kosten van een paintveulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

kosten van een paintveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 20:42

ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik heb echt een groot probleem en ik weet niet wat ik er mee moet.

ik heb mij painat vorig jaar als veulen gekocht. nu staat ze te koop omdat ik het niet met haar kan vinden de eigenaar wil haar niet terug hebben omdat ik haar heb laten chippen. nu heb ik alleen het idee dat is mij een beet hebben opgelicht met de prijs. want wat ik er toen voor betaald heb is 4000 euro maar daar kan ik haar nu niet meer verkopen.
wat moet ik nu doen ik hoop dat iemand mij wat meer op weg kan helpen

wat info:
Indian Miss Norfleet
Merrie
Sorrel
29-5-2003


Vader: Billy Norfleet
Moeder: Miss Dulce Lass
Moeders vader: Gold Man

voor foto's kijk dan bij [EA-TK] [TK] mijn paint merrie veulen nu met foto's

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:44

ik heb er dan wel geen verstand van, en misschien ben ik dom ( Haha! ) maar ik vind 4000 euro (of het moet een typfout zijn) wel erg veel voor een veulen....
Laatst bijgewerkt door Laulitz op 21-07-04 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 20:45

nee het is echt geen typ fout

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:46

Waarom ben je opgelicht ?? Je hebt toch vrijwillig die prijs er voor betaald. Dat het (te)veel is geweest kun je alleen jezelf maar kwalijk nemen.
Kijk eens op Marktplaats wat de gangbare prijzen zo'n beetje zijn. Verder is het maar net 'wat de gek er voor geeft' (dat blijkt maar weer Lachen )

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 20:48

ja zeker maar ik zit nu wel een paard in me maag waar ik helemaal niets meer mee kan doen. ik ga dat naar stal omdat ze eten moet maar meer dan alleen binnen halen kan ik niet met haar doen.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:50

Op marktplaats staat er een onwijs leuk paintveulen voor €3000 , dus je zit wel een beetje in die richting ja !

En waarom zou jij niet meer dan €4000 voor haar kunnen vragen ? Het is idd wat veel voor een onbeleerd veulen zonder echt uitspattende bloedlijnen ... Ik zou het gewoon proberen , en desnoods dan maar iets zakken met je vraagprijs !

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:50

texeenmaikey schreef:
ja zeker maar ik zit nu wel een paard in me maag waar ik helemaal niets meer mee kan doen. ik ga dat naar stal omdat ze eten moet maar meer dan alleen binnen halen kan ik niet met haar doen.

Is het dan misschien niet een idee om een trainer in de arm te nemen? Die kan jou misschien uit de penarie helpen met het probleem waar je nu mee zit en wie weet klikt het daarna zo goed tussen jullie dat je d'r niet meer kwijt wilt. Wil je d'r wel kwijt, is ze meer waard omdat je d'r meer mee kunt ...

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:51

texeenmaikey schreef:
ja zeker maar ik zit nu wel een paard in me maag waar ik helemaal niets meer mee kan doen. ik ga dat naar stal omdat ze eten moet maar meer dan alleen binnen halen kan ik niet met haar doen.


Maar dit wist je toch toen je een veulen kocht ?

missgoldy

Berichten: 648
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:52

Bezint eer ge begint.

Spijtig voor je maar ik zou nu een goede eigenaar belangrijker vinden dan het paard tot op de laatste cent terug hebben.
Zou fijn zijn maar ik vind 4000 euro een fors bedrag.

Marjan

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 20:58

ik weet niet of ik dat nog wel met haar wil doen. na alles wat er is gebeurt

nee al had ik dit allemaal geweten dat het zo zou gaat dan had ik haar nooit gekocht

en ze mag ook alleen maar weg als er een goede eigenaar komt

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:19

Ik vind 4000 euro best wel een redelijke prijs voor een veulen, moet ik eerlijk zeggen. Spetterende bloedlijnen heeft ze niet, maar ik kan ook niet zeggen dat haar papieren nietszeggend zijn. Ik heb vorig jaar erg veel veulens bekeken toen ik een veulen ging kopen, en die zaten in de prijsklasse van 2500 tot 8750 euro. Je zit dus ergens in het midden. En tja, als je haar snel kwijt wilt, dan zou ik eventueel toch wat zakken in prijs. Ook al is het de vraag of je je paardje dan wel kwijt raakt, want volgens mij gaat de paardenverkoop op dit moment toch niet zo lekker. Maar wie weet valt iemand compleet voor je veulen!!

