Eerste keer les op Belle

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Eerste keer les op Belle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 23:59

...en wat was ik MOE zeg toen ik klaar was! Bloos!

Ik had om half 8 les, het begon iets later, ik was alvast de bak aan het verkennen en zelf een beetje oefenen stilstaan. Het viel me gelijk al op dat ze 100% recht de bocht door ging linksom, ik was net rechtsom aan het gaan toen mn les begon. nouja, die kant net zo recht de bocht door natuurlijk, ik had ook niet anders verwacht eigenlijk.
Dat werd dus ook gelijk het eerste waar we aan gingen werken, ik heb me werkelijk suf zitten drijven met mn binnenbeen! MAAR, het werd beter Lachen ja totdat we gingen draven, dat ging linksom wel aardig, maar rechtsom.... iedere korte zijde zaten in één van de hoeken tegen het hek, en probeerde ze om te draaien, terug naar links dus, dat was veel makkelijker.
ik moest haar hoofd duidelijk naar binnen zien te houden en haar niet naar buiten laten kijken. mwah, na een paar rondjes ging het koppie goed naar binnen, maar zaten we nog telkens tegen dat hek. Lips are sealed ze draaide dus wel heel braaf haar hoofd naar binnen, maar haar schouders gingen nog steeds naar links. uiteindelijk is het gelukt om niet tegen het hek te gaan, ik was blij!

maar ondertussen dan ook nog telkens opletten dat ze niet veelste hard gaat draven. en op gegeven moment stopte ze, en dan doet ze helemaal niets meer. stond stil in de bak, ging niet meer voor of achteruit. heel fijn. toen ze weer liep zijn we redelijk snel weer linksom gaan rijden, toen was het weer goed. dat stilstaan heeft ze vorige keren in de bak ook zo gedaan, dat doet ze blijkbaar als ze het niet meer zo goed snapt en ze te gespannen word.
want gespannen word ze zeg! andere bak dan de vorige keren, zowiezo heeft ze van het hele begrip "bak" nog nooit gehoord, dan nog zo'n kind op je rug dat je vraagt rennend door de bocht te gaan...

na de les was ze helemaal moe en begon tempo te verliezen, ik lekker in het bos even uitstappen. wat denk je, dat gekke paard opeens weer helemaal wakker en hard doorlopen!

maargoed, de les ging toch nog aardig goed naar mijn idee. De manier van lesgeven vond ik ook fijn, heel rustig, heel paardvriendelijk, heel aardig en rustig naar mij toe.

en ik heb weer huiswerk voor voorlopig Tong uitsteken


clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 06:42

Hoi Dorpsgenoot, van wie had je les??

Ik kom binnenkort even naar de paardjes kijken..

Gr. Clau

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 14:06

Ha bijna buurvrouw!
Ik had les van Jose, op die weg met een veelste lange moeilijke naam Knipoog
Leuk als je komt kijken, ik kom de jouwe ook snel een keer bekijken!


clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:44

Ik denk dan Jose westerhof, daar les ik momenteel ook bij...

Roodharig vrouwtje..??

Gr. Claudia

P.S. Ik heb ze nu wel zien staan hoor de paarden.....ze verstopten zichzelf altijd als ik voorbij kwam..hahahahaha

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:25

Hahaha.Zo,dus dat was hard werken Haha!
Kon je dat nog?
Die Belle Knipoog

En hoe ging het auto rijden?

maroes

Berichten: 4493
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:36

Ach wat leuk he die Norikers!Even wat anders dan een haflinger!Ben blij voor je dat het uiteindelijk wel lekker ging.Wanneer is de volgende les?Vinden wij ook leuk om het verslag te lezen.Nou succes met je huiswerk en tot ziens. Haha!
ps zijn mijn foto's leuk...? Clown

Ciara zegt, "IK ben een best paard,ik vind alles best"

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:40

dat klinkt als mijn les.... ik heb Morrie nu anderhalf jaar en hij kan nog steeds niet een bocht om in de bak, ik moet nog steeds 4-kantjes rijden

Morrie is ook nog eens erg scheef, dus moet ook nog rechtgericht worden, maar hij is pas 4,die van jullie zijn een stuk ouder!

Dat snelle herstellen is typisch Noriker: het ene moment lijken ze dood neer te vallen van vermoeidheid, het volgende moment galopperen ze weer even vrolijk weg Clown

Fijn dat je nu les hebt, volgende week je moeder met Ayla hè!

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 11:11

Clau, ik denk dat t dezelfde is als ik langs rijd verstoppen de paarden zich ook vaak hoor, of zelfs als ik al in de wei sta. hahaha

Hard werken kan ik niet meer echt. heb al zooooo lang niet meer echt gereden, die manege lessen waren een heel stuk makkelijker Knipoog Straks ga ik nog zeggen dat Lex makkelijker was Bloos!
Donderdag heeft mama les met Ayla, dan zal ik ook wel weer een verslagje schrijven hoor, hihi.

Smurf, dat klinkt niet heel erg bemoedigend heh, ik hoop toch dat ze over 1,5 jaar wel een fatsoenlijke bocht kan draaien Knipoog

auto rijden ging wel soort van goed trouwens hoor, moet nu alleen heel hard gaan leren, ik heb woensdag theorie examen en ik heb net 1/3 van het boek geleerd in 4weken Scheve mond
en leuke foto's hoor Mylene! Cheese!:+

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:14

Citaat:
Smurf, dat klinkt niet heel erg bemoedigend heh, ik hoop toch dat ze over 1,5 jaar wel een fatsoenlijke bocht kan draaien

vast wel, je beter zeker een meer getalenteerde amazone dan ik, want erger dan ik kan niet Haha! zei Wanda altijd

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 11:25

tsja, een vreselijk ongetalenteerde amazone met een vreselijk hopeloos paard kan ook niets worden natuurlijk Haha! heb ik gehoord

trouwens, Belle kan spaanse pas Clown ze heeft de stop nog niet helemaal gevonden, en als ze stilstaat, duurt het haar al snel te lang en gaat ze met dr voorbenen in de lucht staan wapperen.
nu moet ik alleen nog het knopje er bij zien te plakken Haha!

empyree
Berichten: 80
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Verneugheol (Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:26

Hoi,

Hoe laat mag mama rijden ? want dan komt deze dorpsgenoot misschien wel even kijken !

Ons paardje komt trouwens volgende week...............pas OK dan!

J’aimerai être une larme
Pour naître dans tes yeux
Vivre sur tes joues
Et mourrir sur tes lèvres

---
------------------------

-----------------------

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:37

dat was idd hard werken, fijn dat het goed ging, heb je weer wat om aan te werken succes ermee

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:55

hee.....nog een dorpsgenoot...ken ik je toevallig empyree??????

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:16

En al goed met je huiswerk bezig Tong uitsteken dat je moe was was wel een goed teken he Schijnheilig

empyree
Berichten: 80
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Verneugheol (Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:39

hoi Clau,

Ik ken jou denk ik niet dus ben ik bang dat je mij ook niet kent.........

Misschien wel eens gehoord van dat mens met honden zo groot als shetlanders ? Oftewel Newfoundlanders.......
Empyree is onze kennelnaam.

groetjes

J’aimerai être une larme
Pour naître dans tes yeux
Vivre sur tes joues
Et mourrir sur tes lèvres

---
------------------------

-----------------------

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:42

Oh, hoor jij ook bij de abdijlaan dan??

Gaaf , newfoundlanders, gaven honden, ik heb zelf 2 duitse herders..

empyree
Berichten: 80
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Verneugheol (Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:58

Nee, ik woon op de Leemberg.
Ik heb de mama van één van de hondjes op de abdijlaan en een halfzusje van een andere ...
Voor mijn hondjes kun je nog even snel kijken op http://home.introweb.nl/~empyree voordat de site over 2 weekjes de lucht uit gaat.
Onze paardjes zijn alleen in de wei te bewonderen.
Na je profiel gelezen te hebben begint het menu ook te dagen waar jij thuis hoort........achter dat mooie siersmeedhekwerk vlak bij het cafeeke

J’aimerai être une larme
Pour naître dans tes yeux
Vivre sur tes joues
Et mourrir sur tes lèvres

---
------------------------

-----------------------


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemiSisa, Jet, just_kiki, Lucia88, Mark0919 en 41 bezoekers