Niet de roltrap op durfen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Niet de roltrap op durfen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 01:41

Ik had vanavond zo iets raars meegemaakt. Nagelbijten / Gniffelen Stond ik dus op station Duivendrecht te wachten op de metro, was er een stel die ruzie kreeg omdat de vrouw niet via de roltrap omhoog durfde te gaan. Verward Gewoon pure angst voor de roltrap. Verward * Eindstand heeft ze de trap genomen, en is alles goed afgelopen*..
Heb op de radio ook wel eens gehoord dat mensen de roltrap eng vonden, dat ze spontaan hun evenwicht enzo kwijt raken op zo'n ding. Verward

Maar ik kan me niet voorstellen dat mensen een roltrap eng vinden. Zowel de roltrappen op Stations als die rollerbanden op Schiphol. Bloos En dan hun evenwicht erbij verliezen ook.. Schijnheilig
*ben alleen op die lopende banden in zo'n kermis attractie op m'n giecheltje gegaan, maar dat is een ander verhaal!! Tong uitsteken *..

Wat vinden jullie?! Lachen

dani1983
Berichten: 646
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Dodewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 02:31

nou ik kan het me wel voorstellen hoor ..

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 05:51

vroeger dierf ik alleen rechts de roltrap op en af...als ik links stond dierf ik ni erg vaag.....maar tja Scheve mond nu is het alweer over maar ik moet toegeven dat ik het soms nog wel heb... en ik MOET me altijd kunnen vasthouden anders voel ik me niet veilig

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 08:33

Zo durft een tante van mij absoluut niet een lift in..Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik me daar iets meer bij kan voorstellen,dan niet op een roltrap durven gaan Knipoog

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 08:35

ik ben in het buitenland wel eens roltrappen tegen gekomen (bij de metro etc) die ik toch wel heel eng vond. Ze waren zo giga hoog, maar dan ging het om naar beneden, omhoog heb ik nooit erg gevonden. Behalve die keer bij V&D dat hij vast liep en iedereen omver kuukelde!

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 09:03

Ik kan t me wel voorstellen hoor.
Ik heb bij de v en d wel s gezien dat iemand met haar broek vast zat in dat ding. Je wilt niet weten hoe lang ze daar vast heeft gezeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 09:45

Met de roltrap omhoog vind ik nog wel ok. Maar naar beneden...brrrr. Het duurt bij mij ook even voordat ik erop stap en idd ik heb dan ook moeite om mijn evenwicht te bewaren. Waarom ik het eng vind? Geen idee, maar ik vind het gewoon eng....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 09:57

Ik durf er wel op maar ik verlies wel altijd mijn evenwicht. Echt heel erg vervelend.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:05

ik vond het vroeger altijd eng wanneer ik op de 1e trede moest stappen. Nu ren ik dr zowat overheen Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:07

Iemand die bang was om op een roltrap op die omhoog gaat te stappen heb ik nog niet meegemaakt. Maar ik heb een keer een oud nonnetje een afdalende roltrap opgeholpen, en ik kan me voorstellen dat die blik in de ruimte die je toch hebt vanaf de bovenkant van een roltrap best wel beangstigend is.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:07

Ik vind er echt niks engs aan, maar ik doe wel altijd met mijn vriendin ALSOF we er bang voor zijn Tong uitsteken
En met die banden op de kermis, ik ben daar echt een expert in, kan gewoon er op gaan staan met mijn ogen dicht, en nog val ik niet Haha!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:16

Ik vind het ook doodeng om met de roltrap naar beneden te gaan.. omhoog maakt me niks uit, maar omlaag !! Bloos! Dat doe ik alleen als het niet anders kan als een gewone trap of lift ontbreekt....

Vooral op de stations heb ik er last van, de bijlmer en duivendrecht; sjezus wat zijn die hoog.. !!!!

Als ik met de roltrap naar beneden moet, ga ik vlak achter andere mensen staan, dan kun je niet zo ver naar beneden kijken. Als ik dat niet doe ga ik ook staan wankelen.. Verward

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:16

Ik vind het niet zo erg. Maar ik kan me voorstellen dat je het eng vind. Want het is meestal toch best hoog vanaf boven. Ik heb dan soms echt zo van, wow, moet ik hier naar beneden, das toch best stijl, maar dan hou ik me gewoon wat beter vast . Maar heb er zelf gelukkig geen last van..

lady54
Berichten: 151
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Bladel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:35

ik zelf heb angst voor een roltrap...
elke keer als ik er wel op stap (wat dus 1 a 2x is gebeurd) pleurde ik er bijna vanaf..

ik neem de trap wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:44

Ik zou die leuningen dus echt niet vast pakken he!

