Problemen met mijn hond: Africhting

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Problemen met mijn hond: Africhting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 06:15

Ik zit met een probleempje.

Onze hond Balou, kwam ruim 5 jaar geleden bij ons in huis. Een eigenwijze drol, die bij eerdere plaatsing terug was gebracht omdat hij onhandelbaar zou zijn. Niks van alles wat er over hem gezegd was was waar, het is een lieve brave hond. Soms een tikje eigenwijs, leergierig, alleen wat traag Schijnheilig behalve als er iets te halen valt. Wij hadden nog nooit eerder een hond in huis gehad, maar hebben er veel over gelezen, toch heb ik het idee dat ik redelijk ver kom als het gaat om de africhting van een hond. Ik ben er ook van overtuigd dat we alles altijd vrijwel goed hebben aangepakt.

Balou heeft niet altijd goed geluisterd. Los laten lopen ging 5 dagen goed, en de 6de dag ging hij met zijn neus weer eens achter de konijnen aan. Toch is het vrijwel altijd heel erg goed gegaan.

Balou is een bastaardje, er zit zowiezo beagle en duitse herder in, maar ook andere rassen lijken soms naar voren te komen. Hij heeft de trouw en leergierigheid van een Duitse Herder, maar ondertussen de onafhankelijkheid, jacht zintuigen en eigenwijsheid van een beagle.

Maar de laatste weken gaat het niet meer zo lekker. Balou reageert trager dan voorheen (gewoon geen hebben om te doen wat hem opgedragen word. Ik snap het gewoon niet meer. Hij trekt vaak (eerst nooit, hadden we hem afgeleerd) luisterd slecht, gaat vaak tóch naar andere honden als ik het hem verbied. Zelfs mijn vader merkt het, terwijl Balou altijd 300% onvoorwaardelijk naar mijn vader geluisterd heeft (roedel leider he Knipoog ) maar ook dat gaat steeds slechter.

Ik ben nu al een paar weken alleen thuis, mijn ouders zijn op vakantie op hun zeilboot, de eerste week hadden ze balou bij hun. De afgelopen week heb ik Balou thuis gehad. Eigenlijk mag hij het niet, maar ik deed het al wel vaker dat ik Balou mee naar boven naar mijn kamer nam. Tuurlijk vind ik het dan niet raar dat hij vaker uit zichzelf mee naar boven komt, als hij dat doet stuur ik hem rustig weer naar beneden en doe de deur van de gang dicht zodat hij niet meer naar boven kan, ik neem het hem dus ook niet kwalijk dat hij denkt dat hij zo naar boven mag.

Maar deze week slaat echt alles, Balou is druk, echt druk, sochtends na mijn krantenwijk laat ik hem gelijk uit, maar zodra ik de riem pak (of ik hem nu al vast heb of niet) flipt hij helemaal, gaat half grommen, (niet echt maar meer opgefokt gegil/gejank. Hij draait 30.000 rondjes, als ik hem laat zitten staat hij 2 seconde later weer op. Ik snap er gewoon echt HELEMAAL niks van. Ook aan de lijn laat ik hem volgen, maar dat doet hij 9 van de 10 keer de laatste tijd maar amper. Ik zeg volg, maar hij loopt te ver naar voren, ik zeg terug. hij reageert niet, ik geef een rukje aan de riem tot hij weer naast me loopt, en 3 seconde later loopt hij weer voor me. Hij luisterd gewoon echt niet meer Verward

Gisteren, het onweerde als een gek, Balou is daar altijd al bang van geweest, maar luisterde wel altijd normaal, en als wij gingen slapen en we sloten hem op in de werk kamer dan liet hij dit ook gewoon gebeuren. Vannacht was mijn moeder thuis van de boot om te wassen, staat ze om half 2 aan mijn bed. Ingrid, ik wil gaan slapen maar ik krijg Balou niet opgesloten in de werkkamer, kun jij even kijken. Dus ik naar beneden, zet balou op de deurmat laat hem zitten, maar hij bleef dus gewoon niet zitten, hij bleef proberen om langs mij te schieten. Paar keer was dat gelukt, en schoot hij de trap op naar boven. Ik hem roepen, maar hij natuurlijk niet komen, ik naar boven en hem aan zijn halsband mee naar beneden genomen. Hij was echt HELEMAAL panisch...probeerde zelfs een paar keer in mijn hand te bijten om los te komen. (wat ik natuurlijk geprobeerd heb af te straffen, maar balou luisterde voor geen meter) Ook liet hij zich niet meer mee naar de werkkamer nemen, en probeerde hij als een gek los te komen. Uiteindelijk is het me gelukt, vraag me niet hoe, maar dit is ZO NIET de Balou die ik al 5 jaar ken.

Ik ken hem gewoon niet meer terug, ik word gewoon bijna bang van hem.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn. Hoe we dit probleem aan kunnen pakken? Ben echt een beetje ten einde raad.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 07:09

Jeetje, wat vervelend zeg!
Hoe oud is hij nu, als ik vragen mag?

Is ie al oud, dat ie misschien doof is geworden?

Ik zou eerlijk gezged ook niet weten waarom ie het doet, maar een hond doet het vast niet zomaar.
Misschien heeft ie pijn of angst, laat hem onderzoeken door de dierenarts zal ik zeggen.

Veel succes ermee!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 07:17

Je hebt het antwoord zelf al een beetje gegeven: eigenlijk mag het niet maar je nam hem toch mee naar boven Knipoog
Grote kans dat je in alles wat minder consequent bent geworden waardoor Balou weer de fout in kon gaan.
Gewoon weer geduldig bij het begin beginnen en voorkomen dat hij de fout in kan gaan. Niet meer loslaten voordat je zeker weet dat hij komt als je roept, tot die tijd gewoon uitlaten aan de longeerlijn zodat hij niet de kans krijgt om niet te luisteren. Als hij gek gaat doen als je de riem pakt gewoon gaan zitten todat hij weer rustig is en pas aanlijnen als hij rustig is. Ook met volgen consequent blijven, vooral niet opgeven!
Iedere keer dat je opgeeft (is toegeven) wordt het moeilijker.
Het kost even heel veel tijd maar dan heb je ook weer een hond die zich goed gedraagt en als jullie dan consequent blijven dan blijft hij zich goed gedragen.

Met het onweer van vannacht is Balou waarschijnlijk verschrikkelijk bang geweest. Een hond die zo bang (in paniek is) moet je geen commando's zoals zit gaan geven, heeft geen zin, dringt niet door en daardoor verlies je het altijd. Je moet hem of rustig maar kordaat optillen (als dat mogelijk is) en naar de kamer brengen, of even aanlijnen en naar de kamer brengen of totaal negeren.
Dat hij je in je handen probeerde te bijten is pure stress, dat moet je zien voorkomen. Nu heeft hij de volgende keer waarschijnlijk nog meer angst bij onweer.

Het is niet makkelijk en het kost echt heel veel tijd maar wordt consequent in wat wel en niet mag en probeer hem vooral te voorkomen dat hij de fout in kan gaan.

Veel succes en knuffels voor Balou.

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 08:40

Pluck dat eerste wat je zegt is niet het geval. Ik ben overal mega consequent in als het om Balou gaat... Dat van naar niet naar boven mogen, is zo dat we dat onder elkaar hebben afgesproken. Het is niet zo dat we Balou duidelijk hebben gemaakt dat dit niet mag. Heel af en toe nemen we hem mee, en verder houden we deur naar boven dus gewoon goed dicht en KAN hij niet naar boven. Als hij soms eens mee loopt sturen we hem gewoon terug, zonder boos te worden oid.

Verder ben ik ALTIJD consequent. Hij is de underdog, dus HIJ gaat als laatste naar binnen. Als we terug komen van het wandelen, moet hij netjes bij de deur gaan zitten, dan ga ik naar binnen, en pas als ik het zeg mag hijopstaan en ook naar binnen. Stond de achterdeur al open en is hij alvast naar binnen gerend, dan roep ik hem terug laat ik hem zitten en mag hij pas komen als ik al binnen ben en als ik het zeg. Voor zijn eten moet hij netjes bij de deurmat wachten, en pas als ik "ok" zeg maar hij gaan eten. Als we gaan wandelen mag hij pas los lopen (dus aan de lange lijn in plaats van volgen) als we bij het kanaal zijn en als ik het zeg. en zo kan ik nog wel 10.000 dingetjes opnoemen. Ik ga echt niet anders met Balou om als voorheen, en daarom snap ik het ook niet zo goed.

Ik laat Balou trouwens al jaren niet meer los lopen hoor, ik bedoel dus de riem eraf halen. Hij is 1 keer echt weg gerend en ben hem vervolgens een uur kwijt geweest, was echt als de dood dat hem iets overkomen was, sindsdien laat alleen mijn vader hem nogal eens los, maar daar luisterd hij dan dus wél altijd naar.

In mijn gedrag naar hem, of die van mijn vader (mijn beide zussen namen dat altijd niet zo nauw, maar die zijn nu alle 2 het huis uit, dus ook daar kan het niet aan liggen) kan het dus echt niet liggen.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 08:58

Is het niet dat hij de roedel-leider (je vader) mist?

:evaw:

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:00

Denk dat je dit het beste bij Illindra neer kan leggen..........

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:03

Maar hoe oud is hij?
Onze Dino veranderde ook een paar maanden geleden; van Oost-indisch doof naar echt doof zeg maar...

Het is lastig in te schatten of hij je niet hoort of dat hij ongehoorzaam is, maar ik ben mijn commando's wel samen met hand en armgebaren gaan geven, het enige probleem is dat hij wel naar je moet kijken om te merken dat je een commando geeft.

Wat betreft de gedragsveranderingen van jullie hond: Dino is onzekerder geworden nu hij minder hoort, hij raakt in paniek wanneer hij ons even uit het oog verliest, is ongehoorzamer dan hij was etc.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:05

Hij mist je vader denk ik.

Maare is hij nog een echte man Tong uitsteken (dat kan het namelijk ook zijn.)

We hebben het namelijk ook met onze hond gehad twee jaar ging het super liep alle trainingen zonder problemen en heeft het ook allemaal gehaald, maar na 2 jaar (idd lekker laat) kwam hij erachter dat hij MAN was en er was geen houde meer aan... We hebben toen besloten om het te casteren en het probleem was gelijk over het was weer onze trouwe viervoeter.

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:11

Als jij superconsequent was geweest, was de hond niet mee naar boven gegaan Haha!
Op de een of andere manier heb je de normale routine doorbroken, en kan de hond hier absoluut niet mee omgaan. Je moet hem dus opnieuw zekerheid geven door de vaste regels te hanteren en daar niet van af te wijken.
Ik kjrijg uit jouw verhaal ook het idee dat hij slecht tegn alleen zijn kan, en dat het feit dat hij alleen met jou in huis was, en regelkmatig alleen thuis moest blijven iets is wat hij moeilijk vindt.
Weet je iets van zijn achtergrond? Waarom hij in het asiel terecht gekomen is?

Ik denk dat je op dit moment moet zorgen dat Balou weer weet waar hij aan toe is. Duideklijkheid en vriendelijk, en angstig gedrag absoluut niet stimuleren.

Dingen als eten op commando en laatst door de deur vind ik aangeleerde kunstjes, ik geloof niet dat je daarmee je positie als ranghogere nou echt versterkt.

Goedgekeurd onderschrift :)

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 10:07

Balou is 6 jaar, misschien is het inderdaad wel slim om eens met hem langs een dierenarts te gaan. Op de boot heeft Balou een aanval of iets dergelijks gehad van een minuut of 2. Daar was ik zelf niet bij, maa rmijn moeder had het gefilmd. Hij trilde als een gek, kon moeilijk op zijn achterpoten blijven staan, was stijf en staarde recht voorzich uit, reageerde nergens op en keek je dus ook niet aan. Toen ik dit hoorde ben ik verschrikkelijk kwaad geworden dat mijn ouders niet naar de dierenarts zijn gegaan, maar ook nu vinden zij dit nog steeds niet nodig Verward ... misschien ligt er een verband....

Balou is 6 jaar, en in the prime of his life, zou ik willen zeggen Haha! ... Hij is op zijn 3de gecastreerd, en daarna ook aanmerkelijk rustiger geworden.

Wij hebben met Balou de afgelopen jaren ook geen enkele problemen gehad wat betreft het alleen zijn. Volgens mij heeft hij daar dus ook geen enkele problemen mee.

Kan zijn dat hij de normale gezinssitautie "mist" of in ieder geval de veranderingen niet snapt. Al kwam dit gedrag al voor dat mijn ouders op vakantie gingen naar de boot.

Billy nogmaals dat van naar boven is altijd al zijn routiene geweest hoor. Wij weten dat hij het eigenlijk niet mag, hij niet, nooit voor gezorgd ook dat hij dat wist... de deur naar boven blijft gewoon gesloten en zo af en toe mag hij eens mee.

We weten niks van zijn eerst half jaar van zijn leven. Wij kregen hem toen hij ruim 1 was, had daarvoor 2 maanden in het aziel gezeten, daarvoor 3 maanden bij een ander gezin die hem dus niet aankonden, en daarvoor nog een maand in het aziel... hij is gevonden.

Ow en eten op commando en laatst door de deur zijn juist geen aangeleerde kunstjes, het is de basis van een roedel. in een roedel, gaat de baas voorop en de lagere in rang achteraan, de baas eet eerst en zij lager in rang eten pas als zij hoger in rang dat goed vinden. Als iemand thuis komt, word eerst de hoogste in rang begroet, en dus pas als laatste de hond, dit gebeurd in een echte roedel ook. Al deze kleinde dingetjes vergeten heel veel mensen, maar is bij een dominante hond (wat balou best wel is) uiterst belangrijk dat je deze kleine regeltjes van de reodel naleeft...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:23

misschien toch blind of doof worden....
ik zou toch maar naar de da gaan vooral na zon aanval wie weet heeft ie wel epilepsie ofzo....aangezien de rare aanval........

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:31

He tkomt op mij over alsof het gewoon een gezondheidsprobleem is en niet zozeer een dominantieprobleem (of misschien komt dat uit het gezondheidsprobleem naar voort)

Ik zou hem sowieso even laten checken door de Dierenarts.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:46

Ik zou hem laten castreren, daar worden ze uiteindelijk meestal wel gemakkelijker van.

Ik vind overigens dat je een bange hond niet alleen moet laten, want dan laat je hem in de steek. Ook neit meer aandacht geven dan normaal, want dan beloon je weer het angstige gedrag.

De hond is de betere mens

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 11:25

Desiree Balou is 3 jaar geleden al gecastreerd.

Overigens heb ik juist altijd geleerd dat je bij onweer de normale gang van zaken voort moet zetten zonder enige aandacht aan het bange te geven. Als wij willen gaan slapen, zal hij gewoon in de werkkamer moeten, waar hij zoals gewoonlijk slaapt...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:27

Shiloh schreef:
Balou is 6 jaar, misschien is het inderdaad wel slim om eens met hem langs een dierenarts te gaan. Op de boot heeft Balou een aanval of iets dergelijks gehad van een minuut of 2. Daar was ik zelf niet bij, maa rmijn moeder had het gefilmd. Hij trilde als een gek, kon moeilijk op zijn achterpoten blijven staan, was stijf en staarde recht voorzich uit, reageerde nergens op en keek je dus ook niet aan. Toen ik dit hoorde ben ik verschrikkelijk kwaad geworden dat mijn ouders niet naar de dierenarts zijn gegaan, maar ook nu vinden zij dit nog steeds niet nodig Verward ... misschien ligt er een verband.....


Natuurlijk kan daar heel goed een verband liggen! Een hond bij ons had dezelfde symptomen en wij zijn wel gelijk naar de DA gegaan en die hond bleek een hersenbloeding te hebben gehad. Daarna is hij tot nu toe nog niet de oude geworden. Hij is wat angstiger dan normaal en ook wat afweziger waardoor hij slechter lijkt te luisteren. Bij hem hebben we wat meer geduld nodig nu.

Het kan ook een epileptische aanval zijn geweest.
Hoe dan ook lijkt het me raadzaam om wel even langs de DA te gaan.
Als er inderdaad sprake is van gezondheidsklachten kunnen we je wel tips geven maar die slaan dan natuurlijk nergens op.

