dilemma betreft een baan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

dilemma betreft een baan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-02 17:04

Ik werk op het moment via het uitzendbureau in de catering. Op zich heb ik het hier prima naar mijn zin, maar met mijn opleiding zou ik beter kunnen (nouja, beter, meer anders).
Toen ik als meisje van 18 van school kwam ben ik hier bij een golfbaan met par-tee centre gaan werken.
Ik kwam vers van de pers, en wist niets, behalve de theoretische kant. In dit bedrijf was een bedrijfsleider waar practisch iedereen maar moeilijk mee door de bocht kon. Zo ook ik. Daarbij werkte ik toen nog 40 uur, wat voor mijn migraine niet bevordelijk was.
Ik ben daar toen weg gegaan om de bedrijftleider. Maar verder vond ik het echt een leuk bedrijf. Alleen de verplichte golflessen vond ik minder, maar dat nam ik dan maar voor lief.
Inmiddels zijn we 3 jaar verder, en staat er een vacature voor dit bedrijf in de krant. De cheffin bediening, die mij destijds heel erg goed geholpen heeft met alles te leren enzo is inmiddels bedrijfsleidster geworden.
De eigenaar is vrij kortaf. Zegt zoals hij het ziet, of er nu gasten bij staan of niet, als je iets fout doet krijg je het flink te horen. Daar kon ik toen niet mee omgaan, maar ik heb wel het gevoel dat ik dat nu wel kan.
Maar, moet ik mijn huidige baan (de catering) hiervoor opgeven, met het risico dat het achteraf toch niets wordt bij de golfbaan?
Ik blijf hier toch niet voor eeuwig.
Qua afstand is het ideaal (kwartiertje op de scooter) Ik ken het bedrijf al een beetje, zal alleen weer aan nieuw personeel moeten wennen (behalve de bedrijfsleidster dus, verder is alles waarmee ik toen werkte niet lang na mij vertrokken, om dezelfde rede als mij).

Wie kan/wil mij adviseren?


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 17:06

je hoeft het niet aan te kunnen. je zou er weer kunnen gaan werken, maar als die baas jouw een veeg uit de pan geeft waar iedereen bij staat, dan mag je hem wel eens subiet erop wijzen dat hij geen fatsoen heeft en met personeel om kan gaan WAAR IEDEREEN BIJ STAAT. Zoiets pik je toch niet, kom op zeg!

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 17:09

Als ik jou was zou ik het gewoon proberen, als het niet bevalt kun je je toch altijd weer laten inschrijven bij een uitzendburo.
Het seizoen voor de horeca baantjes komt er toch weer aan, dus heb je volgens mij zo weer werk als het niets word.

Succes ermee!!!!!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 17:12

Moeilijk hoor......

Maar ik denk dat ik als ik jou was het toch zou proberen!
Je bent nu weer wat ouder je hebt werkervaring opgedaan dus dat is al een heel verschil.

Anders ga je toch eerst op gesprek, als je het toch niets vind dan bedank je er gewoon voor.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23410
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 17:28

Ik weet niet wat ik zou doen, maar ik ken het wel.
Ik heb er ook zo voorgestaan en je moet zeker weten dat je het leuk vind anders kom je misschien geld tekort voor je paardjes (ik weet niet of dat bij jou meetelt maar bij mij telde dat wel mee).
Succes

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 18:15

stef:

volgens mij is het simpel toch,probeer terug te gaan in de oude baan bij de golfclub, en bevalt het niet..........
kan je via het uitzendburo toch zo weer aan de slag in de catering,daar is voorlopig, heel veel werk in.

als je het wilt, doen meid
!!!!~

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 18:31

Gewoon doen Stef. Vraag of je eerst op gesprek mag komen om te kijken hoe de sfeer is en of de cultuur ook echt veranderd is na het vertrek van die bedrijfsleider. Wordt het niks dan heb je toch zo weer een andere baan in de horeca.


Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 19:35

Vrij simel! Ga ervoor!

nee heb je, ja kun je krijgen..
en idd, als het toch niet zou lukken, dan kun je altijd weer terug naar 't uitzendbureau ( of iets anders zoeken).

En jij komt dan ook wel weer aan een baan in de horeca ofzo hoor.
Er is nog steeds werk zat, dus ik zou daar niet over in zitten!

veel suces en plezier alvast Knipoog Lachen

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 19:37

Aan de andere kant zegt ze dat die man met wie ze altijd problemen had er nog steeds is. Gaat dat niet weer voor obstakels zorgen. Zoals hij zich gedraagt, dat zit in het karakter en dat veranderd niet zo 1, 2, 3.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-02 20:19

helemaal waar roos.
En HIJ is misschien niet verandert, maar ik wel. Toen ik daar werkte moest ik het middelste glas van mijn plateau hebben, normaal hoor je een glas (longdrink) altijd aan de bodem vast te pakken, maar ik kon niet bij de bodem, dus pak het bij de rand (heel erg fout dus Haha!) Hij begon midden op het teras tegen me te blaten van, jah, en zeker met jou papieren HOOR je toch te WETEN dat dat niet zo HOORT, bladiebla...
Toen voelde ik de grond onder mijn voeten weg zakken (was toen dus 18 en net van school) Maar, ik heb de afgelopen 3 jaar in mijn vaardigheden veel geleerd, maar ook in het "luisteren" naar zulke uitspraken (niet dus) Je kan beter als ie afgekoeld is even terug gaan van joh, wat was er nou aan de hand? (als beide partijen afgekoeld zijn).
Dat is dus iets wat ik de laatste 3 jaar geleerd heb. En ik denk wel dat ik daar nu mee om kan gaan (wat zijn gedrag overigens niet goedpraat)

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 20:45

Ik zou het gewoon doen, je zegt zelf dat je denkt dat je het aankunt. Lukt het niet, ga je weer naar een uitzendbureau, er is altijd genoeg werk in de horeca. (*tenminste hier wel*)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131986
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 20:47

Gewoon doen wat je gevoel je ingeeft !
Aan de ene kant heb je er natuurlijk niet zulke leuke ervaringen, maar aan de andere blijkbaar ook weer niet zo negatief dat je er nooit meer zou willen werken.
Ik denk dat het wel verstandig is om jezelf eerlijk de vraag te stellen:
Wil ik echt zo graag naar juist deze baan terug, of wil ik graag een andere baan omdat de huidige baan niet is wat je ervan verwacht had ??
Weet je al op welke basis je er evt. zou kunnen gaan werken ?
Is het een contract voor bepaalde tijd, een contract voor onbepaalde tijd, of via een uitzendburo ?
Als ze je de mogelijkheid bieden om via een uitzendburo te werken, dan kun je bij het uitzendburo vragen om een detacheringscontract.
Dan heb je ahw. een vast contract (voor bepaalde tijd) met het uitzendburo, en dit staat geheel los van waar je geplaatst gaat worden.
Mocht het je bij de glofbaan alsnog niet goed bevallen, dan kunnen ze je overplaatsen, en sta je niet met lege handen op straat !
Succes !

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-02 20:53

toen had ik een half jaar contract met een maand proeftijd, die ik zelf na 4 mnd afgebroken heb.
Ik weet niet wat ze nu zouden bieden, maar iig niet via het uitzendbureau

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 23:56

probeer het maar voor hetzelfde geld nemen ze je niet eens aan al die ophef voor niets , als ze je wel willen kun je altijd nog kijken toch?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 08:53

Stef, als je het niet doet, zit je de komende twee jaar bij alles wat er maar een beetje mis gaat op je huidige werk te denken "verdorie, had ik nu maar......"

Denk maar aan mijn favoriete uitspraak "wie niet waagt, blijft maagd"; ga er gewoon voor!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 09:14

Aan de "stijl" van je berichten te merken geef je alleen maar argumenten om het wel te doen (de negatieve zet je om in positieve). Ik denk dat je het moet proberen! Wie niet waagt wie niet wint. Naar een uitzendbureau kan je altijd nog gaan.
Succes!

:evaw:

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 10:29

Het is heel dom van die man om je en plein public zo voor schut te zetten. Het zegt ook meer over hem dan over jou. NAar de klanten toe is het ook heel vervelend, want dergelijke situaties brengen een zeer gespannen sfeer. Niet erg zakelijk van hem. Ik zou hem daar toch eens op wijzen.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __sanne, Amazonbot, Cerosa, gigil, GoogleAdsense, Lisanne_S, Noor, ogidni, Pantykous, Telpeva, TessaxQuincy, Winna en 187 bezoekers