Morgen intake bij psycholoog

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Morgen intake bij psycholoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 22:56

Via mij werk ben ik bij een psycholoog terrecht gekomen. Het blijkt dat ik het toch niet alleen red.
Vrienden zijn fijn om me heen maar ze kunnen me niet helpen.
Mensen die nog vragen hoe het met me gaat kan ik op 1 hand tellen bijna. En dat kan ik ze niet kwalijk nemen.
Volgende week is het 3 maanden geleden. Voor mij is het PAS 3 maanden voor mijn omgeving AL 3 maanden.
De meesten gaan al verder met hun leventje maar ik zit nog met een verlies opgescheept.
Regelmatig heb ik huilbuien en woedeaanvallen dan vervloek ik mijn leven. Maar andere dagen dan ben ik van buiten vrolijk en van binnen ook wel een beetje Vingers aflikken maar er blijft een zwarte wolk boven mijn hoofd hangen.
Vroeger was ik compleet gelukkig, ik zal dat nooit meer zijn
Hopelijk kan die psycholoog me wel helpen om het een plekje te geven zodat het iets naar de achtergrond verdwijnt zodat ik het makkelijker kan dragen.
Ik hou jullie op de hoogte!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:58

sterkte morgen.
zal een beetje eng zijn,maar uiteindelijk is het beter.

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:59

Hoi,
Ik hoop ook echt voor je dat die psycholoog je fijn kan helpen. Ik kan me voorstellen dat je helemaal gebroken bent en niet meer kan genieten als voor je broer Arjan verloor.
Heel goed dat je met een psycholoog gaat praten. Ik hoop dat het snel veel beter met je zal gaan. Ach gut
Liefs,
Mariëlle

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:00

Meissie, sterkte, je doet er goed aan

Ik ben allang blij dat je kon lachen van de week Knipoog

En nooit meer compleet gelukkig? Je zal vast een eind komen Misschien niet nu, maar geef het de tijd en je zal weer genieten Knipoog

Knuf! Ach gut

Lovers

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:11

Heel veel sterkte morgen, en in de toekomst, over een tijdje kijk je weer door andere ogen.


Nadir

Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:19

Ik hoop voor je dat het iets is... En dat het je helpt door te gaan met je leven...
Heel veel sterkte toegewenst... Je komt er wel... Ach gut

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 01:10

Knap dat je die stap hebt gezet!
Het is idd vaak zo dat een verlies voor de naasten nog lang niet verwerkt is terwijl de omgeving denkt dat dit wel zo is.

Veel succes straks bij je intake! Laat nog even weten hoe het gegaan is.

28-09-2007
Nothing compares too you...

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 07:03

Heel veel sterkte. Toen mijn vader overleden is, is mijn moeder ook naar een psycholoog geweest. Zij heeft er heel veel aan gehad. Ik hoop dat het in jou geval ook zo is.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 08:19

Heel veel sterkte met het een plaatsje geven van je verlies. Ik hoop dat deze persoon je daarmee kan helpen. Ik begrijp wat je zegt met: voor mij is het PAS 3 mnd, voor de omgeving AL 3 mnd. Een verlies zo groot geef je niet zomaar een plaatsje in je hart/leven.... daar gaat veel tijd overheen.
Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 08:46

Heel goed van je dat je deze stap neemt.. Zoiets kost enorm veel tijd en veel mensen beseffen dat niet totdat het ze zelf overkomt..

Ik ga verder met Mayo mee.. Je zal vast een heel eind komen!!
Knuffel Marielle

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:10

Goed zo! Goede stap!
Ook voor jou gaat de zon weer schijnen hoor!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:16

Lieve Diana,

Ik denk dat het een goede stap is die je neemt. Ook jij zal weer gelukkig zijn ook al lijkt dat nu nooit meer te zullen gebeuren. Het klopt idd dat heel veel mensen op een gegeven moment niet meer aan je vragen hoe het met je gaat enzo... ik weet ook niet waarom maar heb dat zelf dus ook meegemaakt toen mijn (stief)vader doodging.. het lijkt of de wereld stopt en in het begin is iedereen heel erg begaan met je en opeens zie je sommige mensen niet eens meer. Ik denk dat veel mensen niet weten wat ze met zo'n groot verdriet aan moeten ofzo Verward Heel veel mensen durven dan ook niet meer over hem te praten en dat is zo erg.. net of iemand er nooit is geweest.

Ik begrijp precies hoe je je voelt want ik ben daar zelf doorheen gegaan. Mijn stiefvader was namelijk als mijn echte vader voor mij en heeft mij 21 jaar lang opgevoed. Nu nog heb ik wel eens verdriet als ik aan hem denk maar ik kan nu ook met een glimlach aan hem terug denken. Je moet het gewoon voor jezelf een plekje gaan geven en echt je broer zou ook niet anders willen dan dat jij gelukkig wordt! Iedereen verwerkt zijn verdriet op zijn eigen manier.

