Waar vind ik nou een geschikte louncheset?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Waar vind ik nou een geschikte louncheset?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-09 10:31

Ik ben normaal gesproken niet iemand die alles afloopt om ergens een tientje goedkoper uit te zijn, maar....gisteren hebben we ons de hele dag het vuur uit de schoenen gelopen om een louncheset te vinden, die én lekker zit én niet zo belachelijk duur is.

Als je in de boekjes van Gamma/Karwei/Praxis/ Leenbakker/Blokker e.d. kijkt, dan zie je daar de lounchesets staan vanaf een € 500. Wij dachten dus dat je een "kwalitatief goede" set toch voor max. 1250 moet kunnen uithalen. Was dat even balen. De enige set waar we lekker op konden lounchen en er ook nog mooi uitzag, was de 4 seasons Valentine set. 2 stoelen, een 2,5 persoons bank en tafel kost bij Intratuin € 2700. Bij een andere winkel zagen we deze set in een iets andere samenstelling (voetenbankje erbij) en was ie nog eens € 200 duurder.
Echt belachelijk! Voor dat geld koop je een heel mooi leren bankstel.

Wat viel ons allemaal tegen aan de lounchesets:
- de leuningen van de meeste sets zijn te laag. Je wilt toch ook lekker achterover kunnen zitten, waarbij de leuning je nek/hoofd ondersteund.
- van de ene set waren de zittingen te kort, waardoor de helft van je bovenbeen (vooral bij mijn man) niet op de bank zat.
- van de andere set waren de zittingen veel te lang. Hierdoor lag je in een vreemde hoek met je rug, wilde je tegen de leuning aanleunen. Ook met een of meerdere kussens in de rug was het niks, want dan lag je gewoon achterover als in een ligstoel. Alleen kun je van een ligstoel de leuning nog overeind zetten als je rechtop wilt zitten.
- van weer een ander waren de zittingen keihard en de leuning kaarsrecht. Hier viel echt niks op te lounchen.
- er waren (loeidure) sets waarvan de leuningen vervelend ruw waren.
- sommige banken zakten in het midden al door, waardoor je dus niet echt lekker kunt zitten, omdat je naar het midden toezakt.

Van alle sets, goedkoop of duur, was er dus maar 1 set die voldeed. De 4 seazons Valentine: de stoelen zitten gewoon als een lekkere luierstoel; de zitting precies lang genoeg, hoge leuning, lekkere dikke kussen waar je heerlijk in wegzakt. En op de bank kun je lekker hangen/liggen of ook met een paar man gewoon lekker op zitten.

Ik vraag me werkelijk af: het is zo'n rage op dit moment die lounchesets. Ze zien er merendeels zo Jan de Bouvrie uit met hun lage leuningen. Blijkbaar worden ze toch veel verkocht, anders werden de modellen wel aangepast. Zitten andere mensen dan wel graag en vaak op hun louncheset met veel te lage leuning? Of zie ik het lounchen verkeerd. Ik dacht dat het een lekker zittende bank moest zijn, waar je heerlijk in wegzakt/ op kunt liggen/ maar ook goed, maar relaxed op moet kunnen zitten voor geval je met wat vrienden zit te keuvelen.

Ik vind het echt raar, dat er zo veel sets met lage leuningen zijn en maar zo weinig met een normale (hogere) leuning. Wij zijn zelf tot de conclusie gekomen, dat ze bij 4 seasons echt erover hebben nagedacht. Want deze banken zijn vrijwel de enige in hun soort die hoge(re) leuningen hebben.
Alleen jammer dat ze zo duur zijn. Dat was toch weer niet de bedoeling om zo veel geld uit te geven aan een set waar je 2/3 van het jaar wegens slecht weer geen gebruik van kunt maken.

Ik begrijp er niks van. Is er nou werkelijk niks in het goedkopere segment te vinden wat ook goed zit?
(Ja, ik heb er ééntje gezien. € 1250,00. Mijn man riep me: "Deze zit goed". Mijn ogen rolden bijna uit mijn hoofd...wat een lelijke set :wow: . Zo'n ouderwets bloemenmotief op een donkere achtergrond. Alsof de stoelen en bank zo uit grootmoeders huiskamer waren gehaald. Niet een beetje lelijk, echt spuuglelijk. Uiteraard niet in een andere stof te krijgen, want het was de serie: RETRO :roll: . Dan heb ik toch liever geen louncheset op mijn terras staan :P ) .

Nu zit manlief toch maar te denken om een goede tuinset met gewone standenstoelen te kopen. Kun je ook "lekker" op liggen en tevens gebruiken als je buiten eet. Zucht...en ik had me zo verheugd op een mooie louncheset 8-) .


Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Waar vind ik nou een geschikte louncheset?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:41

toevallig eergisteren wezen kijken bij de intratuin voor een tuinset ed maar vind dat een erg dure winkel.
zijn er geen internetshops die loungesets aanbieden?

ONDERSCHRIFTLOOS


corinne1981

Berichten: 2604
Geregistreerd: 11-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:43

Ja, dat probleem herken ik... Twee jaar geleden gingen mijn vriend en ik ook op zoek naar een loungeset.
Toen waren ze blijkbaar nog niet zo hip want veel keuze was er niet.
Uiteindelijk hebben we aan het eind van de zomer een loungeset gekocht voor de helft van de prijs (van 2000 naar 1000 euro afgeprijst!).
Onze set bestaat uit twee fauteuils, een grote bank en een tafel.
Er liggen echt flinke dikke kussens op, toen wij rond aan het kijken waren viel ons op dat de goedkopere sets echt van die dunne flutkussentjes hadden waar je het hout doorheen voelt als je er op zit.

Mijn tip: ga aan het eind van de zomer eens op zoek, dan zijn vele sets flink afgeprijst!

Succes!

Een taartje voor ieder moment! Nu ook workshops taart decoreren en cupcakes versieren in de omgeving Helmond/Gemert: http://www.wix.com/corinne_jansen/cake-colours-and

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-09 10:51

@ alja: Daar heb ik ook al naar gezocht. Maar hier in de buurt vind ik niks en je moet toch echt eerst op een bank gezeten hebben voordat je hem kunt kopen. Risico dat ze niet lekker zitten is veel te groot om "blind" via internetwinkel te kopen.
Op 4 seasons heb ik gegoogled, maar die zijn niet goedkoper uit te halen. Ik heb ook op outlet van 4 seasons gegoogled, maar niks..helemaal niks.

corinne: ja, dat zegt hier iedereen. Alleen zit ik dan deze zomer nog steeds op een paar oude plastic stoeltjes en een lelijke witte tafel die een verbouwing heeft meegemaakt en dus niet meer wit te krijgen is :+

Joltsje

Berichten: 9020
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Waar vind ik nou een geschikte louncheset?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:52

ik zou net zeggen, mijn vriend zijn broertje verkoopt ze via internet. echt veel goedkoper. en volgens mij zit het echt niet veel slechter hoor (volgende week gaat zijn site in de lucht, dus dan kan ik het adres geven)

Be your best self

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Waar vind ik nou een geschikte louncheset?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-09 10:56

@ joltsje: verkoopt hij de 4 seasons serie? dan wil ik het adres heel graag hebben.
Andere sets wil ik toch echt eerst uitproberen, aangezien ik gisteren wel gezien heb hoe veel sets gewoonweg niet voldoen.

Joltsje

Berichten: 9020
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Waar vind ik nou een geschikte louncheset?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:02


Be your best self

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Waar vind ik nou een geschikte louncheset?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:09

Ik denk dat het woord lounge-set een beetje te populair is geworden en dat het te pas en onpas wordt gebruikt.

Ik denk dat je alleen écht kan loungen op zitzakken, een bak met erg breede zit, of meer een bank-bed.

Ik vind ze trouwens wel mooi, maar iedereen heeft ze al, dus doe mij maar wat anders!

IMAGINATION is EVERYTHING

Lynn_Nikita

Berichten: 25425
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Waar vind ik nou een geschikte louncheset?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:13

timcovoordeelmarkt.nl staan dr ook. als het model je aanstaat kan je in limburg of braband ook proberen

Anoniem

Re: Waar vind ik nou een geschikte louncheset?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:30

Bekend probleem, had mijn topic kunnen zijn. Zijn ook al een tijdje op zoek en lopen tegen precies hetzelfde aan.
Inmiddels staat de oude Hartmanset maar weer in de (verder volledig opgeknapte) tuin....

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Re: Waar vind ik nou een geschikte louncheset?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:35

Ga dit topic even bijhouden....

Wat mij vooralsnog tegenstaat aan de "lounge"sets is dat je zo lastig "aan tafel eet"... En om nou 2 sets in ons rijtjeshuistuintje te zetten := :n Ik vind ze wel mooi om te zien, maar vooralsnog niet praktisch.... om te zitten niet en niet voor alle gebruik.

:evaw:

Anoniem

Re: Waar vind ik nou een geschikte louncheset?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:36

Aan tafel eten doe ik binnen ook nooit :=

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Re: Waar vind ik nou een geschikte louncheset?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:39

Wij deden dat ook nooit/zelden maar nu we een zoontje hebben is dat toch wel erg handig :D

:evaw:

Anoniem

Re: Waar vind ik nou een geschikte louncheset?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:40

:j Met kids is een 'eettafel' inderdaad handiger.
Misschien een klein (bv rond) tafeltje met een paar gewone stoelen in een apart hoekje van de loungeset?

Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Waar vind ik nou een geschikte louncheset?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:52

Toen ik destijds nog bij Welkoop werkte hadden we enkele, goedzittende lounge-sets...
Misschien dat je eens bij een welkoop/boerenbond op de site kan kijken? Of langs gaan?

Succes met je zoektocht!

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

NAV

Berichten: 250
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:05

ik heb er 2 jaar geleden 1 bij de blokker uitverkoop in de jaarbeurs gekocht. een bank, 2 stoelen en 2 minitafels voor 350 euro.
onze set is laag, heel laag.. daar moet je van houden. verder moet je zo'n set ook niet kopen om aan te eten, ze zijn echt bedoeld om op te 'loungen'.
voor ons voldoet die set prima, omdat wij op een flat wonen en op die manier toch een leuk setje op ons balkon hebben staan. maar je hebt gelijk, duizenden euro's voor een plastic bankstel (want dat is het gewoon) is echt extreem duur.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-09 13:09

@rijoyco: ik geloof dat ik in onze vrienden- en familie kring de eerste zou zijn die een louncheset zou kopen. Ook bij de buren staat nog niks in die trant. Ik denk dat wij hier wat achter lopen in het zuiden :D . Ik wordt dan de trentsetter 8-) .

@ lynn_nikita: ik heb de setjes eens bekeken, maar ook hier zie ik alleen een set met heel lage leuning. De andere set is meer een recht tuinbankje, zonder rugkussen en (volgens mij) een zeer dun zitkussen. Dus helaas...

@ Sonja: :D hier precies hetzelfde. Ook net klaar met de tuin en nieuwe schuur/paardenstal, alles opgeruimd...en de oude blauwe Hartmanstoeltjes weer op het terras. (Die zijn ook niet te verslijten trouwens. Ik kwam van de week de bon tegen, toen ik eens door de garantiebonnetjes liep. Gekocht in 1996!).

@ Sjimmy: daar heb ik ook over nagedacht, maar ik heb van de Tupperware :o ooit eens van die grote BBQ borden gekocht. Die borden zijn langwerpig, hebben 1 vak voor het bestek, 2 voor saus/appelmoes en 1 voor vlees/groente. Het is zo groot als een dienblad(je). Je zet het dus heel gemakkelijk op je schoot. Vroeger gebruikte mijn moeder die zelfde borden al op de boot. Als we zaten te BBQ-en op het strand, dan zaten we allemaal met het bord op schoot op een klapstoel en dat ging prima. Ook voor ons kinderen.

@ Sani: in de Boerenbond folder van deze 2 komende weken stonden alleen gewone tuinsets.

@ NAV: nee, zo'n hele lage willen we niet. Dan moet ik er elke keer in- en uitkruipen en ik wordt ook al een dagje ouder :P .

Ik ben ook bij Aveve langsgeweest, maar ook daar zaten de lounchesets niet goed ivm de lage leuning.
In de Makro krant stond ook al niks. Ik hou nu alle reclamefolders goed in de gaten.

aafje87

Berichten: 4472
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: bij het station aan de overkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:14

bij http://www.vancranenbroek.nl/ hebben ze er veel, voor leuke prijzen en met dikke kussens, hoe het verder zit met de stand van de leuning etc niet naar gekeken(ik mag er geen kopen, manlief vind het onzin, hij wil namelijk een hoge tafel waar we ook aan kunnen eten)

Nayeli, mijn kleine meisje mag helaas niet ouder worden als 1 jaar (11-01-2010 - 18-05-2011). Dag lieve schat ik ga je missen
[IM] Morgen is de laatste dag van een jaarlinger

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-09 10:51

@ aafje: dat was de eerste winkel waar we heen zijn gegaan *D . Vorig jaar (toen we nog midden in de verbouwing zaten) hadden we daar een hele mooie set gezien, die heeeerlijk zat. Hadden we toen maar.... ;( . Maar ja, toen had ik nog geen plek om hem ergens neer te zetten. En nu hebben ze hem niet meer. Alleen maar sets met laag tot zeer lage leuningen.

Even op een rijtje zetten waar we zaterdag allemaal geweest zijn:
1. Van Cranenbroek Brunssum
2. Intratuin Heerlen
3. Eurohandelsonderneming Heerlen
4. Buitengewoon Elsloo(zeeeer luxe sets hadden ze daar)
5. Elegantis Beek
6. en ten slotte op aanraden van schoonbroer nog helemaal naar Weert gereden (weet naam van winkel niet meer, maar er stonden ook hele aparte lounchesets.

Daarvoor ben ik ook eens gaan zitten op setjes bij Karwei in Elsloo, Aveve Beek en Praxis Beek. Karwei had nog de grootste opstelling, Praxis had niks staan en Aveve had maar 1 set..met een lage leuning uiteraard.

