Graag nog een laatste berichtje inzake slottopic hieronder

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Graag nog een laatste berichtje inzake slottopic hieronder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-02 10:58

[edit:BartVB]Gok dat het over dit topic gaat[/edit]

Ik respecteer het slotje wel (dus mensen svp niet weer op hetzelfde ingaan) en het was niet de bedoeling dat het topic zo zou lopen, vandaar dat ik ook geen namen genoemd heb. Voor degene die zeggen 'waarom op bokt?' Moet ik denk ik zeggen dat ik de (ijdele?) hoop had dat dmv de reacties van welbekende bokkers misschien een andere denkswijze zou ontstaan mbt het probleem. Verdrietig Ik heb dit alles zonder medeweten van mijn vriendin gedaan, puur omdat ik degene ben die er witheet Boos! van wordt. Ik heb namelijk de (vervelende?) karaktereigenschap dat ik absoluut niet tegen onrecht kan, en dat ik graag de wereld wil verbeteren af en toe. Haha! Vandaar mijn laatste poging om met behulp van de bokkers iets aan iemands verstand te peuteren.

Overigens heb ik de persoon in kwestie niet persoonlijk aangevallen maar aangesproken op het gedrag in een bepaalde kwestie. Overigens als het aan mij had gelegen was de naam niet bekend geworden en was er onbevooroordeeld gereageerd (ik dacht namelijk dat de bokkers dit niet terug zouden kunnen voeren op de eerdere situatie) Verward

Tsja ik zal mijn hoop opgeven op verbetering van de situatie (ik vind dit zelf ook echt niet leuk hoor, denk niet dat ik stiekum zit te genieten ofzo) en me er maar bij neerleggen. Lips are sealed Ik meen mijn best gedaan te hebben. Erg jammer.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 11:28

Heb de andere discussie gelezen. Geen verwijt naar jou toe Laura, je hebt niets verkeerds gedaan. Je hebt immers geen namen genoemd en de persoon in kwestie hoefde zichzelf niet te verraden. Ik wil niet op een eerdere discussie terugkomen maar ik begrijp wel je gevoel dat het je steekt dat jouw vriendin ten onrechte beschuldigd wordt. Ik vrees dat dit ook een risico is als je met mensen omgaat. Dit kan in elke situatie gebeuren, op je werk, in vriendschap, op stal, in alle relaties tussen mensen. Ik hoop niet dat je verandert maar dat je op blijft komen voor anderen. Ik doe dat namelijk zelf ook, en mensen zouden misschien ook meer voor elkaar op moeten komen. S h i t happens, vooral in omgang met mensen. Sorry, maar het is niet anders.

De hond is de betere mens

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 11:41

Ik denk dat het misschien niet helemaal realistisch was om te denken dat de persoon in kwestie hier niet over zou vallen.
Er zijn discussies ontstaan over veel minder 'persoonlijke' berichten.
Als je stukken uit een e-mail bericht neerzet, zal daar meestal al direct defensief op gereageerd worden.

Mensen voelen zich zeer snel aangesproken.
Het is niet de eerste keer dat je de discussie aangaat met de persoon in kwestie, dus denk ik dat je niets op schiet met dit soort berichten.
De persoon zal zich misschien juist meer gaan afzetten tegen rede.

Niet tegen onrecht kunnen is natuurlijk geen slechte eigenschap, idealisme ook niet Knipoog

Is er dmv met zijn allen om de tafel zitten, niet makkelijker om dit soort zaken te bespreken?

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Re: Graag nog een laatste berichtje inzake slottopic hierond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 11:57

[quote="Laura"]
Overigens heb ik de persoon in kwestie niet persoonlijk aangevallen maar aangesproken op het gedrag in een bepaalde kwestie. Overigens als het aan mij had gelegen was de naam niet bekend geworden en was er onbevooroordeeld gereageerd (ik dacht namelijk dat de bokkers dit niet terug zouden kunnen voeren op de eerdere situatie) Verward
[quote]

Laura, je weet best dat als je zoiets plaatst erop gereageert gaat worden door de aangesproken persoon, in dit geval Sunny. Het is wel makkelijk om je op deze manier te verschuilen achter ´het feit´dat je niet persoonlijk bent geweest. Dit was puur een topic om reacties van Sunny uit te lokken, wat had je anders verwacht Verward

Ik heb me hier zelf ook wel eens schuldig aan gemaakt uit frustraties dus wat dat betreft ben ik ook niet heilig, maar ga alsjeblieft niet zeggen dat het niet zo is en dat je het allemaal zo goed bedoelt ..

