Ik wil op de noordpool leven!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Ik wil op de noordpool leven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 22:06

omdat ik ene probleem heb, en ik wil graag jullie mening.

ik vind het niet zo fijn klinken als ik met deze bloed hete zon ga rijden. Dat begrijpen jullie ook wel. Maar ik kan niet anders. Omdat het 15 minuten rijden is (met de auto) kunnen we niet 's avonds gaan. Ik rij dan in een bak met voor de helft schaduw. Ik spuit haar lang af na het rijden, en ze mag meteen naar stal. Of moet ik net als vorig jaar, gewoon elke keer ong. 10 minuten zonder zadel rijden (veel stappen, afentoe draven, niet galoperen), dat deed ik vorig jaar, maar toen ik weer ging rijden met zadel kreeg ze spierpijn omdat ze het niet gewend was.

Dus was moet ik doen? Gewoon doorrijden, net als vorig jaar ( Boos! ) of naar de noordpool verhuizen *LOL*

Gea_Fille

Berichten: 226
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:13

ik zou s'ochtends of idd 's avonds of aan het eind van de middag rijde Lachen
majah dat ligt aan jou en 15 minuten rijden met de auto is neit zo ver dus waarom zou je neit 's avonds kunnen dan :/

Duhelo

Berichten: 28537
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:14

je zegt dat de helft van de bak in de schaduw ligt
zoveel mogelijk in die schaduw rijden Haha!

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:18

Ik ga dan vaak om 6 uur 's ochtends rijden! Dan is het nog heerlijk!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:27

Ach, als -40 als prettig wordt ervaren....kun je beter husky's gaan mennen!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:34

Ik ga meestal 's ochtends vroeg naar m'n paard Lachen
Ik kan nu op het moment niet rijden, omdat Amethyst kreupel is, maar vorig jaar zomer reed ik dan of vroeg 's morgens, of 's avonds laat Lachen Dan is het goed te doen

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 22:45

Bravura schreef:
Ach, als -40 als prettig wordt ervaren....kun je beter husky's gaan mennen!


ik zou het niet erg vinden hoor, koud = heerlijk! warmte is Nagelbijten / Gniffelen

maar mijn probleem is juist dat mijn ouders niet 's morgens en 's avonds willen gaan omdat we dan pas om 10 uur 's avond thuis zijn of het is al warm voordat we er heen gaan ('s morgens)

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:50

Ongelofelijk, het is inmiddels bijna augustus, de zomer is zowat om, we hebben een keer per ongeluk een warme dag tussen alle buien door, en men wil alweer gaan verhuizen naar de noordpool....... Verward

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:57

Haha... Zo gaat dat toch? Als het regent en niet al te warm is klaagt men dat het geen zomer is, als het dan ineens superwarm wordt klaagt men dat het te warm is. Schijnheilig

Kan je trouwens het beste je paard om 6 uur 's morgens biks voeren als je om 7 uur weg wilt (heb gehoord dat je iig een uur tussen voeren en rijden moet hebben) of in de wei zetten en daarna biks voeren als je terugkomt? De eerste optie lijkt me iets paardvriendelijker, vooral omdat ik nog wel eens een paar uur weg wil blijven... Scheve mond (dacht er ineens aan, en omdat dit topic toch erover gaat...!)

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 08:04

Gewoon rijden, niet zeuren. Je past je trainingschema wel een beetje aan, maar je kunt best rijden hoor.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 09:12

1- ik voer zelf niet, wordt gedaan
2.(voor de 10de keer) WE KUNNEN NIET 'S MORGENS EN 'S AVONDS!
3- ze kan de wei niet op
als jullie nu nog durven te antwoorden Haha!

Danea
Berichten: 81
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:54

als je geen antwoorden wilt, waarom stel je hier dan een vraag, ik vind 15 minuten met de auto niet ver trouwens, ik fiets altijd en dan ben ik (enkele reis) 40 minuten kwijt, mag je dan niet zelf op de fiets gaan van je ouders of vinden ze het dan ook te laat worden.

ik rijd wel gewoon overdag, wel iets rustiger maar zolang je het zelf nog vol kan houden kan het paard het ook wel hoor.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:01

ja, ik vind het een beetje onzin omdat jouw ouders het niet willen, om dan maar in de hete zon te rijden in de bak.. lijkt me niet echt plezierig voor jou en het paard!! Ik zou gewoon even in staking gaan tegen je ouders, of gewoon gaan fietsen, dat kan 's ochtends toch wel??

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:33

Als jij alleen overdag kunt rijden zou ik overdag rijden, maar mijn programma aanpassen.
Verder zou ik ook even kijken of je geen stal kunt vinden waar weidegang mogelijk is, zodat je in de zomer niet dagelijks naar je paard hoeft.
Bovendien zie ik het probleem niet om in de zomer op de fiets naar je paard te gaan?
En ik ga met degenen mee die zeggen dat we nog geen echte zomer hebben gehad, dus waar heb je het over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:58

Als je niet anders kan dan overdag, zou ik gewoon rustig rijden. Veel stappen tussendoor. En van een half uurtje werken in stap worden ze ook echt niet slechter.
Een gezond paard kan er best tegen om eens te moeten werken als het wat warmer is, de ruiter heeft er vaak meer problemen mee. Gewoon je schema wat aanpassen.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:46

en van de winter weer gaan lopen miepen dat het te koud is zeker? Gewoon gaan rijden en lekker een busje extra deodorant meenemen Knipoog