Gezocht opfokstal omgeving rotterdam/ zoetermeer.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Gezocht opfokstal omgeving rotterdam/ zoetermeer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 14:06

Ik ben op zoek naar een goede opfokstal voor mijn hengstveulen.
Ik zoek een plek waar het veulen tot 2,5 jaar in dezelfde koppel blijft staan en waar ik kan komen kijken wanneer ik maar wil. En waar de paardjes goed in de gaten gehouden worden. Eventueel zelf enten en wormekuren is geen probleem. Nou alvast bedankt voor de reactie's

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:38

mijn jaarling hengst staat in Hendrik Ido Ambacht, het is niet egt een opfok maar ze staan in een koppel van leeftijdsgenoten, en je kan er voor kiezen dat hun alles doen voor je enzo.. maar ik heb er voor gekozen gewoon alles zelf te doen, dit om de band met mijn paard zeer sterk te houden.

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 14:56

Hendrik ido ambacht is zeker in de buurt. ik werk in ridderkerk dus dat zit er vlak bij.
Wat zijn de kosten en hoe heet de stal want dan kan ik misschien eerst een keertje gaan kijken.

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:29

het is niet egt een stal, het is een eiland van geloof 80ha. het heet Sophiapolder, kosten voor een veulen is €85, jaarling €125 en daarna weet ik het niet, omdat die van mij pas 1jr is Lachende stallen zien er niet super mooi uit, maar ik weet niet of je die van jou dag/nacht het hele jaar door op het land wil hebben? ( wat overigens wel beter is voor z'n jong ding..) Ik laat die van mij gewoon hele jaar door dag/nacht buiten. 's winters krijgen ze iedere dag hooi erbij en hebben ze een schuilstal dus in principe voor die beestjes ideaal. en ik merk aan die van mij gewoon dat hij het er zo naar zijn zin heeft, hij blijft groeien als kool en glimt als een gek. Lachen ik kan je evt. wel het telefoonnummer Pben

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:19

stal verboon in schipluiden..

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 16:29

k heb al meer gehoord van stal verboon. maar volgens mij is ie echt heel erg prijzig ik hoorde 150,- per maand vind ik toch wel heel erg duur voor een veulen..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:33

ophrah schreef:
k heb al meer gehoord van stal verboon. maar volgens mij is ie echt heel erg prijzig ik hoorde 150,- per maand vind ik toch wel heel erg duur voor een veulen..


Klopt idd.
In Vlist schijn je ook een opfok te hebben, ik weer niet hoe ver dat bij jullie vandaan is.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:09

Bij Reijneveld in de Vlist, achter Gouda, hebben mijn veulens altijd gestaan.

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 18:25

De vlist is best aardig in de buurt daar zit ik met 45 min... Weet je wat daar de kosten zijn en hoe is de accomodatie???

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:28

Mooie accomodatie, weet niet hoeveel het nu kost.
Zal adres en telefoonnummer nog even zoeken.

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:29

Bij Verboon in Schipluiden. 150 euro is toch wel te doen voor een veulen. Ze hebben het er hardstikke goed en worden altijd in de gaten gehouden. En ze lopen in een vast koppel.

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 18:29

Ik heb na zitten denken over stal verboon maar dat ga ik echt niet doen het is echt veel te duur. 1800 euro voor een jaar. da's echt veel te gek. ook al zijn ze nog zo goed het is echt veel te duur.

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 18:34

seventje ik weet niet wat jij verdient in de tuin. maar voormij is 150 euro per maand een hoop geld reken het eens om in gulden dat is 330 gulden. ik verdien niet slecht maar ben net 22 en onderhoud 2 paarden. dan kan ik dat er echt niet bij hebben..

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:40

Seven en Sandor staan nu op een pension stal in Delfgauw. Ik verdien niet al te veel maar kan ze net bij houden. Sandor heeft bij Jan Verboon gestaan. Het is een gewoon een goeie vent en er word altijd op je paardje gelet. Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn paardje tot een jaar of drie op een grasveldje staat zonder menselijk contact en dan van het landje word geplukt en dan denken dat zo'n beesie het leuk doet. En zeker nu in deze tijd zo veel mishandelingen zijn bij paarden. Gewoon griezelig. Ik hoop gewoon dat je je veulen een goed thuis geeft er altijd naar toe blijft gaan en of toe zicht houdende mensen.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:46

Maar toezicht hoeft niet altijd duur te zijn. Voor 100 euro in de maand kan je ook al heel mooi terrecht met een veulen. Is al best betaald vind ik persoonlijk. Mijn jaarling staat perfect, maar helaas niet in de buurt van R'dam...

Succes met zoeken van een goede opfokstal!

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 18:52

hier ben ik het dus mee eens toen ik de prijs bij verboon hoorde viel ik van m'n stoel.. ik was gelijk van plan om ook een opfokstal te gaan beginnen *LOL* Knipoog je kan tegenwoordig je veulen voor 1000 euro een jaar in frnkrijk zetten waar ze het helemaal te gek hebben. maar dit wil ik gewoon niet want ik wil m'n paardje in de buurt hebben en een paar keer per week gaan kijken.. ik hoop dat er nog wat mensen zijn met suggesties want ik loop heel de dag al te zoeken en kan maar weinig vinden.. (in de buurt dan)

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:56

Denk idd dat het moelijk gaat worden iets in de buurt te vinden het is er wel maar dan is het best duur .Je hebt hier nou eenmaal minder land dus de prijzen worden opgeschroefd.
Ben zelf namenlijk ook aan het zoeken voor volgend jaar en schrik me in de randstad gek van de prijzen.
Maar ik ben ook nog op zoek dus vind ik wat redelijk in de buurt laat ik het je zeker weten andersom hoor ik het ook graag. succes

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 19:06

afgesproken!!! Ik had zelf eigenlijk een goed opfok adres waar mijn laatse 2 veulen zijn opgegroeid dit was 5 minuten lopen van mijn huis vandaan maar deze fokker heeft nu zoveel eigen fok dat hij er niets meer bij wil hebben..

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 19:21

Sophiapolder ken ik ook heeft vroeger weleens een paard van mij gestaan is idd heel mooi land enige een in mijn ogen grote nadeel daar is dat je met een bootje over moet varen.
Dat vindt ik als er bv een dierenarts of smid moet komen best lastig.

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 19:40

ja inderdaad. maar er kunnen ook geen vreemde mensen in de buurt komen dus dat is wel weer een groot voordeel

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:20

Beber schreef:
Mooie accomodatie, weet niet hoeveel het nu kost.
Zal adres en telefoonnummer nog even zoeken.


Sorry kan het niet vinden, maar het was of Oost of Westvlisterdijk in de Vlist. Fam Reijneveld (volgens mij schrijf je het zo ).

Zijn hele aardige mensen en je mag er zo vaak komen als je wilt , een heleboel mensen gingen met enige regelmaat poetsen en wandelen met hun veulen.

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 21:36

in ieder geval bedankt voor het zoeken. ik hoop dat ik het adres kan vinden. anders rij ik er wel heen de vlist is niet zo groot dus dan moet ik het toch kunnen vinden. (is ook een mooi ritje voor op de motor *LOL* )

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 21:38

heb wel een rijneveld kunnen vinden met de cdfoon gids op de westvlisterdijk dus dat zal 'm wel zijn.

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:44

ach, dat overvaren.. als je eenmaal de behendigheid hebt, ben je er in 1min aan de overkant. ik zag het ook als obstakel, maar het valt egt mee.. en indd er kunnen geen andere bij je paard komen, wat ik heel erg fijn vind.. je hoort tegen woordig van die rare verhalen..

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 22:40

ophrah schreef:
in ieder geval bedankt voor het zoeken. ik hoop dat ik het adres kan vinden. anders rij ik er wel heen de vlist is niet zo groot dus dan moet ik het toch kunnen vinden. (is ook een mooi ritje voor op de motor *LOL* )


Vanaf Gouda helemaal achterin de Vlist aan de rechterkant van het water.