paarden en school

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
isabelleke

Berichten: 443
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Gent

paarden en school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 15:31

ja kweetet tis nu vakantie *LOL*
mo toch ga ik m'n vraagke stellen
k'wou vragen of jullie genoeg tijd hebben voor je paard als je naar school gaat Verward en ook hoeveel tijd je dan in je paard steekt ?
en lijdt jullie studiewerk daaronder???

graag veel reacties! Haha!
groetjes Knipoog


Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:14

ja hoor tijd zat.
ik kan elke dag wel een uurtje of 2 naar mn paardje toe.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:23

Ik heb tijd zat.

Ik ga naar school en ben op zn vroegst uit om 14.00, op zn laatst om 16.00. Na school zie ik vaak eerst nog even mn vriend, dan ga ik eten (zeg om 18.00). Daarna ga ik naar mn paard, ben ik meestal een uur of 2 mee bezig. Om 20.30 ongeveer ben ik klaar en ga ik msn-en ofzo (in die tijd kan ik eventueel ook huiswerk maken als ik daar zin in heb).

Huiswerk doe ik zelden, maar ik vind niet dat ik het slecht doe (ga zonder onvoldoendes over naar 5 gymnasium).

Zelfs in de toetsweken red ik het om elke dag mn vriend en paard te zien.

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:06

Ik had een paard, en met mijn school ging het echt niet best. Ging namelijk zo: 1 uur met de bus naar school, dan weer 1 uur terug, dan in een kwartier (avond)eten en omkleden en dan moest ik naar m'n paard, kon ik snel poetsen, 3kwartier rijden, en dan snel op stal voeren en dan ging de stal dicht, het was lichamalijk heel zwaar, en m'n school ging er erg op achter uit.
TOen heb ik het paard weg gedaan, en 2 pony's gekocht, en dat was veel beter met mijn school te combineren, dat paard moest echt elke dag intensief gereden worden, en met mijn pony's rijd ik alleen waneer ik tijd heb. Maar ik denk ook dat het per pony verschilt, als je een arabische hengs 3 dagen op stal houd, denk ik niet dat je er zo weer op kunt en "gaan met die banaan". Volgend jaar wéér een andere school, ver weg weer, en dan moet ik nog maar kijken hoe het gaat, want ik wil nu wel weer kijken voor een paard....

Hoop dat je er iets aan hebt, weet je kijk hoeveel tijd je vrij hebt op een dag, hou dat bij, en dan zie je meteen hoeveel tijd je vrij hebt, en of je dan genoeg vrije tijd hebt voor een paardje!

Hoop dat je er iets aan hebt,
Groetjes Esmée

Kris now she's an angel in heaven...

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:21

Het ligt natuurlijk ook een beetje aan jezelf, hoeveel tijd je nodig hebt voor school. Maar het allerbelangrijkste is toch gewoon goed plannen. Ik heb mijn vwo ook gewoon goed afgerond met een pony, waar ik elke dag heenga. Op school maakte ik in zelfstandige werkuren en tussenuren mijn huiswerk, zodat ik thuis heel weinig hoefde te doen (alleen de werkstukken, verslagen enz.).

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:39

Ik zit niet meer op school, maar volg naast mn werk een studie en mn studie lijdt er wel onder...

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:45

pjotr schreef:
ja hoor tijd zat.
ik kan elke dag wel een uurtje of 2 naar mn paardje toe.


Ik dacht dat jij niet meer naar school ging?

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 18:21

Ik was vorig jaar niet vroeger dan 3 uur uit, en had vaak genoeg tijd om 3 paarden per dag te rijden. Huiswerk maakte ik dan vrijwel ook niet, maar het lukte wel allemaal.

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 18:23

Met een beetje goed plannen kom je een heel eind hoor .

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 18:23

Ja hoor, ik heb dat altijd gered toen ik op de middelbare school zat. Huiswerk maakte ik in de les of tijdens een tussenuur, of ik maakte het niet Haha!
Straks bij mijn vervolgopleiding moet het helemaal lukken, omdat ik dan geen rooster heb Haha!

edit: Wat Kayla zegt klopt inderdaad, daar staat en valt eigenlijk alles mee, of je kunt plannen!

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:01

Ik weet het eigenlijks neit zo maar ik hoop het dus wel.
Anders maak ik gewoon tijd.
Paardrijden gaat wel een beetje voor maar ja mijn opleiding is paardehouderij dus ook belangrijk.

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Danny17
Berichten: 2
Geregistreerd: 24-03-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:35

Haha wel beter als je school ook meteen je paard is[/code]

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:39

ja hor Haha! was dit jaar bijna elke dag om 3 uur uit...was om rond half 4/4 uur bij mijn verzorgpony's en daar bleef ik dan ongeveer 2 uur..als ik thuiskwam ging ik eten en na het eten mijn huiswerk maken en daarna bleef er altijd nog meer dan genoeg tijd over om nog wat anders te doen Lachen en ik ga nooit laat slapen want dan ben ik de volgende zooo moe.....maar het ligt er natuurlijk erg aan hoeveel tijd je nodig hebt voor je huiswerk..ik ken mensen die als ze thuiskomen meteen aan hun huiswerk beginnen totdat ze gaan slapen en het alleen maar onderbreken om even wat te eten..dan kom je er niet aan toe nee maar als je een uur of 2 uurtjes nodig hebt makkelijk Haha!