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 12:21

Na het topic van Laura gelezen te hebben had ik geen idee over wie ze het had. Pas toen de persoon in kwestie er op reageerde begreep ik dat dit over haar ging.
Laura had naar mijn idee erg haar best gedaan om de identiteit van de betrokkene niet bekend te laten worden.

Ik vind zelf dat haar niets te verwijten valt, dat deze situatie haar heel erg dwars zit kan ik me heel goed voorstellen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 12:53

Ik ben het in deze met Puma eens. Als je problemen hebt met een bepaald persoon (in dit geval een medebokster) dien je met die persoon zelf om de tafel te gaan zitten, en niet via Bokt reacties uitlokken. Je had op je vingers na kunnen tellen dat Sunny hierover zou vallen. (zou ik ook gedaan hebben).

Mijn mening is dat persoonlijke ruzies, discussies en andere "rottigheden" persoonlijk of per PB opgehelderd dienen te worden, en niet ter oge en ore van heel Bokt!!

Toos paardloos


ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 13:05

ook al heeft laura haar identiteit zo goed mogelijk verborgen je weet dat sunny het leest en erop zal reageren
dus laura nou moet je niet proberen jezelf zo vrij te pleiten dit kon je gewoon van te voren al weten

Love the life that you live, live the life that you love

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 13:27

imker schreef:
Ik ben het in deze met Puma eens. Als je problemen hebt met een bepaald persoon (in dit geval een medebokster) dien je met die persoon zelf om de tafel te gaan zitten, en niet via Bokt reacties uitlokken. Je had op je vingers na kunnen tellen dat Sunny hierover zou vallen. (zou ik ook gedaan hebben).

Mijn mening is dat persoonlijke ruzies, discussies en andere "rottigheden" persoonlijk of per PB opgehelderd dienen te worden, en niet ter oge en ore van heel Bokt!!


Ik ben het ook met Puma en Imker eens. Behandel een ander zoals je zelf behandelt wilt worden. Dat geld voor Sunny door om te beginnen niet van die mailtjes naar jouw vriendin te sturen, maar dat geldt ook voor Laura door ze niet publiekelijk hier neer te zetten.

Voor de rest ben ik het er ook mee eens dat Laura heeft geprobeerd de identiteit van degene waar het over ging te verdoezelen, en Sunnylover had er niet op hoeven te reageren. Maar voor degene die het topic toen hebben gevolgd was het duidelijk waar het over ging, ook zonder dat er namen vielen.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 26-02-02 16:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Je suis Charlie.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 13:44

Wat ik denk had gedaan in dergelijke situatie als groot wereld verbeteraar zijnde (en ook ik sta bekend om niet egen onrecht kunnen):

Naar degene toestappen, een mailtje sturen, vragen wat er nu aan de hand is, en eventueel zelf hulp aanbieden om de situatie beter te kunnen bekijken en beoordelen...

Het topic was al gesloten, maar ik had graag nog een reaktie willen plaatsen; ikzelf ben te groot voor bo, en heb zelf ook niet alle kennis in huis, maar zou wel dolgraag willen helpen om naar een oplossing te zoeken, als ik het geld had had ik bo zo gekocht, en dan kijken wat er aan de hand is, eventueel met sunnylover erbij om te kijken of er nog een mooi stel van te maken is... Want met goede begeleiding geloof ik er wel in...

hmmm moet maar weer een abbo op de penny nemen geloof ik Clown

Iets dergelijks op een forum posten: je weet wat voor antwoorden je dan veelal krijgt en die lijden meestal niet tot een oplossing...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 13:55

Llewella schreef:
Naar degene toestappen, een mailtje sturen, vragen wat er nu aan de hand is, en eventueel zelf hulp aanbieden om de situatie beter te kunnen bekijken en beoordelen...


