Last van haar oren of?....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
louskeh

Berichten: 1151
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Last van haar oren of?....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 23:51

Ik heb sinds dinsdag een nieuwe pony,
Echt een schat van een beestje,
Maar als ik haar een hoofdstel om doe schud ze steeds met haar hoofd...
onder (het poging doen tot) rijden blijft ze dit doen.
( ze is nog niet echt helemaal ingereden )
een gewoon halster vind ze niet erg...
ze word ook niet sjaggie of loopt ook niet met dr oren naar achter...
weet iemand wat dit kan zijn? Verward

♥ •°*º :+: Winnetou :+: º*°•♥
Nieuwe foto's in mijn profiel


Monaaa
Berichten: 7
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 02:46

Hmm, ze is nog niet helemaal ingereden? Misschien komt het gewoon nog door de onwennigheid ("Wat moet ik met dit gekke ding om me hoofd, en waarom krijg ik het er niet van af?") Zit het hoofdstel goed? Ligt het bit te los in haar mond? Dat kan ook schudden met hoofd tot gevolgd hebben, om dan als het ware het bit heen en weer te gooien in haar mond ("Hey! Leuk spelletje!"). Ze zal waarschijnlijk geen last hebben van haar oren, als ze het niet heeft bij een halster, wat een kopstuk hebben beide tuigen. Misschien zit de frontriem te hoog? Maar nogmaals, het kan ook de onwennigheid zijn... In ieder geval, succes ermee! XXX Mandy

Ervaring krijg je door te doen! Knipoog


ellepel

Berichten: 47327
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 08:42

goed nakijken of alles wel goed past, als het te strak zit schudden ze ook met het hoofd.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:22

Hoe oud is ze? Paarden wisselen hun tanden en zijn op hun vijfde jaar uitgewisseld. Kiespijn ('doppen' op de kiezen) of een ontsteking in de kaak kan ook het schudden veroorzaken. Pijn in de bovenkaak kan uitstralen naar de oren. Het zou kunnen dat het met wisselen te maken heeft. Heb je er wel eens een paardentandarts bij gehad? Maar ook de genoemde dingen zouden heel goed mogelijke oorzaken kunnen zijn.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

louskeh

Berichten: 1151
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 15:01

Monaaa schreef:
Hmm, ze is nog niet helemaal ingereden? Misschien komt het gewoon nog door de onwennigheid ("Wat moet ik met dit gekke ding om me hoofd, en waarom krijg ik het er niet van af?") Zit het hoofdstel goed? Ligt het bit te los in haar mond? Dat kan ook schudden met hoofd tot gevolgd hebben, om dan als het ware het bit heen en weer te gooien in haar mond ("Hey! Leuk spelletje!"). Ze zal waarschijnlijk geen last hebben van haar oren, als ze het niet heeft bij een halster, wat een kopstuk hebben beide tuigen. Misschien zit de frontriem te hoog? Maar nogmaals, het kan ook de onwennigheid zijn... In ieder geval, succes ermee! XXX Mandy

Hoofdstel past allemaal goed.
Ik zal het allemaal eens afwachten, en anders haal ik er een Da ij
Bedankt in ieder geval!

♥ •°*º :+: Winnetou :+: º*°•♥
Nieuwe foto's in mijn profiel

sylvaantje
Berichten: 19
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 00:31

dat heeft mijn pony ook, het is een kwestie van zijn vertrouwen winnen, hij voelt zich ontwennig enz. rustig aan dus

Your style, is my lifestyle!(K)

Helderder

Berichten: 10126
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:49

Misschien moet je het bit een keer van het hoofdstel afhalen en dan kijken of ze nog met haar hoofd schud.
Als ze dan nog schud met haar hoofd ligt het niet aan het bit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bonnielau, Eefjahh, kiki1976, manonnevot, MyWishMax, Renkle, Trendiction en 58 bezoekers