Les met Thiemen(Fries)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Les met Thiemen(Fries)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 14:57

Ik heb in Januari foto's neergezet van Thiemen. Dat was met elastiek want zo had de eigenaar me dat verteld. Heb toen veel commentaar gehad(terecht!). Later weer eens foto's gemaakt (maandje later) en weer veel commentaar...

Het wou echt niet tussen Thiemen en mij. Thiemen protesteerde tegen alles. Hij had zijn hoofd zo hoog dat hij hem niet meer hoger kon doen. En ik kwam net van 2 jaar manegeles af dus was brave rondhobbel-knollen gewend. Een keer ging het zo slecht tussen Thiemen en mij dat ik thuis heb liggen janken omdat ik had besloten maar met Thiemen te stoppen. Ik had het alleen nog niet tegen de eigenaren gezegd en na een week had ik best wel weer zin in rijden. Ging niet geweldig dus ik heb gevraagd om les. En dat heb ik nu!

Het ging meteen de eerste les al heel goed...Nu heb ik ong anderhalve maand les en heb ik mijn moeder gevraagd foto's te maken voor vergelijken. Maar toen ik opstapte ging het al mis want er stond iets nieuws aan zijkant van de bak een soort houten vierkant die onder gespoten was met grafiti dus dat was doodeng. Thiemen vliegt er meteen paar keer vandoor. Heb dus de hele les er niet echt lekker langs gereden. Ook had ik al week niet gereden wegens tijdgebrek dus hij was zoo superdruk. Maar toch wat foto's geschoten dus. Met superslechte digi en slechte fotograaf (sorry mams Ach gut )...Eerst wat foto's van Januari en Februari zodat je kan vergelijken:

Januari

Halt houden:
Afbeelding
Stapje:
Afbeelding
Drafje:
Afbeelding
Nog een keer stapje:
Afbeelding

Februari

Stapje:
Afbeelding
Drafje:
Afbeelding
Galopje:
Afbeelding

En nu de nieuwste foto's...Hier heb ik t-shirt aan,nieuw shabrak en is het veel mooier weer dus deze foto's lijken sowiezo mooier...Daar dus door heen kijken.

Gisteren(22-07)

Stap...Hier komt hij al naar beneden met zijn hoofd:
Afbeelding

Stap of draf...Ik denk draf:
Afbeelding

Drafje:
Afbeelding

Hier heeft hij zijn hoofd weer wat omhoog...:
Afbeelding

Ik? Geconcentreerd? Schijnheilig
Afbeelding

Ja ik weet dat ik voorover zit:
Afbeelding

Goh wat heeft Thiemen er zin in... Haha!
Afbeelding

Hier waren we bijna bij dat "enge" stuk:
Afbeelding

Goedzooo Thiemen...
Afbeelding

c-a recht oversteken...
Afbeelding

Stap:
Afbeelding

Uitstappen:
Afbeelding

Ik zit trouwens zo voorover omdat Thiemen af en toe probeert zijn hoofd naar beneden te doen. Maar dat is dan maar paar passen(worden er steeds meer Lachen ) en dan doet hij hem weer snel omhoog. Dus dan zit ik wat voorover zodat hij mijn hand mee kan nemen naar voren. Het heeft om die 4 passen geen zin om de teugels langer te maken vandaar Knipoog . Dat komt nog wel Lachen ...En nou als laatst nog even een foto van de pitbull van stal:

Afbeelding

Commentaar mag als ik er wat aan heb...Geen commentaar op die eerste foto's want dat heb ik toen al gehad in die vorige topics...Ik weet dat het er heel slecht uitziet.

Groetjes Jildau! Doei, doei


eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:02

Je kan duidelijk zien dat er vooruitgang in zit. Hij heeft nu al veel meer lengte in de hals. Ik weet hoe lastig het kan zijn om dat voor elkaar te krijgen als ze de neiging hebben om zich op te krullen, dus ga zo door OK dan! .

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 15:05

eveline_B schreef:
Je kan duidelijk zien dat er vooruitgang in zit. Hij heeft nu al veel meer lengte in de hals. Ik weet hoe lastig het kan zijn om dat voor elkaar te krijgen als ze de neiging hebben om zich op te krullen, dus ga zo door OK dan! .