Er zijn er heel veel die hun hulp hebben aangeboden, maar dat aanbod werd niet aangenomen. Ikzelf heb voorgesteld om te kijken naar het voer en er een kraker bij te halen, en ik zie niet dat er iets word gedaan. Ik woon in de buurt en ze staat nu bij een manege, dus ik had zo even kunnen komen kijken. Ik heb het haar in een PB-tje aangeboden, maar het was niet nodig (beter gezegd, er werd er niet eens voor bedankt, maar het werd compleet genegeerd)

Van de andere kant: al hadden wij het probleem op kunnen lossen of wel op dat paard kunnen rijden, en Sunnylover kon nog steeds niet met Bo overweg, hadden ze haar toch ook weer moeten verkopen.

Je suis Charlie.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 14:02

Ik denk dat als je van te voren had nagedacht, je had kunnen weten wat het gevolg was van het plaatsen van zo een bericht.
Dit heeft weinig te maken met het feit dat je een wereld verbeteraar wil zijn, want dat begint nog altijd bij jezelf. Dus de volgende keer goed nadenken voor je iets plaatst en je van te voren bedenken wat de gevolgen zijn. Wat mij opvalt is dat als een topic uit de hand dreigt te lopen door een uitgesproken mening van jou, dat je je verschuild achter de feiten. Het is geven en nemen in het leven, dat is mijn enige tip.

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 14:04

Na het lezen van het eerste bericht had ik er geen idee van om wie het ging. Dus als de betreffende persoon het zelf niet had verraden had ik het echt nooit geweten.

Ik had niet eens het vermoeden dat het misschien wel om een bokker ging.

Natuurlijk is het zinloos om de discussie weer aan te gaan, maar ik blijf er wel bij dat ik dit sociaal onaanvaardbaar gedrag vind. Ongeacht welke partij gelijk heeft, dit is niet de manier om daar mee om te gaan (ik heb het over die mailtjes).

Ik ken de andere partij in het verhaal niet. Misschien heeft ze die pony echt wel verpest, buiten het feit of dat zo is of niet vind ik dat je dat niet kan en mag oplossen door zulke mailtjes te gaan sturen.

Dat er een slotje op het topic zit om de discussie niet weer aan te gaan kan ik begrijpen. Maar aan de andere kant vind ik dat je iemand best op zoiets mag wijzen.

Maar ja zoals gezegd er zit niet voor niets een slotje op.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 14:10

Ik sluit me aan bij Percy. Ik heb de hele ''rel'' (zo noem ik het maar even want dat was het toch!) rond Sunnylover en Bo redelijk gevolgd, maar na het lezen van Laura haar topic heb ook ik NIET de link naar Sunnylover gelegd. Dat kwam enkel doordat zij (Sunnylover) zichzelf bekend maakte!

Misschien is het idd uitlokkend overgekomen en ik ken Laura niet persoonlijk, maar kan me wel wat bij haar gevoelens voorstellen en denk niet dat dat haar bedoeling is geweest......

Uiteindelijk blijft het een ^^#%@%#&@ situatie waar Laura's vriendin en Sunnylover samen uit moeten komen zonder hulp of meningen van bokkers denk ik.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 15:38

ben het met BZ eens.

Alleen had laura het wel kunnen verwachten, maar goed dat moet geen reden zijn om het niet op bokt te zetten, als sunny meent dat ze daarop moet reageren is dat haar zaak, zij is de gene die zich aangevallen voelt door haar eigen mail.
Laura vroeg allen om advies, verder niets mis mee, en ja dat sunny zo reageerden kan Laura niets aan doen.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-02 15:52

Bedankt voor jullie opbouwende reacties.

Citaat:
Dit was puur een topic om reacties van Sunny uit te lokken, wat had je anders verwacht


daar moet ik even een kanttekening plaatsen. Dat ze zou reageren, op zich had ik dat wel verwacht ja. Openlijk in het topic? Dat had ik niet gedaan als ik haar was omdat het jezelf nogal slechte naam bezorgt. Maargoed, ieder voor zich. Alleen is het me niet daarom gegaan, iets uitlokken was niet de bedoeling, meer om de situatie voor te leggen en tips of iets dergelijks van bokkers te krijgen waar de persoon in kwestie iets uit had kunnen halen, zonder te hoeven reageren. Dat ze dat wel doet snap ik best dat zou ik waarschijnlijk zelf ook gedaan hebben hoor.

