SPOED!! Hellllup we hebben baby muisjes gevonde!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

SPOED!! Hellllup we hebben baby muisjes gevonde!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:37

Mijn moeder heeft vandaag 5 baby muisjes gevonden, mama muis was al een hele tijd niet geweest, na 1 uur was ze nog niet geweest, ook al hebben we de muisjes ook met rust gelaten..... 1tje was dood en de andere vier waren heel zwakjes, we hebben de dierenbescherming gebeld, en ze worden vanavond opgehaald....... ze zitten nu in een klein doosje met een handoek onder een lamp en we laten ze af en toe water van onze hand oplikken..... heeft iemand nog tips voor ons? ze worden namelijk pas rond half 7 opgehaald! HELP ONS AUB!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:46

Ik kan je niet helpen meis, ik heb geen verstand van muizen. Sinds mijn laatste aanvaring met ze heb ik ook een gruwelijke hekel aan ze gekregen. Als ik ze had gevonden had ik ze waarschijnlijk gevoed met anti-muizen korrels...

Succes ermee!! OK dan!

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:48

Kun je de dierenkliniek niet gewoon even opbellen om te vragen wat zulke beestjes eten? Of de dierenbescherming ik zou het zelf ook echt niet weten!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:48

Als jij eens wist hoe vaak we op stal een nest jonge muizen vinden....op de gekste plaatsen (laatst nog in de zak van een jas)...

Heel sneu, denk dat ze weinig kans maken.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:49

Tulandro schreef:
Kun je de dierenkliniek niet gewoon even opbellen om te vragen wat zulke beestjes eten? Of de dierenbescherming ik zou het zelf ook echt niet weten!


Jonge muizen drinken melk....Lips are sealed

Ze behoren tot de zoogdieren, als je op school hebt opgelet. Haha!

Je suis Charlie.

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:51

Heb je een (stal)kat? Klinkt hard maar dan hebben ze nog een functie, de avond halen ze niet en je kan weinig beginnen met babymuizen. Ik vind ze ook weleens, die beesten vermeerderen zich als bacterien. Gelukkig doen de katten het er goed op als tussendoortje.

Het kan misschien dienen als troost dat, in al onze rampspoed en onheil, hij die iets verliest en er wijsheid uit put, een winnaar is.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:03

Heeft de buurman geen slang?

Nieuw profiel! Eindelijk

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:21

*LOL* Als ik alle jonge muisjes bij ons op stal moest redden, had ik er een dagtaak aan! Laat ze gewoon....

assie

Berichten: 9484
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:27

Of je gooit ze even op de grond, zijn ze meteen uit hun lijden verlost. Uit ervaring weet ik dat je die beesten niet groot kunt brengen, zijn ze gewoon te klein voor.
De stalkat of de slang zal er nog wel een pleziertje aan kunnen beleven denk ik

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:37

tsss nou ik ga ze echt niet doodmaken! ze zijn springleven en ze drinken goed water en melkjes dus! ze dierenambulance mag dat doen als ze het nodig vinden, maar ze lijden niet want ze piepen en ze zijn echt springlevend, ze kruipen lekker enzo... ik vroeg om positieve dinge niet negatief....

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:40

kittenmelk geven met een pipetje.

assie

Berichten: 9484
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:44

Als je ze zo graag wilt redden, kun je dan niet beter zelf eventjes naar de dierenambulance rijden? (Of ligt die heel ver weg) dan zijn ze tenminste meteen in goede handen.
Piepen wil overigens ook niets zeggen, het ene uur piepen ze nog keihard, het volgende zijn ze morsdood. Niet dat ik muizen niet leuk vind, ik vind ze heel leuk. Maar heb er al zoveel geprobeerd op te voeden en het is eigenlijk altijd fout gegaan (terwijl vogels, konijnen, kittens, puppy's allemaal geen probleem waren), dat ik de hoop heb opgegeven. Dan kun je ze nog beter even snel uit hun lijden verlossen.
En bovendien hebben we zoveel muizenoverlast dat het hier echt niet uitmaakt, 'n nestje meer of minder.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:52

Ojee, wat ben ik dan gemeen: als ik jonge muisjes vind op de hooizolder, dan kwak ik ze naar beneden, zo hard dat ze ineens dood zijn.

Muisjes zijn leuk, maar niet als ze alles mollen. Dan ben ik maar een hele gemene Imker, maar ik wil geen muizen bij mij op stal en op de hooizolder.

Toos paardloos

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:52

Tsja hier zouden ze zwemles gekregen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:12

irish_lady schreef:
Tsja hier zouden ze zwemles gekregen hebben.


En bij mij hadden ze, net als hun familie, kennis gemaakt met een prachtig stapeltje ingepakte badkamertegels Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:27

Bel gewoon even naar de DA, dan weet je wat je ze moet geven. Want water lijkt me namelijk niet echt geschikt.

Je kunt het toch altijd proberen voordat je ze dood maakt? Bah, dat zou ik echt niet kunnen.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:34

Ik snap niet dat veel mensen zeggen dat je ze dood moet maken..Het zijn ook gewoon levende diertjes, die het recht hebben op leven . Dat ej ze miasschien vies vind is dan pech, Ze vraagt hier om hulp, niet om manieren om ze dood te maken..

Ontopic :
Misschien dat je even de DB opnieuw kan bellen? Even vragen wat je in de tussentijd moet doen om te voorkomen dat ze doodgaan. En als je daar niet wijzer van word, even de DA bellen. Heel veel succes, en laat je weten hoe het afloopt Lachen Klasse dat je zo je best doet voor die diertjes!! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:37

Haffielover schreef:
Ik snap niet dat veel mensen zeggen dat je ze dood moet maken..Het zijn ook gewoon levende diertjes, die het recht hebben op leven . Dat ej ze miasschien vies vind is dan pech, Ze vraagt hier om hulp, niet om manieren om ze dood te maken..


Wacht maar totdat die (#&$($&&*@ beesten voor een vermogen je leren rijlaarzen, dure winterdekens, shabrakjes etc etc tot pulp hebben vermalen. Geloof me dan doe je met hun het liefst hetzelfde!


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:38

ik snap best dat mensen muizen lastig vinden en ze doodmaken..maar ik zou het zelf echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen hoor..getsie..
succes met de muisjes!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:42

Koop dan een fatsoenlijke paardenkast. Dan vreten muizen je spullen nooit kapot. Wij hebben hier veel veldmuizen, en ik heb een goede kast, nog nooit gebeurd dat muizen iets kapot hebben gegeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:44

Haffielover schreef:
Koop dan een fatsoenlijke paardenkast. Dan vreten muizen je spullen nooit kapot. Wij hebben hier veel veldmuizen, en ik heb een goede kast, nog nooit gebeurd dat muizen iets kapot hebben gegeten.


Zoals ik je ook al als antwoord op je PB zei. Ik HEB fatsoenlijke kasten staan en toch zitten ze erin.

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:48

Daar gaan we weer....................

Je moet niet dronken dat ik denken ben!!!!!!!!!!!!!

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:48

Wacht maar tot je ze telkens weer in je huis hebt! Dan praat je vanzelf anders!!

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:03

Ik vind de poging om de diertjes te redden een heel lief gebaar van de topicstartster, alleen vraag ik mij af of dat wel de meest diervriendelijke oplossing is. Op de grond gooien, aan de kat geven of een andere manier dat zorgt voor een snel overlijden vind ik persoonlijk beter dan de diertjes nog langer laten lijden. Zulke jonge knaagdiertjes hebben vrijwel geen kans van overleven. En ik vraag me af of de DB zich nog in zal zetten om deze muisjes te redden...

Het kan misschien dienen als troost dat, in al onze rampspoed en onheil, hij die iets verliest en er wijsheid uit put, een winnaar is.

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:17

je kan nu wel veel moeite doen om ze te helpen en in leven te houden, maar ik denk niet dat de dierenbescherming ze kunnen helpen.
als ik een aantal babymuisjes zou vinden zou ik ze (klinkt misschien hard) tegen de muur aan slaan of een tikje met de hamer geven zodat ze in 1 klap dood zijn.

het is wel heel lief van jouw en je moeder dat jullie ze willen redden, maar helaas heeft dat denk ik weinig zin... sorry

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Mar_X, Marjo, miereneter, Prairy, rocky_1995, Snippergroen, SteffiiY, xLauLaUx en 142 bezoekers