodes? Ik ben juist naar hem toegegaan omdat hij zowel regulier dierenarts is als alternatief da. Naargelang de problemen van je paard zal hij ook reguliere of alternatieve methodes toepassen. En wat is alternatief? Hij gebruikt methodes en medicijnen die in andere delen van de wereld al eeuwenlang gebruikt worden en die je in de "reguliere" dierenartselaardij in een andere vorm net zo tegenkomt. Niks geheimzinnigs aan.

HKO is waarschijnlijk niet 100% geneesbaar, maar wellicht kan Laarakker in combinatie met AdB of een andere goede instructeur iig de pijn beheersen.

Succes ermee en ik ben benieuwd naar je ervaringen!

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 13:16

natuurlijk hou ik jullie op de hoogte. Mijn instructrice heeft mij in contact gebracht met erik laarakkers, hij komt namelijk 1 x in de 6 weken op haar stal. Hij heeft daar dan praktijk. Ze heeft ook bij hem gewerkt geloof ik. dus ik denk dat zij wel een goede trainingsmethode heeft die er bij aan sluit.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, DeGelukkige4, Diddykong, Miran, RanjaRietje, RuNi en 26 bezoekers