PS Als je een veulen koopt, dan zou je wel moeten weten dat je in de nabije toekomst niets met dat paard kan doen. Nou ja, niets.. ik vermaak me goed met het poetsen van Jagger en het wandelen met hem. Hij is één, maar dat betekent niet dat je je paard de hele dag op het land hoeft te zetten!! Er zijn nog zoveel leuke dingen naast rijden!
Sowieso, of het klikt is altijd nog moeilijk te zeggen, denk ik. Ook al heb je je paard al ruim een half jaar, je went toch voorzichtig aan elkaar en je paard maakt een enorm groeiproces door, zowel lichamelijk als geestelijk. Het ene moment kan het beter klikken dan het andere moment, dat heb ik ook met mijn jaarling.
Laatst bijgewerkt door flashyjac op 21-07-04 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:22

texeenmaikey schreef:
ja zeker maar ik zit nu wel een paard in me maag waar ik helemaal niets meer mee kan doen. ik ga dat naar stal omdat ze eten moet maar meer dan alleen binnen halen kan ik niet met haar doen.


Ja maar met willekeurig welke andere Twenter dan ook kun je ook niks meer dan dat Verward
Ik vind trouwens niet dat je opgelicht bent. Maar de verkopende partij heb je toen wel een goede dag bezorgd Haha!

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 21:24

ja ik hoop het wel ik ben al wel in me prijs gezakt van de week al omdat ik haar anders niet kwijt raak en ik weet zeker dat ze het bij een andere baas beter zal hebben dan bij mij

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:27

Wat is er allemaal aan de hand dan , of wil je dat niet vertellen ? Je antwoorden roepen toch wel wat vragen op ;

"ik weet zeker dat ze het bij een andere baas beter zal hebben dan bij mij"

"ik weet niet of ik dat nog wel met haar wil doen. na alles wat er is gebeurt "

"nee al had ik dit allemaal geweten dat het zo zou gaat dan had ik haar nooit gekocht "

sparky5

Berichten: 406
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:35

texeenmaikey schreef:
ja zeker maar ik zit nu wel een paard in me maag waar ik helemaal niets meer mee kan doen. ik ga dat naar stal omdat ze eten moet maar meer dan alleen binnen halen kan ik niet met haar doen.


he jij had toen toch ook een fjord waar je het niet mee kon vinden?
die je oook verkocht toen?

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 21:44

die was veel te sterk voor mij met rijden en dan vooral in de bak en langs de weg ging het de ene keer wel goed en de andere keer niet.
ja die is nu weg

sparky5

Berichten: 406
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:54


PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:14

Wat is er mis dan met je paint?
Wat doet ze dan?

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:37

Tsja, sorry maar ik vind je ook wel 'een beetje dom' Scheve mond
Eerst moet je fjord weg omdat je op een ander ras overgaat en nu je paint omdat het niet klikt. Misschien eerst nadenken voordat je de verantwoordelijkheid voor de zorg en de gezondheid van een levend wezen op je neemt?
Of misschien met een wandelende tak beginnen? Clown

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 22:39

waar slaat dat op ik heb nog een pony's en daar gaat het wel goed mee en trouwens waarom oordelen jullie zo snel terwijl je niet eens weet wat er aan de hand is

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:40

Misschien moet je dan het hele verhaal vertellen

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 22:42

ik zal het opslaan en iedereen die het wil weten stuur ik wil een pbje.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:50

N.a.v. je pb:
Kun je haar niet bij iemand in training zetten die met de 'moeilijke' dingen bezig gaat en jullie helpt het vertrouwen in elkaar een beetje terug te krijgen?

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 22:53

ik weet hier iemand die dat wil doen

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 00:46

Jammer dat het niet klikt maar ik weet niet of het daar helemaal aan ligt. Met een jong dier kan je best wat dingen doen hoor. Poetsen, wandelen, basiscommando's, hoefjes optillen, er van genieten als hij/zij in de wei staat, overal aanraken, eventueel leren vaststaan aan het halster. Op die manier kan je ook elkaars vertrouwen winnen.

Is het misschien iets in het gedrag wat je niet aanspreekt of waar je misschien angstig voor bent? Misschien kan je het samen met iemand doen, diegene kan je dan bepaalde dingen leren wellicht.

Een jong paard kopen heeft wel bepaalde gevolgen, daar moet je vooraf goed over na denken. Kan je het veulen niet tussen andere paarden inscharen, zoals opfok oid. Je HOEFT namelijk niet echt iets met een veulen te doen.

Verder als je haar toch wilt verkopen denk ik dat je idd rekening moet houden met de markt op dit moment.