Hoe een opholslaand paard tegenhouden ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Hoe een opholslaand paard tegenhouden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-02 23:56

Topic zegt het al. Zag laatst iemand die op hol was geslagen met zijn paard over een heel klein B-weggetje met aan beide kanten kleine sloten. Een geluk voor hem dat hij toevallig!! werd tegen gehouden door 2 mensen die 2 paarden voor hem zette toen hij aan kwam galloperen.
Hij gallopeerde rechtsreekt af op een druk kruispunt Frusty .
Omtrekken kon dus niet...maar wat wel?...wat doe je als je paard ervandoor gaat in bos of op heide ?...of zoals hierboven beschreven op een weg ?


Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 07:29

Als een paard ECHT op hol slaat ben je zwaar de banketstaaf. Het enige wat je dan kunt doen is rustig blijven zitten en wachten op het moment dat ie weer tot bezinning komt en dan proberen om te trekken. Ik heb het twee keer meegemaakt dat ik op een paard zat dat echt op hol sloeg (en tig keer op een paard dat "gewoon" aan de kletter ging). De eerste keer liep het wat minder goed af. Het paard was zo dwaas en ging uiteindelijk onderuit toen het in volle vaart een betonpad overscheurde. We eindige allebei in de bosjes. Paard kreupel, ik kreupel (nog mazzel gehad). De andere keer reed ik een paard dat uiteindelijk weer tot bezinning kwam en ik toen kon omtrekken. Maar daarvoor was ze wel dwars door de struiken gerend en tegen een boom aangebotst.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 10:45

Mmm ik ben een keer met Waldo op hol geslagen, aan de kletter gegaan, hoe je het wil noemen, omdat er een tegenligger aankwam ik rengalop en Waldo wel mee wilde doen en dus omkeerde en probeerde dat paard in te halen zonder mijn toestemming Extreme duivel Dit was op een breed zandpad met aan de zijkant bos. Ik heb nog geprobeerd hem tegen een booma aan de sturen maar op dat moment had ie zoveel snelheid dat dat niet verantwoord meer was. Op een bepaald moment kwam er een inrit links (rustig zandweggetje) en heb ik hem met al mijn kracht daar in getrokken. Toen zag ie dat paard niet meer en was ie even afgeleid, waarna ik hem dus wel met zn hoofdje tegen een dikke boom kon parkeren Haha! Goed afgelopen gelukkig, maar leuk is het niet. Ik hem qua ophoudingen alles geprobeerd (ook mn handen heel hoog zoals sommigen zeggen) maar dat hielp dus niet. Ik ken ook iemand die zn armen kruist als zijn paard te hard gaat, maar of dat in zo'n situatie zou helpen...?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 11:20

WAt je zou kunnen doen is een teugel vastpakken aan 1 kant, en gaan hangen zoveel als je kunt en hopen dat je voldoende hebt om zijn hoofd naar je toe te draaien. Doe het niet ineens te snel, want dan valt ie. MAar een paard kan niet rennen met zijn hoofd opzij. Daarnaast zou een schietgebedje misschien kunnen helpen, grinnik.

De hond is de betere mens

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 11:22

Nee hoor, schietgebedje heb ik ook geprobeerd en dat hielp niet helaas Haha!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 11:30

Hij daarboven zal nou ook nooit eens even de tijd nemen om te luisteren he!
maar dat van die ene teugel werkt hoor! Ik heb zo ook ooit lang geleden een pony tot stilstand gebracht, of ja, hij bleef kleine rondjes draaien omdat ik hem omtrok, maar hij kon tenminste niet meer met mij aan de haal. Ik ben toen afgestapt en heb de teugel vastgenomen en ben blijven lopen totdat hij gekalmeerd was. Ik was toen ook maar een echt manegeruitertje.

De hond is de betere mens


N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 12:03

Volgens mij houd hij daarboven ook een beetje van leedvermaak Haha!

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 12:11

HUH, daar zeg je wat! volgens mij heeft Hij de wet van Murphy bedacht! Hij is dezelfde als Murphy!

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ange29, dierenfan, EmmyAJ, Freyr, laura22, Mutti, sterregoud en 156 bezoekers