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:54

Tessebes schreef:
Ik dacht dat jij niet meer naar school ging?
ja hoor, doe werken/leren.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:11

Mijn school is dan wel de school waar ik werk, maar toch... school is school. Paard en school naast elkaar dat gaat eigenlijk wel. Helaas komt er nog veel meer bij (huis, vriend, familie) ik heb dan ook een bijrijdster. Ik kan me wel voorstellen dat een paard en huiswerk en school en familie/vrienden af en toe te veel wordt...


Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:12

Offtopic... ik heb eigenlijks best heel veel zin in school.
Een nieuwe school want ik ga naar het mbo!
Alleen moet ik mijn mentor nog bellen maar ik durf niet Verward

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:15

Ik werk minimaal 34 uur in de week in ploegendienst. Vaak nog wel meer. Ik ga één dag in de week naar school moet huiswerk maken voor een hele week en rijd daarbij ook nog mijn paard. Tis een kwestie van goed plannen en dan moet het goedkomen..
Ik heb dan wel geluk dat mijn beste vriendin ook rijdt en we samen altijd naar de paarden gaan. Want veel tijd voor vrienden of uitgaan heb ik niet meer.

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

isabelleke

Berichten: 443
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 22:45

ik woon dus in belgie en ik ben maar uit school om 4 uur Schijnheilig
en ben pas thuis om half zes
maar meestal als ik goed plan luktet wel
maar door de week ebbek zo'n anderhalf uur over

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 09:28

tja, het valt wel te combineren, maar ik vind het wel erg vermoeiend... Ode aan mijn school die spijbeluurtjes niet zo erg vinden Haha!

:){

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 09:32

kimmy schreef:
tja, het valt wel te combineren, maar ik vind het wel erg vermoeiend... Ode aan mijn school die spijbeluurtjes niet zo erg vinden Haha!


ow gelukkig, zo te horen ben ik niet d enige Schijnheilig

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 09:40

Hmm ik heb 2 pony's Tong uitsteken Maar daar maak ik gewoon tijd voor Haha!
Tis nog geen HBO ofzo havo-5 ga ik nu heen. Ik denk dat t rond examentijd wel ff stil zal worden rondom de paarden.

Maar normaal gesproken is het goed te doen, ik maak toch bijna nooit huiswerk.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:39

pjotr schreef:
ja hoor, doe werken/leren.


In je profiel staat dat je fulltime werkt, dus vandaar. Scheve mond

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:58

Bij mij lukt het... Maar ik heb een verzorgpony dus als ik het echt druk heb/had met school kon ik een dagje overslaan. En het hangt zoals al eerder gezegd ook af van je planning. Ik ging uit school direct naar de pony's, verzorgen/uitmesten en rijden. Dan naar huis even ontspannen/leren, avondeten vervolgens huiswerk maken dan nog even tv kijken en naar bed... Volgend jaar naar een 'nieuwe' school dus dan wordt het nog maar afwachten hoeveel dagen ik heen kan.

Let love shine so bright

Angel22

Berichten: 175
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Ik wil bij raimond zijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:33

Ik heb dan geen eigen paard en ik zit ook niet meer op schoool, maar ik rijd nu als ik tijd heb op het paardje van me vriendin. "vroegah Knipoog " toen ik dus nog wel op school zat, was ik veel in de manege te vinden tot het op een gegeven moment niet meer ging met school. Ik had veel dagen dat ik tot 5 uur op school zat nog drie kwartier naar huis moest, dan snel eten en dan hup naar de manege om te helpen of te rijden zelf... terwijl ik in princiepe ook nog eens per dag 3 uur nodig had voor me huiswerk en ik zonder dat te doen echt me school niet ging halen. Ik was de eerste paar maanden vaak tot 2 uur 'snachts bezig om alles te kunnen doen en dan moest ik de volgende dag om 7 uur weer in de trein zitten. Ik heb toen helaas het paardrijden helemaal op moeten geven... Nu praat ik over ruim 8 jaar terug hoor en kan ik gelukkig weer wat gaan doen met paarden nu.

Raimond... Ik hou van je en de hele wereld mag weten dat ik je nooit meer kwijt wil!!!!
Kane is de mooiste tinker die ik ooit heb gezien

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 18:32

Of ik genoeg tijd heb voor school als ik naar m'n VZpaard ga?
Nou, dit jaar niet, had 7 tekorten Bloos!
Ik verzorg hem samen met nog een ander meisje, en volgend jaar, als we weer naar school moeten vind ik het heel jammer, maar gaat school voor, ik wil niet weer dat getress krijgen dat ik op het randje naar de havo kan... Ik weet niet wat de lestijden daar zijn, dus eigenlijk weet ik het nog niet...

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 bezoekers