mash

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

mash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 13:14

Ik had een vraagje ik heb gisteren voor de 1ste x mash gegeven aan mijn 2 paarden en ik had een vraagje, als je dat geeft moet je even veel geven als de normale dosis eten? Ik dacht dat je minder moest geven?
Ze hebben er ook nie zo veel van geten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:23

Er zit nogal verschil in de verschillende slobbers. Maar de voedingswaarden staan erop, dus die kun je gewoon van de zak afhalen en dan vergelijken met je reguliere brok.

Maar even een vraagje: waarom ben je over op slobber?

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 13:30

nope niet over maar wou dat eens per week gaan geven , omdat ik veel stalen ken die da doen en dat het heel goed is. dus had ik een zak als test gekocht Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:17

Als je 't zelf leuk vindt om te voeren, dan moet je 't vooral doen. Maar voedertechnisch gezien schiet je d'r geen bal mee op. Is vooral voor de eigenaar leuk omdat het het idee wegneemt dat het beest altijd maar hetzelfde moet eten. En voor de verkopende partij is het trouwens ook leuk Haha!
Als het maar 1x per week is kun je 1 schep voer gewoon vervangen door 1 schep (aangemaakte stevige) mash. Je zult er dan waarschijnlijk helemaal niets van merken.

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:43

Mijn paard krijgt het ook (van Havens -> halve schep/ dag, aanmaken met water). Hij krijgt dit op aanraden van de da (om de darmwerking te bevorderen). Daarnaast is het handig om poeders doorheen te doen en als beloning. De mijne vindt het heerlijk, hij eet altijd eerste de slobber ertussenuit voor hij aan zijn wortels begint! Appels krijgen wel weer voorrang...

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:24

Ik geef het ook wel eens Haha!
Ze vind het wel lekker, maar niet te veel, daar pas ik de porties dan ook op af Lachen