kosten rits in leren laarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

kosten rits in leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 17:32

hey
ik ben er weer over aan het denken binnenkort wedstrijd te gaan starten, maar zie er nu al tegenop om weer die laarzen aan te moeten Scheve mond
Daarom bij deze de vraag wat het ongeveer kost om een rits in je laarzen te laten steken?
En daarbij hoop ik dan dat ze het hier ergens willen doen, want dat is ook meestal moeilijk Scheve mond
Als het te moeilijk is, zal ik moeten uitkijken naar nieuwe, heb deze nl in de tijd maar zo'n 150 euro betaald (toen 300 gulden in Divoza). Hopelijk zijn er momenteel ook nog betaalbare laarzen te vinden. In een winkel wat verderop hebben ze alleen nog maatwerk Italiaanse laarzen en die zijn allemaal 500 euro Boos!
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen


GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:37

Ja, maar dan heb je waarschijnlijk erg mooie laarzen?

Een rits in je laars laten zetten, kan wel, maar kost altijd iets meer wanneer je het later doet ipv bij de fabrikage. Prijzen zullen varieren tussen de 50 en 150 euro denk ik. Hangt ervan af wie het doet. Het is wel aan te raden het bij de fabrikant te laten doen aangezien de meeste schoenmakers echt geen verstand van rijlaarzen hebben!

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:52

weet wel een adres hier in Amersfoort
Hippostyle tevens schoenmaker,maar dat is wat ver van jouw vandaan

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 18:09

Als je de rits laat zetten, moet je ook even vragen of ze ervoor een lapje leer laten zetten (dan zie je de rits dus niet meer).
Anders is de rits binnen de kortste keren kapot, door het 'schuren' tegen het zadel!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 18:11

Bij mij koste het 25 euro, zat de rits aan de buitenkant van de balijnen, zo beschadigd je zadel niet.
Het zat en zit er nog steeds keurig in.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 18:16

als je het aan de buitemkant doet lijkt het mij ook geen probleem, maar staat dat wel voor wedstrijden..?

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 18:32

Valt haast niet op, als je er zelf naar kijkt denk je: gatver, maar laatst sprak ik iemand en die zei: heb je ritsen dan ??

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 21:48

hmm. Zo'n 25 tot 50 euro heb ik er wel voor over, maar 150? Verward Ze hebben in de tijd maar zoveel gekost Scheve mond
Nuja, morgen moet ik langs een ruitersportzaak nog even wat halen, is een andere dan die met die maatwerk laarzen. En daar hebben ze ook Cavallo, die zijn waarschijnlijk iets goedkoper (hoop ik)
Een rits zal wellicht toch goedkoper uitkomen dan nieuwe natuurlijk.
Waar kan je dan de rits best laten zetten? Achterkant, net naast de baleinen langs de buitenkant dan?
Een vriendin van me heeft Petries waar de rits schuinvoor zit. Lijkt me toch lastig omdat je dan tegen het zadel aanschuurt Verward
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:19

KimS schreef:
hmm. Zo'n 25 tot 50 euro heb ik er wel voor over, maar 150? Verward Ze hebben in de tijd maar zoveel gekost Scheve mond
Nuja, morgen moet ik langs een ruitersportzaak nog even wat halen, is een andere dan die met die maatwerk laarzen. En daar hebben ze ook Cavallo, die zijn waarschijnlijk iets goedkoper (hoop ik)
Een rits zal wellicht toch goedkoper uitkomen dan nieuwe natuurlijk.
Waar kan je dan de rits best laten zetten? Achterkant, net naast de baleinen langs de buitenkant dan?
Een vriendin van me heeft Petries waar de rits schuinvoor zit. Lijkt me toch lastig omdat je dan tegen het zadel aanschuurt Verward
xxx



Ik kon het ook bij Petrie laten doen,maar dan was ik ze 2 tot 3 weken kwijt en het drie dubbele.
Bij een goede schoenmaker even informeren.

Ik heb ze inderdaad aan de buitenkant van de balijnen laten zetten en niet helemaal tot onderaan maar tot de "naad"
Dan worden ze slap

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 22:22

ok, dan ga ik morgen maar eens moeten gaan informeren.
Mijn laarzen zijn nl van Equin, en dat merk wordt niet meer gemaakt. Dus naar de fabriek kunnen ze niet Clown
bedankt voor de uitleg!
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 23:08

Ik heb er om precies te zijn 24 euro voor betaald en dat was inclusief nieuwe rubberen zolen. Ook aan de buitenkant van de baleinen. Ze zijn er perfect ingemaakt en blijven prima.

Ik heb het laten doen bij een schoenmaker bij ons in het dorp.

^&+ 20 mei 2016

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 08:24

Ik schat dat het rond de 20 euro zal kosten, hooguit 25 bij een gewone schoenmaker.
Ik vind het persoonlijk wel niet zo mooi, een rits in de laars, maar dat is een kwestie van smaak.

Lies1

Berichten: 108
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 08:28

Ik heb er 40 euro voor betaald, aan de buitenkant van de balijnen. Ik heb het door een goede schoenmaker laten doen, ziet er keurig uit.
Het zijn mijn oude paar rijlaarzen, dus ik dacht gaat het mis dan gaat het mis. Ik heb dan toch nog mijn goede rijlaarzen. Maar wat ik al zei het ziet er mooi uit, en erg handig vind ik zelf.

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 08:37

Ik heb ze net vanmiddag weg gebracht naar de ruitersportzaak, het gaat me 50 euro kosten. Ik kon kiezen voor aan de buitenkant van de baleinen en iets voor het midden aan de binnenkant. De laatste leek mij het mooiste maar ik was bang dat ik met dat lipje van de rits iedere keer tegen het zadel zou zitten en dat vind ik zonde van mijn zadel dus ik heb er toch maar voor gekozen om het aan de buitenkant te doen.

De schoenmaker in Medemblik is geen optie, die wil geen paardenmateriaal behandelen schijnbaar zit hij niet te wachten op werk ofzo.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:42

Lekkere schoenmaker!

Mijn schoenmaker heeft zelfs een keer van een gewone broekriem een frontriem gemaakt!
Ritsen in laarzen, nieuwe zolen, polishen hij doet alles, maar er zit hier nog een schoenmaker die dat soort werk ook vertikt.

^&+ 20 mei 2016

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:44

GeJe schreef:
Ja, maar dan heb je waarschijnlijk erg mooie laarzen?

Een rits in je laars laten zetten, kan wel, maar kost altijd iets meer wanneer je het later doet ipv bij de fabrikage. Prijzen zullen varieren tussen de 50 en 150 euro denk ik. Hangt ervan af wie het doet. Het is wel aan te raden het bij de fabrikant te laten doen aangezien de meeste schoenmakers echt geen verstand van rijlaarzen hebben!

Heb je zeker wel even 3 maand leenlaarzen in de aanbieding.........
Veel sneller krijg je ze niet terug. Zeker niet met de bouwvak erin....... Knipoog

Je kan ook 3 maanden niet meer gaan rijden natuurlijk......... Haha!

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:09

een goeie schoenmaker krijgt wel vaker leren laarzen in handen hoor, en als je zelf maar weet waar je de rits wilt hebben.
Anders moet je gewoon een paar schoenmakers afbellen en vragen naar hun ervaringen............

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:46

KimS"]
...Een vriendin van me heeft Petries waar de rits schuinvoor zit. Lijkt me toch lastig omdat je dan tegen het zadel aanschuurt Verward
xxx
[/quote]

Nee hoor, dat denkt iedereen maar: alle goede laarzenfabrikanten leveren ritsen aan de binnenvoorzijde van de laars. Veel dressuurruiters rijden hiermee, omdat je het niet ziet zodra je op het paard zit. Ook heb je geen last van drukkende sporen aan de achterzijde van je laars.

[quote="curly2day schreef:
een goeie schoenmaker krijgt wel vaker leren laarzen in handen hoor, en als je zelf maar weet waar je de rits wilt hebben.
Anders moet je gewoon een paar schoenmakers afbellen en vragen naar hun ervaringen............


Ja, dat zeg je goed: GOEDE SCHOENMAKERS... maar die heb je dus niet zoveel.

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:51

CGJ12 schreef:
Heb je zeker wel even 3 maand leenlaarzen in de aanbieding.........
Veel sneller krijg je ze niet terug. Zeker niet met de bouwvak erin....... Knipoog

Je kan ook 3 maanden niet meer gaan rijden natuurlijk......... Haha!


Of je rijdt tijdelijk met rubberen laarzen Schijnheilig *LOL*

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:52

Ik heb mijn cavallo's opgestuurd naar de 'cavallofabriek' kreeg ze vijf dagen later met rits terug.. kostten: 50 a 60 euro incl. verzendkosten Lachen

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:02

ik wil aan de ene kant best ritsen in me laarzen
lijkt me heerlijk:D maar ik ben echt bang dat ze mn laarzen verzieken
en moet dan toch weel een half jaar krantenwijkje doen voor nieuw:P:P
ik twijfel echt!! dan maar niet doen??

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:19

Fitzroy schreef:
Of je rijdt tijdelijk met rubberen laarzen Schijnheilig *LOL*

Ziek

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:33

ik heb nu net petrie besteld(model derby) met rits in de controfore helemaal naar benee. met drukknopje aan de bovenkant geloof ik
245 Euro
rits bij petrie laten zetten kostte me 80Euro
bij de schoenmaker 50Euro
maar als je ene nieuwe laars neemt, laat die firma dan de rits zetten, dan blijven hun altijd aansprakelijk voor fouten en schade

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 18:22

GeJe schreef:
Ja, dat zeg je goed: GOEDE SCHOENMAKERS... maar die heb je dus niet zoveel.



Hier wel Schijnheilig

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 19:26

Fitzroy schreef:
Of je rijdt tijdelijk met rubberen laarzen Schijnheilig *LOL*


ehm dan rijd ik wel helemaal niet *LOL* (sorry! Bloos! )
Nee, dan hou ik ze anders nu nog even aan. De eerste wedstrijd die ik ga meedoen is wellicht op 28 augustus, dus dat heel ik niet meer. Dan ga ik deze laarzen nog maar wat verslijten, en volgend jaar sparen voor nieuwe.
Tabitha, hou me op de hoogte of die Petries bevallen! Ik vind ze zelf ook heel erg mooi.
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction, YandexBot en 118 bezoekers