Verder is het niet zo dat als je die regeltjes van de zogenaamde roedelleider opvolgt je ook automatisch roedelleider wordt.
Je kunt roedelleider zijn terwijl je hond bij je op bed slaapt, als eerste de deur uitgaat etc. en je kunt ranglagere zijn terwijl je jezelf netjes aan die regels houdt.
Een hond is niet gek Knipoog

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:30

Shiloh schreef:
Desiree Balou is 3 jaar geleden al gecastreerd.

Overigens heb ik juist altijd geleerd dat je bij onweer de normale gang van zaken voort moet zetten zonder enige aandacht aan het bange te geven. Als wij willen gaan slapen, zal hij gewoon in de werkkamer moeten, waar hij zoals gewoonlijk slaapt...


Waarom moest hij dan eerst op de deurmat zitten? Van een hond die zo gestresst is moet je geen kunstjes gaan vragen. Als hij perse in de werkkamer moet lijn hem dan even aan en breng hem daarheen.
Probeer gewoon de stress niet erger te maken, anders zal hij alleen maar banger worden bij een volgend onweer.

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 12:28

Omdat er geen enkele mogelijkheid was om balou in de werkkamer te krijgen op een andere manier. Hij schoot langs me heen, en hij ging niet mee in de werkkamer zonder dat ik daar ook was. Ik kon hem wel meenemen naar de werkkamer, maar ik kon daar niet weg zonder dat hij met me mee kwam en langs me schoot.

Die regeltjes is ook lang niet het enigste wat we doen om duidleijk te maken dat ik hoger in rang ben dan hij. Maar het is wel zijn routine, dingen die ook duidelijk maken dat jij de baas bent. Toen wij balou in huis namen, waren wij onervaren in het hebben van een hond. Balou stond ingeschreven als een dominant dier, waardoor wij veel hebben gelezen over hoe met deze honden om te gaan. Wij zijn hierbij vooral te rade gegaan bij de boeken van Martin Gaus, van daaruit zijn wij met al deze kleine regeltjes begonnen... en het werkt al 5 jaar lang prima. Het is voor balou 100% duidelijk dat hij het laagst in rang is... ookal wil hij niet altijd even snel luisteren. Alleen naar mijn vader (de echte roedelleider) luisterd hij altijd snel en onvoorwaardelijk. Naast deze kleine dingen doen wij vaak stoei speletjes die wij ook altijd van hem winnen, ook blijven wij altijd met ons hoofd boven zijn hoofd. Al die dingen doen wij al jaren en het werkt ook al jaren. Ook blijven we consequent in dingen waarvan hij weet dat hij het niet mag, eten van de tafel, op de bank, rond de tafel lopen als wij aan het eten zijn, tegen mensen opspringen, in de keuken rondlopen als iemand van ons daar bezig is, mocht hij dat soort dingen doen straffen we het meteen af. Ik vind het dan ook erg vreemd dat Balou zo veranderd is, zonder dat wij zijn veranderd in consequent zijn.

Overigens is zitten en dergelijken geen kunstjes, dat hoort gewoon bij de basis africhting van een hond, en zijn gewoon dingen die hij moet doen. Kunstjes zijn over de grond rollen, in de lucht springen, een priouetje draaien, dood liggen, koekje van zijn neus opvangen, over of op dingen springen ed. Zit, af, volg ed. zijn gewoon dingen die we ten alle tijden van hem moeten kunnen vragen, hoe druk hij ook is. Al moet ik je wel toegeven dat dat bij pure angst niet werkt.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:41

Voor mij valt zitten net zo goed onder de kunstjes als het rollen en al het andere wat je een hond op commando kan leren. En ik ben gediplomeerd instructrice Bloos! Iedere hond kan al zitten, liggen en lopen zonder te trekken, de kunst is alleen de hond zover te krijgen dat hij bepaalde dingen doet als jij dat graag wilt Knipoog
Natuurlijk is het handig als je hond op commando kan zitten maar zoals je zelf al zegt bij pure angst/stress heb je er helemaal niets meer aan.
De hond is dan niet 'bereikbaar' en zal eerst moeten ontstressen.

Maar in jouw geval zou ik toch echt eerst naar de DA gaan. Zoals gezegd hebben wij hier een hond lopen die dezelfde symptonen had wat een hersenbloeding bleek te zijn. Deze hond heeft een geweldige 'will to please', wil gewoon alles voor je doen maar op het moment is hij nog steeds erg afwezig en moeten we heel erg geduld hebben met hem.

Mocht het zo zijn dat er geen problemen zijn met de gezondheid dan raad ik je aan op zoek te gaan naar een goede gedragstherapeut(e) die aangesloten is bij stichting Alpha.
Die kunnen ter plaatse (dus bij jullie thuis) beoordelen waar het fout gaat en jullie daarin begeleiden, iets wat ze bijvoorbeeld bij een hondenclub niet kunnen omdat je daar op ander terrein bent.

Nogmaal veel succes gewenst.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:50

Ik ga mee met de woorden van ThePast03!

Een hond met angst voor onweer kan je idd echt niet bereiken..
Ik heb er 4 en 1 met angst voor onweer en ik kan me bed uit en op de bank verder gaan slapen want ze gaat helemaal door het lint als ik haar rond laat lopen of in de bench stop.
Op het moment dat ik beneden in de kamer aanwezig ben dan stopt ze met rondrennen .. Verder negeer ik het.. Maar als ik er niets aan doe dan slapen er 2 personen niet bij ons thuis.
Sterkte verder.

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 16:14

Ik heb net even met de dierenarts gebeld, er is vanavond tussen 7 en 8 een spreekuur, dan ga ik even langs. Nu hopen dat ik mijn vriendin nog te pakken kan krijgen, ik ga namelijk liever niet alleen.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 18:33

verdorie, kom net terug. Waren ze bij het telefoontje evenv ergeten te melden dat vanwege de vakantie ik naar een dierenarts wat verder weg hiervandaan moest. Daar was ik intussen dus lekker te laat voor, en ik kon Balou moeilijk zo'n eind langs mijn fiets laten rennen. Zucht, maandag zijn ze wel weer gewoon open en zal ik dus dan moeten gaan Boos!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:54

Toen ik over die aanval las dacht ik meteen aan een epileptische aanval.Daar kan een hond heel erg van veranderen. Van epilepsie dus. Even na laten kijken!

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 23:03

kippie17 schreef:
Toen ik over die aanval las dacht ik meteen aan een epileptische aanval.Daar kan een hond heel erg van veranderen. Van epilepsie dus. Even na laten kijken!

dacht er net zo over!!! Het hondje van mijn beste vriendin heeft dat nl ook gehad en constateerde dat t een epileptische aanval was.Bij elke aanval(ligt er natuurlijk wel aan hoe lang ze duren)kan er een stukje van de hersenen blijvend uitgeschakeld worden.Dus zeker even naar de huisarts gaan!! er bestaan simpele pilletjes voor die aanvallen(heeft t hondje van mn vriendin nu ook) en sinds die tijd gaat het heel goed en heeft ze geen enkele aanval meer gehad!!!
succes ermee

elke gek heeft zijn gebrek!!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 23:17

Het zal best een probleem worden voor de DA om precies te achterhalen wat het geweest is omdat die aanval nu al best weer lang geleden is.
Onze hond vertoonde zoals gezegd ongeveer dezelfde symptomen en ik dacht ook aan epileptie maar dat bleek dus een hersenbloeding te zijn.
Je zou kunnen kijken of zijn pupillen verschillend van grootte zijn.

Van beide aanvallen kan inderdaad het karakter veranderen, soms tijdelijk, soms blijvend.

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 00:44

Die aanval is inmiddels ruim een week geleden dus ik denk dat wat dat betreft er nog weinig van te merken is... maar we hebben het dus wel gefilmd...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnneMarijeP, Barb, charrr91, Condor, douschka, Eefje_Sammy, fro, GoogleAdsense, hagelslag, Indy_Mouse_9, Julimy, Nescio18, nonosb, Wpaard, xAlice, xSalina en 63 bezoekers