Ik zag vanmorgen dat Leenbakker ook een set in de folder had staan, dus eens kijken of ik morgen tijd heb om er langs te gaan.

listiglistje

Berichten: 14398
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:02

Ik zit ook graag voor een dubbeltje op de eerste rij ;)

2 weken geleden een leuke set op de kop getikt bij de Boerenbond voor € 175,- 8-) *D


Afbeelding

Maar ik ben niet zo veeleisend als ts, als de prijs leuk is wordt de set vanzelf ook leuker en fijner :D

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/* / RIP lieve Aqanto

aafje87

Berichten: 4472
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: bij het station aan de overkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:59

Isabonny schreef:
@ aafje: dat was de eerste winkel waar we heen zijn gegaan *D . Vorig jaar (toen we nog midden in de verbouwing zaten) hadden we daar een hele mooie set gezien, die heeeerlijk zat. Hadden we toen maar.... ;( . Maar ja, toen had ik nog geen plek om hem ergens neer te zetten. En nu hebben ze hem niet meer. Alleen maar sets met laag tot zeer lage leuningen.

Even op een rijtje zetten waar we zaterdag allemaal geweest zijn:
1. Van Cranenbroek Brunssum
2. Intratuin Heerlen
3. Eurohandelsonderneming Heerlen
4. Buitengewoon Elsloo(zeeeer luxe sets hadden ze daar)
5. Elegantis Beek
6. en ten slotte op aanraden van schoonbroer nog helemaal naar Weert gereden (weet naam van winkel niet meer, maar er stonden ook hele aparte lounchesets.

Daarvoor ben ik ook eens gaan zitten op setjes bij Karwei in Elsloo, Aveve Beek en Praxis Beek. Karwei had nog de grootste opstelling, Praxis had niks staan en Aveve had maar 1 set..met een lage leuning uiteraard.

Ik zag vanmorgen dat Leenbakker ook een set in de folder had staan, dus eens kijken of ik morgen tijd heb om er langs te gaan.


Bedoel je in weert die grote op de roermondseweg? Die heet Garden lifestyle :j
In budel bij cranenbroek hadden ze er super veel, ik weet niet hoeveel hij verscheelt met de verstiging in Brunssum.
Ook de kwantum heeft een set, geen idee of het wat is.......

Nayeli, mijn kleine meisje mag helaas niet ouder worden als 1 jaar (11-01-2010 - 18-05-2011). Dag lieve schat ik ga je missen
[IM] Morgen is de laatste dag van een jaarlinger

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-09 13:23

@ aafje: JA, die was het. Daar stonden echt hele aparte en mooie lounchesets. Een grote rieten bol met een rond bed erin...eeeenig...maar ja, waar plaats je zo'n joekel van een ding.
Maar er stonden ook hele dure sets, als je met je arm op de leuning ging, schuurde je je arm zowat aan het (nep)riet open, zo ruw waren die leuningen.
Ik zag nu op hun website best betaalbare sets staan. Maar die heb ik niet gezien toen we daar waren.
De goedkoopste set was € 999 en daarvan zat in het midden van het bankje al een kuil van het uitproberen.

Kwantum in Beek had er ook, maar alleen kaarsrecht met houten leuningen. De rest was al uitverkocht.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-09 07:39

listiglistje schreef:
Ik zit ook graag voor een dubbeltje op de eerste rij ;)

2 weken geleden een leuke set op de kop getikt bij de Boerenbond voor € 175,- 8-) *D


Afbeelding

Maar ik ben niet zo veeleisend als ts, als de prijs leuk is wordt de set vanzelf ook leuker en fijner :D


Mijn man is gaan kijken en idd, bij de Boerenbond hadden ze hem. Tegen de tijd dat ik ging kijken (2 dagen later) was hij echter al uitverkocht. Jammer...

Maar er staat nu een hele mooie set van € 999. Deze zit ook nog heel lekker. Nu mijn man weer zo ver krijgen dat hij even tijd vrij maakt om ook te gaan uitproberen.

http://www.boerenbond.nl/catalog/Produc ... uctId=1072. Deze set is bij de Pletmolen Boerenbond in de aanbieding voor €999.

Anoniem

Re: Waar vind ik nou een geschikte louncheset?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:51

Die is inderdaad mooi Isabonny!

Anoniem

Re: Waar vind ik nou een geschikte louncheset?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:13

Ik vind het wel een erg leuk detail dat de zonnewering bij dat printje van de kussens, en die kaarsen past :D

Verder zou je eventueel ook over de grens kunnen rondkijken? Mijn ouders hebben hun spullen in België gehaald, en daar heb je een boel meer kwaliteit voor een lagere prijs vond ik.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, DotBot, Glenda, Googlebot, SannevZ, YandexBot en 25 bezoekers