"Paarden fluisteraars"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

"Paarden fluisteraars"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 23:59

Wie heeft ervaring met een paardenfluisteraar?

Wie kent paardenfluisteraars?

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!


Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 02:57

Wat is jouw definitie van paardenfluisteraars? Mensen die kunnen communiceren met dieren dmv gedachten, en alles daaromheen, of mensen die op wat voor manier dan ook al je problemen verhelpen of nog iets anders?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 06:47


joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:12

Ik heb een tijdje op stal gestaan bij iemand die met paarden werkte volgens het natural horsemanship. Deze noemden mensen ook paardenfluisteraar... ervan uitgaande dat je deze mensen bedoeld vind ik dat iedereen zelf moet weten hoe hij of zij moet omgaan met zijn paard. Ik gebruik het natural horseman gebeuren bij het opvoeden van mijn paard. Daarbij voorop stellend dat het paard respect voor mij krijgt die ik hoop te verkrijgen door hem met respect te behandelen. Maar het rijden volgens de natural horsemanship manier is niet voor mij weggelegd. Hier heb ik mijn eerste paard door in de poeier gereden en dat gebeurt me geen tweede keer.

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 20:07

Ik heb meer het idee bij een paardenfluisteraar die bepaalde gaven heeft. Iets wat niet te begrijpen is, maar toch aanwijsbaar werkt.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:31

Aqua8horse schreef:
Ik heb meer het idee bij een paardenfluisteraar die bepaalde gaven heeft. Iets wat niet te begrijpen is, maar toch aanwijsbaar werkt.



Zo iemand als DPB?

ynskje21
Berichten: 179
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:36

wie is DPB?

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:39

depennybitch, bokker die met paarden (en andere dieren?) kan communiceren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:48

Aqua8horse schreef:
Ik heb meer het idee bij een paardenfluisteraar die bepaalde gaven heeft. Iets wat niet te begrijpen is, maar toch aanwijsbaar werkt.

Ik geloof ook niet zo in die kreet. Vaak zijn het mensen die paardengedrag doorgronden en helder/consequent communiceren naar paarden. Als je dat vervolgens doet met een paard onder het zadel dan heet dat rijkunst. Wanneer je je paard los in de picadero laat lopen heet dat paardenfluisteren Verward
DPB heeft echt een gave, haar zou ik ook geen paardenfluisteraar noemen. Ze is paranormaal begaafd.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:01

Ik heb een aantal keren een hoefsmid geholpen die volgens de lokale bevolking (was in Frankrijk) een paardenfluisteraar was. Of deze man speciale gaven had is me niet duidelijk geworden, maar wat ik wel weet is dat ik heel veel respect had voor zijn manier van werken en zeer duidelijk zag dat de paarden (allemaal, stuk voor stuk) een stuk rustiger en "handelbaarder" werden als hij ermee bezig was. Ondanks dat er een bepaalde taalgrens tussen hem en mij was, vertrouwde ik hem blindelings en heb ik hem geholpen met paarden waar ik me in Nederland (bij wijze van spreken) verre van gehouden zou hebben. Van deze man heb ik ontzettend veel geleerd en hij zal me altijd bij blijven. Paardenfluisteraar of niet, voor mij is hij zeer zeker een heel speciaal iemand die luistert naar de dieren en daar helemaal in op gaat.

ynskje21
Berichten: 179
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:04

hee aqua, dat vind ik wel een mooie beschrijving! Inderdaad is het volgens mij niets meer of minder (!) dan helder en consequent zijn naar het paard toe zowel op als naast het paard. En dat betekent leren ´denken´als een paard en niet ervanuit gaan dat een paard denkt als een mens.

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:04

gelooven julie daar in ik zeg niet dat het onzin is maar vind het wel leuk maar ook een beetje gek als ze zo zweverig zijn en alis beter weten

een paard kan je brgrijpen (denk ik ) maar niet dat hij hele verhalen tegen mij banketstaaf hahahah ik wel tegen hun om dat ik het dan even kweid moet en het lucht dan wel op hahaha maar egt iemand die helemaal door heb wat hij wil NEE DAT KAN NIET anders is er egt iest met mij mis haha het is een paard en alle paarden hebben een ander karakter en een ander doen een paard kan je eigelijk niet in het algemeen beschrijven of zeggen wat hij leuk vind tog ???

DYSLECKT ..DUS NIET ZEUREN..
love hrappur mijn schat

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:14

ik ken diverse mensen die heel erg goed met paarden om kunnen gaan, en ook met hele moeilijke paarden.
Zij krijgen die paarden rustig en zover dat ze gewenst gedrag gaan vertonen.

Ze hebben er hun beroep van gemaakt: de ene is paardentandarts en de andere beleert parden voor de wagen en doet vrijheidsdressuur, hij heeft vroeger in een circus gewerkt.

Dat vind ik persoon meer mensen die onder de noemen "paardenfluisteraar" vallen dan mensen als Emiel Voest en Pieter Baalbergen, om maar even 2 Nederlandse namen te noemen


Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:34

Hihi, de boer waar Amber staat vindt mij altijd een beetje een paardefluisteraar Haha! Maar dat is natuurlijk niet zo

Faber quisque fortunae suae

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 22:06

Ik denk dat het niet zozeer een gesproken taal hoeft te zijn. Ik denk dat voor een paard geduld en duidelijkheid het belangrijkste zijn. Als dit je twee richtlijnen zijn kom je volgens mij een heel eind in het rijden en op de grond...
Hierdoor krijg je wederzijds respect. En door het respect bereik je erg veel.
Ook denk ik dat iemands lichaamstaal erg belangrijk kan zijn een druk lawaaierig iemand kan veel onrust meebrengen. Een rustig iemand met rustige bewegingen en een wat rustigere stem kan ook al veel doen..

it's all about keeping the faith of the horse

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

EbbyT
Berichten: 262
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 11:51

cornelie schreef:
Ja, dit (nl) vrouwtje van www.paardenfluisteraar.com heb ik zeer goede ervaringen mee.

Ik niet, bij mij sloeg ze de plank totaal mis, maar dat kwam oa door omstandigheden. Overginds doet ze nu gen online consulten meer.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 12:26

Dat bedoel ik ook Jippie. Bij ons is iemand die helpt paarden met koliek. De DA heeft alles onderzocht en weet eigenlijk niet meer wat hij kan doen om dit paard te helpen. Nu is daar ook zo'n fluisteraar bij en nu knapt dat paard op. Die eigenaar is ook helemaal onder de indruk.

Ik geloof daar ook wel in. Sommige mensen zijn begaafd en kunnen gewoon meer.

@Smurf: mee eens dat vind ik ook geen paardenfluisteraars.

Mijn definitie voor paardenfluisteraars is als volgt:

"Het zijn mensen die niets kunnen onderbouwen maar erg veel kunnen"

Ik ben zo benieuwd naar ervaringen die mensen hebben met dit soort mensen.
Als er een situatie zou zijn waarbij de DA het niet meer weet, zou ik zeer zeker gebruik gaan maken van zo iemand. Misschien ook wel eerder maar dat hangt van de ernst van het probleem af.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

ynskje21
Berichten: 179
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 13:11

nou ik denk dat ze het wel kunnen onderbouwen hoor, alleen of de mensen het snappen... Ik denk dat ze heel goed weten wat ze doen.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 22:07

Zou ook best kunnen hoor, maar dat is mijn definitie. Maar ik ben zo benieuwd naar ervaringen?

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 09:38

Ik heb een keer tijdens een cursus Centered riding iemand gezien. Die stond voor de stal van een paard... Ze was een beetje in zichzelf aan het mompelen. Dit duurde een half uur ofzo en daarna stopte ze ermee. Ze liep naar de baas van het paard. Waar ikzelf mee stond te praten en ging uitleggen dat het paard niet gelukkig was. En dat hij (het paard) dat tegen haar had gezegt. Het paard stond altijd met een ander paard in de wei. (van dezelfde eigenaresse) Het bleek dus (volgens die vrouw) dat de twee paarden elkaar eigenlijk helemaal niet mochten. En dat ze daarom zo ongelukkig waren...

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het maar een wazig gebeuren vind.. En ik dit gedoe heel erg ongeloofwaardig vind.

Zo ook van die natuur geneeskundigen die aan het paard gaan vragen door middel van pendelen of het paard geneesmiddelen nodig heeft en zo ja welke.. Nou sorry maar ga iemand anders voor de gek houden...

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

ynskje21
Berichten: 179
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 10:05

daar schrijf je twee verschillende dingen...
1.iemand die van het paard ´hoort´ dat paard en ruiter elkaar niet mogen
2. iemand die d.m.v. pendelen (lecher-antenne etc) het paard doormeet welke geneesmiddelen het nodig heeft.
Dat zijn echt twee totaal verschillende dingen!
Het eerste wordt d.m.v. telepathie gedaan (of iemand dat echt kan of niet, mag ieder voor zich uitmaken)
Het tweede m.b.v. een apparaat het lichaam en mentale gestelsteldheid doormeten wordt ook door de reguliere diergeneeskunde (Utrecht) meer en meer geaccepteerd.

ynskje21
Berichten: 179
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 10:08

Dit laatste wanneer een erkend dierenarts van deze alternatieve methoden gebruik maakt uiteraard, niet ierdereen die een pendel o.i.d . in zijn handen heeft kan een paard genezen.

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 13:30

Ik ben het met Joycje eens! Mensen die van paarden houden en paarden begrijpen hebben ook een stukje van een paardenfluisteraar in zich.
Ik geloof zelf niet in het echte Praten met paarden, maar wel in de lichaamstaal waarin een paard met jouw praat en jij met hem.
Zelf rijd ik mijn hele leven al op ''moeilijke'' paarden en op een of andere manier gaat het erg goed. Een tijd geleden ben ik bij een medium geweest die mij vertelde dat ik een soort van aura om mij heen heb die de paarden rustig maakt als ze ermee in aanraking komen.
Ik wil hier helemaal niet mee opscheppen het is gewoon mijn ervaring.
Als je zelf aan de slag wilt met natural horsemanship is de ''join up'' een goed begin om te werken met lichaamstaal en vertrouwen.
Groetjes

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 16:48

ik geloof zeker dat mensen met paarden kunnen 'praten' of welke vorm van communicatie dan ook.

pendelen of edelstenen werken via energiebanen, en dan maakt het niet uit of het mens, dier of plant is.

Citaat:
Mensen die van paarden houden en paarden begrijpen hebben ook een stukje van een paardenfluisteraar in zich.


ik vind dit ook een erg juiste uitspraak. ik merk dat ik soms dingen zie waar de eigenaren van de andere paarden zich voor afsluiten en ik me juist steeds meer voor open maar dit gaat dan niet over ingewikkelde zaken ofzo, gewoon dingen die iedereen zou kunnen zien als ze maar wilden.

en verder heb ik ook erg fijne ervaringen met mensen die meer kunnen dan alleen rijden en geloof ook dat door het openstellen van mijn eigen energie dit soort mensen op mijn pad komen.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 07:55

Ja, ik denk ook naarmate je jezelf openstelt, deze mensen op je weg komen of kunnen komen. Ik sta voor dat soort dingen wel open, kwaad kan het immers niet.

Ik denk ook zeker dat het de gezondheidszorg ten goede zal komen, zowel bij dieren als bij mensen, als de reguliere geneeskunde meer zou samenwerken met de alternatieve (dier) geneeskunde en uiteraard omgekeerd. In mijn ogen kunnen ze elkaar perfect aanvullen en zijn ze zeker geen bedreiging voor elkaars brood. Van veel mensen die daar ervaring mee hebben, heb ik al vaak veel positieve ervaringen gehoord.

Is wichelroede het zelfde als pendelen?

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 36 bezoekers