[MW]Ontsteking aan wond operatie..?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AP_Art

Berichten: 3102
Geregistreerd: 10-05-06

[MW]Ontsteking aan wond operatie..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-09 16:57

Hallo allemaal,


Ik ben vorige week vrijdag aan mijn knie geopereerd. Ze hebben toen een extose weggehaald (Klein stukje bot, waarbij bij mij flink wat kraakbeen bijzat, en áltijd twee vuisten vocht omheen zaten).

Nu heb ik dus een wond/snee op mijn knie, van zo zes cm lang. Er zat in het begin ook flink wat vocht in mijn knie, maar dat was helemaal netjes weggetrokken. Echter nu, zit er toch weer vocht in. Maar begint het ook rondom de snede, flink geel te worden!

Betekend dit dat het nu aan het ontsteken is?

Ik ga zometeen zowieso in bad, gooi er dus meteen flink wat badedas in! Maar wat verder?


mnkortleve

Berichten: 2773
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Strellev Denemarken

Re: [MW]Ontsteking aan wond operatie..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:59

Zou dat in bad gaan wel zo verstandig zijn, kun je niet beter onder de douche gaan?
Dat geel kan ook gewoon beurs zijn, maar je zou er verstandig aan doen om morgen gewoon even langs de dokter te gaan.

Verloor jij even je geluk ?? Maak je dan niet druk...Geluk dat vind je terug... Zittend op een tinker rug...
*****************************************************************************

AP_Art

Berichten: 3102
Geregistreerd: 10-05-06

Re: [MW]Ontsteking aan wond operatie..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-09 17:02

Ik zou na een week weer in bad mogen volgens het ziekenhuis. Ik had zojuist mijn moeder gebelt (ouders zijn op vakantie, vandaar dat ik hier om raad vraag. Heb mijn moeder verder niks verteld, wil haar vakantie niet verpesten). En volgens mijn moeder zou ik inderdaad gewoon in bad mogen. Zij begon dus over badedas.


Mischien dat ik inderddaad morgen langs de dokter ga, of dat ik even het ziekenhuis bel. (Had een kaartje meegekregen, voor vragen en alles. Maar dat is alleen doordeweeks tussen half twaalf, en half een)

hesterve

Berichten: 1924
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:05

vanachter de computer kan ik er niet veel van zeggen maar is die snee ook warm? Warmte duidt op een ontsteking. Je zou het dan misschien kunnen ontsmetten maar grote kans dat als het ontsteekt het vanbinnenuit komt en dan zou je de snee los moeten halen om te ontsmetten en dat lijkt me niet de bedoeling. Wat er al gezegt is het kan ook beurs zijn wat nu wat geel uitslaat. Succes bij de dokter in iig!
Laatst bijgewerkt door hesterve op 03-05-09 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Kato Z2 + 11 pr229,5 pnt, Top Tuiger!
Veron Z2
Melody M2

mnkortleve

Berichten: 2773
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Strellev Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:05

Is de wond verder goed dicht, want ik neem aan dat ze daar vanuit gaan als je een week verder ben.
Soms werkt het in de praktijk anders dan in de theorie.

Verloor jij even je geluk ?? Maak je dan niet druk...Geluk dat vind je terug... Zittend op een tinker rug...
*****************************************************************************

AP_Art

Berichten: 3102
Geregistreerd: 10-05-06

Re: [MW]Ontsteking aan wond operatie..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-09 17:08

De snee is inderdaad wel wat warmer, dat is al langer. Hij is wel goed dicht, zover ik kan zien.

voor een dag of vijf terug, wat het ook wat gelig uit aan het slaan. maar toen had ik nergens last van, geen vocht erin, en toen was het ook niet warm zo als nu dus inderdaad.
Als ik nu mijn rechtse hand op de snee leg, en mijn linkse hand, aan de andere kant van mij knie. Dan gloeid de wond helemaal. Dat is dus geen goed teken?

Ik heb een foto gemaakt net, mochten jullie daar baat bij hebben.

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:08

Wat zou badedas moeten helpen bij een operatiewond? Eerlijk gezegd zou ik, als ik al in bad zou gaan, er helemaal geen zeep of badspul ingooien. Bij mijn weten werkt dat alleen maar extra irriterend. Als ik jou was zou ik gewoon gaan douchen en het bad maar eventjes laten zitten.

Waar is het geel? Zijn de wondranden geel (komt er pus oid uit)? Of is het onder je huid dat er een gele gloed zit (zoals bij een blauwe plek die geneest)? Een ontsteking herken je aan zwelling, roodheid, pijn en warmte.

Pop & Panda


kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:11

ik ben nog herstellende van n enkeloperatie, maar pas na 2 weken mocht mijn wond nat worden en dan alleen douchen. pas als de wond helemaal dicht was mocht ik weer in bad.
badedas lijkt me ook niet zo ontsmettend, dan eerder soda of biotex...
ff aanvulling: het is nu bij mij ong 6 weken later en de wond is nog steeds wat warmer dan de rest vd enkel. bij mij is er de eerste wekken ook vocht uitgekomen en het was opgezwollen en heet... ik heb er gewoon niets opgesmeerd en zoveel mogelijk met rust gelaten. het is mijn 2e operatie aan mijn enkel en ik moet zeggen dat t helingsproces redelijk gelijk is....

#snotterzegt

mnkortleve

Berichten: 2773
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Strellev Denemarken

Re: [MW]Ontsteking aan wond operatie..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:21

Ik zou geen water opzoeken als je je echt wil wassen doe het dan even met een washandje en morgen eerst langs de dokter gaan voor advies, als het erger gaat ontsteken ben je veel verder van huis.
.

Verloor jij even je geluk ?? Maak je dan niet druk...Geluk dat vind je terug... Zittend op een tinker rug...
*****************************************************************************

AP_Art

Berichten: 3102
Geregistreerd: 10-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-09 17:22

Badedas werkt ontsmettend, althans dat zegt mijn mams. Ik heb er echt geen verstand van.

Het is om de wond heen geel.

@kaatjemuts, mij werd gezegt dat het wel nat mocht worden, maar dat ik de eerste week niet in bad mocht, en met douchen moest ik in het begin uitkijken.
Heb het ook nog niet nat durven maken.

Hier een link naar hoe mijn knie eruit ziet. Het is wel moeilijk te zien, maar het geeft een idee:
http://img204.imageshack.us/my.php?image=foto039ksz.jpg


AP_Art

Berichten: 3102
Geregistreerd: 10-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-09 17:23

mnkortleve schreef:
Ik zou geen water opzoeken als je je echt wil wassen doe het dan even met een washandje en morgen eerst langs de dokter gaan voor advies, als het erger gaat ontsteken ben je veel verder van huis.
.

Zo heb ik het de afgelopen week ook gedaan :j Zal dat inderdaad weer doen dan.

Ik moet ook zeggen trouwens, het doet nu ook meer pijn als een dag terug.

mnkortleve

Berichten: 2773
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Strellev Denemarken

Re: [MW]Ontsteking aan wond operatie..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:25

Het ziet er op zich niet heel slecht uit en dat gele lijkt me gewoon beurs, maar laat er voor de zekerheid gewoon even naar kijken vooral als je zeg dat je er nu meer last van heb.

Verloor jij even je geluk ?? Maak je dan niet druk...Geluk dat vind je terug... Zittend op een tinker rug...
*****************************************************************************

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:26

zoals ik aan de foto kan zien heb je geen hechtingen of in elk geval onderhuidse, of zie ik dat verkeerd? dat gele is gewoon het resultaat van het wroeten in je gewricht ;) een soort bloeduitstorting....
volgens mij werkt badedas niet echt onstekend, zou gewoon ff naar de huisarts gaan...

#snotterzegt

AP_Art

Berichten: 3102
Geregistreerd: 10-05-06

Re: [MW]Ontsteking aan wond operatie..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-09 17:32

Inderdaad onderhuidse hechtingen :j (Alhoewel ik liever bovenhuids had gehad, het ziet er nu nog lelijker uit :o ).

Ik moet wel toegeven, dat de pijn kan komen omdat ik meer heb gedaan als normaal.

kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 08:38

Zo op de foto ziet het er goed uit hoor ;)
Maar ben geen arts hé, en als het warm voeld kan het best een ontsteking zijn.
Misschien een nat koel washandje er op leggen?

Wanneer ben je geopereert?
Heb je deze operaties al vaker gehad?
Welke arts??

Ik heb dezelfde ziekte ;)
Ben al vaak geopereert |(
Ik sta nu op de wachtlijst voor een zware operatie aan mn been.

Sterkte :(:)

Melissa met Romy Z spr. + 56 en ZZ + 12 en M2 dres + 3
Met Cinderella L2 + 5
Joyce met Cinderella M2 + 7
Met Koriena SIH Z1 + 3
http://www.euroclix.nl/Index?SRef=KnIRH en http://www.ipay.nl/u/667310


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alocasia, Dnies90, GoogleAdsense, Kabayo, lenaa_tje en 137 bezoekers