Wat vinden jullie van je verzorgster/bijrijdster

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zofy

Berichten: 766
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:58

-twee verzorsters; de ene kan niet rijden maar harder werken, de ander kan juist wel rijden maar is wat luier Haha!
-verzorgster omdat m'n zus ging studeren en dus minder tijd voor paard heeft
-zou ze niet op ponykamp of vakantie laten gaan (met mijn paard dan Haha! )

Zofy

Berichten: 766
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:02

graag gedaan hoor,
maar ik zou ze niet op kamp of vakantie laten gaan omdat ik dat niet nodig vind en gewoon zelf op m'n paard rijd.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:04

De verzorgster van Dandy is helemaal top OK dan!
Ze rijdt 2 keer in de week, zodat ik tijd heb voor andere dingen (zoals mijn huis Schijnheilig ). Ze rijdt 3 keer per jaar onderlinge wedstrijd, mag er in de zomer lekker mee naar buiten, maar ik weet niet zeker of ze ermee op vakantie zou mogen ... Niet omdat ik haar niet vertrouw, maar omdat ik niet weet hoe dat met de verzekering zit enzo, ik zou niet willen dat we in de problemen komen als er iets gebeurd (wat natuurlijk altijd kan).

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:32

De verzorgster van Kyra en Sammy is hartstikke leuk! Het is een meisje van 11 en een dochter van vrienden van mijn ouders. Ze komt nu twee dagen per week en zodra Kyra helemaal is ingereden gaat ze ook op haar rijden.
Ik heb haar gevraagd om te helpen, omdat ze gek is op pony's, dus het is gewoon leuk voor haar. En zo af en toe eens vrij zijn vind ik ook niet erg. Lachen Bovendien kende ik haar al en dat scheelt ook wel denk ik.
Haar goede punten zijn dat ze zich aan haar afspraken houdt, ze gaat netjes met mijn spullen om, is lief voor de pony's en neemt de tijd voor ze.
Wat minder goede punten zijn dat ze soms niet consequent genoeg is, maar dat heeft te maken met haar leeftijd en het feit dat Kyra en Sammy Shetlanders zijn. Knipoog En bepaalde verantwoordelijkheden kan ze nog niet aan, ook door de leeftijd. Maar daarvoor is ze er ook niet, dat regel ik natuurlijk allemaal zelf.
Ik zou haar nu niet alleen op ponykamp sturen met Kyra, omdat Kyra nog niet goed is ingereden. Zodra dat wel het geval is en alles gaat goed met rijden wil ik er over nadenken, mits natuurlijk de verzekering e.d geregeld is. Maar ik weet het niet zeker hoor.. Schijnheilig

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:34

Verplaatst van VMR naar PP.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:46

Ik ben heel blij met mijn bijrijdster... Ze is heel netjes, en verzorgt mijn pony heel goed. Mijn pony is af en toe een beetje sterk dus dat zou een minpuntje kunnen zijn, maar zo zie ik het eigenlijk niet. Dat zal ze uiteindlijk ook wel onder de knie krijgen...

Ik vind het prettig omdat ik het zelf momenteel erg druk heb met de verbouwing in ons huis en zodoende af en toe een avondje vrij heb.

Nee, ik zou niet mijn pony meegeven voor een ponykamp. Mocht er wat gebeuren (paard breekt been ofzoiets) dan zou ik er ontzettend ziek van zijn (schuldgevoel etc), plus dat ik niet weet hoe dat met de verzekering zit.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:19

Ik heb een bijrijdster/verzorgster voor Mira en kan alleen maar zeggen OK dan!

Ze komt altijd en belt anders netjes af, is zuinig met paard en toebehoren etc. Zelfs nu mira al 2 maand stil staat komt ze netjes 2x pw om te stappen. In mijn vakantie heeft ze samen met mijn vader mira verzorgd en haar medicijnen gegeven. Qua rijden gaat het steeds beter en weten ze wat ze aan elkaar hebben. Het belangrijkste vindt ik dat ze rustig met mira omgaat omdat die soms ineens behoorlijk explosief kan zijn onder het zadel.
Ik heb gewoon voor mira de juiste bijrijdster gevonden. OK dan!

Ik ben aan een bijrijdster begonnen omdat ik niet wilde dat mira zich alleen op mij ging richten. Stel ik kan door het een of ander een poosje niet rijden en het paard laat er niemand anders op dan heb ik een probleem. Bij dit paard is dit niet ondenkbaar helaas. Met deze bijrijdster is het opgelost en ik heb ook wat meer tijd om een ander paard erbij te rijden om meer te leren (2x pw) iets wat ik altijd graag wilde.

