Wie weet waar Fly nu is!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Wie weet waar Fly nu is!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 20:09

Ik begin even op nieuw omdat ik toch wel graag even de aandacht wil (die na zo'n lange tijd waarschijnlijk inmiddels wat verslapt is bij de meesten)

Fly en Pretty en het veulen zijn weg...
Vandaag ben ik gebeld door de meneer van de AID die met mij contact houdt, die is er gisteren geweest en alleen de hengst staat nog op stal, de rest is verdwenen...
Jullie begrijpen dat ik (en de AID/DB ook) graag wil weten waar ze gebleven is dus zou ik jullie willen vragen je ogen en oren open te houden. Pretty zal moeilijk te herkennen zijn tussen andere Quarters, maar Fly moet toch herkenbaar zijn.

Hier was ik dus al een beetje bang voor... dat ze ergens staat waar minder 'zicht' op de zaak is ofzo (erger wil ik even niet aan denken).

Voor degenen die willen weten hoe ze er ook al weer uit ziet/zag, in mijn profiel staan een paar foto's van haar van toen ze nog van mij was. Natuurlijk staan ze ook nog in de oude topics.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:15

Jemig Francis!!!! Wat rottig is dit, joh Ach gut
Kunnen ze het niet vragen aan de eigenaar? Hij stond toch onder toezicht dus dat recht hebben ze toch??
Ik zou even een foto plaatsen hoe ze er nu uitziet want dat is heel anders dan de foto's in je profiel, onherkenbaar eigenlijk Verdrietig

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:17


Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 20:22

De AID man zou nog bellen met de DB man, maar die is nu op vakantie. Zodra hij terug is neemt'ie contact met hem op en hij zou ook nog bellen met de man die bij de politie met de zaak bezig is. Zodra hij meer weet laat hij het me weten.
Ik denk niet dat ik zelf met de eigenaar hoef te gaan bellen... die nam een half jaar geleden, voordat dit alles begon de telefoon al niet op als ik belde.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:35

zo, dit is toch wel heftig nieuws zeg. Ik zal in elk geval ook oren en ogen openhouden want nu is er wel een enorme onzekerheid. Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop uiteraard dat het allemaal toch goed af gaat lopen.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:39

Waar is de "mijn mond valt open" smiley toch Schijnheilig
Wat!!!! Moet je wachten tot hij terug is van vakantie???? Ondertussen kan er weet-niet-wat gebeuren met dat paard Scheve mond

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:41

Eigenlijk 'raar' dat zulke dingen altijd gebeuren als toezichthouders etc op vakantie zijn....

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 20:45

Ja, ik snap eerlijk gezegd ook niet helemaal waarom er dan geen vervanger op zo'n 'zaak' zit... Maar goed, misschien is die er wel, de AID man heeft me direct na zijn constatering terug gebeld en nog geen contact gehad met de DB of Politie... Ik ga in ieder geval morgen de buurman van de wei bellen om te horen of hij wat weet. Deze man heeft al heel lang alles wat er op dat stuk grond gebeurd in de gaten gehouden, dus misschien weet hij iets meer.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:45

Ik hoop het voor je Francis. Dit is ook niet zomaar wat. Ik hou mijn ogen en oren open en als ik iets wil vragen PB ik je wel!!!

Groetjes Chantal

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:50

Wat een akelige vent zeg! Ik hoop dat je Fly met veulen en Pretty snel weer terug vind! Zou die vent zich moeten verantwoorden tegenover genoemde instantie's als ze de paarden ineens missen (omdat ze onder toezicht staan)?

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 03:30

Hmm fijn dat je nu gewoon maar moet afwachten, dat ze niet meteen bij de man op de stoep staan voor meer info. Ik hoop dat ze ergens staan waar ze het goed/beter hebben, en succes met je zoektocht.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:32

Hè Gatsie Darrie !!!
Boos!

Wat is dit een raar zaakje aan het worden.
Kunnen we niet iets van een groot en duidelijk opsporings bericht maken hier op bokt?
Of zoveel mogelijk mensen links in hun onderschrift zetten naar dit topic.
Of moet het niet aan de grote klok gehangen worden?

Als ik iets kan doen om te helpen door hoor ik het graag!
Hou me op de hoogte.....

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 09:50

Op dit moment nog maar even niet Bonnigje... Was ook wel mijn eerste reactie, maar voor het zelfde geld is de politie of DB er al mee bezig en 'loop je ze in de weg' met dat soort acties. Ik wil eerst even weten wat de politie en DB hier mee doet en afwachten of die eigenaar ze niet gewoon naar z'n huis heeft gehaald (hij was bezig 2 stalletjes in z'n achtertuin te zetten. Moest'ie mee stoppen omdat 'ie geen vergunning had, maar't kan zijn dat'ie ze toch afgebouwd heeft).
Mochten ze echt 'weg' zijn, dan wil ik inderdaad op zoek om uit te vinden waar, en vooral bij wie, ze zijn.

Gisteravond nog wel contact gehad met de buurman daar en te horen gekregen dat ze in ieder geval 's avonds laat of 's nachts zijn weggehaald omdat die buurman het anders gezien zou hebben (oude man, hele dag thuis) en niet met de trailer van de eigenaar zelf, want die is niet verplaatst geweest (staat nog net zo vol met zooi in de blub). Dat 'stinkt' al een beetje vind ik...

Ook heeft'ie vorige week nog Fly laten dekken door z'n hengst Ik hoop echt dat dát niet gepakt heeft. Niet alleen is ze natuurlijk totaal niet in conditie om drachtig te zijn, maar het is ook nog een OLWS drager. Bij de doodgeboren tweeling zat ook een LW veulen, en de kans dat ze die dus weer krijgt is vrij groot... dat zou dan haar 3e dracht zijn die resulteert in een dood veulen (ze heeft voordat ik haar kreeg ook al eens een LW veulen gehad).
Laatst bijgewerkt door Francis op 23-07-04 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:51

jeetje wat erg francis Scheve mond
ik vind het maar een raar zaakje

heel veel sterkte Ach gut

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 10:07

Nou, net even gebeld met de DB, maar het blijkt dus dat er géén vervanger op de zaak is gezet tijdens de vakantie van de meneer die er op zat, omdat hij de zaak al afgesloten had.
Áls hij al controles uitvoerde (wat hij mij verzekerd had) dan deed hij dat op persoonlijke titel en dus is de zaak voor zijn vakantie niet overgedragen...
Ik hoop vandaag nog van de AID meneer te horen en anders ga ik zelf nog even met de meneer bij de politie bellen (die was in het verleden niet zo blij met m'n telefoontjes, maar dan heeft'ie nu toch pech).

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:14

IK ben het met je eens Francis, ik zou het hierbij niet laten zitten. De kans bestaat natuurlijk dat er helemaal niets aan de hand is, maar dan heb je daar tenminste ook zekerheid over en dat is het minste wat je kan vragen en krijgen. En mocht het toch de andere kant op slaan, jij zat al een tijdje achter deze zaak en vooral bij een plotselinge verandering als deze, zou je moeten weten wat er speelt (en ik denk dat het vrij onmogelijk is om hier zelf achter te komen, dus de hulp van de AID en DB is wel degelijk noodzakelijk)

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:14

Off-topic: Maar wat is het OLWS voor iets?
Ik begrijp even niet wie er nu op vakantie is!? De man van wie Fly en Pretty nu zijn, of de man die zich bezig hield met de controles?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:15

Dit is echt te gek voor woorden....heb je vertrouwen in de DB, flikken ze dit!
Ik hoop voor je dat je ze snel terugkrijgt, of in ieder geval er achter kunt komen waar ze zijn.
Misschien heeft hij ze alleen verplaatst en staan ze nu lekker op een weiland...aan erger wil ik nieteens denken.
Sommige mensen zijn zo ontzettend ZIEK!
En de DB is gewoon een organisatie van niets als ze hun aandacht laten verslappen bij zo'n geval.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:43

O getver! Niet weten waar ze zijn is nóg erger. Ik hoop echt dat je ze vind en dat ze er op vooruit zijn gegaan. Aan erger dingen probeer ik maar niet te denken.

=^.,.^=

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:57

Citaat:
Ook heeft'ie vorige week nog Fly laten dekken door z'n hengst


Het paard lijkt hier vanaf de foto's idd absoluut niet genoeg voor in conditie te zijn. Lichtpuntje is misschien: als hij haar net heeft laten dekken is de kans niet zo groot dat ze naar de slager is gebracht toch? Aannemelijker lijkt me dat hij haar óf gewoon heeft verplaatst óf heeft verkocht ("drachtige paint merrie").

Ben iig enorm geschrokken van het verhaal & kan me voorstellen dat je het er niet bij laat zitten. Heel veel sterkte hiermee!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 11:05

griebels schreef:
Off-topic: Maar wat is het OLWS voor iets?
Ik begrijp even niet wie er nu op vakantie is!? De man van wie Fly en Pretty nu zijn, of de man die zich bezig hield met de controles?


Griebels, OLWS (Overo Lethal White Syndrome) is een genafwijking die, als je twee ouders op elkaar zet die dit gen dragen, kan resulteren in een Lethal White veulen. Deze veulens zijn (nagenoeg) helemaal wit en door het niet functioneren van de darmen niet levensvatbaar (vandaar de naam Lethal White).
Ze worden wel levend geboren, maar sterven (als er niet ingegrepen wordt) binnen 24 tot max 72 uur (een pijnlijke dood, vergelijkbaar met zware verstoppingskoliek).
Het is niet operabel en niet te genezen, maar wel te voorkomen door ouderdieren te laten testen. Het gen is nl. gekoppeld aan het Overo gen en dat kan doormiddel van een DNA test getraceerd worden. Als je geen twee dragers op elkaar zet, loop je geen risico. Bij twee dragers is het risico 25%, maar sommige ouderdieren vererven het gen sterk door, waardoor de kans dus hoger wordt.
Wil je meer weten over het OLWS, stuur me dan even je e-mail, dan mail ik je het artikel wat ik hierover geschreven heb.
In het engels staat'ie op internet (nieuwe site is in de maak, daar komen meerdere talen op). OLWS-site

Oh, en de man van de dierenbescherming, die dus gezegd had te controleren, is op vakantie en komt maandag terug.

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:14

jeetje die vent zeg Boos! doet de dierenbescherming dan niets voor die paard

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:21

Ik hoop voor je dat je ze snel terug vind, want er is intussen al meer dan genoeg gebeurd. Ik zal hier in de omgeving mn oortjes en ogen open houden, al denk ik niet dat ze hier ergens zijn. Heb je Marktplaats al doorgespit?

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:27

Potverdorie Francis! Dit klinkt allemaal weer heel erg fout!
Bellen hoor met de politie, laat de boel niet verslappen. Dan vinden ze je maar een z**kerd, alles in belang van Fly.
Waarom geen banner vragen aan Bart om je paard te vinden?
Laat je niet van de wijs brengen door de "aangebrandheid" van bepaalde instanties, het gaat om Fly Ach gut

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:51

Getverdrie! Ik volg dit verhaal al even en ik ga met argusogen alle bonte paarden beter bekijken die ik onderweg tegenkom, mocht ik fly toevallig zien ben je uiteraard de 1e die het hoort! Als alle bokkers dat doen dan vinden we dr wel weer!
Ondertussen veel sterkte en hou ons op de hoogte!