Ik wens je heel veel sterkte en echt.. ook voor jou gaat de zon ooit weer schijnen Diana.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:22

Heel goede keuze meis, je hebt een verstandige stap genomen. Inderdaad, vrienden kunnen alleen naar je luisteren, een arm om je heenslaan en proberen om je weer op te vrolijken.
Maar waar het nu werkelijk over gaat, is dat dit immense verdriet, de boosheid en het onbegrip van het 'Waarom' een plekje krijgen. En daar kan een psycholoog je mee helpen. Om te leren er mee om te gaan.
Minder moeilijk kan niemand het voor je maken, het zal moeten slijten. Maar dat duurt echt wel een tijdje, voor de scherpste randjes eraf zijn.

AL drie maanden? Echt niet! Je zegt volledig terecht dat het PAS drie maanden is. Maar inderdaad, mensen die het verdriet niet persoonlijk voelen, zijn al weer verder gegaan. Voor hen draait de wereld al weer gewoon door, terwijl hij voor jou nog regelmatig met een schok tot stilstand zal komen, terwijl hij net weer een beetje op gang leek te komen.

Is echt niet vreemd ofzo hoor, en heel herkenbaar voor iedereen die al eens een dierbare heeft verloren.

Succes straks. Ik hoop dat je een heel fijne psych treft waar je het goed mee kunt vinden, en dat hij/zij je weer een stapje verder kan helpen in de verwerking van het verlies van je lieve broertje.

Knuffie,
Sonja.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:09

Heel knap van je dat je deze stap hebt genomen.
Heel veel sterkte Ach gut

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 13:24

Ik denk dat tijd na het verlies van iemand die zo dicht bij je stond iets heel anders wordt als daarvoor. Het kost tijd, veel tijd waarschijnlijk. Ik vind het goed van je dat je hulp hebt gezocht. Veel succes vandaag bij het gesprek en ik hoop dat het meteen klikt met je psycholoog Lachen

En wie weet, wordt je later weer compleet gelukkig... Alleen op een andere manier. Gelukkig omdat je broer altijd bij je zal blijven, op een plek waar hij het dichtste bij je is, namelijk in je hart.

Sterkte.

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:00

Succes Meis, dit is een hele verstandige stap! Durf je open te stellen, ook voor jou zal zeker de zon weer op komen!

Mocht er wat zijn, pb knop staat altijd open!

Sterkte ermee!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 17:02

Heb net een gesprek gehad, het was niet wat ik ervan verwachte en het was ook niet reeel wat ik ervan verwachte maar goed.
Ik heb wat tips en trucs gekregen en daar ga ik mee aan de slag.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:59

Goed dat je naar een psych gaat.
Eén tip: als je vindt dat het niet klikt moet je een ander zoeken. Je moet wel vertrouwen hebben in je therapeut.
Veel sterkte en ik hoop dat je er wat mee opschiet.

Misschien heb je hier wat aan:
[HK] praatgroepje voor mensen met een dipje

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:16

Jammer dat het eerste gesprek niet was wat je ervan verwachtte....

het klinkt stom, maar ik hoop dat de tips en trucs íets helpen...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:56

Diana_Mabel schreef:
Heb net een gesprek gehad, het was niet wat ik ervan verwachte en het was ook niet reeel wat ik ervan verwachte maar goed.
Ik heb wat tips en trucs gekregen en daar ga ik mee aan de slag.


Lief, denk niet aan het gehele grasveld wat je wil door crossen, maar ga sprietje voor sprietje Knipoog

Het gaat je lukken, hoe dan ook

Lovers

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 19:23

Goed van je dat je deze stap neemt. Een psycholoog kan je helpen met het verwerken van dit verlies. En hij kan je helpen het een plaats te geven. Ik hoop voor je dat deze gesprekken je daadwerkelijk helpen.

Je kan zoals Mayo ook zegt onmogelijk van jezelf verwachten dat het heel snel gaat allemaal. Maar het komt vast wel goed. En Arjan zal heel trots op je zijn!

Heel veel sterkte!

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 19:30

Ik vind het heel goed dat je deze stap neemt! Succes met het verwerken en een plaatsje geven van dit grote verlies.

Verder ga ik met de tips van Spokie79 en Mayo mee. Vertrouwen in je therapeut is heel belangrijk en niet teveel tegelijk willen, maar stapje voor stapje.

Pino, de super Fjord!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 19:35

Hee meis,

Goed dat je gegaan bent! En dat het niet is wat je verwachtte is vast neit vreemd hoor.

Je komt er wel!

Masja

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Facebook, Lalidan en 98 bezoekers