Ik heb ook andere bijrijders gehad maar met deze klikt het heel goed en werkt het gewoon het beste. Ik heb gewoon veel geluk gehad.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:43

ik ben blij met m'n verzorgster voor Evita! ze is betrouwbaar en lief voor Evita, en kan haar netjes rijden.

Evita haar verzorgster komt maar 1 dag in de week, maar ik vind het wel prettig om een dagje niet verplicht naar Evita te moeten (al doe ik dat meestal toch wel Bloos ) ik doe een redelijk zware HBO studie en werk in het weekend, en zorg dus elke dag voor m'n pony.. dan is een dagje vrij wel prettig Lachen verder vinden Evita en de verzorgster het ook allebei leuk Lachen

Ik zou Evita niet mee geven voor kamp/vakantie, aan niemand trouwens.. inderdaad vanwege de verzekering, maar ook omdat ik me dan toch zorgen ga maken om haar en omdat ik Evita niet eens zo lang wil missen Bloos

Debbieremi

Berichten: 246
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 00:11

Ik had een hele fijne verzorgster die erg goed was voor Remi. (ze is gestopt per half juni)
Ze kwam twee dagen per week, en Remi vond haar erg leuk.
Ik heb toen een verzorgster gezocht voor Reempje omdat ik toen erg last had van mijn rug en dus niet zo vaak en lang kon rijden. Als als, bij wijze van, warmgelopen was, had ik alweer last. Daarna, oen het weer beter ging, ben ik ermee doorgegaan omdat het gewoon goed voor hem was. (tis natuurlijk ook lekker om een dagje vrij te hebben)

Imerose

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:41

Ik ben ook superblij met m'n verzorgster, ze is geduldig en lief (soms iets te) maar wel consequent. Ook vind ik het handig dat we in overleg dezelfde regels hanteren over wat wel en niet mag, dit vind ik het eerlijkst tegenover de paardje.
Ik wilde graag een verzorgster omdat ik op zondag niet zoveel tijd heb en omdat ik het leuk en gezellig vind, maar ook heel goed voor mezelf en Roos.
Wanneer er nu probleempjes zijn kunnen we hier samen een oplossing naar zoeken en het is ook leuk om je paard eens bij een ander te zien lopen. Want ik laat verder nooit iemand op roosje rijden.
Het is wel heel erg moeilijk vind ik om een goeie te vinden waarmee je echt op 1 lijn zit. Daarom heb ik ervor gekozen iemand te zoeken die wat ouder is. (31 en zelf ben ik pas 20), gelukkig klikt het wonderbaarlijk goed.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:48

Ik heb een verzorger voor mijn ander hafburger. Ik ga straks mbo opleiding beginnen en heb al een haflinger om te rijden en over 2 jaar nog 1tje inrijden en ze word meestal gebruikt voor de fok. Ik vind het gezellig om te rijden met haar en ik maak haar blij Lachen

Ze komt bijna dagelijks rijden en tussen haar en missy klikt het echt. Zij is 14 en ook in het normale leven een vriendin van mij. Ik ga dan niet met haar uit ofzo, maar gewone dingen.

Als ze Missy kunnen kopen was ze al van hun, maar tegen de tijd dat ze ouder is word het misschien haar paardje. Klikt super tussen hun 2 en het enige wat ze zou moeten doen is soms wat rustiger doen.

Ik zou haar wel met Missy op vakantie sturen, maar ik ken haar ouders verder goed en ze krijgt alles van Missy (puberhaf) gedaan.

Esje75

Berichten: 302
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:05

ik ben ook helemaal blij met mijn verzorgster. Ze rijd ing 2 dagen in de week, maar soms ook wel 3 of 4. Ik werk onregelmatig en ze rijd dus niet op vaste dagen. We spreken de dagen per week af, aan de hand van mijn rooster. Ze is heel flexibel en de rots in de branding!!!!!!
Ze kan heel goed rijden en ze is gewoon super lief voor ing.
Ik heb een bijrijdster erbij om meerdere redenen, 1 daarvan is dat ik onregelmatig werk en dan red ik he niet altijd om te gaan en punt 2 is dat het heerlijk is om een avondje op de bank te kunnen hangen!!
Ondanks dat ik haar volledig vertrouw zou ik haar niet op kamp laten gaan. Maar dat is meer voor mijn eigen gemoedsrust!!

