madam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pytrix
Berichten: 154
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Daar waar ik mij bevind en mij thuis voel !!

madam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 14:34

hallo
ik heb een vraagje wie kent madam van hogenhof?
shetlander
moeder :
viola van hogenhof
vader :
schatman bunsnswaard
of ken je haar ouders al vast bedankt

Lovers Lovers

Ernie85
Berichten: 3
Geregistreerd: 07-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:20

Hoi!
Ik weet niet of je hier nog actief bent maar Madam van Hogenhof was mijn eerste pony! Ik kreeg haar toen ze 2 was. Heb haar als 3 jarige laten dekken en daar kwam een mooi merrieveulentje van. Weet je waar ze is? Of hoe het met haar gaat? Haar vader is dood, haar moeder Viola is al oud maar een prachtige merrie.

Groetjes, Erna

Pytrix
Berichten: 154
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Daar waar ik mij bevind en mij thuis voel !!

Re: madam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 17:05

Hoi Erna,

ik heb madam ik denk 3 of 4 jaar verzorgt.
In die tijd ging het goed met haar ik reed haar regelmatig en vooral buitenritten want ik had het idee dat ze dat het leukste vond. We reden af en toe ook wel eens in de bak, maar dat was vaak wel erg zwaar voor der. en vrij springen was haar favoriet.
Later werd ze ook gereden door kleine meisjes. Waarvoor ze eigenlijk ook bedoelt was.
Ze staat nu in een dorpje en friesland vlak bij Holwerd.
En staat lekker op het land met een andere Pony en word af en toe gereden door de meisjes.
Dus naar mijn weten gaat het goed met haar.
Heb jij nog een foto van viola ik ben erg benieuwd of ze op elkaar lijken.
Mag ik vragen waarom je haar verkocht hebt?

Je merkt wel madam brengt veel mooie herinneringen bij me naar boven.

Groetjes Pietrix

Ernie85
Berichten: 3
Geregistreerd: 07-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:58

Hoi Pietrix!

Ik kwam vroeger bij haar fokker om de pony's te verzorgen, een oude man van al in de 90. Dhr W.A Maas. Die had dus stal Hogenhof. Ik had daar een pony, dat was echt mn lieveling, Erica van Hogenhof. Ik had Madam in het begin wel gezien maar ze ging al vrij snel naar familie een eind weg om verkocht te worden. De fokker ging met de ponies veel naar keuringen en ik moest natuurlijk helpen omdat hij dat niet meer kon. En er kwamen daar altijd andere ponyfokkers, zodoende raakte ik helemaal besmet. Mn vader vond het eigenlijk ook best leuk en toen wilde hij voor mij ook wel een pony kopen maar alleen Madam was te koop maar dat maakte niet uit ze kwam weer terug. Dat was in het najaar van 1999 , dus 10 jaar geleden, ik was toen 14. Ikke dolblij met míjn mooie merrie. Maar eigenlijk bleef Erica wel mijn lievelingsmerrie.
Het volgende jaar werd ze 3 jaar dus kon ik ze laten dekken en moesten we naar de stamboekopname. Ik had heel de winter over een hengst gedacht en vlak bij ons stond Narco van den Uitweg een beroemde shetlandhengst die super fokte. De hengstenboer kwam aan de deur dus dat kwam goed uit. Dus dat werd afgesproken. Ondertussen waren we (ik maar ik had toen nog een klein zusje die ondertussen ook al 16 is) altijd bezig met Madam, het was zo'n ongelofelijke makkelijke pony! Ik was eigenlijk al te groot voor haar, Erica was wat groter daar ging ik dan meestal nog op en mn zusje kon helemaal niet rijden, maar ze hebben het samen geleerd, Madam was altijd ontzettend braaf en heeft haar er nooit afgegooid. We reden idd veel buitenritten, maar ook longeerden we veel, we waren echt altijd met haar bezig. Ze werd vlot opgenomen in het stamboek met een mooi rapport, het was een leuke pony! Dat jaar mocht ze dus voor het eerst mee naar keuringen. We gingen in September naar de premiekeuring in Ammerzoden, ze kwam op een mooie derde plek met een tweede premie. Ik was apetrots natuurlijk. Dezelfde dag kwam Erica tweede met een eerste premie! En ondertussen was Madam makkelijk drachtig geworden dus ik was helemaal gelukkig. In November kocht ik er een veulentje bij van dezelfde vokker, een vos merrietje waar ik ook helemaal verlieft op was. Met zn tweeen toen naar de jongerenfokdag in Heteren, Madam kwam weer 3e!
Ze kwam de winter goed door met een vacht als een beer, en in het voorjaar zou het veulentje al snel komen. Ze werd echt zwaar in de watten gelegd en de paar weken voor de bevalling nog meer. Ze werd iedere dag uitgebreid gepoetst, en er werd een mooi stalletje voor haar klaargemaakt, de fokker kon toch niet meer slapen 's nachts dus die zou waken. En zou gelijk bellen als hij dacht dat het kwam. Maar op een vroege ochtend werd ik opgebeld, hij was toch per ongeluk in slaap gevallen en toen hij wakker werd lag er een merrieveulentje naast! Wat waren mn zusje en ik trots zeg! En de ouwe Willem was zo blij voor ons! Dus dat werd uitgebreid gevierd natuurlijk met beschuit met muisjes.
Dat jaar gingen we alle keuringen af die er maar waren. Maar wat jammer zeg, ze kwamen allebei overal achteraan... Ze was niet zo dik, haar manen geschuurt en haar front was niet zo aansprekend. Haar hals had geen kap en haar hoofd was te groot, ze miste gewoon uitstraling. Haar veulen was een mooi veulen maar gewoon, geen echte topper. En dat vond Willem (de fokker) toch wel wat sneu voor me. Hij zei toen als jij Madam verkoopt kun je Erica kopen. Tja dat was wel ff slikken, ik was echt gek op die pony, maar ook op Erica! Maar op een gegeven moment vond ik het wel goed, ik ging een advertentie plaatsen en daar kreeg ik heel snel een reactie op, want het ging natuurlijk om een superlieve makke kinderpony! Maar ze ging alleen maar weg als ze het supergoed zou krijgen. Het zag er allemaal goed uit en ze werd verkocht aan fam Binsbergen uit Leerdam. Ik had ze al opgegeven voor de premiekeuring, daar gingen we nog naar toe maar daar kwam ze ook laatste met een derde premie. Ze ging naar haar nieuwe eigenaar, maar ik kreeg later een telefoontje dat de pony helemaal niet zo lief was. Ze bokte en vond het niet leuk om in de bak te rijden. Wij er dus een keer naar toe want dat vond ik erg gek, Madam was WEL lief! Mn zusje er lekker op gereden en er was niks aan de hand. Dus ik weet niet wat het was. Later kregen we een telefoontje dat de pony verkocht was omdat ze het meisje eraf gegooid had en haar arm gebroken had. Ze was naar iemand in Haarlem verkocht. Van die vrouw heb ik later nog eens telefoon gehad dat het helemaal goed met haar ging en of ik eens een foto van haar dochter wilde sturen. Dat heb ik toen gedaan, en ze vertelde toen ook dat ze haar wilde laten dekken met een zwartbonte, Carlos van Heesselt. Maar toen heb ik nooit meer iets van haar gehoord of gezien en ben haar uit het oog verloren. Tot dat ik op google haar naam in typte en hier uitkwam!
Trouwens, haar dochter heb ik toen een keer kunnen ruilen bij de hengstenboer met 2 gratis dekkingen. Dat heb ik toen gedaan en dat jaar erop had ik 2 mooie merrieveulentjes!
Ondertussen loopt Renate (haar dochter) in Finland en die heb ik pas een foto van gezien op internet. Ik kon de taal niet lezen, maar volgens de hengstenboer zou ze het erg goed krijgen daar, en ik vond ze er op de foto ook mooi uitzien. Ze had al 2 veulens gehad zag ik.
Ik moet eerlijk zeggen dat het dan ook wel wat in me losmaakt hoor!
Ik heb wel een foto van Viola maar niet digitaal. Madam leek meer op haar vader dan op haar moeder vond ik toen. Haar vader was een ontzettend lieve rustige hengst, en het uiterlijk had ze ook wel van haar vader dacht ik. Haar moeder was een pittige merrie die snel te dik werd. Ik heb haar eigenares als vriend op hyves, miss dat die nog een foto van haar heeft.
Nou een heel verhaal! Maar heb jij miss nog foto's van Madam? Ik ben erg benieuwd hoe ze er nu uitziet!
En ik zou er stiekem ook wel voor open staan om haar terug te kopen eigenlijk als ze dat per ongeluk nog van plan waren, dan ben ik zeker de eerste, want ze had toch wel een geweldige mooie bloedlijn en ik heb nu al een paar jaar een hengst gebruikt voor mn merries en ik moet nog altijd dan aan Madam denken, ik denk dat die heel mooi bij dr zou passen.

