handen rechtop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
eknein

Berichten: 4347
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Vries

handen rechtop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 20:42

hallo iedereen, het klint een beetje simpel maar ik vergeet steeds om mijn handen rechtop te doen/houden. Verward onder elk blad als ik een proefje heb gereden staat: handen recht op!
dat is zonde van de punten die er dan vanaf gaan Boos!
weten jullie hier iets op?
kus nienke


Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:49

zet iemand aan de kant als je gaat rijden die steeds zegt dat je handen regtop moeten, als je niemand kan vinden moet je het opnemen en afdraaien op een sterio ofzo...

Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:56

je bent niet de enige, ik ging laatst kijken bij een les, er reden maar 2 ( van de 10) met handen rechtop. Maar mijn vriendin heeft er ook last van. Elkw keer als ik langs loop en ze heeft haar handen plat, zeg ik: hoevaak heb je al pianoles gehad? dan snapt ze het meteen en volgens mij helpt het wel Lachen

Onderschrift? Nog nooit van gehoord....

eknein

Berichten: 4347
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Vries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 21:17

ik zal het proberen *LOL*
nog meer tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:21

Vroeger kreeg ik gewoon een klets met de zweep over m'n handen, hielp perfect ~~}>
Wat je ook kan doen is je voorstellen dat je 2 kopjes koffie aan het dragen bent, dan houd je ze automatisch rechtop.

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:47

Als het goed is let je instructeur hier op, maar mocht dat niet het geval zijn dan kun je hem vragen of hij er in de les goed op wil letten. En natuurlijk proberen zelf constant er op te letten. Een ander kan het helaas niet voor je veranderen, je zult er zelf steeds aan moeten denken zodat het een gewoonte wordt om je hand goed te houden.

Sometimes life is a fiets bitch...........

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 08:01

Maak er een gewoonte van om je hele houding te controleren bij een rustig stuk. In een proef zijn dat de lange zijdes waar verder niks gevraagd wordt en in de les zodra je instructie je even met rust laat. Direct denken, hoofd recht, hakken naar beneden, handen recht ellebogen voor het lichaam en "laat zien wat je hebt". Als dat een automatisme kan worden dan zul je merken dat je jezelf steeds minder in je houding zult hoeven te controleren.
Maar tips zijn er inderdaad niet voor, je zult er zelf aan moeten denken, in de proef mag je niet geholpen worden dus mag niemand er ook maar wat van zeggen!


PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 19:15

eknein schreef:
ik zal het proberen *LOL*
nog meer tips?


Ik hoorde van mijn instructeur dat hij het vroeger leerde met een stokje in zijn handen te rijden.
Later heb ik dit in de laatste paar minuten van de les met de zweep zo gereden.... ik moet zeggen, het valt niet mee maar het werkt wel want ook met sturen moeten je handen het zelfde blijven.
Ik ben nu heel erg bezig met het leren rijden met de duimpjes omhoog en niet pianospelen zoals mijn instructeur dat formuliert en het gaat al een stukken beter.
Misschien heb je wat aan deze tip...met een stokje tussen in je handen rijden met de duimpjes netjes er boven!

Succes, Primadonna

Stal Centaurus


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers