Consult andere huisarts.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Consult andere huisarts.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 10:31

Als je een keer een consult met een andere huisarts wilt hebben omdat je met je eigen huisarts een meningsverschil hebt hoe werkt dat dan?

Kun je gewoon iemand bellen en een afspraak maken??

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:36

Volgens mij moet het mogelijk zijn om een 'second opinion' van een andere arts te krijgen...

Misschien kun je even de verzekering bellen? Verschilt ook nog wel of je ziekenfonds of particulier verzekerd ben.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:37

ik denk dat je het beste even contact op neemt met je ziektenkostenverzekering voordat je met hoge rekeningen wordt opgescheept!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 10:41

Ben niet zo benauwd voor de rekening want het gaat om een standaard consult bij de huisarts.
Hoop dat iemand er ervaring mee heeft en dat ik niet overal heen hoef te bellen.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:42

Mijn tactiek zou zijn, om er plotseling 's avonds of in 't weekend last van te krijgen, om dan toch echt naar de huisarts met weekenddienst te moeten. Dan krijg je ook geen gezeur met verzekeringen enzo.

Ik ben een keer met een vriendin meegeweest naar haar huisarts, omdat mijn eigen huisarts mijn klachten niet serieus nam. Zij mocht mij niet onderzoeken, omdat ze mijn huisarts niet was...
Een second opinion is vast wel mogelijk, maar daarmee jaag je je huidige huisarts tegen je in 't harnas, en dan kun je net zo goed overstappen op een andere huisarts.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:43

Ja hoor, dat heb ik wel eens gedaan. Ik was toen bij mijn ouders en kreeg acuut blaasontsteking. Was op een vrijdag, dan ga je niet tot na het weekend wachten tot je bij je eigen arts terecht kunt. Ik ben toen naar de huisarts van mijn ouders gegaan, heb de rekening thuisgestuurd gekregen en die is ook netjes vergoed door mijn verzekering. Terwijl ze ook hadden kunnen zeggen dat ik dan maar naar mijn eigen arts had moeten gaan. Knipoog

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:19

Als je een second opinion wilt heb je volgens mij een verwijsbrief van je huisarts nodig. Althans die kreeg ik wel voor een ander ziekenhuis, met daarop de vermelding second opinion..
Het word nu weekend, als je klacht erg genoeg is, mag je meestal wel langskomen bij een vervangende arts. Vaak doet deze niets, geeft je een middeltje tegen iets en zegt dan, neem maandag contact met je eigen huisarts op..mits het geen ernstig probleem is. Dus voor die optie zou ik niet gaan..
Je zou natuurlijk wel met een willekeurige arts kunnen bellen en vragen hoe het zit met een second opinion, of je een verwijsbrief nodig hebt, of dat je gewoon een afspraak kunt maken.
Succes.