*kots*

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:50

Ik ben niet bang van (rol)trappen, wel ben ik vrij voorzichtig met trappen, ben er vroeger vrij vaak afgekukeld... En onvrijwillig van boven naar beneden een betonnen trap afstuiteren voelt echt niet aangenaam... Als ik die verhalen hoor is 't een wonder dat ik nooit iets gebroken heb, heb salto's gemaakt waar m'n moeder het spaans benauwd van kreeg Bloos!

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:54

Roltrappen zijn leuk! Vork
Maarre ik kan het me wel voorstellen dat sommige er bang voor zijn...

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:55

Mijn moeder heeft hoogtevrees... Die durft dus ook niet met de roltrap naar beneden, dan moet er iemand voor dr gaan staan... Overigens durft ze ook niet met een "gewone" trap naar beneden te gaan...

Ik moet toegeven dat ik het zelf ook wel eens eng vind... Denk altijd dat zo'n ding ineens op hol slaat... Bloos Haha!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:57

Ik was er ook altijd bang voor, maar nu heb ikalleen nog even moeite met het er opstappen, verder vind ik het helemaal niet erg. Ik ben altijd bang da ik net op zo'n naad ga staan en dus zo mijn evenwicht verlies, ik kan echt wel een tijdje bij de roltrap staan voor dat ik er opstap, ik praat ook nooit ik moet me er echt op concentreren.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:57

Op zich vind ik het op en afstappen altijd wel een beetje spannend. Heb eens een verhaal gehoord van een jongetje die met zijn veter vast bleef zitten en het minuten duurde voor iemand de roltrap uit gezet had... Daar word je niet blij van, ik weet niet wat hij allemaal mankeerde, maar hij was flink gewond. Als ik er eenmaal op ben is er niks engs aan. Op schiphol vorig jaar vrolijk erover heen gerend (had haast) en op het eind iets te weinig gas teruggenomen. Daar ga je dan *wankel wankel* Het irritantste is daar: "Mind your step", zeker als je vleigtuig vertraging heeft en je dus nog een halfuur naast zo'n ding zit te wachten. Eerst kon ik het ook niet verstaan, op het laatst pas. Maar ondertussen ahd ik me er wel al groen en geel aan geërgerd... Scheve mond

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:26

eerlijk gezegt snap ik niet wat er eng aan is? Ik kan best geloven dat mensen het eng vinden, en dat maakt me niks uit, maar ik begrijp niet wat er eng aan is? ik vind zelf een keer 3 kwartier vast gezeten in een bloed heete lift met nog 4 mensen en nu durf ik dus niet meer in lift's (behalve die van het Bel Air Hotel in Den Haag Haha! ) dus ik neem bijna altijd de trap

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 14:08

Ik vind liften ook niet prettig!! Verward Vooral die metro liften hier in Amsterdam, ze meuren als een gek en de meeste zijn donker.. *alleen op de nieuwere stations zijn ze van glas* Lachen Dus als ik daar in vast kom te zitten, zou ik ook wel even bang worden. Bloos
Maar die roltrappen op Bijlmer zijn idd best hoog, Duivendrecht valt mee *vind ik Schijnheilig *.. maar ben je dan wel eens in London op een metrostation geweest!! Pling Die zijn echtt.. Whoehoee!! *LOL*

Ik vind het wel een grappig gezicht als er superveel mensen op een roltrap staan en iemand opeens de noodrem indrukt van de roltrap. Pling Je krijgt een soort Domino-Effect! Tong uitsteken *Ervaring met een excursie met school naar Barcelona in oktober!! Pling .. De mensen waren er niet blij mee!! Bloos *

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:16

Als kind vond ik de roltrap van de Bijenkorf in Den Haag altijd eng, die ging zo snel maar in de Pater Noster van het stadhuis durfde ik echt niet, dan maar liever trappen lopen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:22

In Praag heb ik een keer op een roltrap gestaan (of was het in Parijs? Ik weet het spontaan niet meer) in een metrostation en die ging schuin. De 'buis' zeg maar waar hij door ging was ook schuin. Dat ding was heel erg lang en samen met een goede vriendin was ik aan het geinen geslagen. Komen we van die roltrap af, wist ik van gekkigheid niet meer wat onder of boven was. Echt, m'n hele coördinatie was in de war. Geen idee waar het door kwam eigenlijk...

chillse

Berichten: 1198
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:22

Ik heb daar totaal geen last van.. een roltrap is alleen maar handig, hoef je die trap niet te lopen Clown
wel heb ik pas geleden een man gezien die bij ons de supermarkt niet indurfde.. nja niet in de draaideur. weet niet waar hij bang voor was, of het de draaideur was, de mensen, of een gesloten gebouw?! ik weet niet, die vrouw probeerde hem te kalmeren, en ik ben maar door gelopen.. het was heel vaag Scheve mond