Stomme vraag?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jadeooseven

Berichten: 175
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Enschede

Stomme vraag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 18:49

Ik voel me net een overbezorde "muts" maar ik zit toch wel met iets. Vandaag heb ik ik mijn veulen van de wei gehaald, en toen had ze weer een wondje aan haar voorbeen. En dat gaat nu al dagen zo..als het niet het linkerbeen is dat ik s`avonds aantref met een wondje dan is het wel het rechterbeen. Dat wisselt dus elke avond. Het zijn geen grote verwondigen, maar toch zie je ze duidelijk en het zijn telkens de kootjes die beschadigt zijn met als gevolg dat ze nu ook dikker worden. Nu vraag ik mij dus af of het door de merrie komt die er "gewoon" tegen aantikt en nou komt ie ( de domme vraag ) is dat wel normaal? Ik bedoel dus eigenlijk zien jullie ook regelmatig wondjes bij jullie veulens, die dus van de moeder komen, en is dit dus heel normaal of heb ik nou zo`n onvoorzichtige merrie? Verward

Zenit is geboren!!!


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:52

ja hoor is normaal........... veulens kunnen nogal klungelig zijn.

Wat ik overigens wel zou doen is even het land nazoeken of er geen voorwerpen in liggen die er niet in horen ....

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 19:30

Ik denk dat ieder veulen wel regelmatig wondjes heeft. Mijn paard en haar veulen lopen met 3 andere veulen (+ moeders) in het land, en allemaal zitten ze onder de wondjes rondom de benen. De tikken zichzelf soms aan tijdens vreemde bewegingen en elkaar, soms als er eentje ligt gaat een ander op een beentje staan en ga zo maar door.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 11:28

Ja hoor volkomen normaal, al kan ik me voorstellen, dat je het liever anders ziet.
Maar net als met kleine kinderen, ze moeten de wereld nog ontdekken, en dit gaat gepaard met een hoop schaafwondjes en blauwe plekken, iets waar de moeders meestal helemaal geen schuld aan hebben.

Overigens en dit is al vaker gezegd, een vraag wordt pas stom, als hij niet gestelt wordt.

Jadeooseven

Berichten: 175
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 10:54

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben blij om te horen dat het dus normaal is aangezien het voor mij allemaal de eerste keer is zat ik mij dus echt af te vragen of mijn merrie nou zo onvoorzichtig was.

Maar het schijnt dus heel normaal te zijn. Nou dat lucht wel op hoor *LOL*

Zenit is geboren!!!

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:23

die van mij heeft het ook wel es dus het is normaal hoor....

Utah is mijn topper!!!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:59

Nu mijn merrie niet meer op mijn veulen gaat staan, tref ik toch nog steeds kleine schaafjes aan hoor Knipoog
Die kleintjes letten soms nog niet zo goed op.
Niks om je druk over te maken. Als de wondjes echt vies zijn even uitwassen met Betadine. Nier druk maken, komt helemaal goed!

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kimwilliam, Myrthee_, Selima, TJ_Stables en 71 bezoekers