Inruilen paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Inruilen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 14:38

Hallo, ik ben op zoek naar namen van handelsstallen waar je western bereden paarden of de daarvoor geschikte rassen/kruisingen kunt kopen (niet persé stamboek quarters) waar je tegelijk een eigen paard in kunt ruilen. Liefst ergens in het zuiden of belgie. Dus niet de toptrainers met de dure paarden, maar een beetje in de lagere prijsklasse.

DWSS
Berichten: 667
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:43

wat heb je te ruilen als ik vragen mag ?

Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 17:50

klaas cozijnsen in dronten heeft ook een website de stal heet iig CoBo.
succes Verward

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 18:35

Niet bepaald in het zuiden of België Haha!

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:43

Liever een goeie van verre dan een slechte van dichtbij....

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:02

Misschien de BM-stables in Prinsenbeek?
Zie website www.bmstables.nl
Hoe heet die handelaar in Someren ook alweer....?? En dan die man in Ede... Konings of zo?

DWSS
Berichten: 667
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:41

waarom wil je ruilen ?

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 23:43

Heeft Cobo een eigen site, en weet iemand een voorbeeld van een koopcontract te vinden?

roni
Berichten: 143
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: het ven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 23:50

wil jij je quarter in ruilen dan bij een handelsstal ? mankeerd jou paard dan wat of zoek je voor iemand anders iets dan ?overigens niet banketstaaf bedoeld hoor.

roni
Berichten: 143
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: het ven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 23:53

ik zit me nu rot te lachen wist niet dat er andere benamingen waren hoor dus kijk ff wat ik geschreven heb en dan staat er iets anders ik bedoel banketstaaf

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 08:27


bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:51

waarom wil je ruilen >?

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 21:12

Okay, tot zover ben ik nu:

BM stables prinsenbeek heeft niks western gereden staan;
Wim vd Oetelaar, Schijndel, Pensionstal de Molenheide heeft veel pinto's staan, niks western gereden;

De koning Ede, De koning Kootwijk, Willem Schollaardt (mill ranch) in Ede, Willem Schimmel kootwijkerbroek (doet voornamelijk criollo's), Klaas Cozijnsen Cobo. Allemaal niet bepaald in het zuiden van het land.

Kom op mensen, wordt er hier in brabant of limburg (NL/B) dan niet gehandeld?

roni
Berichten: 143
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: het ven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:53

we hebben nog niks van jou gehoord waarom je wilt ruilen ???? EN EUH BM STABLES WEET JE NIKS BETERS TE VERZINNEN HAHAHAHA DAAR GA JE JE PAARD TOCH ZEKER NIET IN RUILEN???OOK AL HADDEN ZE WESTERN GEREDEN PAARDEN DHUU

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:59

@Roni: Ik geloof niet dat K@rin hier verplicht is te antwoorden waarom ze iets wil, als ze dat liever privé houdt is dat haar goed recht.
Verder zijn hoofdletters (schreeuwen) niet nodig en het in diskredit brengen van een bepaalde stal al helemaal niet, want daar gaat dit topic niet over.

haffiemick

Berichten: 29
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: vlissingen, zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:02

Heb je je eigen paardje al lang, kun je hem/haar geen western technieken leren? vindt het een beetje cru om je "beste vriendje" te verhandelen voor je zelf, zorg dan dat hij bij een goed baasje terecht komt (verkopen of weggeven bedoel ik dan) maar ieder zijn mening

roni
Berichten: 143
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: het ven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:20

beste sugarmiss wil heus niet vervelend doen,maar ik kan er niet zo goed tegen dat ze vraagt of er hier nog gehandeld wordt,vind het namelijk best raar dat ze een quarter bij sommige stallen in wil ruilen daarom vroeg ik al eerder waarom haar paardje weg moest,je hebt gelijk dat ze daar niet op hoeft te antwoorden maae veel zullen het niet snappen vandaar,en die hoofdletters was niet mijn bedoeling .

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 13:49

Roni, je hoeft het ook niet te snappen, zolang ik dat maar wel doe. Heel simpel ik zoek een handelaar PUNT! En ik kan me niet voorstellen dat dit eeuwenoude beroep niet in brabant wordt uitgeoefend.

Over het wel of niet geschikt zijn van een handelaar kan ik me na een telefoontje of een bezoekje aan een website niet uitlaten, dan zal ik er toech echt eerst eens zelf hebben moeten kijken.

roni
Berichten: 143
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: het ven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:56

nou karin ik wens je veel geluk met het zoeken naar een nieuw paard overigens niet banketstaaf bedoelde kritiek er zijn ook goede handelaren !! en ook jij hoeft geen hoofdletters te gebruiken met punt.het is me ook zo wel duidelijk als ik een adres voor je heb zal ik m wel op dit forum zetten.roni

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 14:46

Ik weet wat ik wilde weten, veel rotte appels tussen die handelaren, ook veel waarschuwingen per PB gehad Haha!
Maar gelukkig zijn er ook nog (engelse stijl) handelaren waar de paarden er wel netjes bijstaan, grote vrachten hooi worden afgeleverd en de beestjes er goed uitzien. En tenzij er iemand serieus reageert op mijn advertentie op marktplaats of EEA
[EA-TK] TK: 7 jarige quartermerrie
gaat ze na de vakantie daarheen.

roni
Berichten: 143
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: het ven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:34

ziet er goed uit moet ik zeggen ik weet niet of je al bij peter smids bent geweest die zit in langenboom die neemt ook paardjes in en daar kun je goed mee onderhandelen verder is dat een eerlijke handelaar als het paard niet goed blijkt te zijn neemt hij m gelijk terug en kun je een ander paard krijgen of je geld terug mischien iets voor jou hij heeft geen western gereden paarden staan maar kan je mischien wel helpen zoeken