Fantasy lag net in de sloot!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Fantasy lag net in de sloot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 23:06

Nou, ik ben er nog beduusd van zeg! Ik en nog een meisje van stal gingen een avondritje maken met Stentor (vakantie oppas Haf) en Fantasy (kruising Fries). Nou alles prima, heerlijk gereden. Stentor weer de wei in en Fan moest nog even blijven staan. Wij brengen de spullen de stal in, komen we terug om Fan in het land te zetten en ik sta naast haar, glijdt ze zo ineens de sloot in!! Ik zag dat grote paard zo ineens de sloot inglijden!! Ik schrok me rot joh! Allebei wat lichaamsdelen vastgepakt en haar er weer uit geholpen. Ze liep meteen te grazen en ze liep verder goed, maar wat een schrik zeg... Bloos!
En we stinken alledrie een uur in de wind van die vieze stinksloot Clown

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 23:13

Kijk, ik weet dat het warm was vandaag, maar om dat meteen maar de eerste de beste vochtige plek uit te zoeken Knipoog


Was het een diepe sloot?

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 23:17

haha ik maakte precies datzelfde grapje *LOL*
Nou, ze zakte helemaal met haar achterbenen er in weg... was wel diep dus...

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 23:18

Hmm, ben blij dat wij hier geen sloten hebben.

Correctie, wel sloten, maar zonder water en dat zijn bijna kanalen te noemen, zo breed Haha!

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:58

Gelukkig was het niet ernstig en kon je je paard er zo uit halen. Ik kwam namelijk laatst ook in het weiland en zag ik de enter van m'n neef in de sloot liggen, dus ik er snel heen en toen zag i kdat ie met z'n voeten helemaal verstrikt zat in het schrikdraad(waar geen stroom opzat). Eerst maar alle touwen voorzichtig losgesneden, maar ze waren door het spartelen van het paard heel diep ingesneden. Ze lag languit in het water en kon nog maar net haar hoofd omhoog houden en trilde helemaal. Toen heb ik eerst maar mijn zus gebeld om te komen helpen en m'n neef. Hierna ben ik de sloot ingegaan en heb ik m'n voeten onder z'n hoofd gelegd, zodat ie niet met z'n hoofd onderwater lag(wat ie al deed met z'n ene neusgat). M'n zus kwam al heel snel met dekens, maar dat hielp niet aangezien het dan tohc weer nat werd. Maar gelukkig kwam m'n neef al heel snel met z'n vader en de trailer. Ook hadden ze allemaal touwen mee en die hebben we haar om de nek gedaan en toen hebben we haar met z'n allen eruit getrokken. Dekens meteen om omdat ze anders nog kouder werd en hebben ze eerst even met haar rondgestapt en hierna hebben ze haar meegenomen naar hun huis(om elke dag 3x de sneden af te spoelen). Nu is het al een tijdje geleden dat ze in de sloot heeft gelegen, en de veearts was er dus niet meteen bijgeweest. Maar nadat het na een week afspoelen opgebarst was, hebben ze tohc maar de veearst erbij gehaald en die zei dat het geod was dat ze het niet hebben laten hechten, omdat het anders nog een ergere wond werd. De veearts heeft dus ook weinig nog er aan gedaan, maar de wonden zijn er dus nog steeds. Gelukkig kan ze er wel goed op lopen, maar het is maar te hopen dat het geen blijvende schade aanricht, aangezien het paard straks de sport in moest. Maar gelukkig waren wij er ook snel bij om het paard eruit te halen, want anders was het op een gegeven moment met het hoofd onderwater gegaan en gestorven. Dus jullie hebben echt mazzel dat het zo goed afgelopen is en je paard geen schade heeft opgelopen.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 12:20

Hmm jeetje wat een verhaal zeg... Blij dat t met Fanny goed is afgelopen!!