paard bokt met opstappen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
finn

Berichten: 799
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: westland (monster)

paard bokt met opstappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 21:19

de ene keer bokt hij wel met opstappen en de andere keer nie
aan zijn rug mankeert niets en aan me zadel ook nie maar doet hij ineens sinds kort dan stopt hij er weer tijdje meej en dan begint hij er weer meej
wat kan hier het probleem dan van zijn ??

kunnen jullie mij ermeej helpen misschien

een dag niet gelachuh is een dag nie geleefd

terug van weggeweest


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:26

Ik denk dat je die basis eerst goed moet hebben. Dit kan door even de verhoudingen te bevestigen als je naar de bak toeloopt.... ga ineens stilstaan......... hij moet dan ook gelijk stilstaan...... loop een rondje rechtsom en een rondje linksom........ hij moet je volgen...

Even de aandacht op jou vestigen en dan pas opstappen.......... snel en licht opstappen eventueel met iemand erbij.

Bokken bij het opstappen is ontzettend vervelend.... gebruik ook je stem erbij, en je mag m best even op zn sodemieter geven als het door zijn gedrag niet lukt om erop te komen. En dan bedoel ik niet rukken in die mond maar even een beste tik met een kappuh om dan in alle rust er weer op te klimmen. En vooral belonen als hij het goed doet

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:32

zelfde als hierboven

Een paard zonder ruiter is nog steeds een paard, een ruiter zonder paard is maar een mens!! *LOL*

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:59

en..er vooral goed voor zorgen dat je niet met je voet op zijn kont komt. Dat vinden veel paarden vreselijk! Lachen

finn

Berichten: 799
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: westland (monster)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 23:04

ik rij al 10 jaar als het nie langer is en stap er zo snel op dat ik niet met me kont op ze kont kom nu omdat ik er bij zet dat ik al zo lang rij wil natuurlijk nie gelijk zeggen dat ik perfecte ruiter ben iedereen maakt wel fouten maar wat gijsenkim zegt ga ik zeker eens proberen hoop dat het gaat lukken bedankt in iedergeval alvast voor alle tips

een dag niet gelachuh is een dag nie geleefd

terug van weggeweest

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:17

zonder leestekens schrijven is reuze vervelend om te lezen.
Vraag eens iemand goed op te letten wat jij doet met opstijgen..kan een klein iets zijn wat de oorzaak is en wat je de ene keer wel doet en de andere keer niet (wel bokken/niet bokken met opstijgen)

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:02

finn schreef:
aan zijn rug mankeert niets en aan me zadel ook nie



Hoe weet je dit zo zeker??

En probeer een beetje op je taalgebruik te letten.

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:39

Waar ik reed begon plots ook een paard vanuit het niets te bokken met opstappen... en af en toe stopte het een tijdje en plots was het er van de ene op de andere dag terug. Bleek het te zijn dat er een lesklant nogal in het zadel neerplofte bij het gaan zitten wat waarschijnlijk pijn deed...

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:46

Wat vreselijk dat onze taal zo vervuild wordt! Leren kinderen niet meer foutloos schrijven op school? Sorry, maar ik moet hier even op reageren.

Om op dat bokken terug te komen, misschien prik je met je teen in je paard, of hang je teveel aan het zadel. Opstappen met een stoel wil wel eens helpen.


DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 14:53

Van VMR naar RT.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers