Kat plast steeds in huis :\

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Kat plast steeds in huis :\

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:12

Wij verzorgen de kat van de overburen, een katertje van een jaar of 4/ 5. Het beestje is altijd al hartstikke bang geweest voor andere katten, en als hij weet dat er andere katten om huis lopen plast hij dus ook overal, waarschijnlijk uit angst.
Ook is er vroeger veel te veel met hem ‘gesleept’ wat hem waarschijnlijk heel veel stress heeft bezorgd (dan was hij weer gewoon bij onze overburen, dan bij hun dochter op kamers, dan moest hij weer hier naartoe in de trein enz. enz.)
Als het slecht weer is is hij ’s nachts binnen, hij zit dan in de bijkeuken en kan op zolder waar hij ook een mandje heeft staan. Ook staat er een kattebak. Maar de kat plast dus echt elke dag in de bijkeuken. Mijn moeder had er al peper gestrooid ( ?? ) en zilverfolie neergelegd maar hij gaat er gewoon mee door. Wat is hier nog tegen te doen?


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:02

Op de plekken waar die plast een bakje met voer neerzetten, katten plassen over het algemeen niet bij het voer in de buurt.

Daarbij een druppel chloor in de kattenbak doen voordat je het grint er in stort, helpt ook nog weleens.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:16

Je kan ook bij de DA Feliway halen. Dat zitten feromonen in, waar een kat zich van op zijn gemak gaat voelen.

Ik weet niet of hij het ook doet, als de buren thuis zijn. De spray is namelijk best wel prijzig €18,75.

Maar ik hoor er hele goede resultaten van en mijn kat voelt zich er ook beter bij.

Succes verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:25

spokie79 schreef:
Je kan ook bij de DA Feliway halen. Dat zitten feromonen in, waar een kat zich van op zijn gemak gaat voelen.

Ik weet niet of hij het ook doet, als de buren thuis zijn. De spray is namelijk best wel prijzig €18,75.

Maar ik hoor er hele goede resultaten van en mijn kat voelt zich er ook beter bij.

Succes verder.

Ja, hij doet het altijd, ook als die mensen zelf thuis zijn. Maarja, zij zijn echt mensen die niet echt heel veel voor de kat over hebben, ze verzorgen hem wel goed, maar er worden geen 'dure' spullen aangeschaft voor hem.
Hij krijgt bijv. ook Aldi-brokken die hij helemaal niet lust (laat bijna altijd alles staan en wacht totdat hij vlees krijgt) maar ze willen geen ander voer kopen. Sneu hoor dat wij hem dat nou moeten voeren terwijl hij het gewono niet lust. We geven dus soms maar wat van onze eigen kattenbrokken of gewoon alleen vlees. Anders verhongert het beestje ja gewoon. Scheve mond

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:30

Dat is zeker zielig.

Dat soort mensen zouden geen kat mogen hebben, arm dier.

Helaas dat de dierenbescherming hier niets aan kan doen.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:52

Uhh lijkt mij toch een zekere verlatingsangst of alleenzijn syndroom. Verwen hem lekker met blikjes en ik denk dat hij zijn Aldibrokken wel weer eet als zijn baasjes thuis zijn. Verder zou ik lekker een tijdje met hem op schoot gaan zitten of gewoon een paar keer per dag langs gaan i.p.v. alleen zijn kattenbak te verschonen en eten te geven. Een alleenstaande kat is niet graag helemaal alleen thuis, dat is geen enkel beest. En p.s. pas op dat je niet gaat roddelen over mensen die zich niet kunnen verdedigen, zou jij ook niet leuk vinden als iemand zulke dingen over jou op een openbaar forum zet.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:55

Mijn kat heeft het ook ! Het is dominantie tegenover andere katten , bij onze kat zijn er eerst blaasproblemen uitgesloten (blaasontsteking en blaasgruis) hij heeft medicijnen gehad maar daar gingen zijn nieren van kapot..

Je hebt er dus niks tegen , het zit in zijn koppie en gaat er niet uit ! Je moet wel even opletten of die plas van de kat donkerbruinig is , dat betekend dat er bloed bij zit en dat ie een blaasontsteking heeft , en van dat goedkope kattenvoer hebben ze een grotere kans op blaasgruis !

Succes Lachen

    S p o t.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:56

kijk ook eens op de topic, baasje op vakantie en kat plast in huis, staat precies hetzelfde gedrag beschreven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 18:51

Het probleem bij deze kat is dat hij dit óók doet als zijn baasjes er wel zijn! En die brokken wil hij óók níét eten als zijn baasjes er wel zijn (dus dát lijkt mij een teken dat hij ze gewoon niet wil hebben).

Het is dus niet zo dat hij zijn baasjes mist ofzo, want het is echt een einzelganger (:D).

Zijn plas is verder niet donker ofzo.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:01

Sammm schreef:
Het probleem bij deze kat is dat hij dit óók doet als zijn baasjes er wel zijn! En die brokken wil hij óók níét eten als zijn baasjes er wel zijn (dus dát lijkt mij een teken dat hij ze gewoon niet wil hebben).

Het is dus niet zo dat hij zijn baasjes mist ofzo, want het is echt een einzelganger (:D).

Zijn plas is verder niet donker ofzo.


Dan denk ik dat ie hetzelfde heeft als mijn kat Lachen

    S p o t.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:25

Is het dier wel gecastreerd??? Zo nee, dan is het vast sproeien. Alleen een castratie kan daar goed tegen helpen, maar dat is waarschijnlijk voor deze kat al te laat. Tegen het sproeien helpt Feliway wel wat, maar tegen echt plassen werkt dat niet.
Verder vind ik het nogal een rare opmerking van Spokie dat het zielig is als een kat alleen Aldi brokjes krijgt, en dat het jammer is dat de DB daar niet voor kan ingrijpen. Sorry hoor, maar het beest gaat echt wel eten als ie honger krijgt! En tegenwoordig is er ook echt geen slecht / ongezond voer meer te koop. Niet iedereen heeft het geld voor z'n dier over om Royal Canin / Eukabama enzo te kopen. Onze katten krijgen ook geen duur voer, en doen het daar prima op. Vorig jaar is onze kater zelfs 20 geworden zonder ooit duur voer te hebben gehad.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:55

carola schreef:
Is het dier wel gecastreerd??? Zo nee, dan is het vast sproeien. Alleen een castratie kan daar goed tegen helpen, maar dat is waarschijnlijk voor deze kat al te laat. Tegen het sproeien helpt Feliway wel wat, maar tegen echt plassen werkt dat niet.
Verder vind ik het nogal een rare opmerking van Spokie dat het zielig is als een kat alleen Aldi brokjes krijgt, en dat het jammer is dat de DB daar niet voor kan ingrijpen. Sorry hoor, maar het beest gaat echt wel eten als ie honger krijgt! En tegenwoordig is er ook echt geen slecht / ongezond voer meer te koop. Niet iedereen heeft het geld voor z'n dier over om Royal Canin / Eukabama enzo te kopen. Onze katten krijgen ook geen duur voer, en doen het daar prima op. Vorig jaar is onze kater zelfs 20 geworden zonder ooit duur voer te hebben gehad.

Eeeehm.. Hij gaat daar dus maar zelden van eten, bijna nooit. Nou, dat vind ik wel zielig ja. Knipoog

Verder is hij wél gecastreerd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nancy, Animal, Anoukjuuuhh, ElCamino, gigil, hagelslag, herr_balou, IASCrawler, roosjenat, Rupser, Sintara, Swift, teunis001, Weenck, xLiez en 155 bezoekers