Meningen van moddies.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Meningen van moddies.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-02 15:35

Zoals jullie allemaal waarschijnlijk wel weten zijn er 3 mensen gebanned. Mij lijkt het slim als moddies hun vragen en eisen aan de gebruikers gewoon in een apart topic neerzetten. Dan heeft iedereen duidelijkheid over een eventuele ban van een gebruiker.
Laatst bijgewerkt door Linda op 25-02-02 22:53, in het totaal 2 keer bewerkt

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 15:41

eisen hoeft nu ook weer niet, alles in goed overleg Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 15:47

Ik heb niet gestemd, omdat niet alle gevallen gelijk zijn. Daarbij kunnen ze ook moeilijk de vuile was van anderen buiten hangen. DAt zou niet fatsoenlijk zijn. In andere gevallen mogen ze misschien weer wel opener zijn.

De hond is de betere mens

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 15:49

dat bedoelt ze denk ik ook, dat ze opener moeten zijn, misschien moet je de titel ff aanpassen Ludo.


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 15:54

Kan dat gezeur over die moddies nu eindelijk eens afgelopen zijn?
Ben je het niet eens met de beheerders van Bokt, je bent hier te gast. Je wordt niet verplicht om op deze site te komen, dus kom je hier, moet je je voegen naar de wensen van je gastheer/gastvrouw.

Simpel. Die bepalen de spelregels. En als je je er niet aan houdt, moet je gewoon lekker ergens anders heen gaan.
Als je je gewoon vriendelijk en niet provocerend opstelt, hoef je immers helemaal geen problemen te hebben met het beheer van Bokt.

Voorts, het is een site, geen levensbelangrijke demoncratie. Als je niet hebt helpen oprichten en onderhouden, ben je een gewone gast en heb je je neer te leggen bij de regels zoals die zijn.
Hoe meer gasten hoe gezelliger, veel gasten is nog geen reden om het beleid ter discussie te stellen.

Dus kan het gezeur nu over zijn?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 15:56

Maar dan alleen als ze het zelf willen en ze niet gedwongen worden (of zich gedwongen voelen) hun mening te uiten. Dat is hetzelfde met gewone berichtjes: als je niet wil reageren, hoef je ook niet.

Ik denk dat de moddies het nu niet doen omdat ze dan meteen een haffel mensen op hun dakkie krijgen....

Als wij niet willen reageren, doen we het ook niet!

Toos paardloos

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 16:01

De boktregels staan op het forum. Het lijkt mij, dat zolang jij je aan de regels houd er niets aan de hand is. Overtreed je ze, dan krijg je eerst waarschuwingen en een ban voor bepaalde tijd en als laatste pas een IP ban. Ook ben ik van mening dat de moddies aan niemand verantwoording hebben af te leggen, behalve binnen het team. Jouw directeur van je werk of school gaat ook niet eerst in overleg met jou over zaken die je niets aan gaat. Het net is een vrij iets, niemand verplicht je om hier te komen of te blijven, maar er zitten wel regels aan vast.
Wat er nu gebeurd is in mijn ogen schoppen naar mensen die het voor ons proberen goed te doen, door het forum open te houden en de regels te handhaven. Er worden aan een stuk door topics geopend om vooral het tegendeel proberen te bewijzen, terwijl het zwart op wit staat. Dat je het er niet mee eens bent, prima. Dat is je goed recht. Maar net als je werk of school heb je pech als je niet tot de leiding behoort en je heb aan te passen. Heb je specifieke vragen over het forum en bepaalde regels die gehandhaafd zijn, stuur Bart een PBtje met je vraag.

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 16:08

Sluit me helemaal aan bij Dees.

Dit is het eerste een laatste wat ik er over zeg Lips are sealed .

Ps als jullie het zo goed weten waarom beginnen jullie niet jullie eigen Forum ?? Eens kijken of jullie het beter kunnen dat vingertje wijzen is namelijk wel heeeeeel erg gemakkelijk niet ?? .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 16:09

Prisca schreef:
Sluit me helemaal aan bij Dees.

Dit is het eerste een laatste wat ik er over zeg Lips are sealed .

