wondje op de lip.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

wondje op de lip.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 19:56

mijn beide paarden staan sinds een maand of twee op een andere wei en hebben beide last van een soort koortslip of iets.
bij mijn volwassen paard is het maar een klein wond en bij mijn jaarling is het een stuk erger.het zit aan de zijkant van de lip en bij beide aan de zelfde kant....ze hebben er verder geen last van en eten gewoon zoals altijd maar het ziet er niet smakelijk uit.de boer waar ze staan zegt dat het een soort koortslip is.maar ik heb al 12 jaar lang paarden en heb dit nog nooit gezien.komt het bij iemand misschien bekent voor.ik vind het namelijk een beetje onzin om de DA meteen te laten komen voor die wondjes.

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:32

Ik ken het eigenlijk niet, een koortslip bij paarden Bloos
Mjah.. gewoon elke dag even wat uierzalf opsmeren..
Maar als ze dan eten is het er zó weer af Scheve mond
Tijdens het poetsen(vastzetten) mischien uierzalf op smeren en in laten trekken.. Scheve mond

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 22:07

ik heb het ook nog nooit gezien.en ik heb het meteen schoongemaakt met betadine voor het geval dat.verder zou ik het ook niet weten.

nnniekje
Berichten: 232
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:58

Zou het niet kunnen zijn van een plantje wat in de wei groeit? Bij ons hebben de paarden dat ook weleens, een soort bleintje op de lippen en dat ziet er idd ook niet echt smakelijk uit. Het gaat meestal vanzelf weer over.

Sugar

Berichten: 23
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Baarle-Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 12:37

Mijn paard heeft dat ook wel eens. Het kan inderdaad zijn van plantjes of de zon.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 14:13

gelukkig maar.ik heb namelijk ook bij een andere jaarling dit op de lip gezien(ook aan de rechterkant) en bij mijn jaarling word het al minder.