Gezondheidsverklaring (Interpolis)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tristan2000
Berichten: 197
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Leek

Gezondheidsverklaring (Interpolis)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 21:33

Hallo allemaal,

Ik ben even wat op internet aan het neuzen over verschillende verzekeringen, en nou lees op de site van Interpolis bij de beperkte verzekering dat wanneer de verzekerde waarde van een paard meer dan 7000 euro is, ze graag een gezondheidsverklaring zien die niet ouder is dan 6 weken.
Zo staat er bij de standaard verzekering dat ze vanaf 7000 euro graag willen dat er een klinisch veterinaire keuring aan hun overgelegd wordt.
Houdt dat dan in dat een gezondheidsverklaring niet een klinische keuring is?
Wie kan mij dan vertellen wat dit wel is?

Alvast bedankt.

Groetjes Marianne

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:34

ik heb wel een verzekering bij interpolis, maare, ik zou niet weten hoe dat zit enz, dat regelen me ouders maar Haha!

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 22:51

gezondheidsverklaring is minder uitgebreid dan een klinische keuring. bij de gezondheidsverklaring komt je dierenarts je paard keuren. doet buigproeven, lopen op hard en zacht, hart longen enz. . bij een klinische keuring worden er ook rontgenfoto's gemaakt van de benen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 22:52

Droebel, dat klopt niet. Wat jij beschrijft, is het verschil tussen een klinische en een rontgenologische keuring.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 23:06

Gezondheids verklaring is precies wat het woord zegt.
De dierenarts kijkt of het paard niet ziek is op dat moment of op drie benen staat.

Klinische keuring gaat een stap verder door beweging en buigproeven.

Wat ik vreemd vind is dat ze geen röntgenfoto's vragen bij paarden boven de €7000,-

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 23:07

Een gezondheidsverklaring is ook iets wat de RVV uitgeeft als je met een paard naar het buitenland gaat. Dan komt er een dag van tevoren iemand van de RVV langs.

Tristan2000
Berichten: 197
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 23:33

Katja schreef:
Gezondheids verklaring is precies wat het woord zegt.
De dierenarts kijkt of het paard niet ziek is op dat moment of op drie benen staat.

Klinische keuring gaat een stap verder door beweging en buigproeven.

Wat ik vreemd vind is dat ze geen röntgenfoto's vragen bij paarden boven de €7000,-


Vanaf 7000 euro gaan ze juist wel vragen om een klinische keuring en röntgenfoto's. Beneden de 7000 euro is bij een beperkte verzekering een gezondheidsverklaring voldoende.

Groetjes Marianne

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 23:36

Katja"]
Gezondheids verklaring is precies wat het woord zegt.
De dierenarts kijkt of het paard niet ziek is op dat moment of op drie benen staat.

Klinische keuring gaat een stap verder door beweging en buigproeven.
[/quote]

Niet helemaal correct. Bij de Gezondheidsverklaring moet het paard/pony/veulen WEL bewegen. Gewoon los (stap draf galop) of even over de harde weg stappen en draven. Even kijken of ze niet op drie benen lopen Knipoog .

De veearts is bij ons geweest voor een gezondheidsverklaring van onze destijds drachtige merrie. Gewoon een klein klinisch onderzoek en even stappen en draven op de weg. Toen Zamasutra 1 week oud was is de veearts ook geweest voor een gezondheidsverklaring en ja, die kon moeilijk over de harde weg dus mocht ie los bewegen in de bak Cool .

[quote="Katja schreef:
Wat ik vreemd vind is dat ze geen röntgenfoto's vragen bij paarden boven de €7000,-


Dat komt omdat het een standaard verzekering is, alleen plotselinge en onverwachte dood, noodzakelijk afmaken en blijvende volledige ongeschiktheid is dan verzekerd. Als dit komt door kreupelheid wordt dit alleen gedekt indien de kreupelheid ontstaan is door een ongeval.

Pas bij de uitgebreide verzekering zijn ook kreupelheden van binnenuit meeverzekerd en dan vragen ze dus wel een klinisch + röntgenologisch onderzoek.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 23:40

Tristan2000 schreef:
Vanaf 7000 euro gaan ze juist wel vragen om een klinische keuring en röntgenfoto's. Beneden de 7000 euro is bij een beperkte verzekering een gezondheidsverklaring voldoende.

Groetjes Marianne


Ik heb hier het boekje voor mijn neus liggen en wat je schrijft is toch niet helemaal corect.

Beperkte verzekering: boven de 7000,- euro - gezondheidsverkaring voldoende.

Standaard verzekering: boven de 7000,- euro - alleen klinische keuring voldoende.

Uitgebreide verzekering: boven de 4500,- euro - klinische en röntgenologische keuring.

Tristan2000
Berichten: 197
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 08:21

Ziolette schreef:
Ik heb hier het boekje voor mijn neus liggen en wat je schrijft is toch niet helemaal corect.

Beperkte verzekering: boven de 7000,- euro - gezondheidsverkaring voldoende.

Standaard verzekering: boven de 7000,- euro - alleen klinische keuring voldoende.

Uitgebreide verzekering: boven de 4500,- euro - klinische en röntgenologische keuring.


Mijn excuses, je hebt ook gelijk, maar omdat mijn paard net een grensgeval is, wou ik toch graag even weten wat een gezondheidsverklaring is.. Misschien is er wel helemaal niks nodig, maar misschien ook net wel.
Ik vind het trouwens wel hoge bedragen om bij de Basis en Beperkte verzekering vanaf 7000 euro alleen maar een gezondheidsverklaring te hoeven hebben..

Groetjes Marianne

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 09:16

mijn oudje van 32 is afgelopen donderdag de dierenarts voor geweest voor een gezondheidsverklaring. Die moest ik hebben voor hem om toegelaten te worden op de paardenkamp. De dierenarts heeft hem niet laten lopen enkel naar de ademhaling en hartslag geluisterd en een beetje her en der gevoeld en geluisterd en vervolgens een verklaring ingevuld die al klaar was op papier en zijn kenmerken erop gezet. Stelde niet veel voor.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 15:36

gouda schreef:
mijn oudje van 32 is afgelopen donderdag de dierenarts voor geweest voor een gezondheidsverklaring. Die moest ik hebben voor hem om toegelaten te worden op de paardenkamp. De dierenarts heeft hem niet laten lopen enkel naar de ademhaling en hartslag geluisterd en een beetje her en der gevoeld en geluisterd en vervolgens een verklaring ingevuld die al klaar was op papier en zijn kenmerken erop gezet. Stelde niet veel voor.


Ik denk dat het ook een beetje afhankelijk is waar de gezondheidsverkaring voor nodig is. Ik kan me voorstellen dat ze van een 32-jarige niet verwachten dat hij goed ter been is als hij naar het rusthuis moet, maar een verzekeraar wil graag iets meer informatie.