Ps als jullie het zo goed weten waarom beginnen jullie niet jullie eigen Forum ?? Eens kijken of jullie het beter kunnen dat vingertje wijzen is namelijk wel heeeeeel erg gemakkelijk niet ?? .


ja hoor Prisca Slapen
ik geloof niet dat dit topic op zo'n reactie zit te wachten...

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 16:23

Ik sluit me aan bij Chrico.
Als moddie wil je soms bepaalde zaken voor je houden of onderling overleg kunnen plegen zonder dat de hele Bokt gemeenschap op je nek zit. Bokt is geen democratie en wij als gebruikers hebben ons te voegen naar de regels. Zint je dat niet: tja, dan kan je een ander forum zoeken.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 16:26

wat wil je nu weten? of ik het er mee eens was dat ze gebanned zijn? tuurlijk anders had er niet gestaan dat we unaniem waren. de reden waarom ze gebanned zijn lijkt me ook erg duidelijk, ik denk ook niet dat t geheel onverwachts was.
voor de rest als bart iemand bant is er een goede reden voor en heeft die persoon al verschillende waarschuwingen gehad. de ban wordt altijd uitgelegd in een mededeling van bart en die persoon kan dan zelf in overleg gaan. Het lijkt me niet echt logisch om een ban te gaan overleggen op bokt,want voordat je de mening van 500 gebruikers hebt ben je weer enkele weken verder. maar als je echte suggesties hebt zeg t dan misschien dat wij er iets meekunnen (en kom nu niet met neem die ban terug want dat gebeurt toch niet)

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-02 16:27

Prisca schreef:
Sluit me helemaal aan bij Dees.

Dit is het eerste een laatste wat ik er over zeg Lips are sealed .

Ps als jullie het zo goed weten waarom beginnen jullie niet jullie eigen Forum ?? Eens kijken of jullie het beter kunnen dat vingertje wijzen is namelijk wel heeeeeel erg gemakkelijk niet ?? .


Wie zegt er dat ik met een vingertje wijs? En wie moeten een eigen forum beginnen? Ik kom alleen met een ideetje aanzetten, je hoeft alleen maar ja of nee in te vullen. Heel simpel, toch?

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 16:34

hebben jullie allemaal zo'n slecht geweten dat jullie het moddie forum zo graag open willen hebben?

Modderators moeten gesloten met elkaar kunnen praten, daar zijn het modderators voor. Voor mensen die bang zijn dat er achter hun rug om gekletst wordt, willen jullie soms ook alle PB's van bokt inzien? Misschien dat daar wel over jullie gepraat wordt......

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 16:38

Wat bedoel je met opener zijn tegen de gebruikers? Nog meer topics over personen die zich zo nodig moet profileren en de boel moeten gaan verzieken? Duidelijker zijn in een publiek forum en berichtjes publiek gaan neerzetten met betrekking op een bepaald persoon of groep personen omdat degene die dezelfde berichtjes krijgt via PB daar geen gehoor aan geeft? Heb ik daar zin in? Wil ik zulke berichten lezen? Dacht het niet...

Het leven is nu eenmaal gebaseerd op vertrouwen. Als jij niet vertrouwd dat een buschauffeur jouw veilig van A naar B brengt, dan hoef je niet in de bus te stappen.

Als jij geen vertrouwen hebt in een piloot dwingt niemand jouw in dat vliegtuig te stappen.

Heb je geen vertrouwen in een baas van een bedrijf, dan ga je ander werk zoeken.

Heb je geen vertrouwen in je partner, dan gaat ieder zijns weegs.

Bokt is gemaakt door een groepje mensen om ons terwille te zijn. Twijfel je aan de besturingsmogelijkheden van dit groepje mensen die bokt tot nog toe hebben gerund en gevormd, is het misschien tijd om naar wat anders uit te kijken. Heb je vragen waarom bepaalde beslissingen genomen worden kun je deze persoonlijk aan de leiding kwijt. Opener worden hoeft helemaal niet, omdat je dan snelle en effectieve beslissingen in de weg gaat staan...Al dat gezwam op niets af kost alleen maar tijd.