NaadFuryo

Berichten: 171
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:05

Ben heel blij met mijn bijrijdster en ze is helemaal gek op Fuur en andersom ook.....Maar ik kon haar al van een vorige stal. Als zij op vakantie wil met hem dan mag dat waarom niet?? Ze zorgt goed voor hem en ik vertrouw haar ook volledig..... OK dan!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:22

De rede waarom wij(mn zusje en ik) een bijrijster hebben gehad, was omdat mn zusje heel erg ziek is geweest en daadoor niet kon rijden, ik niet veel meer reed en toch vond dat Gossie zn leuke ritjes verdiende. Later knapte mijn zusje weer op en kan nu weer rijden, niet veel maar dat mag Gossie ook niet..we hebben de verzorgster "gehouden"omdat ze het erg naar dr zin had met Gossie en mn zusje stewardess werd, dus 2 dagen per week kwamen we iemand tekort..Nu hebben we sinds kort geen verzorgster meer wegens bepaalde redenen. Ik ga nu elke dag, gelukkig heb ik genoeg tijd voor hem op het moment. Moet wel eerlijk zeggen, vind het ook heerlijk als mn zusje weer thuis is en ik een avondje niet hoef, gewoon andere leuke dingen kan doen.
Gossie is nooit mee geweest op vakantie met een verzorgster. Wel eens met een vriendin van mn zusje en ze reed ook weleens op Gossie. Ik vertrouwde haar volledig en beide hadden het erg naar hun zin, dus was ik ook gelukkig.

Oliefjuh

Berichten: 1209
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:17

Nu heb ik geen verzogster meer. Maar ik had eerst een verzorgster die was ***piep***. In het begin was alles ok. Maar na een kwart jaar begon het dus. Zo heeft mijn pony 2 achter elkaar dagen stil gestaan, waarna ik er natuurlijk af viel omdat ie veel te fit was Boos!.
Maar goed dat was dus een "misverstand // comminucatiefout"
Ook leuk: ik kwam naar me pony, zadel weg Verward.
Bleek dat mevrouw mijn pony en mijn zadel de dag ervoor STIEKEM mee had genomen om een groene pony te laten wennen aan het bos. OK, doe dat dan niet stiekem Boos!
Maar goed, meteen "ontslagen" die handel!!
hoor ik achteraf dat ze er vriendjes enzo op leerde rijden Verward Boos!
Nou bedankt!

Weet je meteen waarom ik eigenlijk geen verzorgster meer wil Haha!
goh, ik ben volgens mij de enige waarvan de verzogster slecht is! Scheve mond

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:27

Dierenlover schreef:
Wat vinden jullie van je verzorgster, wat zijn bijv. haar goede punten en haar soms minder goede punten?

het is een hij Haha! nou zijn 'minder goede punten' zijn dat hij bijna nooit wat doet, en zijn goeie punten zijn.... ehh dat hij er niet afvalt als ze bokt Haha!

En waarvoor heb je gekozen een verzorgster/bijrijdster te nemen, wegens tijdgebrek, leuk voor het paard/gene die verzorgt, of gewoon zodat je zelf een avondje vrij hebt ??

omdat we eerst niet op maandag en dinsdag konden en toen heeft hij vrijdag in gepikt Haha!

En als laatste, zouden jullie je verzorgster/bijrijdster met jouw paatf op vakantie/ponykamp laten gaan ? waarom wel en waarom niet ?

nee, omdat hij al 18 is Haha! hij dat toch niet wil Haha! omdat ik dat niet wil Haha! en ik het niet nodig vind Haha!


Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:18

Oliefjuh schreef:
Nu heb ik geen verzogster meer. Maar ik had eerst een verzorgster die was ***piep***. In het begin was alles ok. Maar na een kwart jaar begon het dus. Zo heeft mijn pony 2 achter elkaar dagen stil gestaan, waarna ik er natuurlijk af viel omdat ie veel te fit was Boos!.
Maar goed dat was dus een "misverstand // comminucatiefout"
Ook leuk: ik kwam naar me pony, zadel weg Verward.
Bleek dat mevrouw mijn pony en mijn zadel de dag ervoor STIEKEM mee had genomen om een groene pony te laten wennen aan het bos. OK, doe dat dan niet stiekem Boos!
Maar goed, meteen "ontslagen" die handel!!
hoor ik achteraf dat ze er vriendjes enzo op leerde rijden Verward Boos!
Nou bedankt!

