ik draai mijn tenen naar buiten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Flevolander

Berichten: 3832
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

ik draai mijn tenen naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-02 18:37

hoi ik draai onder het rijden mijn tenen heel erg naar buiten
wat kan ik hier aan doen om dit te voorkomen ? Verward

alvast bedankt

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius


N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 18:49

dat deed ik ook altijd, hoe ik het afgeleerd heb, is zonder beugels rijden en dan echt helemaal je voeten netjes recht houden, en dat dan een flinke tijd en dan elke dag een paar weken lang, dat werkt heel goed bij mij...


succes...

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 19:47

Ga rijden, en ga niks anders doen dan alleen op je tenen letten! Dus niet tussendoor met je paard bezig zijn ( natuurlijk wel een beetje anders valt ie in slaap Dromen ). Als je steeds op je zit en je benen let dan gaat het steeds beter en uiteindelijk vanzelf!! suc6 want het aanleren is makkelijker dan het afleren.

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 21:15

Ik rij zelf op een dikke haflinger dus mijn tenen staan ook altijd naar buiten Huilen
Mijn instructrice had daar wel een goede oplossing voor. De beugels vastbinden aan de singel ( natuurlijk met enige speling).
Nou, ik kan je zeggen dat voel je!......................en helpt best wel Knipoog

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 20:34

Het kan eventueel schelen als je er schuine beugelblokjes in legt.
En idd er veel aandacht aan besteden. Consequent voor je zelf zijn om er op te letten en het af te leren.
In de les kun je vragen of je instructeur er extra op let.

Flevolander

Berichten: 3832
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-02 21:38

ja mensen ik wil nog ff kwijt dat ik geen eigen paard/pony heb en gewoon 1 keer per week les heb op een manege.
en dat van beugels aan de singel lijkt me nou nie bepaalt veilig op manege pony's !!!!
en beugel-blokjes hebben we nie op de manege maar dat zal ik wel eens kunnen proberen !!

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 22:01

Probeer ontspannen te zitten,
er zijn oefeningen waarbij je je heupspieren kunt ontspannen.
Vaak is het namelijk een gevolg en niet een oorzaak dat je je tenen naar buiten draait.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 00:19

Suzy jullie oplossing is wel zeer gevaarlijk!!!! Als je valt en je blijft met je voet in de beugel vastzitten kan de veiligheidssluiting niet naar behoren werken. Ik spreek uit ervaring want ik heb op soortgelijke manier mijn knie gebroken, en dat komt nooit meer goed.......

Flevolander

Berichten: 3832
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-02 20:25

nog anderen tips ? Verward

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 23:22

fabienne schreef:
Suzy jullie oplossing is wel zeer gevaarlijk!!!! Als je valt en je blijft met je voet in de beugel vastzitten kan de veiligheidssluiting niet naar behoren werken. Ik spreek uit ervaring want ik heb op soortgelijke manier mijn knie gebroken, en dat komt nooit meer goed.......


je moet ook een touwtje nemen die snel stuk gaat.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 23:47

Beugels vastbinden werd bij ons op de manege ook nog weleens gedaan. Hielp wel goed.

Het werd met een strotouwtje gedaan, dus dat gaat wel stuk als je er met je hele gewicht aanhangt.

Maar het is inderdaad niet de veiligste oplossing. Ik neem ook aan dat ze dit niet op een onbetrouwbare pony doen.

Flevolander

Berichten: 3832
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-02 20:49

ik heb vandaag met kortere beugels gereden
en ik zat volgens mijn juf(hier op bokt moniqeulucky)al een stuk beter
maar ik voelde me net jeroen dubbeldam lol Haha!