Je suis Charlie.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-02 16:59

Met opener zijn tegenover de gebruikers bedoel ik dat er n.a.v. de bans van Puck en Mythens veel onduidelijkheid en verwarring is. Aangezien Puck en Mythens beiden veel in de stapmolen kwamen zijn vooral de stapmolengebruikers boos. Als er nou ook aan de andere stapmolengebruikers vooraf was gezegd was dat er gebanned zou gaan worden, was er misschien nu een grote discussie voorkomen.

Het is met deze poll niet mijn bedoeling om moddies af te zeiken of iets dergelijks of om te laten zien dat ik kwaad ben om de bans, maar alleen een peiling onder de gebruikers. Mijn onderschrift heeft dan ook niets met dit topic te maken.

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 17:13

Ludo"]
Met opener zijn tegenover de gebruikers bedoel ik dat er n.a.v. de bans van Puck en Mythens veel onduidelijkheid en verwarring is. Aangezien Puck en Mythens beiden veel in de stapmolen kwamen zijn vooral de stapmolengebruikers boos. Als er nou ook aan de andere stapmolengebruikers vooraf was gezegd was dat er gebanned zou gaan worden, was er misschien nu een grote discussie voorkomen.
[/quote]

Waarom zou er met de stapmolengangers anders omgegaan moeten worden dan met de lezers van publieke forums? Krijgen we een klassering van mensen die de stapmolen in mogen en de mensen die er niet zo'n behoeft aan hebben of ronduit geweigert worden?

Begrijp me goed, ik heb me aangemeld voor de stapmolen nadat Puck en Mytens permanent geband waren, en heb tot nog toe geen toegang. Ik snapte absoluut niet waarover het ging dat Bart de announcement maakte dat die twee niet terug mochten komen. Maar wat ik ook begrepen heb is het niet de eerste keer geweest dat die twee een ban hebben gehad. De reactie van Puck op dit topic was ronduit provocerend...
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

'nuff said...

[quote="Ludo schreef:
Het is met deze poll niet mijn bedoeling om moddies af te zeiken of iets dergelijks of om te laten zien dat ik kwaad ben om de bans, maar alleen een peiling onder de gebruikers. Mijn onderschrift heeft dan ook niets met dit topic te maken.


Dat is dan goed dat je dat er even bij vermeldt. Ik had namelijk de link WEL met deze topic in verbinding gebracht....

Je suis Charlie.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 17:31

Helemaal met Dees eens.

Take it, or leave it. Dat gezeik altijd.

In m'n vrije tijd steek ik persoonlijk alleen energie in dingen die ik leuk vind, ik ga echt niet m'n tijd verdoen op forums waar ik niks aan vind omdat er van alles aan mankeert. Vreemd dat er mensen zijn die dat wel doen. Er mankeert van alles aan, overal commentaar op en toch blijven ze maar komen, alleen maar om er even tegenaan te schoppen, te stoken en de boel op te jutten. En dan nog de vermoorde onschuld spelen ook als ze geband worden!

Meer openheid lijkt me nergens voor nodig. Je bent wel een erg simpele ziel als je niet begrijpt (of niet wil begrijpen!) waarom bepaalde gebruikers geband zijn, er is uitleg genoeg gegeven.

Nulla tenaci invia est via

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-02 17:39

Ik gebruik het voorbeeld stapmolen omdat Puck en Mythens daar nou eenmaal vaak kwamen, dit had net zo goed algemeen kunnen zijn. Het was alleen een voorbeeld.

Volgens Bartvb maakt hij geen onderscheid tussen de mensen die zich aanmelden voor de stapmolen. Het duurt alleen 2 of 3 dagen voordat je aangemeld bent, misschien dat je er daarom niet in kan.

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 17:43

Ludo,
Mytens is zonder h....

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-02 17:45

Sjuimpje schreef:
Ludo,
Mytens is zonder h....


Je hebt helemaal gelijk, sorry!

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 17:48

Citaat:
Aangezien Puck en Mythens beiden veel in de stapmolen kwamen zijn vooral de stapmolengebruikers boos. Als er nou ook aan de andere stapmolengebruikers vooraf was gezegd was dat er gebanned zou gaan worden, was er misschien nu een grote discussie voorkomen.



