Paard snel verkocht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Paard snel verkocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:35

Wij hebben onze pony nu twee jaar en eindelijk gaat het beter.
Hij bijt niet meer, steigert niet meer, is niet bang meer en we zijn begonnen met inrijden.
Vooral in het begin dacht ik regelmatig: ik verkoop het beest, dit wordt nooit wat.

Wie heeft er wèl na korte tijd (paar maanden) een paard verkocht? En wat was de reden?
Het klikte niet, het paard was niet wat je verwachtte of kon niet wat je verwachtte, er waren medische problemen die bij de keuring er niet uit waren gekomen...
Laat maar horen, ik ben iig blij dat ik niet opgegeven heb twee jaar geleden.


rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:36

ik ken wel een aantal mensen die een jong paard kochten, en er voor de eerste keer mee op wedstrijd gingen, en dat daar mensen rond liepen die het paard zo geweldig vonden dat ze hem wilde kopen voor een hele hoop geld, en die paarden werden dus verkocht...


boemel

Berichten: 8287
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:59

Ik heb mijn vorige paard maar 8 maanden gehad.
Hij was te moeilijk. Ik kon geen ontspannen buitenritjes maken en ik moest er eigenlijk echt 7 dagen per week op klimmen op hem een beetje makkelijk te houden.

Ik heb nog een tijd behoorlijk serieus met hem gelesd om het wat verder te krijgen. Toen heb ik 'm verkocht. Ik vond het wel erg, maar het was 't beste.

M1+10

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:45

We hebben ons eerste paard vrij snel verkocht. Dat was een ideaal recreatie paard voor in de bossen en duinen en aangespannen rijden. Een proefje lopen zat er niet in. Mevrouw liep gewoon niet aan de teugel. Medisch was er niks aan de hand. Ik heb haar verkocht aan een boer en die heeft met haar heel wat kilometers gemaakt met de kar.
Met andere paarden heb ik veel pech gehad of waren echt niet voor mij geschikt. Klikt het niet, dan moet je uit elkaar gaan. Het is net een huwlijk.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:00

Hmm mijn kwpner verkocht na anderhalf jaar omdat ik de aanzet tot wedstrijdrijden niet had. Ben een recreatieruiter

Mijn shetlandhengstje na 3 weken omdat ik hem van de slacht op de markt heb gered. Was een handelaar die had 10 shetjes mee genomen. Hij bleef met 1 zitten en had geen zin om te wachten...Was een mooi appalooshengstje leuk koppie enz. dus gekocht en met 125% winst verkocht Tong uitsteken en hij dient nu als dekhengstje Lachen

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:13

eigenlijk nog nooit gehad
mijn C-pony ging naar 4,5 jaar weg
mijn E-pony na 5 jaar

reddy heb ik nu 3 jaar, al1 mijn 1e pony was binnen een jaar weg

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:36

Ik heb nog steeds mijn eerste paardje...
Ik denk dat iedereen door een moeilijke periode heenmoet in het begin. Aan de ene kant vind ik het soms makkelijk van sommige mensen dat ze als het even tegenzit em meteen weer te verkopen.
Niet altijd natuurlijk want als het echt niet klikt gaat het niet. En ook niet als jij verwachtingen hebt die het paard niet kan/wil.

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:08

ik heb de mijn na 1,5 maand weer weg gedaan. ze was 10 jaar. kwpn merrie. Er was van alles en nog wat niet goed met haar. ten eerste was ze vanaf haar derde geleerd. Alles wat zij wou mocht. dus erg leuk als een paard 7 jaar lang alles mocht wat ze zelf wou. ze trapte als je de stal binnen kwam. Achterhoeven waren niet uit te krabben. Ze stijgerde als jij een andere kant dan haar uit wou. En ze kreeg hele erg dikke benen. ze kwam amper door de keuring (eigenlijk niet, maar de veearts durfde het niet te zeggen. lekkere VA) Ze kon wel heel goed springen. Ik heb besloten haar toch weg te doen, vooral omdat ik zin had in een rustig paard, dat niet zo'n consequent baasje nodig had. (ben zelf wel heel consequent) Gewoon omdat ik net mijn andere paard had laten inslapen en opnieuw met een ander (leuk) paard wou beginnen. En vooral zonder te veel veeartskosten. Vandaar dat ik haar weg heb gedaan. Ik had haar gekozen omdat ze leek als alles wat ik wou. een vosmerrie niet al te groot (1.60) Kwpn met marco polo bloed en goed springen. Een jaar of 10 (was ze ook) dus dacht het ideale paard. Nou mooi niet dus.

Toen ik haar nog had zag ik een andere merrie (flame die ik nu heb) en daar was ik gelijk verliefd op. echt alles tegenovergesteld
bruine merrie nrps stamboek. 1.74 (groot) dressuurpaard. maar ze straalde gewoon wat uit. haar heb ik toen gekocht en heb haar nog steeds. Heb ook de nodige problemen met haar gehad. Zoals na een 1,5 mnd moest ze geopereerd worden. maar voor har had ik het over. Het moet ook echt klikken met het paard.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:29

Ik heb 2,5 jaar mijn pony de kans gegeven, maar het klikte gewoon echt niet tussen ons. Inmiddels heb ik hem 5 weken geleden verkocht en ik moet zeggen dat dit echt het beste is. Ik heb nu een nieuw paard sinds 5 dagen en het gaat gewoon veel beter ik heb weer vertrouwen en voel me zelf ook veel beter.

Het was een hele moeilijke beslissing, maar het is zo goed

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:59

Jodaza, mijn vorige merrie, heb ik na een half jaar verkocht. Ik had echt veel problemen met haar, ze was helemaal verknipt en bijna niet te berijden zonder gevaar voor lijf en leden.
Ik heb haar (zonder veel pijn in mijn hart, ahum) verkocht aan een stel wat ermee ging fokken. Later bleek dat mijn merrie een zoon in Engeland had, die ggk dekhengst is....

Toos paardloos

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:00

Ik heb het nog nooit gehad. Maar ben er wel makkelijk in. Ik Vind paardrijden heel leuk. Maar ze moeten me niet naar het leven staan. Doen ze dat wel.. Helaas maar dan gaan ze eruit.. Heel jammer voor hun en mij maar dan mag iemand anders het oplossen.
Ik kijk daarbij wel heel kritisch bij het kopen van een paard... Het karakter moet me meteen aanspreken. Hij mag best vrolijk zijn en dingen uithalen. Maar een wilde gek heb ik helemaal geen zin in.

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, marga1, s0173957 en 10 bezoekers