wie heeft er een connemara?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-01 11:05

ik heb altijd fjorden gehad en vandaag komt mijn nieuwe connemara. Wie heeft er ook een connemara en wat doe je ermee(wedstrijden. springen, dressuur?)Ik ben van plan om er dressuurwedstrijden mee te rijden.
groetjes monique


R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 17:37

Hoi, Nathalie heeft een connemara. Je moet haar anders maar ff een pb sturen. Ik heb een verzorgfjord en ben helemaal weg van fjorden. In de zomer rij ik ook altijd een paar weken een connemara merrie en ik moet zeggen dat na de fjord toch echt de connemara komt! Ze hebben een super karakter, erg veelzijdig en mooi! Maar ik hou het denk ik maar bij de fjord *LOL* Veel plezier met je nieuwe pony! xxx Roos

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 17:54

Ik heb vroeger een connemara pony verzorgt. Hij was 30 jaar, maar hij had een super conditie! Connemara's zijn echt een fijn ras, ze zijn erg veelzijdig!Afbeelding

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 17:59

ze kunnen idd heel oud worden en nog heel lang bereden worden. Dat is eigen van het ras. xxx Roos

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-01 18:15

het is heel fijn dat ze heel oud kunnen worden maar hoe zijn ze met rijden?
groetjes monique.

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 18:23

Hoi!
Met rijden zijn ze echt super!!!!
Het is een kenmerk van het ras dat als connemara's iets zien dat ze eng vinden, ze eerst kijken en niet meteen weg rennen (op hol slaan). Dit merk ik ook heel erg goed bij die connemara merrie die ik in de zomer rijd. Als er echt iets heeeeel engs is, dan kijkt ze eerst en komt dan tot de conclusie dat het niet eng is en loopt dan rustig verder. Dit is heel fijn (met buitenrijden vooral) want ze zijn dus helemaal niet zo schrikachtig. Dat is voor jou als je wedstrijden gaat rijden dus ook heel handig.
Ze kunnen enorm goed springen. Goeie springpaarden zijn vaak gekruisd met connemara vanwege hun springkwaliteiten. Met dressuur zijn ze lekker los en ook cross vinden ze heel leuk. Er kunnen zowel beginners als gevorderden op een connemara rijden vanwege het lieve karakter(er zijn natuurlijk uitzonderingen)
Veel plezier met Kylian Party!! (zo heet hij toch?)
xxx Roos

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 19:03

Connemara's zijn erg taai en hebben een enorm springvermogen. In het wild in Ierland leren ze al over natuurlijke hindernissen te springen en ze doen het dan ook erg goed in de SGW. Het beroemde springpaard Milton (die witte) schijnt trouwens een Connemara-moeder te hebben, er wordt inderdaad veel Connemara-bloed in de springpaardenfokkerij gebruikt.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-01 23:00

maar.......ook dressuur?


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 08:36

OOk in dressuur zijn ze erg goed.
Mijn pony is ZZ dressuur. Niet met mij hoor.. Ik ga binnenkort pas starten in de B Lachen
Maar idd, de connemara is een er veelzijdig paardje. En ze rijden super!! Haha!
heel veel plezier met Kielian/Kylian

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-01 09:58

bedankt!!
Ik hoop dat t straks met kylian en mij ook goed gaaat in de dressuur!
groetjes monique.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 10:25

Hoi! Ik weet vrij weinig over connemara's: zijn het in vergelijking met de nrps-pony's erg dure pony's of valt het mee? Een meisje bij ons op stal mag in de toekomst (over een paar jaar als ze goed kan rijden en oud genoeg is) een eigen pony, maar weet nog niet goed wat voor eentje, vandaar dus. Doei! Dorine.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-01 18:19

ja, ik vond mijne vrij prijzig, maar ik ben er wel heel blij mee!!
groetjes monique.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 19:02

Die van mij was eerlijk gezegd erg goedkoop. Maar dat kwam omdat z'n baasje een goed tehuis belangrijker vond dan de prijs, anders had ik nooit een connemara gehad. Had nl. niet veel geld om uit te geven. Als ik genoeg geld had had ik ipv een connemara een tinker gehad maarja.. nu vind ik de connemara roelen Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esther_r20, Pinacolada en 165 bezoekers