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 23:51

Tsja, dit is niet zo makelijk 1,2,3 op te lossen, het heeft te maken met de totale zit en houding(en die is je hele paardrij-leven)nog te verbeteren.
Ik rij zelf nu ongeveer 15 jaar waarvan ongeveer 4 jaar een eigen paard.
Ik heb nu ongeveer 1,5 jaar zitles(ja,ja het bestaat nog steeds).
Mijn houding en zit is hierdoor heel erg verbeterd maar dat was wel elke week een half uur aan de longe zonder beugels zwoegen,zweten en oefeningen doen.
Ik probeer met dit verhaal duidelijk te maken dat je tenen naar buiten draaien niet een klein probleempje opzich is maar dat het met je totale zit te maken heeft.
Misschien geven ze ook iets van zitles bij jouw op de manege??

Flevolander

Berichten: 3832
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-02 15:54

ik geloof van niet Verdrietig

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

Kendra

Berichten: 8711
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 19:22

Je kunt ook je tenen naar binnen draaien en dan proberen je kleine teen hoger te krijgen dan je grote teen. Dat wil alleen maar als je je voeten draait en dus je benen tegen je paard legt (waar het uiteindelijk allemaal om begonnen is natuurlijk).

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 23:01

ik ken het probleem, alleen zit er bij mij nog een probleem achter.

Ik loop ook met mijn voeten naar buiten, fiets met mijn voeten naar buiten enz. Als ik mijn voeten recht zet, staan ze voor mijn gevoel naar binnen en doen ze mij een beetje pijn, dus de tenen naar binnen draaien zal er voor mij wel helemaal nooit inzitten Huilen

Mijn enige oplossing is misschien nog a-symetrische beugels, maar daar begin ik maar niet aan bij mijn VZ paard, om nou iedere dag die beugels te gaan verwisselen werkt ook niet, en dit zal voor jou op een manege ook niet werken.

Maar, de methode van de strotouwtjes gebruiken wij op de manege ook wel en werkt over het algemeen (ik uitgezonderd dus) heel goed!

Soms moet je springen, om al vallende te leren vliegen!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 10:44

carlijn83 schreef:
Het kan eventueel schelen als je er schuine beugelblokjes in legt.
.


ik heb er ook schuine blokjes inliggen, maar bij mij helpt het helemaal niks.. het gevolg was dat ik op de buitenkant van mijn voet ga rijden en dus mijn voet naar buiten kantel. dusseh ik zou er gewoon tijdens het rijden veel op letten.

Flevolander

Berichten: 3832
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-02 21:22

ik heb nou van die beugelblokjes gekocht
dus ik ga het dinsdag uitproberen Haha!

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

Flevolander

Berichten: 3832
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-02 07:52

ik heb dinsdag voor het eerst met beugelbokjes gereden het reed wel wat beter vond ik zelf Haha!

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 16:29

Mooi zo! 't Is ook wel een kwestie van wennen hoor...Ik kon het zelf ook helemaal niet zo volhouden, totdat ik met sporen ging rijden. Ik was (en ben) zo bang om mijn paardje met die dingen aan te raken, dat ik vanzelf mijn voeten parallel aan mijn paardje ben gaan houden en netjes mijn hakken naar beneden heb gedrukt. Gelukkig kan ik het nu ook zonder sporen, maar ik merk wel dat het dan een stuk minder "vanzelf" gaat....bij mij zit het dus duidelijk tussen mijn flaporen! Knipoog

Apple

Berichten: 76180
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 11:09

Ik heb het maar opgegeven om te proberen m'n tenen niet uit te steken. Eerst een hele tijd op geoefend, wat bleek: mijn tenen staken niet meer uit, maar wel mijn ellebogen!
Ik ben tot de conclusie gekomen dat er bij mij gewoon weg altijd iets uitsteekt *LOL*

HaflingertjeMax
Berichten: 189
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Boskoop(Zuid-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 16:13

Ik heb daar ook wel last van. Ik heb ook weleens mijn beugels vastgemaakt aan de singel. Je moet ze steeds ietsje strakker doen. Je voelt het wel in het begin hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I love Max+Beauty+Picasso 4-ever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers