Morgen komt Divoza-langs!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Morgen komt Divoza-langs!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 14:53

Morgen komt de zadel pas service langs voor een nieuw zadeltje!
Mijn vorige zadeltje ga ik inruilen, ik heb het vandaag helemaal geverft, er waren allemaal kale plekken op gekomen.
Dus nu zit ik in spanning..ik ben benieuwt met welk zadeltje we uitkomen..Lachen
Waarschijnlijk wordt het een wintec! OK dan!
Ik zou eerst een thorowgood nemen, maar die waren helemaal niet goed, Divoza had de maxam serie van thorowgood zelfs uit de collectie gehaalt! Maar ik zie morgen nog wel...
Knipoog


Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:58

Hmmm Scheve mond ik weet niet of het waar is maar de man waarbij ik mijn zadels heb laten passen heeft me gewaarschuwd voor Divoza... Maar het ging geloof ik over opvullen, ze werden nl veel te hard opgevuld. Of ze wel goed kunnen passen weet ik niet!

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 15:02

o-o..nou ik denk het wel hoor.. hoop ik..

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 16:34

Zouden ze dan niet niet passen (lekker handige zinconstructie...), als ze te hard worden opgevuld? Als het niet goed lijkt te passen dan koop je het zadel niet, lijkt me, en dan verliezen zij weer klanten. Lijkt mij dan, heb er zelf geen ervaring mee...

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 19:54

maja, ik hoef gelukkig geen zadelkussens op te vullen Haha!

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:56

Toen ik bij Divoza was (Zoetermeer) werd Wintec helemaal de grond ingetrapt en volgens deze 'adviseur' kon ik veel beter een leren zadel kopen.

Don't dream your life, live your dreams!

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 20:02

ohw...? Bij mij werd thorowgood de grond ingetrapt en wintec juist geprezen.... Verward

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:29

Wij gaan ook nooit naar Divoza voor zadels.
Divoza komt namelijk langs met een vrachtauto vol zadels, kan je een mooie eruit kiezen en dan leggen ze hem even op je paard om te kijken of hij goed ligt. Ligt het een beetje normaal dan kan je hem meteen kopen.

Wij kopen altijd onze zadels waar wij netjes oppassen (qwa lengte bvb) en daarna worden ze precies aangepast aan het paard (zadelmaker gaat mee naar de paarden om ze te meten).
Zo doen wij het altijd, mja ieder zo zijn mening he Lachen

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:31

Over het algemeen doe je veel langer met een leren zadel dan met een wintec natuurlijk. Ik had ook nog een wintec geprobeerd maar het was ten eerste al helemaal geen gezicht op m'n paard (een fries) en ten tweede zat ie ook niet goed. Terwijl ik voor het passen echt voor een wintec ging! Ha ha. Heb nu een heel fijn leren zadel. Succes hoor morgen!

Brent mijn stoere vent !

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 20:33

Hij neemt ook leren pagony zadels mee en eerlijk gezegt hoop ik ook dat het een leren word Haha! Mar het gaat nu eens helemaal om mijn paard, Het zadel dat het beste op haar rug ligt, dat neem ik.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:38

Als je gewoon zelf past kunnen ze je het toch niet 'gelijk' verkopen, pas als jij zegt, ik neem 'm, dan verkopen ze 'm toch aan je? Kunnen ze wel willen dat je 'm er even oplegt, en als ie een beetje past je hem meteen koopt, maar uiteindelijk is de klant toch koning lijkt me...

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 20:41

achja, want ze trapten de hele dure thorowgood de grond in (terwijl ik daar naar op zoek was) en de wintec prezen ze me aan, en die was toch zeker wel minstens 100 euro goedkoper!!!

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:49

Zorg dat je wel een deskundige erbij hebt! Want aan de deskundigen van divoza heb je practisch niets!

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 20:53

is het echt zo..? ojee wat moet ik doen!!!
Ik weet niet waar ik zo gauw een deskundige weg moet graaien!!! Het is morgen al!!

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:20

gabyfedde schreef:
Toen ik bij Divoza was (Zoetermeer) werd Wintec helemaal de grond ingetrapt en volgens deze 'adviseur' kon ik veel beter een leren zadel kopen.



Goh.... toen ik afgelopen vrijdag voor een Wintec ging heb ik ze daar helemaal niet over gehoord! Ze adviseerde mij ook een wintec voor mijn haflinger. Nou wilde ik dit zelf ook. Ik ben heel goed geholpen, en ben mijn zadel zelf (met mijn eigen "deskundige") de volgende dag gaan passen.

Ligt perfekt op mijn paards ruggetje.

Maar in ieder geval succes morgen. En als je het niets vindt dan koop je toch gewoon niets? Zelf vind ik een wintec zadel fijner dan een pagony. Maar dat is natuurlijk persoonlijk

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 21:22

Thanx Haha!
Sja, daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, ik ga ook even galopperen dan kan ik helemaal goed zien of het zadel naar voren schuift of iets dergelijks Lachen

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 21:25

Let op! Pas altijd een zadel ZONDER dekje!

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 21:32

Ja, daar had ik al aan gedacht
maar bedankt Knipoog

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:39

Ik heb drie maanden terug mijn zadel bij divoza gekocht. De man was erg aardig en had er m.i. toch wel verstand van. Ik mocht er verschillende proberen. Het zadel wat ik koos moest wel versmalt worden. Er zat een week levertijd op en dat klopte ook prima. Ook mag je het een week op proef, als het niet bevalt mag het terug. Ik vroeg nog, of mijn vermaakte zadel ook terug mocht als het niet beviel, maar dat was geen probleem.
Ik vertelde ook van mijn intieme probleem, dat ik bij zadels met een diepe zit, me zitbeenknobbels doorrijd en mijn doos!. Dit had hij vaker gehoord, maar dat zou bij dit zadel niet gebeuren. En inderdaad, geen centje pijn.

succes dus, maar het zal wel meevallen!!!!!!!!!

het leven is goed met een engels volbloed

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 08:23

Dit is dus minder...
Ze belden op en nu komen ze pas over 3 weken..!
Die zadelexpert heeft z'n enkelbanden verschuurt.... dan zoek je toch een vervanger..! Boos!
Maarja niks aan te doen..
Zaterdag een boktmeeting, en dus met mn te grote zadel.. dan schuift het helemaal naar voren...
Arm paard en arme ik.. Haha!

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:42

Dan regel je ergens een staartriem. Knipoog


Marshaha

Berichten: 2944
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:17

he jammer, ik was net heel erg benieuwd hoe het gegaan was

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 14:25

Wees blij dat hij nog niet is langsgeweest. Nu heb je nog even tijd om op zoek te gaan naar iemand die wel deskundig is... niet dus gewoon een auto vol en passen maar, maar kijken en meten en dan pas wat uit proberen.... nee, divoza komt niet meer aan mijn zadels... idd keihard opvullen en daar niet eens de vulopening voor gebruiken, maar gewoon ff een nieuw gat snijden... tja

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 14:42

Ik ben ook niet tevreden over de zadelmakerij en passervice (?) van Divoza. Divoza heeft mijn erg dure leren zadel, oorspronkelijk gekocht voor een smalle e-pony verbreed voor een haflinger. Dat kon makkelijk zei hij. Inderdaad het kon ook makkelijk heb ik gezien. Je pakt een zadel, snijdt hem open, pleurt hem in de bankschroef, slaat een paar keer met een hamer op de boom en voila zadel is verbreed.
Op het zicht was er niets met dit zadel aan de hand, tot mijn toenmalige haflinger drukplekken kreeg. Toen heb ik er een deskundige zadelmaker na laten kijken en die heeft laten zien wat er allemaal verkl* was aan dit zadel. Gevolg was een zadel met een gebroken boom en dus onverkoopbaar. Weg 1000 euro.....
Ik zou als ik jouw was nog snel op zoek gaan naar iemand met echt verstand van zadels, om je bij te laten staan tijdens de passervice van Divoza.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:26

Coby schreef:
Ik ben ook niet tevreden over de zadelmakerij en passervice (?) van Divoza. Divoza heeft mijn erg dure leren zadel, oorspronkelijk gekocht voor een smalle e-pony verbreed voor een haflinger. Dat kon makkelijk zei hij. Inderdaad het kon ook makkelijk heb ik gezien. Je pakt een zadel, snijdt hem open, pleurt hem in de bankschroef, slaat een paar keer met een hamer op de boom en voila zadel is verbreed.
.


Haha, je omschrijft het mooi. Maar eigenlijk is het triest, een winkel die zo 'populair' is en dan zo'n passervice. Mij hebben ze hetzelfde geflikt, alleen -gelukkig- met een relatief goedkoop zadel. Ik heb ook de passervice van Divoza laten komen voor mijn toenmalige Haflinger. Hij had een bus vol zadels bij zich, en zodra hij merkte dat een zadel mij wel aanstond pastte het ook meteen. Achteraf heeeel toevallig, maar toen dacht ik er niet bij na.

Goed, ik had een 'passend' zadel voor mijn pony. Geweldig. Totdat pony 3 maanden daarna met drukplekken stond. Wij naar Divoza, zonder de pony ooit nog een keer gezien te hebben zeiden ze dat het zadel breder moest. Zadel breder gemaakt. Zadel pastte nog steeds niet naar mijn zin, weer terug naar de winkel. Tot drie keer toe zadel verbreed, op een gegeven moment lag het zadel zo bagger dat de beugelriemen steeds uit de veiligheids clips schoten. POny had nog steeds drukplekken.

Op een gegeven moment wordt je daar zat van, toen zijn we naar een zadelmaker geweest die goed aangeschreven stond en die heeft me precies uitgelegd waarom het zadel nog steeds niet pastte (hij heeft het me ook laten zien, het zadel was gewoon enorm scheef). Ik heb toen bij hem een zadel gekocht, waar ik nu na 3 jaar nog enorm veel plezier van heb en die ook voor mijn nieuwe haflinger helemaal netjes is aangepast. Dit zadel houd het hopelijk nog wel een jaar of 20, terwijl mijn Divoza'tje (Pagony overigens, rot kwaliteit) nu op zolder ligt te vergaan.

Je kunt natuurlijk Divoza wel laten komen, maar ik denk dat het heel erg verstandig is om er zelf iemand bij te hebben die verstand van zaken heeft.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Laj1, MiVita, Slmt9, tienus63 en 33 bezoekers