Maargoed, that's my opinion. Ik plaats dit niet om mezelf 'vrij te spreken' ik ben niet scheinheilig en weet best dat het een riskant topic was. Ik verschuil me dan ook nergens achter (heb ik het idee) Daarom heb ik ook met PBs geprobeerd 'rond de tafel te gaan zitten' wat helaas niet gelukt is (nouja, ik vond dat het allemaal best redelijk ging, de reacties die ik kreeg waren best behoorlijk, alleen toen bleek dat de mails naar mijn vriendin juist onbehoorlijker werden dus dat schoot ook niet op) Dus op deze manier heb ik (en misschien is het inderdaad gemeen) een spiegel voorgehouden. Wat jullie ervan vinden, moeten jullie zelf weten. Feit blijft dat alle redelijke manieren om iets op te lossen mijns inziens niet gelukt zijn. Dat ik dan iets onredelijks? in sommige opzichten probeer, tsja. You can always try... Hopelijk is het bord voor de kop iets aan het afbrokkelen en is de boodschap overgekomen, dat was het doel.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 16:04

Ik wist ook niet dat het om Sunnylover ging. Ik kan er natuurlijk niet helemaal over oordelen, het enige wat ik kan zeggen is dat paarden gewoon uitproberen, dat is altijd zo. Tenzij je een jong dier koopt en het zelf inrijdt, dan kent het nog niet alle trucjes. Toen ik mijn pony van een manege kocht, kreeg ik haar een week op proef.

Superbraaf was ze. Maar later begon ze me uit te proberen en heb ik heel wat ellende meegemaakt. Ze wist gewoon dat ze me aankon. Later is dat wel weer goed gekomen. Ik zou de eer aan mezelf houden en doorzetten.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 16:30

Maar Laura, het doel heiligt niet de middelen. Ook hier telt dat bokt niet gebruikt hoeft te worden om een andere gebruiker een spiegel voor te houden. Dat hoor je prive uit te vechten en niet hier.

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 17:34

tja.
het lijkt een beetje op het Sanne/nina/lonneke verhaal.
Als Nina niet van een bokker had geweest, had lonneke destijds alles gewoon mogen vertellen, hoe de vork in de steel zat e.d.
Maarja, Nina was wel van een bokker.
Maar in hoeverre kan je dat na gaan?
Ook ik had niet de link gelegd naar Bo en sunny, pas toen sunny er zelf op in ging viel het kwartje.
Als zowel mijn stalgenoot en ik nou op bokt komen, en mijn stalgenoot slaat elke dag haar paard verrot (bij wijze van spreke), dan kan ik (vind ik) best zonder naam en toenaam hier om advies vragen van joh, wat zouden jullie doen? Hoe zouden jullie haar aanspreken, hoe staan jullie hier tegenover

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 17:39

Dat is dus kennelijk het nadeel, als je als bokkers onderling een paard (ver)koopt, als er dan iets gebeurt, ontstaat er ruzie en ontstaan er 2 groepen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 17:41

Ik denk dat dit natuurlijk altijd een 'probleem' is. Bokt is een openbaar forum en je weet niet wie er nog meer op zitten. Wellicht is je instructeur fanatiek bokker of iemand van je stal. Bij een chat is alles wat je hebt getypt daarna gewoon 'weg' maar bij een forum is het altijd nog na te lezen door anderen.
Het is dus bijna niet te voorkomen dat je iets typt waar een ander zich in herkent (vooral als jij zelf bekend bent doordat je bijvoorbeeld foto's van je paardje hebt geplaatst of je website heb laten zien).
Tja, blijft lastig, maar houdt je wel scherp om alleen die dingen te typen waarvan je het niet erg vindt dat iedereen dat weet.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 19:10

Tja,nou moet ik ook nog even reageren.

Een medaille heeft voor mij altijd 2 kanten,ik heb mijn zegje gedaan,
ik wou weten hoe *de vorige eigenaresse* erop reageerde,of zij dacht dat het aan iets anders lag,want alleen met het voer komen vind ik maar niks.
De ene keer bokt ze namelijk wel,en de andere keer dat je op haar stapt is er niks aan de hand,ook als je 2 of drie dagen alleen maar met haar gelopen aan de hand hebt,kan je er *SOMS* gewoon opstappen en wegrijden.Maar op sommige momenten,bokt ze heel vaak.Terwijl ze de vorige keer de oefening vlekkeloos uitvoerde.Het ligt ook niet aan de rug,
tenminste,dat kan ik daaruit opmaken.Nu mijn kennis erop rijd gaat het best goed,ze bokt minder omdat ze keihard word aangepakt,geeft af en toe nog wel is een bokje.Ze rijd dan ook met de zweep en met sporen...En ze is enorm gefocust op bogachka dat ze alleen maar op haar let...Dan bokt ze soms nog wel is.Mijn rede van mijn misschien grove email naar de vorige eigenaresse,is omdat ik het niet meer kon hebben.Vorige week lag mijn kennis er namelijk bijna naast,en besloot ik het mailtje te sturen.Dit kan gewoon niet zo langer dacht ik bij mezelf.Ze geeft alleen maar de schuld aan het voer,terwijl je er de ene dag fijn op kan rijden en de andere dag het idee hebt dat je op zo'n kermis-stier zit.Over het deken was ik inderdaad heel-erg-super boos,omdat Bogachka op een gegeven moment allemaal kale plekken had op haar borst.Verrotte winterdeken weggeknalt en schone,lichte,kwaliteits winterdeken erop gegooit en ze voelt zich er aanzienlijk beter in.Als je nu aan haar borst komt legt ze haar oren niet meer plat in haar nek.En in het begin dat ik haar had was ze superstijf op rechts,vertelde mijn kennis die me al hielp voor de val met haar.Ze viel als het ware rechts in galop.De vorige eigenaresse heeft Bogacka een jaar gehad,dus dan zal het niet aan de eerste 2 weken dat ze bij mij stond liggen.En ja,in het begin bij de vorige eigenaresse,toen ik ging proefrijden,zag ze er niet als een mooi paardje uit,mager.Iets wat we ook tegen haar hadden gezegt.Ik heb Bogachka gekocht om haar karakter,er werd me verteld dat er kleine kinderen op reden en ermee het bos ingingen wat ze zonder probs deed,en dat ze een keer had meegelopen in een optocht en toen niet vastgehouden moest worden.Een perfecte pony dacht ik,lekker rustig voor mij.Ik verwijt Bogachka niets,ze kan er immers zelf niets aan doen dat ze bokt.Maar als ze hiervoor al bokte,hadden ze mij dat beter kunnen vertellen,dan had ik haar niet gekocht,dan hadden ze haar beter kunnen verkopen aan een baas die haar goed aanpakt.

Cassidy,ik heb van jou het nummer van de kraker gehad,je wou me hulp aanbieden,maar waarschijnlijk ben ik er vergeten op inte gaan...Kreeg die laatste tijd erg veel PB's,net zoals nu ( Gaaaap ),maar ik weet bijna wel zeker dat ik je bedankt heb voor het nummer van de kraker.Als dat niet zo is,
alsnog bedankt.Ik wou nog even wachten met het bellen van hem,en even kijken hoe het ging als ik er iemand anders op liet rijden (dat was een advies)...Daar bokte ze ook bij,maar als ze goed aangepakt werd,bokte ze niet zo erg meer.En de ene keer voerde ze de oevening vlekkeloos uit,en de andere keer gaf ze een bok.De ene dag kon je zonder bokken op haar rijden,terwijl je de andere dan ging denken dat je op een rodeo-stier-van-de-kermis zat.

Verder voor Laura,wat je deed vond ik niet leuk,je had hele stukken uit mijn mail gekopieeerd,en nog geeneens de belangrijkste punten erin gezet.Ik wou het zelf met de vorige eigenaresse uitspreken,maar blijkbaar laat zij liever haar klusjes aan andere over.Ze heeft me 3x gebeld,waarvan 2x de hoorn op de haak werd gesmeten en 1x het antwoord apparaat werd ingesproken met dat ze ons zou terugbellen,wat
ze nooit heeft gedaan.Ik vind het niet erg netjes van je,je zat op dat moment fout.Misschien uit woede en onmacht,maar ik vind niet dat je zoiets had kunnen doen.Dat mailtje had ik expres alleen naar de vorige eigenaresse gestuurd,omdat ik een goed argument van haar wou.
Bij deze wil ik zand over de hap gooien.

