drentenieren e.d.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

drentenieren e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 11:54

Welke bokkers nog meer?? Wij wonen nu 7 jaar in Friesland en we willen nooit meer terug. Net las ik een topic van iemand die misschien in Eesergroen gaat wonen. wie zijn er nog meer "ontsnapt" aan de Randstad?? En wat was je hoofdreden.

Die van ons was de zandgrond(lang verhaal over ziek kind, indieërs en dokters), geen zwarte kousenkerk in de buurt en de mogelijkheid om een pony te houden. Ons hele gezin is tevreden en ook vinden wij het heerlijk om eens een dagje Utrecht te doen en dan 's avonds met een flinke vaart weer naar huis.

Nee voor ons geen randstad meer, misschien nog eens een ander huis( dit is wel erg groot) maar verder....... zalig


moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:01

ja nou...heerlijk zo'dagje utrecht...
mag ik nu een nieuwe broek mama? Schijnheilig Schijnheilig

nee okai, het was wel gezellig hor *LOL*

I Survived because the fire within, burned brighter than the fire around me.
*~ Duende ~* Frederiksborger ras (moravitas_devoto op Instagram )

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:18

Woon nu al zo'n 22 jaar in Drenthe en wil echt niet meer terug hoor! Vanaf die tijd altijd vrij gewoont, paarden aan huis. Nu even niet meer, dus weer hard op zoek naar iets leuks (en.... betaalbaar). Door de toestroom van "rijke" westerlingen blijven de prijzen voor de schattige vrijstaande boerderijtjes met een stukje grond nog steeds aan de hoge kant.

zonnebloem18

Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:28

Ik heb 11 jaar in rotterdam gewoont en woon nu al 7 jaar in drenthe ik vind het super hier!!!
De rust enz maar ik wil wel weer terug naar het westen omdat de kans op een baan daar voor mij veel groter is.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:45

Ik woon mijn hele leven al in Drenthe en ik moet er niet aan denken dat ik in het Westen zou moeten wonen. Zit hier midden in de natuur, paarden bij huis en het bos om de hoek. En binnen 20 minuten ben ik in Groningen of Assen. Geen files vol gestreste mensen of een kapitaal moeten betalen om je paard ergens te stallen.

Maar eh, misschien moeten we het een beetje stil houden, anders loopt het hier in het Noorden vol met Westerlingen Tong uitsteken

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:56

Mijn vriend en ik wonen dus in het westen en we zouden liever gisteren dan vandaag naar Drenthe vertrekken om te "drentenieren", maar ja de centjes ontbreken nog Knipoog . Mijn vriend houdt wel de banen in de gaten aan die kant, maar banen passend bij zijn opleiding zijn in Drenthe e.d. dun gezaaid Scheve mond . Voorlopig dus geen verhuizing naar Drenthe voor ons .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:56

*PIEPSERVER*
Laatst bijgewerkt door Ziolette op 21-07-04 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:59

Morgen gaan we de grenzen sluiten als het aan mij ligt.
In ieder geval eerst een inburgeringscursus "Drents"....

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:01

Ziolette schreef:
[.....] maar banen passend bij zijn opleiding zijn in Drenthe e.d. dun gezaaid

Kwestie van prioriteiten stellen.
Als ik 6x zoveel kon verdienen in ZH ging ik nog niet..... en hier kan ik tenminste ook bokken........ is ook wat waard.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:06

CGJ12"]
Morgen gaan we de grenzen sluiten als het aan mij ligt.
In ieder geval eerst een inburgeringscursus "Drents"....
[/quote]

Kom maar op met die cursus, daar doen we niet moeilijk over Haha! .

[quote="CGJ12 schreef:
Kwestie van prioriteiten stellen.
Als ik 6x zoveel kon verdienen in ZH ging ik nog niet..... en hier kan ik tenminste ook bokken........ is ook wat waard.


Mijn vriend doet beslist niet moeilijk over het geld, hij heeft een opleiding voor procesoperator gedaan en er is nu eenmaal een stuk minder industrie in het oosten/noorden Scheve mond .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 13:35

site van Dagblad vh noorden en de Leeuwarder in de gaten houen. Paul werkt bij de Wehkamp in Zwolle en dat is goed te doen, 30 minuten.
Die cursus is wel een idee, sommigen denken echt dat de veldwachter hier nog op een varken rijdt! Maar ze trekken wel bij.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:38

Ziolette schreef:
Mijn vriend doet beslist niet moeilijk over het geld, hij heeft een opleiding voor procesoperator gedaan en er is nu eenmaal een stuk minder industrie in het oosten/noorden Scheve mond .

Asperge-steken is ook een vak hoor..........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:39

amondi schreef:
Die cursus is wel een idee, sommigen denken echt dat de veldwachter hier nog op een varken rijdt! Maar ze trekken wel bij.

Drents verstaan en spreken is de eerste vereiste.........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:40

CGJ12 schreef:
Asperge-steken is ook een vak hoor..........

Duurt alleen zo kort Haha!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 13:43

Zo die kan ze in de buse steken, maar asperges??? Das toch een limburgse specialiteit? Hier zijn het lelies.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:45

Jij drenteniert ook niet maar friezeniert.
Da's heel wat anders.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:57

Dan ben ik blij dat ik voor de drentse inburgeringscursus hier ben terechtgekomen. Het spreken doe ik niet... een echte drent zou 't meteen doorhebben, maar verstaan doe ik wel hoor.... Tong uitsteken
Mijn eerste lessen kreeg ik op de mavo in Borger.... een "puut patat" en een "buuts" is ook een zak, maar dan in je broek Verward

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 13:59

CGJ12 niet helemoal, we weunen in de Stellingwerven, wij proatte hier krumme. Dat liekt moar op drents daan op frysk.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 14:05

CGJ12 schreef:
Asperge-steken is ook een vak hoor..........


Ik denk dat ie zich dan nog eerder laat omscholen tot bouwvakker oid, hij wil graag een vast jaarinkomen geen seizoensinkomen Knipoog .

Heb je geen stalhulp nodig, stallen uitmesten kan hij ook prima Haha! .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 14:07

Na jaren in het Westland wil ik ook echt niet meer terug. Maar ondanks dat we nog 'buiten' wonen rukt het dorp toch wel erg op. Elke boer die stopt met het bedrijf mag 2 a 3 nieuwe (en vooral dure en grote) huizen bouwen.

Dus waar het vroeger een weg was met af en toe een huis, staat er nu haast een aaneengesloten rijtje huizen.
Ook de verstedelijking rukt op: waar wij de zondagsrust nog respecteren en gieren bij buitenwonen hoort, wordt nu op zondag het gras gemaaid (motorisch) en worden nietsvermoedende fietsers aangevlogen door honden die met moeite achter het hek blijven (nog wel Boos! ).
Maar wel piepen als de haan eens kraait etc.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 14:08

Ziolette schreef:
Ik denk dat ie zich dan nog eerder laat omscholen tot bouwvakker oid, hij wil graag een vast jaarinkomen geen seizoensinkomen Knipoog


Als ik goed geïnformeerd ben, heeft CGJ12 geen omscholing nodig om tot prachtige resultaten op dit gebied te komen ....

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 14:15

Ziolette schreef:
Heb je geen stalhulp nodig, stallen uitmesten kan hij ook prima

Geen kerels bij mij op stal.......... Tong uitsteken

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)


AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 14:20

CGJ12 bouwvakker?

Hebben die tegenwoordig een laptopje mee, zodat ze kunnen bokken tijdens als ze zich vervelen tijdens het metselen? Tong uitsteken

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 14:22

Na 30 jaar provincie Utrecht, waarvan 10 jaar Bilthoven centrum was het voor ons genoeg, wegwezen dus Maarja je baan, dus niet tever weg gezocht, zo kwamen we in de Betuwe terecht, na enige jaren ook beide de baan kunnen vinden die ons paste hier in de Betuwe Haha!
Weg, nee hoor, huis staat wel te koop, we gaan proberen een 1 km verderop een nieuw leventje op te bouwen, maar dan helemaal buiten het dorp
Terug naar het Utrechtse, nee nevah niet

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 14:31

CGJ12 schreef:
Geen kerels bij mij op stal.......... Tong uitsteken


Ach, ik heb leren uitmesten op de boerderij en dat ben ik nog niet verleerd Knipoog . Dus dan kom ik maar als stalhulp naar Drenthe en dan kan mijn wederhelft asperges gaan steken Haha! .

Tot ie een baan heeft gevonden als bouwvakker Schijnheilig .
Laatst bijgewerkt door Ziolette op 21-07-04 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Groetje en 12 bezoekers