Weet je meteen waarom ik eigenlijk geen verzorgster meer wil Haha!
goh, ik ben volgens mij de enige waarvan de verzogster slecht is! Scheve mond



Nee hoor je bent niet de enige, we hebben 2 van zulke verzorgsters gehad. Een daarvan is volgens jouw beschrijvingen en de andere......!!!!....Gossie ging liggen tijdens het rijden met haar erop, begon ze te gillen tegen ons dat we ons paard eens moesten opvoeden, dat het niet normaal was dat ie ging liggen..Klopt, is ook niet gewoon dat je paard gaat liggen tijdens het rijden, deed ie bij ons nooit. Ons paard bleek gewoon karakter te hebben, hij had net zo'n hekel aan haar als wij, dus ging gewoon protesteren, haha, ze bleek veel te zwaar voor hem..Dus eruit met haar.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 01:31

Wij zijn blij met ons verzorgstertje.
Ze is zelf naar ons toe gekomen om verzorgpony's te vragen en na een gesprekje en een proefdagje mocht ze blijven.

Ze is 11 jaar, kan leuk rijden en volgt alles netjes op.
Moet nog heel veel leren maar wil dat ook, heeft geen vervelend eigen willetje.
Gaat leuk met de pony's om, is voorzichtig met ze op de posititieve manier.

Ze mag van mij Bas inrijden en daar zijn we nu dan ook mee bezig, gaat heel goed, ze doet precies wat ik zeg.

Op vakantie laten gaan met Bas ? Nee nog niet, punt 1 heeft ze daar nog niets aan want Bas is nog niet helemaal onder het zadel.
Punt 2 is ze daarvoor nog te kort bij ons
Punt 3 neemt Bas nog wel een loopje met haar als ik er niet bij ben ( hij weet precies als ik er ben, als ik weg ben en zij longeert hem stopt hij en draait hij zich naar haar toe e.d, ben ik er loopt hij netjes zn rondjes Haha! )
Punt 4 vind ik het risico te groot dat er iets gebeurt met pony of verzorgster.

Wij willen er altijd bij zijn als zij er is en haar ouders wilden dat ook.

Het is een leuke meid en we zijn blij met haar, zij leert veel bij en heeft er lol in, en wij hebben ook lol in het bijbrengen van vaardigheden en kennis.

Dennis

Berichten: 31465
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 09:19

Dennis z'n verzorgmeisje doet het super.
Ze is enthousiast en wil super graag werken en leren.

Waarom in een verzorgstertje heb voor Dennis? Hij vind het super om met kinderen te werken. Vind hij echt geweldig, daar komt bij dat ik wat groot ben. En omdat je zo'n meisje er zo'n verschrikkelijk groot plezier mee doe.

Ze zou Dennis niet mee krijgen op ponykamp. Waarom niet? Dennis is hengst. Het is wel vertrouwd, maar je doe je zelf er geen plezier mee om hem mee te nemen omdat hij toch een beetje vrolijk is. Als het een ruintje geweest was had ze hem(mits ik vertrouwen had in dat ponykamp) zo mee kunnen krijgen.

Maris_Winner

Berichten: 426
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 10:35

Oke,ik bén in dit geval de verzorgster en móet gewoon ff reageren Haha!

Maar ze laat me heel vrij met Winner,ik ga er (bijna) elke maand mee wedstrijd rijden (heb een startkaart aangevraagd),elke week naar groepsles,mag er mee naar buiten,mee op ponykamp,en als ik eens bel van:,,Mag ik hem doen?'' Dan mag het gewoon.Ik mag er ook zo heen dat ik het op het bord schrijf dat ik met hem op pad ben geweest.
Vind ze helemaal niet erg!!
OK dan!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 13:31

Heey, ik ben ook bijrijder maar ik wil ook wel reageren..

Ik doe Gracy nu op een weekje ongeveer na een jaar en ik moet zeggen ik ben heeeeel te vreden. Tussen mij en Gracy klikt het gewoon, al vanaf het begin. We vullen elkaar best goed aan en we worden met de dag een beter team. Ik leer nog steeds heel veel van haar en ik heb ook alle vrijheid met haar. Ik mag naar buiten, longeren, wedstrijden, wandelen echt alles. Ik zie haar soms als mijn paardje omdat ik op de dagen dat ik haar doe zelf kan bepalen hoe of wat. Super gewoon!! Gracy en ik genieten gewoon van elkaar en dat is zo leuk!