Dus als er iemand wordt gebanned op vmr moeten alle gebruikers daar eerst op de hoogte worden gesteld? Dat de stapmolen op een bepaald momet een 'aparte groep forummers' werd, hebben die mensen zelf veroorzaakt, daar was het sm niet voor opgericht. Dat de moderators daar rekening mee moeten houden, dat eerst alle vriendjes op de hoogte gesteld moeten worden, lijkt me een beetje dom.

Volgens mij had het overigens niet eens gemeld moeten worden aan de overige sm gebruikers, want als je een beetje leest zag je ook wel dat er door provocerend gedrag en overschreiding van regels naar een ban werd gesolliciteerd. Ik heb meen ik ook genoeg waarschuwingen gezien...

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-02 18:00

Laura schreef:
Citaat:
Aangezien Puck en Mythens beiden veel in de stapmolen kwamen zijn vooral de stapmolengebruikers boos. Als er nou ook aan de andere stapmolengebruikers vooraf was gezegd was dat er gebanned zou gaan worden, was er misschien nu een grote discussie voorkomen.



Dus als er iemand wordt gebanned op vmr moeten alle gebruikers daar eerst op de hoogte worden gesteld? Dat de stapmolen op een bepaald momet een 'aparte groep forummers' werd, hebben die mensen zelf veroorzaakt, daar was het sm niet voor opgericht. Dat de moderators daar rekening mee moeten houden, dat eerst alle vriendjes op de hoogte gesteld moeten worden, lijkt me een beetje dom.

Volgens mij had het overigens niet eens gemeld moeten worden aan de overige sm gebruikers, want als je een beetje leest zag je ook wel dat er door provocerend gedrag en overschreiding van regels naar een ban werd gesolliciteerd. Ik heb meen ik ook genoeg waarschuwingen gezien...


Ik denk dat dit een beetje off-topic is. Het ging ervover of moderators opener moeten zijn. Verder heb ik geen zin om mezelf te gaan verdedigen over het feit dat ik ook in de stapmolen kom.

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 18:01

Nee, ik vind het niet nodig dat er een open forum komt waar wij alles kunnen zien wat de moddie's te bespreken hebben. De reden die ik daar voor heb is dat dat onze zaken gewoon niet zijn. In een bedrijf weet je ook niet wat er allemaal besproken wordt tussen de directieleden, punt. Verder sluit ik me aan bij de andere mensen die zeggen dat er regels zijn en dat je je daar gewoon aan moet houden.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 18:02

hoezo offtopic? Jij vraagt je af of er opener door de mods gehandeld moet worden. Ik ga in op jouw voorbeeld waarom ik niet vind dat het opener moet....

Ben ik niet duidelijk genoeg ofzo? Zie niks van offtopic hoor Verward

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 18:32

Het is overigens NIET zo, mocht men dat denken, dat mensen uit de stapmolen eerder gebant worden dan anderen... Da's gewoon bullshit, en dat begrijpt iedereen.
Er zijn alleen wel mensen die te ver gaan, en die kunnen ALTIJD (of ze nou wel of niet op de stapmolen komen) een ban verwachten. Bovendien mag je allemaal in de stapmolen komen, en daar hoef je je ook helemaal niet voor te schamen. Als jij dat zelf zo ziet, dan heb je m.i. wel wat op je geweten, of zie ik dat dan weer verkeerd? Iemand die gelijk in de aanval of de verdediging springt als er iets gezegd wordt heeft volgens mij altijd wel iets gedaan waar hij/zij spijt oid van heeft, of bang is dat het consequenties heeft. Als je dat zo voelt, dan zal dat wel terecht zijn.

En of het opener moet? Van mij mag het, maar dan kom ik er niet meer. Dan ga ik het wel anders regelen, ík wil iig gewoon kunnen zeggen wat ik vind, zonder dat ik me moet verantwoorden tov de betreffende persoon. De ene dag ben je nl meer geïrriteerd dan de andere, en zit je soms ergens meer mee dan anders. En ik denk dat dat in mijn 'functie' niet zo zou moeten zijn. Dus mij zal je niet op een openbaar mp zien! Denk overigens wel dat ik verantwoordelijk ben voor de dingen die ik doe, maar in eerste instantie aan mijn medemods, als je vragen hebt kun je een pb sturen.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers