toch geen koliek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

toch geen koliek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 23:36

Hier mijn probleem:
9 van de 10 keer als ik bij mijn pony kom, ligt ze op haar zij. Ze kijkt niet naar haar buik. En bij de poetsplaats of in de bak gaat ze niet liggen. Toch heb ik het gevoel dat er iets niet klopt. Ze zweet veel sneller als normaal.
Ze is ook net ziek geweest. maar ze heeft wel bewogen ( minder maar bewegen deed ze wel)
Het is niet mijn eigen pony en de eigenaar vind het niet nodig dat er een dierenarts bij komt.
Kan het komen omdat ze net ziek is geweest, omdat ze moe is.
Ze is ook best veel dunner geworden in 2 weken ( wel op tijd ontwormd)
Wie weet wat er aan de hand is? Misschien is er ook wel niks aan de hand hoor. Ik weet het niet.

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 01:07

Ik zou je niet kunnen zeggen wat er aan de hand is, maar als de pony dit normaal niet doet lijkt het me toch wel verstandig er een dierenarts bij te halen. Wil de eigenaar dit echt niet, vraag dan nog even iemand anders op stal, waarvan je weet dat die toch wel enige kennis van paarden heeft, om raad.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 07:37

Het kan zijn dat ze inderdaad last van haar buik heeft. Je kan dit misschien zelf zien, maar je moet de tijd er even voor nemen. Zet haar ergens vast en kijk naar de achterkant van haar buik, zegmaar bij het achterbeen. Het kan zijn dat ze onrustig is in haar buik, dat gekenmerkt kan worden door het optrekken van de buik. Dit hoeft niet constant te zijn, maar je krijgt een duidelijke lijn te zien als je haar buik intrekt. Zelfs bij dikke paarden! Anders even kijken hoe gevoelig ze reageert op een hand of even met je vinger prikken. Mijn pony trok ook met zijn buik. En heb haar toen 2 dagen van het land afgehouden en de 2e dag zemelen gevoerd en toen was het over.

Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 12:24

Ik zal het even proberen Barvrouweke bedankt.