tips voor de M1 gevraagd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

tips voor de M1 gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 15:35

de titel zegt het al, tips voor de M1 gevraagd ik ga 15 augustus voor de eerste keer M1 starten, ik ben er nogal onzeker over want ik hoorde dat je snel word afgestraft en het moeilijk is om punten te halen!Ik ben door de B,L1 en L2 heengevlogen, maar wat nu?ik heb al van jury s gehoord dat je arrogant op je paard moet gaan zitten en gedurft rijden maar hebben jullie verder nog wat tips??alvast bedankt.
groetjes Nicole

Mijn nieuwe aanwinst: Bas! (Florencio x krack c)


caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:43

niets van die commentaren aantrekken.

je hebt je plaatsje in het M verdient!
gewoon zo verder gaan.

bekijk de proef. zijn er moeilijkheden voor jou / je paard? oefen daar dan wat extra op. rij je proef eens voor je instructeur/trice. waar kan nog aan gesleuteld worden?

verder moet je der op letten dat er al iets meer verzameling gevraagd wordt. check even of je keurig zit en ga ervoor!

en verder, relax, wees geconcentreerd en geniet!

( gemakkelijk gezegd hé )

succes meid!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:47

M1 valt reuze mee hoor, zeker als je soepel door de lagere klassen ben heen gekomen. Let goed op de lengtebuiging in de schouderbinnenwaart en de jury ziet graag al iets meer oprichting in de hals.

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:18

nou als je de l2 zo door bent gegaan kom je de m1 ook zo door.. hoor.. maar ik zeg je een ding.. ga niet al te verzameld rijden want daar word je op afgestraft.. rij gewoon hoe je altijd rijdt. trek je niet aan van al dat commentaar..nou en van dat oprichting in de hals ben ik heel vaak op afgestraft in de m1!!! iets is niet erg.. maar zou toch niet te veel doen

veel succes
ow jah ik kan het ook fout hebben hoor.. Haha!

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Annash
Blogger

Berichten: 26475
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:38

ladyenpippi schreef:
nou als je de l2 zo door bent gegaan kom je de m1 ook zo door.. hoor.. maar ik zeg je een ding.. ga niet al te verzameld rijden want daar word je op afgestraft.. rij gewoon hoe je altijd rijdt. trek je niet aan van al dat commentaar..nou en van dat oprichting in de hals ben ik heel vaak op afgestraft in de m1!!! iets is niet erg.. maar zou toch niet te veel doen

veel succes
ow jah ik kan het ook fout hebben hoor.. Haha!



Denk het ook Haha! Ik was met Boas toch echt in een maand door de L2 heen, maar in de M1 hadden we (na een spetterend debuut van 163 + 2e plaats) gelijk een dip! Tong uitsteken (Lees: 140ers, met als dieptepunt 137 en 139 Bloos! Haha!)

Zaterdag beginnen we weer.. let's see Tong uitsteken

Idd lekker gedurft rijden.. heb wel het idee dat dit helpt. Verder ook iets meer oprichting, en ach, van verwaand op je paard zitten ga je alleen maar netjes zitten Tong uitsteken Moet je eens proberen en op de foto zetten.. kijken of je het verschil ziet. Als je het niet ziet, doe je niet verwaand genoeg! Tong uitsteken

Succes Knipoog

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:45

Gewoon de proefjes een paar keer oefenen, dan kom je vanzelf dingen tegen die niet zo lekker gaan, die kun je dan in je training meenemen om te oefenen.

Heel veel succes. Het gaat vast wel lukken!

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 17:43

hahaha jah egt zeker verwaand doe ik soms ook wel eens egt heel erg overdreven recht op gaan zitten.. maar daar kijken de jury's wel van op.. haha..

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 18:02

Shanna16 schreef:
Denk het ook Haha! Ik was met Boas toch echt in een maand door de L2 heen, maar in de M1 hadden we (na een spetterend debuut van 163 + 2e plaats) gelijk een dip! Tong uitsteken (Lees: 140ers, met als dieptepunt 137 en 139 Bloos! Haha!)

Zaterdag beginnen we weer.. let's see Tong uitsteken

Idd lekker gedurft rijden.. heb wel het idee dat dit helpt. Verder ook iets meer oprichting, en ach, van verwaand op je paard zitten ga je alleen maar netjes zitten Tong uitsteken Moet je eens proberen en op de foto zetten.. kijken of je het verschil ziet. Als je het niet ziet, doe je niet verwaand genoeg! Tong uitsteken

Succes Knipoog


Laat je dan weten hoe het is gegaan?lijkt me leuk gr nicole

Mijn nieuwe aanwinst: Bas! (Florencio x krack c)

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 18:15

Meer oprichting idd, verder net zo rijden als in t L2, en dan komt t wel goed Knipoog
Idd LB in de SB is belangrijk, en rijd de SB maar goed duidelijk, want als de jury bij C zit ziet t er n stuk minder spectaculair uit dan wanneer je op de hoek staat Knipoog

Veel succes iig!

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 18:18

lengtebuiging sorry wat houd dat precies in??

Mijn nieuwe aanwinst: Bas! (Florencio x krack c)

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:27

Lengtebuiging is dat het paard geheel om je binnenbeen gebogen is, in de schouderbinnenwaarts bijvoorbeeld. Dus niet alleen buiging in de nek, maar ook in rest van z'n lijf.

Annash
Blogger

Berichten: 26475
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:40

Asmila schreef:
Laat je dan weten hoe het is gegaan?lijkt me leuk gr nicole

Best hoor, maar ik beloof niet dat je er vrolijk van gaat worden Tong uitsteken

Waar ik wel vrolijk van word, is het feit dat ik zaterdag ook jarig ben! Tong uitsteken

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:58

Dat over het arrogant op je paard zitten ben ik het niet geheel mee eens, merk toch vaker dat de jury het prettiger vind als er een lach bij zit,
dat is tenminste wat ik vaak heb gehoord..
Voorbeeldje, vorige week zondag deedt ik dus mee aan wedstrijd en ik heb automatisch dat als mijn paardje lekker loopt dat ik een glimlach heb.. Jury had tegen schrijfster gezegd, kijk dit is nou leuk om naar te kijken, eindelijk iemand die lacht onder zijn proef..

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:00

sjeempie nu al M1 gefeliciteerd zeg

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:29

jah maar je kunt ook verwaand rijden en lachen... doe ik meestal.. en trouwens ik lach altijd onder de proef.. of ik schiet in de lach van mijn vader die zo hard zit te schreeuwen langs de kant met het oplezen of ik doe iets fout.. maar lachen doe ik altijd!!!

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:30

Ook ik ben best wel snel door de B, L1 en de L2 heen gevlogen... Heb twee week geleden mijn eerste wedstrijd gehad in de M1 en had tot mijn grote verbazing 2x 156 punten.

Paard moet al meer gaan zitten op de achterhand en de hals mag er meer op. Verder moet je netjes de figuren rijden en denk om het rechtstellen na een schouderbinnenwaarts...

Eng hé?! Zo'n debuut? Lachen

Heel veel succes!

:){

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 22:51

Shanna16 schreef:
Best hoor, maar ik beloof niet dat je er vrolijk van gaat worden Tong uitsteken

Waar ik wel vrolijk van word, is het feit dat ik zaterdag ook jarig ben! Tong uitsteken


alvast gefeliciteerd dan!maar doe je best, dan kan je mij ook weer wat tips geven;)

Mijn nieuwe aanwinst: Bas! (Florencio x krack c)

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:30

Ik ga binnenkort ook voor het eerst M1 rijden. Vind het wel spannend hoor! Maar eh, dat rechtstellen na het SB, daar heb ik nog een vraagje over. Als je bijvoorbeeld op de linkerhand van B naar M SB rijdt, stel je hem bij M dan eerst nog weer recht voordat je de hoek inrijdt? Lijkt me toch logischer om 'm dan vloeiend de hoek tussen M en C door te laten lopen...... toch?

Sometimes life is a fiets bitch...........

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 23:34

ja, dat snap ik ook niet echt!

Mijn nieuwe aanwinst: Bas! (Florencio x krack c)

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:35

Nee, dan eerst bij M weer uit de schouderbinnenwaarts (dus rechtstellen), dat is dus net 1 a 2 passen en dan mooi de hoek in rijden Lachen

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).


Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:37

In schouderbinnenwaarts loopt je paard op 3 sporen, en op die manier moet hij NIET de hoek door.
Dus eerst de oefening schouderbinnenwaarts netjes afwerken door middel van rechtstellen, en dan de hoek door.

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:21

Okay, dankjewel!

Sometimes life is a fiets bitch...........

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:51

durf te rijden Lachen zien ze graag! Veel succes! Ik was ook bang dat ik zou struikelen in de M1 (ook hoge punten in de L2 en zo)... Maar als je maar wat durft te rijden komt t wel goed Haha!

Frits [Silverstone x Casantos]
Celoma De La Tourbe [Whitesnake x Zuidhorn]
VERKOCHT
Gediplomeerd ORUN instructrice (niveau 2)

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 18:26

ja dat hoor ik wel vaker, maar wat bedoel je met durven rijden,spectaculair ofzo?hoe bedoel je precies

Mijn nieuwe aanwinst: Bas! (Florencio x krack c)

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:33

Hoi, nicole
Maak je maar geen zorgen, vooral als je zo snel door de B & L door gekomen bent.
Je moet gewoon zorgen dat je paard ontspannen, met een losgelaten
lichaam z'n proef begint.
Zorg dat je thuis je oefeningen voor elkaar hebt en wat over hebt, dan kan je in je proef makkelijk nog wat corrigeren.
En wat natuurlijk altijd belangrijk is, is je proef goed kennen en hem
zorgvuldig rijden.
Succes meid!

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flip00 en 49 bezoekers