Fabi gescanned.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Fabi gescanned.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 11:44

en weer niet drachtig.

Onze andere merrie was in 1 keer raak, maar ze is nu voor de 2e keer terug van de hengsten en weer niet drachtig

De vorige eigenaars zeiden dat ze makkelijk drachtig werd, maar heb nu pas gehoord dat het wel 2 jaar geduurd heeft tot ze drachtig was.

Wat we dan wel wisten was dat toen ze drachtig was de 4e maand van de draagtijd het veulen verloren is.

Eerst waren het steeds natuurlijke dekkingen bij haar, maar met insemineren was het raak.

Hier is ze steeds natuurlijk gedekt. Wel stond ze bij de hengst ipv thuis.
Wat kan een oorzaak zijn?

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl


Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:48

Gisteren is mijn merrie ook gescanned, niet drachtig en ik vroeg ook aan de DA hoe het zou kunnen komen. Maar zij zei dat je dat niet kunt weten omdat het aan zóveel dingen kan liggen...

Ga je het nu nog een keer proberen?

elllis
Berichten: 2745
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:55

OOO jammer het word nu wel laat he om het nog eens te proberen wat ga je doen nog eens laten dekken??of niet?

Leven is als sneeuw, je kunt het niet bewaren. Troost is dat jij er was uren, maanden, jaren. Lieverd ~ Herman van Veen


Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 11:59

hoera schreef:
OOO jammer het word nu wel laat he om het nog eens te proberen wat ga je doen nog eens laten dekken??of niet?

Ja ik denk dat het dan toch te laat word...en als het zo lang duurt weet ik het ook niet hoor...

Leek me zo leuk 2 merries allebei drachtig en dan 2 veulens in de wei die samen groter kunnen worden maar ja zit er weer niet in..

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

maroes

Berichten: 4493
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:23

Het kan misschien komen doordat ze toch niet helemaal op haar gemak was hij de hengst.Verleden jaar is Faab thuis via ki gedekt en idd in een keer raak.Het zelfde bij mij merrie bij de hengst geweest niet drachtig en vervolgens nooit meer hengstig,terwijl ze bij de hengst stond.Afgelopen jaar thuis via ki gedekt en toen was ze wel drachtig.Probeer Faab volgend jaar weer te dekken,er is zo veel met haar gebeurd dit jaar.Ze is verkocht,andere stal.nieuwe mensen en dan ook nog eens de hengst,misschien toch teveel in een jaar.Toen Faab het jaar niet drachtig was,is ze zowel in Frankrijk als in Nederland gedekt,dit was ook teveel van het goede voor haar,denk ik.Volgend jaar weer met goed moed verder,anders wordt het wel een heel laat veulen.Succes! OK dan!
Ps ik heb haar op de vorige stal in Zoetermeer van dicht bij meegemaakt. Lachen

Ciara zegt, "IK ben een best paard,ik vind alles best"

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 19:17

maroes schreef:
Het kan misschien komen doordat ze toch niet helemaal op haar gemak was hij de hengst.Verleden jaar is Faab thuis via ki gedekt en idd in een keer raak.Het zelfde bij mij merrie bij de hengst geweest niet drachtig en vervolgens nooit meer hengstig,terwijl ze bij de hengst stond.Afgelopen jaar thuis via ki gedekt en toen was ze wel drachtig.Probeer Faab volgend jaar weer te dekken,er is zo veel met haar gebeurd dit jaar.Ze is verkocht,andere stal.nieuwe mensen en dan ook nog eens de hengst,misschien toch teveel in een jaar.Toen Faab het jaar niet drachtig was,is ze zowel in Frankrijk als in Nederland gedekt,dit was ook teveel van het goede voor haar,denk ik.Volgend jaar weer met goed moed verder,anders wordt het wel een heel laat veulen.Succes! OK dan!
Ps ik heb haar op de vorige stal in Zoetermeer van dicht bij meegemaakt. Lachen

Bedankt voor je reactie..waarschijnlijk proberen we het volgend jaar rond maart via KI Lachen

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cookie2222, Ginny135, hokke, Lanoca, Romy_L1998, Yavanna en 19 bezoekers