Wie heeft er ervaring met zadelmarkt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rowie_lover

Berichten: 1145
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Baarle Nassau

Wie heeft er ervaring met zadelmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 02:20

ik wil een westernzadel gaan kopen voor mijn tuigertje.
het hoeft geenm superkwaliteit te zijn want ik wil er gewoon zo nu en dan een lekkere buitenrit mee maken en niet om echt western mee te rijden.
Ik vind die zadels gewoon super mooi en het zit zo lekker... *LOL*
Ik hoor van de ene dat het geen miskoop was en de andere weer wel.... dus wie kan me helpen voordat ik een fout bega.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 02:34

kijk op zoeken type zadelmarkt in en ...................

Rowie_lover

Berichten: 1145
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 02:43

ja ok, kwam ik erna ook achter, foutje...
aar misschien nieuwe ervaringen voor mensen???

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 02:48

al de ervaringen zijn al in de topics verwoord,lees en doe het goede

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 08:31

Zo te lezen heb je weinig verstand van westernzadels, laat staan hoe ze moeten passen. Als je besluit om toch daar te gaan kijken neem dan iig je paard én iemand mee die er wel verstand van heeft.

Bedenk dat het gezegde 'alle waar naar zijn geld' ergens vandaan moet komen.
Verder vraag ik me af op welk merk/type westernzadel je dan gezeten hebt dat je 'westernzadels' zo lekker vindt zitten, want dat doen ze echt niet allemaal Haha!

Rowie_lover

Berichten: 1145
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 09:00

ik heb idd helemaal geen verstand van westernzadels. de mogelijkheid om me eigen paard mee te nemen zit er echt niet in. maar iemand uit mijn buurt heeft zon zadel te koop splinternieuw voor wat minder geld dus scheeld me veel reiskosten. vandaar dat ik het vroeg want ik weet datie van zadelmarkt af komt...
ik heb niet veel geld, en wil graag iets leuks voor hem kopen.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 09:05

Dat je graag iets leuks voor je paard wilt kopen is een loffelijk streven, maar vraag je dan wel of of je hem er wel een plezier mee doet en niet jezelf Haha!
Volgens mij zit je redelijk in de buurt van een bokker die -dacht ik-graag langs komt om paard en zadel op te meten. Als hij er ook zo over denkt zal hij je wel per PB benaderen Haha!

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:22

bij ons op stal heeft ook een meisje een westernzadel van de zadelmarkt, het zit best lekker en je kan er echt wel een tijdje mee doen maar er is echt een duidelijk verschil tussen de zadelmarktzadels en de wat duurdere, wij hebben uiteindelijk gekozen voor een wat duurdere, na wat langer doorsparen......

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:02

leuk als decoratiezadels, maar echt fijn voor je paard? ..... nah denk het niet...
kijk inderdaad maar eens in de zoekfunctie, genoeg leesvoer!
als je niet veel geld hebt zou ik het in dit geval maar in je portemonee houden want zo'n zadel is zonde van je geld. Ziet er wel leuk uit maar dat is ook het enige. Beter even doorsparen en een goede eventueel 2e handse 'echte' kopen, betere investering!
verder sluit ik me geheel aan bij Sugarmiss!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:12

Ik sluit me aan bij Cissy en Sugarmiss. Ik heb niets van zadelmarkt komt dan ook omdat ik meerdere negtieve verhalen heb gehoord dan postitieve. Hou dit geld maar in je portemonnee en spaar door voor een betere soort zadel. Dan heb je er veel meer plezier van en je paard ook.

DWSS
Berichten: 667
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:39

mijn tip : koop nooite een zadel daar , op de plaatjes van de site zien ze er aantrekkelijk uit maar in het echt is het de grootste prul die er bestaat , een vriendin van me had er een gekocht en het zadel was nog geen kwartje waard en paste overigens niet , ze kreeg geen geld terug.
Deze zadels zijn niet alleen kwalitatief slecht maar ook slecht voor de paardenrug omdat het allemaal van dun materiaal is gemaakt.
Spaar liever even door of koop een goed zadel zonder bekend merk , daar heb je meer aan.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:04

Je kunt beter een goed tweedehands zadel kopen, dan een slechte nieuwe bij de zadelmarkt.

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:47

conclusie: NIET doen

wildwestwill

Berichten: 433
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 17:31

Ik heb een hoofdstel van de zadelmarkt een one-ear goede kwaliteit leer
en maar 39 euro mooi versiert maar heb wel een stuk aan de teugels laten zetten waren veel te kort maar verder prima

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 18:34


PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 19:59

Als je de rug van je paard naar de galemiezen wil hebben; koopt zadelmarkt! Walgelijke tent dat.

Rowie_lover

Berichten: 1145
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 20:22

een rede erbij misschien????

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:44


Rowie_lover

Berichten: 1145
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 21:04

eej bedankt! daar heb ik idd wel iets aan! Knipoog

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 00:17

Ik ben begonnen met een simpel goedkoop zadel, of het zadelmarkt is, ik dacht het niet, maar wel een vergelijkbare kwaliteit.

Heb lang gespaard en heb afgelopen januari eindelijk een fel begeerde Billy Cook voor Mander gekocht. Was een rib uit mijn lijf, maar ik heb zowel mijn paard als mezelf er een enorm plezier mee gedaan.

Mijn advies is dus ook, spaar door en koop een goed (tweedehands) merkzadel!

PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:39

Redenen;
1. ze belazeren je gewoon ronduit waar je bij staat. als er op een bordje staat; "schapenwollen onderlegger" en er liggen nylon neppers onder vind ik dat belazeren, zeker als bij navraag nogmaals gezegd wordt dat het zuiver schaap is.
2. De bomen van de zadels zijn kwalitatief verschrikkelijk slecht. Als het zadel nu op je paard past is dat fijn, maar 1 regenbuitje en de boom gaat "werken" en wordt scheef. Dag zadel of dag paardenrug
3. Durf 1 van bovenstaande zaken op te merken en je wordt nog net niet letterlijk de deur uit geschopt. (via de zoekfunctie vind je verhalen van Bokkers die zo behandeld zijn)

Men maakt er misbruik van de onwetendheid van veel mensen. Als ze eerlijk zeggen dat hun zadels niet tegen regen, dagelijks rijden en andere "normale zaken" kunnen vind ik het prima dat ze blijven verkopen, dan weet de klant wat ie koopt en is het z'n eigen schuld als het een miskoop is, maar doen alsof je topzadels verkoopt die vergelijkbaar zijn met peperdure westernzadels is op zijn zachts gezegd niet netjes. Als je vraagt waarom ze zo goedkoop zijn hoor je; grote partijen hè.

Rowie_lover

Berichten: 1145
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 19:40

ik heb een goed merkzadel een Passier P. maar dat is een veelzijdigheid en wil er nog een leuk westernzadel bij. maar niet als ik zijn rug ermee belast!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:27

Rowie_lover schreef:
ik heb een goed merkzadel een Passier P. maar dat is een veelzijdigheid en wil er nog een leuk westernzadel bij. maar niet als ik zijn rug ermee belast!

Waarom heb je geen zadelmarkt-veelzijdigheidszadel gekocht?
Juist, omdat het niet goed genoeg is voor jou en je paard!
Dat geldt ook voor een westernzadel, er wordt zoveel troep verkocht (zie alle voorbeelden van hierboven) wat niet alleen slecht is voor jou (lekker zitten doen ze namelijk niet, zeker als je een flinke buitenrit wilt maken ) maar ook heel slecht voor de rug van je paard.

Om een westernzadel op de juiste maat te krijgen heb je echt een expert nodig, zeker met een tuiger. Westernzadels worden namelijk niet standaard gemaakt voor de rug van dit soort paarden en zullen je paard daardoor alleen maar pijn doen.
Dat een westernzadel op elk paard past is een FABELTJE.....wie dat ooit in de wereld geholpen heeft Schijnheilig

Dus het advies van alle westernruiters hier (waar echt wel deskundige bijzitten) is NIET DOEN!
Scheve mond

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:39

Doe je paard een plezier en koop geen zadel van de zadelmarkt.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:19

zou het nu door gedrongen zijn dat een zadel van de zadelmarkt een slechte investering is?

ik heb me er niet bemoeid omdat vanuit mijn ethiek(ik verkoop ook zadels) het niet netjes is om commentaar te leveren op anderen die dat ook doen,maar ik kan het niet laten na al deze antwoorden,een zadel van dat soort kwaliteit kan nieteens als barkruk fungeren alleen als decoratie aan de muur,heeeel misschien,rowie lover als rowie lover weet ik heel zeker dat je het niet in je hoofd kan halen voor dat soort zadels te gaan,spaar lekker door voor een goed zadel.

rinus