Nou ik hoor het wel weer!
Groetjes, Erna

Pytrix
Berichten: 154
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Daar waar ik mij bevind en mij thuis voel !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 19:14

Hoi Erna,

Ik heb in de gaten dat Madam ook bij jou hele mooie herinneringen oproept. leuk om te horen waar ze weg komt en hoe ze toen was.

Wat dan betreft is ze niet zo veel veranderd.
Het was wel een pony die snel dik was nou ja ze hield gewoon ontzettend van lekker eten zal ik maar zeggen. Ze wist ook drommels goed waar de brokken lagen.
Ik ben niet zo groot dus ik reed Madam altijd wel en had ook nooit echt het idee dat ze problemen met mijn lengte of gewicht had in die tijd. Het rijden gingen altijd goed en ze deed innd nooit een vlieg kwaad. Als ze al eens gek deed kwam niet zo vaak voor dat das wat puur uit vrolijkheid en nooit uit gemeenheid daar ben ik van overtuigd. Ze had bij mij altijd 1 stukje waar ze even helmaal uit haar dak mocht gaan. en ze deed dat dan ook alleen daar. en alleen als ik de comando gaf zeg maar. OOk als er mensen op haar reden die niet zo goed konden rijden gedraagde Madam zich voorbeeldig. Ze was naar mijn idee een hele slimme pony en wist ook bij wie ze wat wel en bij wie ze wat niet kon maken.

In de tijd dat ik haar verzorgede had ze nog wel eens een plekje en dit liet ze dan wel merken door iets te gaan happen of bij het aansingelen. dus reden we bij de stapritjes vaak zonder zadel zodat we dan niet hoefde te singelen. ik weet niet of het in jou tijd ook al zo was? het was voor mij echt een Topper ook als ik niet kon rijden. Gelukkig komen we nog 2x in het jaar bij haar oude eigennaar en kunnen we dan ff bij praten. ze is nu van de dochter bij wie ik haar verzorgd heb zodat de kinderen er nu lekker mee kunnen tutten

Maar wat ze het aller leukst vond is volgens mij toch echt het tutten. ik vond het heerlijk om haar helemaal te borstelen en dat een vlecht in der manen maken en haar staart mooi te doen en dan pas te gaan rijden of wat dan ook.

Ik heb wel foto's van Madam van die tijd maar ik weet niet hoe ik ze hier moet neer zetten. . .

Maar als jij je mail of hyves geeft zal ik je een paar toe sturen.

Groetjes

Ernie85
Berichten: 3
Geregistreerd: 07-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:23

Hoi hee leuk joh, ik vind het geweldig om te horen dat ze het goed heeft! Jammer dat ze nu zo'n eind weg staat, ik kan er niet zomaar ff heen.
Mijn hyves is Urnie85.hyves.nl en mn email is ernastruijk@live.nl Ben wel super benieuwd eigenlijk, ik heb ze nooit zo dik gezien, ze was toen nog in de groei en het veulen liet haar wel slank. Ben erg benieuwd! Op mijn hyves staat ook een foto van haar dochter, die heb ik gekopieerd van internet. Volgens mij is die site nu opgeheven ofzo, want ik kan haar nu niet meer vinden dus ben blij dat ik dat toen gelijk gedaan heb.
Maar wij hebben ze altijd zonder zadel gereden, we konden er weleens eentje lenen maar die schoof altijd erg naar voren. En we reden altijd zonder dus heb er ook nooit aan gedacht om er een aan te schaffen.

Ben benieuwd joh! Groetjes!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: madam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:15

slotje. Topic dateert van 2004 en is dus 5 jaar oud.