Originele achterwand in de keuken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Originele achterwand in de keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 09:50

Ik ben voor ons huis op zoek naar een originele achterwand voor in de keuken.
De keuken zit er al in. Het is een strak design. De kastjes zijn in de kleur terra-bruin, grepen van RVS, het aanrechtblad is 7cm dik, hoekig en houtkleurig. Kookplaat is van zwart glas.

Ik wil dus absoluut geen tegels op de achterwand!

Op dit moment heb ik 3 opties gevonden die allemaal een nadeel hebben waardoor ik twijfel.

Glas: erg chique maar geen garantie op breuk
RVS: hou ik enorm van en past bij de keuken maar maakt het snel zo kil allemaal
pimpyourkitchen.nl: enorm leuk idee maar je moet het zelf doen en dit wil ik niet. Daarnaast is de wand van de keuken niet mooi recht en dat zie je als je er een sticker op plakt ben ik bang.

Heeft iemand nog andere mooie ideeën?
Liefst met foto of website :D

Sammetje_

Berichten: 2065
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: ♥ Op een heel mooi plekje ♥

Re: Originele achterwand in de keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:55

Ik heb zelf RVS en voor mijn gevoel maakt het absoluut niet kil. Ik heb dan wel een witte keuken met een antresieten aanrecht. Maar het maakt het juist lichter en strakker :)

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:02

Wij gaan (op termijn, eerst weer sparen :D ) voor Pimp your Kitchen (gras denk ik) en laten het aanbrengen door mijn oom (heeft een installatiebedrijf). Achter het fornuis heb ik een stukje RVS achterwand, dus dat breekt mooi. Stuur PyK gewoon eens een mail om te overleggen over de scheve wand van de keuken.

Je kunt de achterwand anders ook gewoon (laten) sauzen. Onze schilders hebben een latex van buitenkwaliteit gebruikt. Vuil veeg je er met een nat doekje zo af.

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Originele achterwand in de keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:04

Ik heb gewapend glas als achterwand, de muur erachter sus je in de kleur die je wilt, glasplaat ervoor en klaar. Erg makkelijk in onderhoud, doekje erover klaar.
RVS vind ik ook erg mooi maar om dat streeploos te houden is nogal een klus

lejo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 31-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:06

Vasthi schreef:
Je kunt de achterwand anders ook gewoon (laten) sauzen. Onze schilders hebben een latex van buitenkwaliteit gebruikt. Vuil veeg je er met een nat doekje zo af.


Die tip wilde ik ook geven, netjes afstrijken en laten schilderen. Wel buitenverf gebruiken inderdaad.
Heeft mijn moeder ook laten doen, je kunt iedere kleur/kleuren kiezen die je leuk vindt en het werkt erg makkelijk.
Eventueel achter je kookplaat wel rvs/glas omdat dit wel heel erg vet kan worden.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Originele achterwand in de keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 10:10

@ Vashti: hij is niet alleen scheef maar ook niet helemaal goed gestuct. Degene die het stucte voor ons had blijkbaar geen zin omdat "er toch tegels overheen kwamen" en dus is het gewoon rommelig geworden. Was een kennis die het gratis deed (wel een echte stucadoor) Weer een les geleerd, dat doe ik dus nooit meer ;)

We wilden eerst eigenlijk alleen sauzen, de achterwand is nu ook al geschilderd. Maar ik vind het toch een beetje saai en omdat de wand niet zo mooi is lijkt het me mooier en strakker om er iets overheen te laten zetten.

Tavanta en Princesje: hebben jullie misschien een foto? En leverancier?

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: Originele achterwand in de keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:57

Ik heb het zelf gedaan, glas op maat beteld bij glasdiscount.nl maar je kunt het ook laten doen. Zal als ik thuis ben kijken of ik het goed op de foto krijg......

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:03

Je kan ook als achterwand deels granieten blad doen, dat vinden wij errug mooii en komt dan ook binnenkort in onze nieuwe keuken!!

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:07

Jeetje ik wist niet dat je daar zoveel keuze in had. Ik dacht alleen gewone tegeltjes... :o

pitbullgup

Berichten: 1816
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:09

__Possie__ schreef:
Je kan ook als achterwand deels granieten blad doen, dat vinden wij errug mooii en komt dan ook binnenkort in onze nieuwe keuken!!

maar dan moet het graniet van de wand achter het aanrecht blad worden gezet. dat kun je niet op een bestaand blad plaatsen.

RoxyVip
Berichten: 1445
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Schoonhoven

Re: Originele achterwand in de keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:11

Wij hebben glasvezelbehang erachter gedaan. En dan niet het standaard goedkope werkje, maar een mooi werkje uitgezocht. Eerst geverfd in de kleur die wij mooi vinden. En daarna nog een keer eroverheen met blanke lak. Is echt ideaal, het ziet er leuk uit, niet oubollig met tegeltjes ( :o sorry) en het grootste voordeel: het is heel makkelijk met een nat doekje weer schoon te maken!!!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Originele achterwand in de keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 12:12

Heb je daar een foto van RoxyVip?

RoxyVip
Berichten: 1445
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Schoonhoven

Re: Originele achterwand in de keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:24

Zal eens even zoeken!

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:28

Even een stipje, ga in het najaar ook een nieuwe keuken halen *\o/* en weet ook nog niet goed wat ik tegen de achterwand zal gaan doen. Ik krijg een houten keuken (beuken denk ik) met rvs grepen en ik wil een betonnen aanrechtblad.
Weet niet goed wat ik tegen de achterwand kan doen. Ik vind dat groenige glas ook heel mooi.

RoxyVip
Berichten: 1445
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Schoonhoven

Re: Originele achterwand in de keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:44

Het is niet echt heel duidelijk te zien, maar het rode en het witte tegen de wand en om het raam is dus glasvezel...

Afbeelding

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Re: Originele achterwand in de keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:41

wij nemen een glazen gekleurde achterwand, grijs/zilver.

alleen nog ff sparen, zijn net verhuisd :)

joyce83Jarig

Berichten: 5198
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:46

Leuke ideen hier. Ben zelf ook nog aan het denken wat te doen met de achterwand. Tegeltjes vind ik ook niks aan en glas lijkt me heel mooi maar ben bang dat het duur gaat worden. Ik laat maar eerst eens de keuken plaatsen en zie dan wel wat te doen.

even op pimp your kitchen gekeken maar wat leuk!!! heel appart maar ben bang dat mijn vriend dat niet wilt :o vooral die zee achtergrond en die met bloemen zijn mooi

MercuryDream
Berichten: 239
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:04

Mijn ouders hebben zwarte spiegels als achterwand. Dat staat heel erg mooi en geeft echt zo'n showroom effect (en is ook makkelijk schoon te maken.) Maar ja, ondanks dat het zwart is, zie je jezelf toch wel de hele tijd staan koken... :P moet je van houden....

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Re: Originele achterwand in de keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:32

je hebt ook van dat plexiglas (weet niet of ik het goed schrijf.)
kun je schilderen of behang er achter doen wat je leuk vind,en dat plexiglas,kunstof doorschijnend laat dus,er zo tegen aan schroeven,makkelijk schoon te houden,en ben je de kleur of motiefje zat,schroef je de plaat los,en doet er wat anders achter.

Alet74

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Originele achterwand in de keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:23

Lastig inderdaad, we wonen al 2 jaar in ons huis en zo lang denk ik er al over na... Ben ook van glas (erg duur als je het op maat laat maken en stopcontacten laat uitzagen) naar RVS (goedkoop bij IKEA - kun je nog weer eens wisselen) gegaan. Blijf nu toch steken bij mozaiektegeltjes, van de kleintjes en dan witte (donkerblauwe, hoogglans keuken en geen direct daglicht). Die tegeltjes moeten er snel op, want na 2 jaar koken en dergelijke, ziet het er niet meer zo fris en fruitig uit... (bah!).

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Originele achterwand in de keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 21:07

Bij mij is het ook smerig geworden Alet74, wij zijn al bijna een jaar verder ondertussen. Mozaïek heb ik ook over nagedacht maar onze keuken bestaat uit allemaal lange lijnen en dan van die kleine tegeltjes maakt het weer kleiner zeg maar.

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:11

Wij krijgen in juni een nieuwe keuekn en wij hebben als achterwand een plank (ala Ikeaplanken, dus dik en wit en hoogglans) van 30 cm hoog en daarboven galsvezelbehang dat we ook gewoon wit gaan sauzen...Het zag er in de winkel in ieder geval helemaal hip uit... :P

fojoe

Berichten: 2791
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Roelselare

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:23

heb je al aan kurktegels gedacht?
daar bestaan zo ontzettend veel vormen en motieven in dat ik me haast niets kan voorstellen dat er niets tussen zit wat je leuk vindt ;)

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Originele achterwand in de keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 21:25

kurktegels? Klinkt erg jaren '70 :+
Heb je een linkje?

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:29

Nuage schreef:
Bij mij is het ook smerig geworden Alet74, wij zijn al bijna een jaar verder ondertussen. Mozaïek heb ik ook over nagedacht maar onze keuken bestaat uit allemaal lange lijnen en dan van die kleine tegeltjes maakt het weer kleiner zeg maar.


Ik ben druk met de aankoop van een keuken, maar nog geen keuze gemaakt over de tegeltjes op de achterwand. Heb bij een zaak tegels gezien met een soort mozaiek van cirkeltjes. Het was geen standaard mozaiek en de cirkeltjes sluiten niet op elkaar aan, de achtergrond is wit en de cirkeltjes zijn varierend wit tot gebroken wit. Dit maakt het geheel erg vlot.
Kan natuurlijk nergens een voorbeeldje vinden. }:0

Ik ben normaal echt anti-mozaiek, maar deze is echt leuk. :j