Verslag indoormarathon UPDATE foto´s

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Verslag indoormarathon UPDATE foto´s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 17:59

Gisteren heb ik samen met Hans (de man van Jacqueline op bokt) voor het eerst sind lange tijd weer eens een wedstrijdje gereden nl. een indoor marathon in de Oranjehal in Apeldoorn.
Het was gewoon een wedstrijd van onze eigen menvereniging (de Kromme Zweppe) en bestond uit een vaardigheidparcours en een spel uw spel.

De vaardigheid ging goed, ik wilde gewoon rustig en ontspannen rondsturen omdat Handell nogal gauw heet/stuiterig wordt.
Helaas hadden we 1 balletje maar ik was super tevreden.

Bij het speel uw speel waren in totaal 4 hindernissen en een stuk of 10 losse poortjes.
Voor elke hindernis kreeg je een bepaald aantal punten, al naar gelang de moeilijksgraad, je kreeg 3 minuten de tijd om je eigen parcours te rijden.
De moeilijkste hindernis was 600 punten waard en tegelijker tijd de joker.
Dat hield in dat als je er een balkje of balletje afgooide je -600 punten kreeg, de joker mocht 2x gereden worden.
We zijn dus maar gelijk begonnen met de joker Haha!
De eerste keer ging het goed, maar bij de tweede keer gooide ik het laatste balletje eraf (ging er iets te krap uit) dus 600-600=0
Handell pakte het super aan en liet zich goed op druk rijden zonder te ontploffen.
De andere hindernissen gingen lekker vlot Haha!

Albert (m´n man) reed met z´n tandem Cobs echt super.
Super beheerst en bloedsnel, hij werd 2e bij de langspannen achter Dirk Pries.
Ik werd 5e bij de enkelspannen, maar dit is een iets vertekend beeld omdat het een competitie over 2 wedstrijden was en ik de eerste niet heb mee gereden.
Maar zo als gebruikelijk bij onze wintercompetitie, kreeg iedereen de zelfde rozetnl. rood/wit/blauw zijn we allemaal weer een heel jaar kampioen Haha!

Hans vond het ook erg leuk en wil vaker mee, daar ben ik ontzettend blij mee want het moeilijk een goede marathongroom te vinden.
Jacqueline wil wel mee als dressuur/vaardigheids groom.
Dus iedereen is gewaarschuwd dit jaar gaat het weer gebeuren Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-02-02 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 18:12

Ow leuk! Op naar de volgende wedstrijd, dan kom ik ook zeker een keertje kijken hoor!
Was Chris van de Sprengen er ook nog?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 18:15

gaaf lia.

Nou mochten zij niet kunnen om mee te gaan bied ik me eigen aan hoor.

Ben benieuwd zaterdag naar je kanjers van paarden.

neem de afwashandschoenen voor de zeker heid wel mee ! Haha!

trotse moeder van 2 prinsesjes

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 18:55

gaaaaaaaaf jammer dat ik het gemist heb had best willen komen kijken!
doe je ook mee aan de apeldoornse dit jaar??

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 19:07

Afbeelding
Hans en Albert aan het inspannen

Afbeelding
We gingen zo hard dat we hier alweer over de finish zijn Haha!

Ik denk niet dat ik mee doe aan de Apeldoornse, ik heb in ´97 voor het laatst mee gedaan en PLECHTIG beloofd dat dat de laatste keer zou zijn.
De menring is altijd op een knollenveldje vol met kuilen en gaten, de maten kloppen niet en het regent bijna elk jaar }>

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 19:22

hey, super zeg, leuke foto's ook!!

gr linda Lachen

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 19:59

Je hebt het super onder woorden gebracht Lia Knipoog , scheelt weer een hoop tik werk hahahahaha

Het was echt onwijs gaaf en heel gezellig zo een dag eens achter de schermen mee te maken.

Maar het leukste is dat als Hans ooit Marathon gaat rijden dat Albert en Lia dan gaan groomen hahahahahaha Haha! (hebben ze gezegt *grin*).
Nou voorlopig houd hij het wel bij groomen want dat is ook ontzettend leuk en vooral leerzaam.


Op naar de volgende wedstrijd.........is voor mij wel wat minder hihihi, moet ik namelijk in zo een chique kostuum achter op de wagen Bloos ......daar worden dus GEEN foto's van gemaakt hahahahaha.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 20:59

Gaaf hoor! Hartstikke leuk dat je ook zo blij bent met je nieuwe groom! Vasthouden dus! Haha!

Maar ik als redelijke nieuwkomer in de mensport, ik rij ook indoor-marathon en gewone marathon (hobby rubrieken), maar van speel-uw-spel had ik nog nooit gehoord!? Kan je me daar iets meer over vertellen????

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 21:19

Ok, hier de uitleg van Speel uw spel:
Het is een soort kruising tussen een marathon en een vaardigheidsparcour.
Je hebt een vaste tijd per deelnemer, bijv 3 minuten, in deze tijd moet je zoveel mogelijk punten bij elkaar rijden.
Elk gewoon poortje (dus 2 kegels)=10 punten.
De punten voor de hindernissen zijn afhankelijk van de moeilijkheidsgraad.
Je mag zelf weten hoe je rijdt, er is geen volgorde.
Dus vindt je een hindernis te moeilijk sla je hem over (zo heeft Albert zondag de joker overgeslagen, hij vond hem te krap voor het tandem Gaaaap ).
In de hindernissen zelf gelden de normale regels, dus poortje A,B,C,D,E.
In/op de hindernissen staan ook kegeltjes met ballen en rijdt je deze eraf heb je geen punten voor die hindernis.
De meest moeilijke hindernis is de joker, gooi je er hier wat af krijg je het aantal punten in mindering (zoals ik dus -600 kreeg Haha!).
De joker mag 2x gereden worden, de rest zo vaak als je wilt.
Omdat het dus zaak is niets te raken is het een zeer paardvriendelijke vorm van hindernissen rijden, waarbij je echter wel op je snelheid moet letten.
Ik hoop dat deze uitleg duidelijk is Haha!


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 23:37

Wauw zeg, dat ziet er leuk uit! Jammer dat hier te weinig georganiseerd word! Verdrietig
Mooie wagen heb je trouwens ook, chique met die banden. Wel dunnetjes lijkt het, heb je geen last met zware stukken?
Jammer dat Hendel er niet duidelijker opstaat, de enige foto's die er gemaakt zijn? Haha! Altijd even nieuwsgierig he *LOL*

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 00:38

Je uitleg is perfect, Ilindra!
Ik zie het helemaal voor me.....

Het klinkt een beetje zoals vrij spring hindernis parcours, dat deden wij op mijn oude manege wel eens. Diverse hindernissen neerzetten en de moeilijkste was de meeste punten waard en dan kon je zelf kiezen welke hindernis je nam. Uiteindelijk ging het om wie de meeste punten had gesprongen. Beetje hetzelfde idee denk ik.......

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Dainese

Berichten: 91
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 08:49

Het heeft even geduurt voordat ik de foto's en het verslag had gevonden, zat namelijk steeds te zoeken onder Verslag van de dag en In the picture Frusty Moet er nog steeds aan wennen dat er ook een aangespannen forum is en dan is het inderdaad erg logisch om die foto's hier neer te zetten Haha!

Maar dat klinkt als een heel gezellig dagje! Leuke foto's ook!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers