Brand?!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chomoc
Berichten: 128
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: snikzwaag

Brand?!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 12:08

Gisteravond, om half 10 komt mijn zus binnen, BRAND!!!! BRAND!!!!! bel 112, ikke zo, moet ik dat nou echt geloven??!!!... dus ik ging naar buiten, stond de hele hooischuur in lichte laaie... wij meteen de paarden uit de schuur halen die er vlakbij stonden.. koeien meteen naar buiten, marja die wouden natuurlijk niet.. nouja, een kwartier later was er 1 brandweerauto.... nog even later stond er nog 1 brandweerauto.. weer later kwam er nog 1 brandweerauto.... er zat ook nog asbest in de schuur..... allemaal journalisten en fotografen Cheese! allemaal vet irritant.. maar oke het was al zo... en altijd makkelijk voor de verzekering, een video band.... wij steeds naar de paarden, die helemaal overstuur waren. om 3 uur was de brand eindelijk uit... iedereen stond er omheen, gewoon wel 200 mensen byna...
vanochtend, allemaal verzekeringsmensen, nog meer brandweermannen die weer moeten blussen omdat er nog allemaal rook uit komt.... allemaal asbestbestrijders, en weet ik het wat... gelukkig is het niet naar de stal gekomen, de stal stond er ong. 15/20 meter af... allemaal bende daar nu...
nu hebben we voor de paarden geen eten meer, en geen stro Verward vette oliebol... maar we hebben nog wel wat kuil voor de paarden en koeien...

Myking: M1+3


SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:37

Zo dan schrik je ook zeg! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen!

SpiedSkeet @ [HK] Het olympisch schaatsseizoen 2009/2010.

Het laatste schaatsnieuws en de leukste interviews lees je op: http://www.schaatskrant.nl

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:45

Wow, dat is niet zo fijn zeg!
(Ik weet wat je doormaakt, nieuwjaarsnacht 2004 was onze kwekerij in de fik gevlogen door een lawinepijl zonder paruchute.. die viel zo door het glas heen.., allemaal mensen en camera's waar je idd gek van word Knipoog)
Sterkte Lachen

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:59

Jeetje dat is even schrikken gelukkig dat er geen dieren in de brand zijn gebleven. Bij de boer naast mijn ouders is er ook eens brand in de schuur geweest daar is toen 1 kalfje ingebleven.

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:02

Ja ik weet een beetje hoe je je voelt. Bij ons hing er vorig jaar een vreemde geur in huis (we hebben 3 verdiepingen) en op de hoogste waar ik en me zus slapen daar hing die geur het meeste. Maar we konden niet vinden waar het vandaan kwam. Me moeder (de stresskip) wilde gelijk 112 bellen maar ik hield dat tegen maar toen kwam me zus binnen dat het toch wel heel erg was dus ik het konijn gepakt buiten gezet en toen de katten (terwijl de sirenes al in de verte aankwamen) dus katten helemaal in paniek ik een flinke kras in me arm. Ik heb me paspoort gepakt en die van me pa. Me zus en me moeder kwamen huilend buiten met foto's (me moeder had het fotoboek va mij gepakt Schijnheilig ) (ik was tamelijk kalm ben de rustige van de fam. al zeg ik het zelf) Maar toen gingen de brandweer mannen in pak het huis onderzoeken. Ondertussen was er heel erg veel politie aangekomen ( Ze denken namelijk dat wij een wietplantage in huis hebben Verward Verward omdat onze tuin daar heel veel naar ruikt maar me moeder heeft al heel vaak gezegd dat dat bepaalde bodembedekkers zijn (ze hebben al een keer een inval gedaan) en heel veel publiek alle buren, die buren daarnaast en daarnaast en zelfs mensen van een winkelstraat kwamen kijken. Verward Toen kwam de brandweer naar buiten was het de droger die vastgelopen was en toen is er allemaal kleding gaan schroeien!!! Clown Maar die droger staat op de 2e verdieping maar de warme lucht stijgt naar boven vandaar dat we daar nie hadden gezocht Verward Clown Gelukkig hadden die aardige branweer mannen de droger op het balkon gezet. En ze vertelde wel 5 minuten later en het huis stond in de fik. Stond ik daar buiten op mijn sokken in een rijbroek met 2 pasporten in mijn hand Verward stond ik daar flink voor banketstaaf!

Sorry voor het lange verhaal op jou topic! Maar gellukkig zijn er bij ons en bij jullie geen dieren het slachtoffer waren!!

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:01

Zo dat is flink schrikken.. gelukkig alle dieren in veiligheid.

Chomoc
Berichten: 128
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: snikzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 17:02

Al het hooi ging net weer branden, nu is de brandweer er 3x bij geweest... Scheve mond ik hoop dat het niet meer hoeft... overal ligt hooi enz... enz...

Myking: M1+3

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:10

oei, dat is niet niks!! Is er geen hooi meer te redden ofzo??

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..


remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:11

Jeetje dat lijkt me een van de ergste dingen om mee te maken.

Weten ze de oorzaak van de brand al?

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 19:03

ai,
dat is idd een flinke tegenslag.
ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de oorzaak...
veel sterkt in ieder geval de komende tijd.

Chomoc
Berichten: 128
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: snikzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 20:31

we hebben wel heel erg mazzel, het hooi, en het stro is alleen verbrand, want naast die schuur buiten staat al het kuil voor de koeien, en paarden, dus we hebben nog wel wat eten voor de paarden, maar geen hooi meer....
we weten ook niet wat de oorzaak is...

Myking: M1+3

Chomoc
Berichten: 128
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: snikzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 20:35

er viel trouwens ook geen hooi meer te redden, met al dat asbest... dan worden de paarden ziek, moeten we ook maar niet hebben.. eerst dachten sommigen zelfs dat we niet huis mochten slapen, mochten we wel bij mensen thuis enzo slapen.... we konden als we geen hooi meer hadden ook wel van anderen zo nu en dan een pak hooi ophalen...

Myking: M1+3

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 16:54

Fijn, die behulpzame mensen.

Als je nu bij iedereen die het heeft aangeboden een pakje op gaat halen dan heb je er weer een aantal

( Knipoog )

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 18:19

Jeetje.. dat is wel schrikken zeg!
Gelukkig is de beestenboel ongedeerd gebleven Ach gut!

Sterkte er nog mee!!!

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:25

zozo dat is niet niks!!
das zeker even schikken gelukkig dat het goed afliep!

<3

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:40

Ja, gelukkig dat het goed is afgelopen, zoals de andere mensen in dit topic al hebben gezegd, en dat niemand gewond is geraakt. Dat was vast even schrikken!

Chomoc
Berichten: 128
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: snikzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 18:19

als ik nu door de schuur naar buiten kijk, zie ik een kraan, maar geen stal enz... meer, das wel ff wennen... ze hebben alles meteen die dag erna op moeten ruimen, omdat wij een camping hebben, en als alles blijft liggen, dan kan het op de camping over komen waaien...
er stond ook een heel stuk van in de krant..
waarschijnlijk als het weer wat meezit, hebben we volgende week weer nieuw hooi... moet mn vader even zien om het weer..
het was ook allemaal afgezet, het leek wel een moord ofzow... maar het is gister gelukkig asbest vrij verklaard...(op de grond.... er waren eerst ook van die marsmannetjes die alles opzochten... enz... enz...)

Myking: M1+3

Chomoc
Berichten: 128
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: snikzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 18:20

als ik nu door de stal naar buiten kijk, zie ik een kraan, maar geen schuur enz... meer, das wel ff wennen... ze hebben alles meteen die dag erna op moeten ruimen, omdat wij een camping hebben, en als alles blijft liggen, dan kan het op de camping over komen waaien...
er stond ook een heel stuk van in de krant..
waarschijnlijk als het weer wat meezit, hebben we volgende week weer nieuw hooi... moet mn vader even zien om het weer..
het was ook allemaal afgezet, het leek wel een moord ofzow... maar het is gister gelukkig asbest vrij verklaard...(op de grond.... er waren eerst ook van die marsmannetjes die alles opzochten... enz... enz...)

Myking: M1+3

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:43

oei dat is balen zeg gelukkig geen paarden of andere dieren ten ongeval gevallen!
En is er ook met jullie niks gebeurt wel klote van de schuur zeg!

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:59

oliebol man!
Ik weet wat je mee maakt! Wij hebben het zelf twee jaar terug meegemaakt tijdens de MKZ periode! Er stonden bij ons twee schuren in lichte laaien! En tja rustig proberen te blijven koel hoofd proberen te houden! En rede wat je rede kan! Probeer bij elkaar te blijven en elkaar te helpen! Wij zijn toen de brandende stal / schuur in gelopen om nog dingen te rede wat je kan rede!
Gelukkg stonden er geen dieren in maar toch! Dat s'nachts om drie uur! Het was bij ons zo heffie dat de burgemeester ook moest komen! Foto's zijn super goed voor de verzekering dat is ons bewijs gelukkig ook geweest! Bij onsl iggen ook standaard dingen in huis klaar, zaklamp, sleutels, portomonnee, fototoestel!

Even offtopic vermoedde ze dat het bij jullie aangestoken is......? Bij ons was dat wel zo! Wat het brande vierkant in de ronte. De pyromaan is de hooiberg ingelopen en een rondje gelopen en op een punt aangestoken!!

Voor info pb me maar als je nog iets wil weten!

P.s uik weet hoe je je voelt want je staat daar machteloos!!!

..........................................................

paardjuh

Berichten: 3987
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:06

wat een drama, wat zullen de dieren geschrokken zijnn\, veel sterkte!!

Trotse Mama van Mendy 09-03-2011


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: c_alsemgeest, Jet, judith_irene, Juniores, juniper, Kalea, Leedebee, nikkietjuh, Sanet, SemrushBot en 126 bezoekers