Omdat iedereen spontaan mij begint af te zeiken,wil ik jullie toch nog aan een ding herrineren.Dat is dat jullie mijn situatie niet kennen,en daar niet over kunnen beoordelen.Hoe je erbij was gekomen dat mijn moeder me nergens in steunt,begrijp ik niet...Verder helpt de manege-eigenaar me,
mijn kennis,mijn moeder en nog veel andere mensen bij mij op de manege.Die mijn situatie goed kunnen begrijpen,en ook begrijpen dat ik haar weg doe.

Misschien kan ik niet zo over de vorige eigenaresse be-oordelen,maar zij komt niet met goede argumenten.

Bij deze wens ik geen PB's met kloteslotje,blablabla en andere oliebol te krijgen,voor mij is er zand over de hap gedaan.Ik heb niet voor niets jullie niet meer op de hoogte gehouden van Bogachka.

Groetjes Shalane

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 20:07

mijn complimenten voor je reactie shalane, zie je nou wel dat je het wel kan? Haha!

Maar, ik kom toch (goedbedoeld) terug op die rug.
Je zegt dat ze het ene moment wel bokt, en het andere moment niet. Hier maak jij uit op dat het haar rug niet kan zijn, maar hier heb je het (helaas) mis.
Er kan iets verkeerd zitten in haar rug, wat bij een bepaalde beweging zeer doet, wat voor haar aanleiding is te gaan bokken. Zolang ze die bepaalde beweging niet maakt, is er voor haar dus ook geen aanleiding om te bokken.
Een voorbeeldje?
Ik ben migraine patient (da's toch heel wat anders? Ja, dat is heel wat anders, maar toch een voorbeeldje).
Al jaren ben ik aan het tobben, die arts, die arts, dat onderzoek, dat onderzoek, maar ze kunnen niets vinden.
Binnenkort ga ik (als ik moed verzameld heb, ik ben niet zo'n held) naar een kraker om mijn nek te laten kraken. Het is namelijk mogelijk dat er in mijn nek een zenuw/bloedvat niet helemaal goed zit (bijv bekneld) en een kraker zou dit op kunnen lossen.
Heb ik garantie dat het opgelost is? Nee, maar als ik het niet probeer weet ik iig zeker dat ik voorlopig nog met migraine rond loop/
Heb ik verder last van mijn nek? Nop, maar dat hoeft dus ook niet.

Ik hoop dat ik alles een beetje duidelijk verwoord heb.
Greetz stef

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 20:21

Ik ben het helemaal met Stef eens. Kijk eens naar een mens met rugklachten. De ene dag gaat het prima, de andere dag kunnen ze nauwelijks lopen.
Als het niet aan de rug ligt weet je het tenminste zeker, je kan er niets mee verliezen, alleen maar winnen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-02 20:28

Kijk, dat is iets Haha!
Shalane ik snap best je frustratie. Dat is het niet...ik snap ook best dat je mijn berichtje niet leuk vindt maar dat vond mijn vriendin jouw mails ook niet. Als we nou net zo om kunnen gaan met elkaar als in de laatste paar berichtjes komen we al een heel end. Als jij in mailtjes nou even tot 10 telt en rationeel nadenkt zal ik dat de volgende keer doen als ik zo'n mail lees en eer ik iets op bokt zet Haha! Het doel van je mail snap ik ook wel, maar feiten erbij halen als ministalletjes en slechte verzorging zijn een beetje een teer punt en daar kan je niet zomaar je zo over uitlaten maar dat begrijp je zeker wel nu je dat zo als aparte punten terugleest.


Verder wil ik nog op een laatste quoteje van mezelf wijzen;
Citaat:
Ik heb dit alles zonder medeweten van mijn vriendin gedaan

Dus uitingen over dat ze haar zaakjes door een ander laat opknappen zijn niet van toepassing.
Hopelijk kan er nu een punt achter en zoekt Shalane het best mogelijke thuis voor Bogasch en klikt het met een eventuele nieuwe pony beter.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, inge_romeo, Kitty_, Mieke, nien81, onpaard, PeanutGuapa, Rose_Sonny, Vagabondo, ziechriet en 148 bezoekers