Ook Marktplaats-adverteerders op hun hoede!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Ook Marktplaats-adverteerders op hun hoede!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 13:58

Ik lach me altijd suf om die verhalen over penny-meisjes. Dat niet alleen Bokkers Penny-allergie hebben werd duidelijk toen ik zojuist een advertentie op Marktplaats voorbij zag komen met als laatste opmerking:
Citaat:
Handelaren en penny meisjes hoeven niet te reageren!

Haha! *LOL* Knipoog

Ik weet precies wat ze bedoelen, toen ik een paardje te koop had staan kreeg ik ook van die reacties met -tig vragen, die je netjes beantwoord, waarna je blijkt ge-Penny-t te zijn, want in hun volgende mail willen ze je paard gratis lenen of krijgen of voor hooguit € 50 kopen, maar dan moet hij wel Z-dressuur en Z-springen zijn .

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:10

Haha, ik las van de week toevallig ook een advertentie met dezelfde opmerking er in. Betwijfel alleen of het de penny-meisjes ook echt tegen houd.
Maar moest er ook wel even om lachen, de penny-allergie Knipoog

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 14:27

Haha, is het mss niet van een bokker? Maar betwijfel of je pennymeisjes hiermee tegenhoudt.

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 15:13

oh ja dat ken ik , mijn hengsten staan op marktplaats te dekking Nibbit voor jaaaaaa daaar komtieeeee 250 euro en Chippie voor 150 euro. TIG reacties van kindertjes die gaan bieden dat ze hem wel heel mooi vinden en dat ze hem graag willen hebben.

Soms kan ik het niet laten om een mail terug te sturen waar je oren zo ongeveer rood van worden. Bloos!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 15:16

Ja, dat ken ik, haha! Zet je een paard voor een kennis te koop, lees je:

"Lijkt me wel een grappig paardje" (ahem) en: "kan hij daar blijven staan?" (100 km verderop, tuurlijk joh).

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 16:17

haha, die staan er altijd op. laatst ook nog een advertentie: iemand zocht een paard, wou ze samen met haar vriendin en zusje kopen. moest wel goed kunnen springen. en niet zo duur, want ze hadden maar 100 euro...

lightmorebh

Berichten: 1513
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 17:25

toch vindt ik die penny meisjes soms wel heel schattig hoor en dan te bedenken dat ik vroeger ook een penny meisje was

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 17:27

was dat niet mijn advertentie??
dat heb ik er ook ooit eens bijgezet nl Haha!
want idd kreeg ik op een gegeven moment ook "dreig"mails met dat ik het paard maar aan hun moest geven
terwijl ik er heilig van was overtuigd dat mijn paard echt niets voor hun was
mijn eisen waren ervaren ruiters, met toezicht!
dus niet een meisje van 12 , die achter het huis een weitje hadden Lips are sealed
kind bleef maar doorgaan
sorry hoor, maar als ik mijn paard verlease, dan bepaal IK noga ltijd aan wie ik het paard verlease, niet dan ?

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 17:42

Haha!! Volgens mij lach je je rot als je zo'n advertentie ziet staan! Het zou me ook niks verbazen als het van een bokker was trouwens Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 17:48

Geweldig *LOL*.

Toen ik mijn pony verkocht kreeg ik ook allemaal reacties a la 'Ik wil haar best wel hebben hoor en ze krijgt een supergoed tehuis alleen ik kan niet betalen want dat mag niet van mijn ouders en je moet haar ook komen brengen maar ik zal wel super de super goed voor haar zorgen' *LOL*.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:45

ach toe.... ik wordt een beetje moe van die 'penny-hetze'

laten we vooral vergeten hoe we zelf als kinderen waren hè? maar goed dat in onze tijd geen internet was!!!! >;)

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:16

Zal inderdaad toch wel een Bokker zijn geweest, denk ik Haha!

Maar ik herken het wel. Een vriendin van mij had haar pony een keer te koop staan (new forest merrie, goede papieren, echt een leuk dier en een goede sportpony). Zo'n beetje alleen maar Penny-reacties Rolleyes
Jaja, zij zouden het dier wel even tot Grand Prix rijden en ze konden wel ZZ springen worden Lips are sealed Dusss..
Pony is uiteindelijk goed terecht gekomen bij ervaren mensen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:39

*gaat even marktplaatsen*

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 20:09

Pellie zei
Citaat:
laten we vooral vergeten hoe we zelf als kinderen waren hè? maar goed dat in onze tijd geen internet was!!!!


Tsja, ik heb vroeger echt de 'Penny' gelezen, tot vervelens toe. Én 'De wereld van pony en paard'. Én soms zelfs de 'Ponyclub'. Misschien zijn het verdrongen herinneringen maar als ik al die verhalen zo lees kan ik me echt niet herinneren dat ik zulke dingen deed of vroeg. Maar daar was ik waarschijnlijk ook niet dapper genoeg voor Bloos
Ik geloof inderdaad ook wel dat het internet een extra dimensie toevoegd aan het Penny-ïsme. Ze evolueren zich dus blijkbaar wel, die Penny's

Goed woordje voor de Penny's: ze hebben wel het beste met je pony voor. Helaas zijn het geen (financiële) realisten Schijnheilig