Inderdaad superlastig...De lessen zijn ook zo zwaar ik houd het nooit helemaal tot het eind vol...Gister ook bij afzadelen...Ik was zo moe mijn benen trilden helemaal... Scheve mond

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:12

je kan echt duidelijk een positief verschil zien!
Ziet er echt een stuk beter uit zo!

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:35

Gaat al veel beter OK dan! OK dan! . Hij lijkt sprekend op een fires die ik 2 jaar heb gereden voor mensen. Is hij ook zo'n stresskip?? Ze zijn dan niet dik te krijgen e.d. en overgevoelig voor alles wat je doet. Die waar ik op reed was echter daarbij ook nog eens levensgevaarlijk. Na 2 jaar vond ik dat ik dat risico met mijn nek (ik heb nl. al een whiplash) niet kon nemen en ben ik gestopt. Jij bent ook een doorzetter he?? OK dan! Knap hoor!! *LOL*

Mijn motto: Eerlijkheid duurt het langst zowel bij mensen als bij dieren
Op zoek naar een fotograaf in Zuid Holland? Ik doe dieren-, bruids-, portretfotografie enz...!
Vraag naar de mogelijkheden!

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:45

knap hoor datje tog door bent gegaan!! ziet er veel beter uit!! ga zo door!!

Nijmegen

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:46

Hij krult zijn hals net zo op als Zorro, die op deze foto nog maar een paar keer onder het zadel is geweest. Thiemen heeft net zo'n halsje. Dat maakt het lastiger.

Is Thiemen wel goed aan het been? Want dat is vaak het probleem.
Afbeelding

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:57

Zo, dat ziet er al veel beter uit Jildau!
Je geeft hem nu van voor ruimte in plaats van dat je zijn neus bij je wilt houden! Meer met je been naar je hand toe in plaats van andersom.

Het zal echt niet allemaal ineens super goed gaan, maar met goede les kom je echt steeds verder...

Veel plezier met hem en succes met je lessen!!!

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:25

dat komt toch vaker voor bij friezen of zie ik dat nou verkeerd??

Nijmegen

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:30

Ik zie al vooruitgang.. Leuk paardje hoor! Hopen maar dat het met je lesssen helemaal goed komt!


RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 16:39

Talitha15: Soms wel een stresskip en soms niet...Als ik hem gewoon regelmatig rijd gewoon in de bak is er niks aan de hand...Maar als er iets verandert aan de zijkant van de bak...Of bij de menwedstrijden..Dan is hij niet te houden...Thiemen is niet levensgevaarlijk hoor Knipoog.

Eveline_b: Thiemen is goed aan het been hoor...Soms een beetje te goed Knipoog. Hij heeft idd net zo'n halsje als jouwe!

Joyce_b: Bedankt!!!

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:42

Super!! Ik heb bij de foto's van februari al gezegd dat ik het knap vond dat je het zonder elastiek probeerde, en nu zie ik zeker een hele vooruitgang! Hartstikke goed

Ga zo door, en hou vol. Ik weet dat het moeilijk kan zijn, ik ben ook zo vaak huilend van m'n pony af gekomen, maar na regen komt altijd weer zonneschijn! Lachen

Probeer, wanneer hij zakt met zijn hoofd, je hand mee naar voren te duwen ipv zelf naar voren te gaan zitten.
Op sommige foto's heb je pianohandjes, en op andere foto's zie ik dat je je handen wel recht op houdt. Misschien ook een aandachtspuntje Lachen

Verder ga ik geen commentaar geven, ga lekker zo door!

Leuk hondje Haha!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 16:57

daantjuh schreef:
Super!! Ik heb bij de foto's van februari al gezegd dat ik het knap vond dat je het zonder elastiek probeerde, en nu zie ik zeker een hele vooruitgang! Hartstikke goed

Ga zo door, en hou vol. Ik weet dat het moeilijk kan zijn, ik ben ook zo vaak huilend van m'n pony af gekomen, maar na regen komt altijd weer zonneschijn! Lachen

Probeer, wanneer hij zakt met zijn hoofd, je hand mee naar voren te duwen ipv zelf naar voren te gaan zitten.
Op sommige foto's heb je pianohandjes, en op andere foto's zie ik dat je je handen wel recht op houdt. Misschien ook een aandachtspuntje Lachen

Verder ga ik geen commentaar geven, ga lekker zo door!

