Paard week naar profesionele ruiter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Paard week naar profesionele ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:41

wel of niet?

in de week van 1 augustus ga ik bij mij op stal een ponykamp leiden. dat betekend dat ik dan alleen maar met Times in de bossen kan rijden en verder niet kan oefenen. In het bos en op de heide zit het helemaal vol met dazen en daar word ze niet fijner van.
En aangezien ik de 22ste naar de brabantse kampioenschappen ga, is dat misschien niet zo makkelijk.

Nu kwam mijn vader gisteren met het idee om Times een week naar mijn instructrice te doen. (heeft masterclass deurne gedaan. ZZ-Zwaar gedressuurd en rijd nu 140 parcoursen, heeft eigen pensionstal)
Zodat zij times 3 of 4 keer kan rijden zodat ze in vorm blijft.

Wat vinden jullie ervan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:42

of je geeft hem een weekje vrij
Persoonlijk heb ik gemerkt dat paarden daarna er extra zin in hebben.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:44

Ik laat Syta door iemand anders een aantal keren rustig longeren, heb daar goede ervaringen mee! Lekker de wei op en rusten en dan weer vol frisse moed aan de slag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:45

Ja, ik zou ook kiezen voor een weekje vrij, je moet alleen zorgen dat ze zich dan niet overeten ofzo, anders gaat die conditie weer achteruit. Maar ze komen dan vaak fris aan de start ja als je de training weer op wilt pakken.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:46

Ik zou haar lekker door laten trainen door je instructrice, het lijkt me dat ze daar alleen maar beter van wordt. Een goede voorbereiding op de kampioenschappen dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:46

op de stal waar die nu staat kan ie maximaal 3 uur per dag buiten, en ik wil dat alleen als ik er zelf bij ben want ze is nogal heet in de wei en de omheining is zwaar klote. goed 75 cm hoog.
en als ik er zelf niet bij ben bestaat de kans dat een of andere debiel zijn dier bij de mijne zet.

ook heb ik er weinig tijd voor met de kinders.

Bij mijn instructrice kan times in de stapmolen en in een goed omheinde wei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:47

vonneke schreef:
op de stal waar die nu staat kan ie maximaal 3 uur per dag buiten, en ik wil dat alleen als ik er zelf bij ben want ze is nogal heet in de wei en de omheining is zwaar stinkmodder. goed 75 cm hoog.
en als ik er zelf niet bij ben bestaat de kans dat een of andere debiel zijn dier bij de mijne zet.

ook heb ik er weinig tijd voor met de kinders.

Bij mijn instructrice kan times in de stapmolen en in een goed omheinde wei.


Dan zou oik daarvoor kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:48

Dan zou mijn keus ook direct veranderen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:48

Ze had overigens dinsdag times voor het eerst even gereden en toen ik erop stapte had dat een heel lekker effect waar ik nu nog voordeel uit haal.

maar waarom niet wegbrengen?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:53

Wel wegbrengen, een mooie kans.
En ze zo te lezen goed in zowel dressuur als springen, klinkt goed.

BenI

Berichten: 274
Geregistreerd: 09-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:01

Als hij daar lekker de wei in kan, de stapmolen in en af en toe gereden wordt (niet iedere dag) dan zou ik hem daarheen brengen.

Kon ik mijn paardje maar naar m'n instructeur brengen met de vakantie. Maar dat kost me waarschijnlijk aardig wat centjes. Tevens ik ben bang dat de eigenaar van mijn dikke Bloos! fries. Schijnheilig zo'n strafkamp zielig vind (minder op de wei, dus s'nachts op stal is ook al zielig Verward )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:21

dit gaat me vader waarschijnlijk ook erg veel centjes kosten maar hij kwam er zelf mee!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:43

yvon als ik jou was zou ik haar daar gewoon heen brengen, het is misschien wel fijn voor je paard als ze een weekje vrij hebben, of dat je de hele week in de bossen gaat rijden, maar met die dazen zijn ze ook niet echt blij, bij martine staat ze goed, en wordt ze goed gereden, en zoals je zelf al zei merkte je een fijn gevoel na dat ze er op had gezeten! wie weet pakt het wel erg goed uit voor de kampioenschappen, martine kent times nu, dus dat komt vast helemaal goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:19

Klinkt goed Vonneke, ik zou dat aanbod met 2 handen aangrijpen!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:41

Ik zou hem ook weg brengen. Het is toch fijn als je hem terug krijgt terwijl hij lekker doorgereden is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:47

vind ik dus ook. nu maar hopen dat Martine het wil doen. Ga he namelijk dinsdag met de les vragen en dan hoop ik dat ik haar zaterdag kan brengen

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:14

doen doen doen doen doen Knipoog Tong uitsteken

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:22

Zo te zien wil je het zelf maar al te graag, dus gewoon doen!