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 08:44

ik kanme herinnenern dat ik zelf ook altijd op advertenties reagererde.. en met me broodjes en poets tasje de hele dag bij een paard rond hing waar ik niet eens in de buurt mocht komen.. ( stond stukje van me huis) maar dan ging ik gewoon voor de wei zitten.. en maar kijken de hele dag!! en ik mocht niet eens aaien.
Maar ook zeker elke keer uit de krant mensn bellen

Ik schaam me nu dood natuurlijk. Want ik heb ondertussen zelf kids.. en heb een hekel aan penny meisjes.. wij runnen een manege.. en krijg genoeg meisje die ff de hensgten willen aaien!! NOT en dat fotoos maken en zo.. grrrrrrrr en je honing aan je reed achter je aan lopen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:28

Ik zag nu weer een nieuwe uitspraak staan. "My little pony meisjes hoeven niet te reageren." Haha!

esziiY
Berichten: 2379
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:05

Misschien ben ik hele dom maar wat is in godsnaam een pennymeisje:$
ik ben ook net lid he Tong uitsteken

xx esther

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:13

Tessebes schreef:
Ik zag nu weer een nieuwe uitspraak staan. "My little pony meisjes hoeven niet te reageren." Haha!

die zag ik ook en voelde me zwaar beledigt Verdrietig

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 09:49

Pellie schreef:
laten we vooral vergeten hoe we zelf als kinderen waren hè?

Dan zou ik knap bot kunnen doen dus en mijn zoontje krijgt ook bepaald een andere opvoeding mee.
Kijk onwetendheid is één ding, domheid een ander, maar ongemanierdheid hoef je niet te accepteren. Nooit, van niemand. Punt.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:10

Huertecilla schreef:
Dan zou ik knap bot kunnen doen dus en mijn zoontje krijgt ook bepaald een andere opvoeding mee.
Kijk onwetendheid is één ding, domheid een ander, maar ongemanierdheid hoef je niet te accepteren. Nooit, van niemand. Punt.


Ligt er idd wel aan hoe ver het gaat. De 'lichting' van dit jaar is heel lief.

Bij ons lagen een paar jaar geleden de kinderen in de bosjes rond ons huis op wacht, tot ik naar m`n paard zou gaan (eeeeeenig). Maar echt last heb je er niet van.

Dat ze met hun veertien jaar op onze enter gingen rijden (tja, Groningers zijn zadelmak bij geboorte) en haar been zo verklootten dat ze afgemaakt moest worden... Da`s net even een ander verhaal.

Loretta
Berichten: 8735
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:15

Penny meisjes bedoelen het vaak goed, maar door onkunde loopt het totaal uit de hand.
Maar voor iemand die serieus een paard probeert te verkopen kan het wel bijzonder vervelend zijn als er voornamelijk Penny meisjes op afkomen met 50 Euro, ik lach daar om.
Maar die kinderen weten soms niet eens beter.

En als ze zeggen geen geld te hebben en dat je het paard maar even moet komen brengen word het helemaal lachwekkend.
Maar als je erzelf voor staat bijzonder irritant, en een mailbox vol met rommel.

Penny meisjes zijn grappig, maar als je met ze te maken krijgt zijn ze soms uitermate vervelend.

Maar helaas zijn sommige kinderen behalve vervelend ook nog eens behoorlijk brutaal en dan moet je wel eens tot 10 tellen.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:47

Ziek ik ben gelukkig van mijn brutale af (hoop ik >;) ) --> ze had notabene een foto van mijn pony en pony van vriendin op marktplaats gezet en krijg ik me daar toch een taal en mailtjes Ziek en dat van een meisje van 10jr!!

Mijn vriendin was voor haar pony op zoek naar een bijrijdster en iemand dacht wel iemand te kennen Scheve mond en had dus een foto meegestuurd zodat ze de pony vast kon zien, maar die bleek dus achteraf 10jr. Toen heb ik dus vriendelijk gemaild dat ze te jong was e.d.
Toen had ze dus blijkbaar ineens ruzie met mij Scheve mond... e.e.a. niet voor herhaling vatbaar en zei ze dat ze daarom lekker mijn foto en het bericht laat staan --> Muziek! lang leve de webmaster, die haar er blijkbaar toch vanaf gegooid heeft!!

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 03:49

Tot nu toe heb ik gelukkig persoonlijk alleen met lieve penny meisjes te maken gehad, die er alles voor deden te mogen poetsen, dolly was helemaal gek van ze, al die aandacht enzo Lachen
helaas zijn er idd ook de brutalere, maar daar heb ik nooit last mee gehad, misschien vinden ze me eng ofzo, ik kan erg sjaggo kijken Knipoog

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:14

Whaha geweldig *LOL*
Wat jammer, nou mag ik niet reageren Verdrietig Haha!

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:29

sja "lieve penny meisjes" zijn lief, maar jammer genoeg zijn die er niet zo veel meer.

ik heb nog eens met mijn 11 jaar meisjes van 15 uit de wei moeten "jagen" omdat ze op de jaarlingen aan het klimmen waren, en maar aan grote mond van sja jij kunt dat niet he op veulen rijden....

sja en ik ben nu zelf 15 en als ik er dan aan terug denk pfff dat haal je toch niet in je hoofd?

nu onze nrps pony te koop staat krijg je ook veel van die domme reacties... maar daar kan ik wel mee leven...