Leuk hondje Haha!


Dankjewel!...Maar ik had idd piano hadnjes omdat ik op 2 vingers reed Knipoog ...Ik stond in de bak en toen merkte ik dat ik mn handschoenen was vergeten en dacht ik het is toch zo warm laat maar...Dus na half uurtje rijden aan beide kanten bij ringvinger een hele grote blaar en die ene was al geknapt...Maar ik was druk bezig met lessen dus ging ff op 2 vingers rijden en heb toen mijn handschoenen gehaald Lachen

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:01

Ziet er stukken beter uit zeg!!
ik vind het verschil best wel groot!!

zo zie je, hard werken wor dop den duur beloond Knipoog

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:03

[quote="RodeoGirl"]Talitha15: Soms wel een stresskip en soms niet...Als ik hem gewoon regelmatig rijd gewoon in de bak is er niks aan de hand...Maar als er iets verandert aan de zijkant van de bak...Of bij de menwedstrijden..Dan is hij niet te houden...Thiemen is niet levensgevaarlijk hoor Knipoog.


Gelukkig maar!!!!!! OK dan! Knipoog

Mijn motto: Eerlijkheid duurt het langst zowel bij mensen als bij dieren
Op zoek naar een fotograaf in Zuid Holland? Ik doe dieren-, bruids-, portretfotografie enz...!
Vraag naar de mogelijkheden!

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:31

Dat is al een hele verbetering! Je rijdt zn neus er al een stuk meer uit. Wat je zegt over dat voorover zitten, je kunt beter rechtop blijven zitten en je handen wat meer naar voren plaatsen, anders krijg je een beetje een 'duik'effect.

Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:59

toppie, ga zo door! ziet er absoluut al veel beter uit! Cool

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:22

ziet er inderdaad wel beter uit..
tja wat dressuren is hard werken, maar als je resultaat bereikt is dat gewledig....(merk ik ook met moon Knipoog)
en in deze lessen leer je w.s. meer dan in manegelessen, je hebt er later ook weer wat aan, en je leert echt met je paard samenwerken.
Zet 'm op jil!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:24

er zit absoluut verbetering in! wat een prachtige fries!

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:25

Het lijkt al een stuk meer ontspannen!
Gaat zo te zien de goede kant op Jildau Lachen

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 19:33

Natuurlijk is dit beter dan die manegelessen Nynke...Bij de manege leerde ik egt niks Knipoog ...Dankjewel allemaal!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:08

Leuke fotos !! tiemhen is een stoer paard !!!
zie wel dat er vooruitgang in zit

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:48

Dan toch nog maar een berichtje van mij. Knipoog

Het zit er egt beter uit!.... Toen ik bij je was de eerste dag ging het ook erg goed... Maar volgens mij liep hij deze keer wel beter of nie?
Kom binnenkort nog wel een keertje langs....Verder succes met de lessen Jil! Lachen

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 23:53

Meid! Dat is echt super vooruit gegaan!!! OK dan!
Thiemen heeft echt een lastige hals, en het is ook een race-eend, en da's een hele lastige combi bij friezen, ik heb net weer een maand niks anders gedaan dan een stuk of 10 3-jarige Friese hengsten wat bij proberen te brengen (onder begeleiding van een van de beste trainers van italie), en ze halen je soms het bloed onder je nagels vandaan, kunnen heel lastig zijn.
Thiemen is niet mijn type fries, maar de heethoofden worden wel vaak de fijnere rijpaarden. Dus gewoon stug volhouden, dat heb je met die friese kleikoppen he? *LOL*
Ciao!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 23:59

Goed van je dat je ook wat met de tips hier gedaan hebt, zit al echt ene superverschil in OK dan! Positief dan he Knipoog

Natuurlijk zijn er zoals je zelf zegt nog genoeg aandachtspunten, maar dat komt wel goed, je hebt er iig de inzet voor.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers